Hop til indhold

Min teenagehund humper alt


Gæst
 Share

Recommended Posts

Hej alle, ja min 6 måneder gamle hvalp/ teenager " humper " alt tilgengæligt  såsom mine ben, arme, sofapuder, bamser osv. Det er ikke fordi det er sådan vildt mærkeligt i betragtning af at han nu netop er ved at blive teenager. Jeg har dog lært på hundetræningshold at det er bedst at bede dem venligt , men bestemt om at stoppe, fordi det kan stresse og selvfølgelig fordi det er temmelig belastende og gør nas at få en omklarende humpende hund op af sig. 

Jeg synes han gør det mest om aften, men det kan også være tilfældigt tidspunkter på dagen. Nogen gange gør han det vildt hurtig og der kommer en " udløsning " ?? er det normalt ? det er ret skummelt .😝 han

 

Hvornår stopper de med at gøre det, eller hvornår bliver det bedre ?? 

Link til indlæg
Del på andre sites

Det er altså slet ikke normalt at en hund humper sådan.
Du skal stoppe ham og aflede ham, aktivere ham mentalt.
Han skal på ingen måde have lov at humpe jer og jeres ting, slet ikke. Men aktivering aktivering aktivering - ikke boldkast og løb, men han skal bruge hjernen og køre træt.

Hvad slags hund er det?

Link til indlæg
Del på andre sites

okay nu lyder det måske også som om han ikke bestiller andet. det gør han skam. Men det er primæret om aften han får lidt flip hvor han synes han skal humpe. sådan typisk hvis han er oppe at køre og er " overtræt ". Jeg stopper ham også i det. 

Han er cocker spaniel , bomuldshund / puddel og får masser af mental aktivering. men altså også frit løb og motion. 

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg er helt enig med CDL, hjælp ham med at falde til ro.
Jeg havde totalt glemt at når de tygger så afleder de stress fra kroppen, men det er så ganske sandt.
Se på om han sover og hviler nok. En hvalp skal helst ikke køre overtræt.

Det er lidt af en rundkørsel. Han er vel ikke fra en hvalpefabrik? Jeg spørger ikke for at dømme, men fordi flere af de der modehunde der er unikke blandinger ikke kommer fra sunde og afslappede forældre og det giver ofte hvalpe med en tendens til stress og så skal man måske være lidt mere på forkant med at stoppe situationen inden den opstår.

Man kan også overstimulere en hund, så den bedste øvelse i verden (gælder alle hunde) er hund i ro. At lave ingenting og bare slukke på knappen og slappe af. Det er helt kanon.

  • Like 1
Link til indlæg
Del på andre sites

Han har desværre tildens til stress meget nemt. Han kommer hurtig op i et gear hvor han er helt uden for rækkevide. Vi øver ro ro ro , men det er hele tiden at finde den gyldne balance mellem nok aktivering og ro. fordi han også ER en aktiv race med et stort behov for at løbe energi af sig, han er tilmed klog og har brug for at bruge sin hjerne, men da han tilmed nemt kører op i stress, så har han også brug for hjælp hele tiden for at komme ned i gear, ellers gør og gør og gør han. han er ikke verdens nemmeste hund. 

Jeg har fundet ud af at han nok kommer fra en hvalpefabrik, han er desværre født med meget lav stresstærskel. Ikke at han voksede op under kummerlige forhold, men tæven havde meget stress omkring sig, der var mange hunde, hvalpene blev håndteret af børn fra de var helt små. Både min hundetræner , dyrlæge og hende adfærdsbehandleren jeg havde ude, siger han udviser meget lav stresstærskel og nok altid ville gøre det. Og at det nok også er årsagen til hans seprationsangst. 

 

Nå men hvert fald ville jeg bare høre om hvad der er normalt for en teenage hund og hvad der ikke er. Det er mange år siden jeg har haft teenage hund i huset. Jeg synes han har hø i ørene pt, hopper op på bordene, stikker af på gåturene, hver gang han ser sit snit til det ( om aften primært ) så humper han mig og jeg bliver virkelig sur, fordi det gør mega nas og er møg træls. Men jeg prøver på ikke at blive sur, fordi jeg ved at det skaber yderlige stress og får ham til at gøre det endnu mere. Han har altid snor på indenfor om aften ( til at hænge løst efter sig ) ellers kan han ikke finde ro. Jeg tager fat i snoren, hiver ham ned af mig og siger NEJ. Men her til aften har jeg brugt en vandforstøver. Det virkede ret effektivt. Måske et dumt trick, men så var der ingen sure miner. 

 

 

Link til indlæg
Del på andre sites

og ja jeg ved at tyggeting skaber ro, at tygge skaber ro. Han er blot ikke særlig madintresseret og er han oppe at kører, kan jeg kaste tyggeben lang pokker i vold, det kunne ikke rage ham mindre. Så skal tit holde ham , stikke det i gabet på ham og ligesom " tvinge " ham i ro med et tyggeben. ( Det lyder voldsommere end det er ).  

Link til indlæg
Del på andre sites

En frossen KONG med noget lækkert i, kan de fleste ikke modstå. Eller et lækkert kaninører. De er gode fede, for min erfaring siger mig, at du måske kan have svært ved at holde ham i rigtig huld. 

 

Og så har snor på aldrig været en straf her i huset. Helt fra de kommer hjem, får de en snor på og jeg sætter mig stille. Uden kontakt. Hvalpen karter ofte rundt de første 10-15 min, men falder så til ro. Som sagt, fra Day one! 

Det betyder så at den dag i dag, hvor hunden er 8 år, så falder hun total til ro, hvis vi er indendøre (No matter where), hun får snor på og jeg sætter mig. 2 min senere snorker hun højere end noget andet. 

 

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...