Hop til indhold

Hvalp jager hale


Byhund
 Share

Recommended Posts

Hejsa

Jeg har netop fået den dejligste Golden Retriever (jagtlinjen) hjem - hun er nu omkring 3 måneder gammel og trives egentlig rigtig fint! 

Vi nyder træning og korte gå/snuseture, spiser for det meste fint osv. Hun er ude 30 min om morgenen med leg og eller træning samt kortere gåture, 1 time om eftermiddagen og 30 min-1 time om aftenen  (udover alle tisseturerne). 

Men hun jager sin hale! Har læst mig til at det kan betyde at hun er enten under eller overstimmulleret. Men hun gør det både lige efter en snuse/luftetur (potentielt overstimuleret), lige når vi kommer hjem fra arbejde (potentielt understimuleret), når hun er sulten, når hun vil ud fordi hun skal tisse/pølse, og alt derimellem. Jeg kan simpelthen ikke finde et system. 

Hun er alene 5 timer i hverdagene, men vi har trænet det langsomt, og er ikke ked af det. Desuden jager hun uanset om vi har været hjemme(fx. i de lange helligdagsweekender) eller om vi har været på arbejde...

Er der nogen der har gode tips og tricks? Vi vil helst ikke komme til at bifalde adfæren ved fx. altid at lege med hende får at få hende til at stoppe....

 

Vh

Redigeret af Byhund
manglede lidt info
Link til indlæg
Del på andre sites

Hej PivPiv - tak for svar. 

Hun kan tit distreheres - men vi er bange for bare at komme til at kære hende endnu mere op med leg.  Nogengange er det også midt i rolig eller lidt vildere lej hun begynder (når hun lige får  øje på den viftende halespids bag sig) 

Vi håber også at det bare er en dårlig vane :) 

Link til indlæg
Del på andre sites

44 minutter siden, Byhund skrev:

Hej PivPiv - tak for svar. 

Hun kan tit distreheres - men vi er bange for bare at komme til at kære hende endnu mere op med leg.  Nogengange er det også midt i rolig eller lidt vildere lej hun begynder (når hun lige får  øje på den viftende halespids bag sig) 

Vi håber også at det bare er en dårlig vane :) 

Det er også derfor at I skal lave nogle øvelser med hende fremfor en anden leg.

Øvelser trætter og får hjernen på andre tanker. Kontakt øvelser er rigtig gode og kræver fokus fra hunden og så trætter de så skønt ;-) Det får lige hunden lidt ned i gear.

Den hale er jo også sjov, den er bare lige der og den vifter af en hele tiden ;-) Men bare rolig, træning og snart er halen bare et vedhæng ;-)

  • Like 1
Link til indlæg
Del på andre sites

  • 1 month later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...