Hop til indhold

Omplacering af ung hund


Gæst Cslm
 Share

Recommended Posts

 

Det er med et blødende hjerte min kæreste og jeg er nødsaget til at omplacere vores herlige hvalp på 5 mdr, grundet problematikker i min graviditet.
Ud over at være halv berner sennen har hun også border collie, schæfer, labrador og husky i generne.

Jytte er utrolig intelligent, lærenem, lydig og kærlig. Hun elsker at kunne boltre sig på en masse udenomsplads.
Hun er vant til en stor grund, da vi bor på landet og dette vil selvfølgelig være et af kravene, da hun har meget energi og har brug for at kunne rende en masse.
Jytte er trænet fra vi fik hende og er skarp på opmærksomhed og indkald.
Hun kan være alene i hvertfald 4 timer, mere er der ikke forsøgt med, da jeg går hjemme.

Hun elsker samvær med børn og har været vant til dette siden hun var helt lille, derudover elsker hun at tumle med andre hunde. Hun kan fremstå usikker ved første møde, men bløder hurtigt op efter kort tid og er derefter klar til sjov og leg.
Hun har været i omgang med både hunde på hendes egen alder, men også ældre hunde.

Jyttes "minusser" er at hun sommetider skal have hjælp til at koble af, hun skal simpelthen puttes, ellers bliver hun alt for overgearet og bliver nappesyg, eller går hvileløst rundt og piver.

Hun kan også når hun er overgearet have tendens til at hoppe op. 

 

Vi har generelt krav til at hun kommer et sted hen med plads, evt. andre hunde, da det er en fin måde for hende at få afløb for energi samt at hun ikke lades alene for længe på ugentligt basis.

Håber på at kunne finde hende det bedste hjem.

IMG_20191007_170235.jpg

Redigeret af Cslm
Link til indlæg
Del på andre sites

1 time siden, Cslm skrev:

Hej pivpiv. 

Jeg har rettet annoncen. Tak for din feedback ☺️

Sig mig, er det ikke den I har spurgt om nogle råd til herinde den sidste tid?
De minusser du skriver er heldigvis ikke alvorlige og helt normale for en hvalp - hvis ikke de fra starten af lærer at finde ro, så bliver træningen lidt sværer men det er slet ikke umuligt.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jo jeg har spurgt til råds herinde for ikke så længe siden. 

Det har været en lang "kamp" hvor vi har kæmpet i øst og vest i forhåbninger om at situationen kunne forbedres eller lettes. Desværre har jeg langt om længe erkendt at løsningen vil kræve meget mere end hvad jeg/vi er i stand til.. Jeg er syg med stress/depression og det er kun blevet forværret, jeg er jo oveni hatten gravid. Så en rigtig træls og hård situation.. 

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg er med på at du har nogle problemer - men herre gud den er kun 5 måneder og for mig lyder det som en helt normal hvalp og jeg håber I finder en som virkelig vil gå ind for sagen.

Det er ikke svært at have en hvalp - men naturligvis afhænger udfaldet jo af om I virkelig inderst inde gider?

Jeg håber for hundens skyld og det er den I skal tænke på at I får den omplaceret korrekt så den ikke ender som en kastebold. Og så skal man altid huske på at ejers sindstemning smitter enorm meget af på en hund - uanset alder.

Jeg har ikke læst dine andre indlæg herinde.

Link til indlæg
Del på andre sites

Hej,

Synes det er fint at I erkender at det er en for stor mundfuld for jer selvom hun er en helt almindelig hvalp ;-) .

Havde hende af min været ældre (10 mdr), så havde jeg hapset hende for hun ser sååå sød ud, men det går ikke med kun 5 mdrs forskel desværre. Håber I finder et godt sted til hende der vil træne med hende.

V.H. Sille

Link til indlæg
Del på andre sites

  • 3 months later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...