Hop til indhold

Slidgigt - kosttilskud


Mikkel90
 Share

Recommended Posts

Hej,

Min Labrador (11år), er efter et længere sygdomsforløb på antibiotika og binyrebarkhormon, endelig kommet sig igen. Hun er dog blevet noget stiv i bagpartiet, især efter længere tids læggen, og humper lidt de første 10-20 skridt. Aktiviteten er derfor på et meget lavere niveau end før sygdomsforløbet, og ting som at hoppe op i bilen, og bøvle med hendes hanhund søn er så godt som udelukket.    

Vi har skiftet foder til Hill's joint care, og efter en uges tid begyndt at se forbedringer :), derudover er vi blevet anbefalet at supplere med kosttilskud, hvilket er endt på arthroflex omega treats og pulver, jeg kan dog læse mig til at de fleste herinde er tilhænger af Canosan, og ville i den forbindelse gerne høre om der var nogen der sad med erfaring omkring Arthroflex og om det har sammenlignelig virkning som Canonsan. Alternativ hvis der skulle findes noget der evt. var "bedre" er jeg lutter øre. 

Glædelig Jul
Mikkel    
    

Link til indlæg
Del på andre sites

2 timer siden, Mikkel90 skrev:

Hej,

Min Labrador (11år), er efter et længere sygdomsforløb på antibiotika og binyrebarkhormon, endelig kommet sig igen. Hun er dog blevet noget stiv i bagpartiet, især efter længere tids læggen, og humper lidt de første 10-20 skridt. Aktiviteten er derfor på et meget lavere niveau end før sygdomsforløbet, og ting som at hoppe op i bilen, og bøvle med hendes hanhund søn er så godt som udelukket.    

Vi har skiftet foder til Hill's joint care, og efter en uges tid begyndt at se forbedringer :), derudover er vi blevet anbefalet at supplere med kosttilskud, hvilket er endt på arthroflex omega treats og pulver, jeg kan dog læse mig til at de fleste herinde er tilhænger af Canosan, og ville i den forbindelse gerne høre om der var nogen der sad med erfaring omkring Arthroflex og om det har sammenlignelig virkning som Canonsan. Alternativ hvis der skulle findes noget der evt. var "bedre" er jeg lutter øre. 

Glædelig Jul
Mikkel    
    

Velkommen til.
Vi er store tilhængere af god vejledning hos hesten og hundens helse. De ved hvad de taler om og deres produkter er ofte billigere end de fancy mærker.
Vores får noget til led pga skavanker og mus men navnet på det er lige væk.
Men skriv til dem og spørg og de finder det der passer aller bedst til jeres gamle tøs.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg bruger Canosan pellets til mine beagler - det har jeg brugt i flere år nu  før brugte jeg luposan gelenk pellets - men så lavede de deklarationen om.

Det er min erfaring at man skal begynde tidligt med at give tilskuddet og ikke når gigten er fremskreden. Hos Canosan anbefaler man også at give det til hvalpe. Det har mine ikke fået - men begyndt i ca 7-8 års alderen. Mine to tilbageværende beagler er nu 12 og 9½ - Den ældste har slidgigt i halen og forben samt poter - men er ellers aktiv og i vigør på Canosan. Den yngste har ikke noget - men får alligevel tilskud.

Link til indlæg
Del på andre sites

  • 3 months later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...