Hop til indhold

Hvad er dette?


Cecilierosenlund
 Share

Recommended Posts

Hej allesammen. 

Jeg har et spørgsmål. Min lille hund Sally, har en brunlig prik på maven. Som jeg husker det, startede den med at være “lille”. Synes den er blevet større og bliver nervøs, når man ved, at menneskers modermærker som vokser skal holdes øje med, da det er værste tilfælde kan være modermærkekræft. Som det fremgår af billedet er den ikke rødlig rundt omkring eller sort. Har dog aldrig set en hund med sådan et modermærke. 

Er der nogle kloge hovedet herinde, som ved hvad dette er eller nogle der har set det samme på deres hunde? I så fald, hvad skal der gøres el. ikke gøres? Er det harmløst eller alvorligt? 

Knus fra Cecilie og Sally 

F0610BA8-9F1D-4C70-B5CA-5CB84A3A1FAD.jpeg

Link til indlæg
Del på andre sites

Det er svært at svare på hvad det. Dit billede er ikke så tydeligt.

Du skriver heller ikke hvilken race din hund er. 

Hun kan have revet sig - det kan være pigmentering i huden - det kan være en flåt??

Jeg ved ikke om du kan tage et bedre billede?

Jeg vil sige du bør få dyrlægen til at kigge på det hvis du er bekymret.

Link til indlæg
Del på andre sites

Helt enig med beaglepack.

 

Hunde kan sagtens have noget ala moders mærker/pigmentering , men hvis du mener det ændrer sig og ikke er en flåt så få en dyrlæge til at se på det.

Lige som med mennesker så kan man heller ikke på hunde se om et modersmærke bærer kræft (det er vist kun nogle specielle slags).

Lad os lige høre hvad du finder frem til.

Link til indlæg
Del på andre sites

  • 2 weeks later...

Hej alle 3. Tusind tak for jeres svar! 

Min hund er en lille malteser. Jeg var ret bekymret og valgte at kontakte dyrlægen. Jeg fik at vide, at det var pigmentering og det bare var en del af hendes charme. Jeg skulle dog holde øje med det ikke blev større eller kom til at se anderledes ud. :-) 

Beklager billedets kvalitet. Synes bare, at hvis jeg tog billedet med blitz blev pletten mere utydelig end tydelig. 

Beklager mit sene svar og manglende respons - har ikke fået svar på mail om, at I har skrevet på opslaget. Troede faktisk ikke nogen ville skrive, tog derfor sagen i egen hånd og ringede til dyrlægen ;) 

Hav en rigtig god aften og dejlig sommer! 

De bedste hilsner fra 

Cecilie og Sally ❤️ 

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...