Hop til indhold

Tulle kunne dårligt komme ud af sin kurv i morges :(


Freudika
 Share

Recommended Posts

Gæst PPP-Pero
Det er først nu vi mærker noget til det - men jeg vil tro at hun er i risikogruppen for hun er temmelig lang - og det tror jeg da er medvirkende til at det er skidt ...

 

Stakkels lille Tulle! Det er så forfærdeligt når ens hund har ondt. :cry:

 

Pero har jo også samme lange ryg... Jeg ved ikke rigtig hvad man kan gøre for at beskytte den bedst muligt?

 

Pia har jo anbefalet, at vi lader være med at lære ham "sid pænt", "danse" og lignende... Men jeg har også tænkt lidt på om trapper ikke også er noget skidt?

 

Rigtig god bedring til Tulle :ae:

Link til indlæg
Del på andre sites

Stakkels lille Tulle! Det er så forfærdeligt når ens hund har ondt. :cry:

 

Pero har jo også samme lange ryg... Jeg ved ikke rigtig hvad man kan gøre for at beskytte den bedst muligt?

 

Pia har jo anbefalet, at vi lader være med at lære ham "sid pænt", "danse" og lignende... Men jeg har også tænkt lidt på om trapper ikke også er noget skidt?

 

Rigtig god bedring til Tulle :ae:

 

Trapper er ikke godt for hunde med lang ryg. det er heller ikke godt at lade dem spinge for meget.

Link til indlæg
Del på andre sites

Æv - nu var hun lige kommet op og ligge på sønnens kontorstol - og så skulle hun ned igen - det var svært for hende at overvinde (og jeg må ikke bære hende fordi det kun er 4 uger siden jeg blev opereret) - så sønnen bar hende ned - og det var fint nok - så ville jeg have hende ind og ligge hos min mand som ligger i sengen - så skulle sønnen bære hende der ind - og så fik han åbenbart forkert fat - så hun næsten skreg :megaked:

 

Jeg duer virkelig ikke til at have en hund der ikke er på toppen ...

 

I er da også uheldige.:ae:

Har du stadig mange smerter?

Link til indlæg
Del på andre sites

Det går bedre med Tullen - hun er stadig noget stiv om morgenen - og vi talte med Gudrun om det i dag, da vi alligevel var der ude med Bella ... Og det ser ud til, at det er noget vi bare må finde os i - og lige for tiden er Tulle noget ude af ballance - og vi knokler på med behandlingen - både kost og urter og nåle og træning - og så er en del af Tullens healing også, at jeg arbejder med mig selv - hvilket jeg alligevel altid gør - og bliver opmærksom på, hvilke signaler jeg sender og hvordan jeg kan få hende i ro, ved selv at være i ro med mig ... Tulle er meget sensitiv overfor mig og min sindsstemning ...

Link til indlæg
Del på andre sites

Så blev Tulle røngtenfotograferet - og umiddelbart er der ikke noget galt på ryggen - ikke noget som kan ses på røngten i hvert fald ...

 

Men mine hunde er helt vildt søde lige nu - Tulle er noget medtaget - for de gav hende jo med den store hammer for at hun kunne ligge stille mens de tog billeder - og Bella vil hende bare så gerne, men den går jo ikke ... Så Bimsen vimser noget omkring - og lægger sig så lidt - for så lidt efter lige at rejse sig for at se om Tulle nu ligger, hvor hun hele tiden har ligget (og det gør hun - hun flytter sig ikke foreløbig tror jeg) og når det så er tjekket - så kan Bimsen lægge sig igen ...

Link til indlæg
Del på andre sites

Så blev Tulle røngtenfotograferet - og umiddelbart er der ikke noget galt på ryggen - ikke noget som kan ses på røngten i hvert fald ...

 

Men mine hunde er helt vildt søde lige nu - Tulle er noget medtaget - for de gav hende jo med den store hammer for at hun kunne ligge stille mens de tog billeder - og Bella vil hende bare så gerne, men den går jo ikke ... Så Bimsen vimser noget omkring - og lægger sig så lidt - for så lidt efter lige at rejse sig for at se om Tulle nu ligger, hvor hun hele tiden har ligget (og det gør hun - hun flytter sig ikke foreløbig tror jeg) og når det så er tjekket - så kan Bimsen lægge sig igen ...

Tak for feedback :-)

Rart man kan smile lidt og finde noget at smile af når nogle dage bare triste og grå i ens sind. :ae: til jer alle.

Link til indlæg
Del på andre sites

Så blev Tulle røngtenfotograferet - og umiddelbart er der ikke noget galt på ryggen - ikke noget som kan ses på røngten i hvert fald ...

 

Men mine hunde er helt vildt søde lige nu - Tulle er noget medtaget - for de gav hende jo med den store hammer for at hun kunne ligge stille mens de tog billeder - og Bella vil hende bare så gerne, men den går jo ikke ... Så Bimsen vimser noget omkring - og lægger sig så lidt - for så lidt efter lige at rejse sig for at se om Tulle nu ligger, hvor hun hele tiden har ligget (og det gør hun - hun flytter sig ikke foreløbig tror jeg) og når det så er tjekket - så kan Bimsen lægge sig igen ...

 

Godt røntgen ikke viste tegn på noget, selv det nogle gange kunne være rart at kunne se hvad der er galt.

Link til indlæg
Del på andre sites

Så blev Tulle røngtenfotograferet - og umiddelbart er der ikke noget galt på ryggen - ikke noget som kan ses på røngten i hvert fald ...

 

Men mine hunde er helt vildt søde lige nu - Tulle er noget medtaget - for de gav hende jo med den store hammer for at hun kunne ligge stille mens de tog billeder - og Bella vil hende bare så gerne, men den går jo ikke ... Så Bimsen vimser noget omkring - og lægger sig så lidt - for så lidt efter lige at rejse sig for at se om Tulle nu ligger, hvor hun hele tiden har ligget (og det gør hun - hun flytter sig ikke foreløbig tror jeg) og når det så er tjekket - så kan Bimsen lægge sig igen ...

 

 

Sikke omsorgsfuld en hund kan være :lun:

 

Det er ikke underligt at vi elsker de dyr så højt :blink:

 

 

Hva så nu? Der var ikke noget galt med ryggen hvilket er en god ting.

Men hvad så nu? Er der andre ting der skal tjekkes?

Link til indlæg
Del på andre sites

Sikke omsorgsfuld en hund kan være :lun:

 

Det er ikke underligt at vi elsker de dyr så højt :blink:

 

 

Hva så nu? Der var ikke noget galt med ryggen hvilket er en god ting.

Men hvad så nu? Er der andre ting der skal tjekkes?

 

Jeg skal ha snakket med Gudrun om, hvad vi gør nu - for jeg ved bare, at der er noget der ikke er som det skal være - og det skal der styr på ... måske, hun skal på smertestillende i en tid, så vi kan se om det hjælper ... smerter kan også forstærke sig selv jo - ved at man har ondt - og så i forsøget på at beskytte det der gør ondt - så spænder man op et andet sted - det kender jeg i hvert fald fra mig selv ...

  • Like 1
Link til indlæg
Del på andre sites

  • 5 weeks later...

Opdatering på Tulles ryg ... Den bliver ved med at være dum - men det bliver lettere og lettere fra gang til gang, for Gudrun at rette den til ... så det går fremad stille og roligt - heldigvis ... Tulle får noget let beroligende hver dag nu - for at hun ikke skal stresse op (Tulle er meget stress-sensitiv) for stress gør smerterne værre ... og det ser ud til det virker - desuden er vi jo opmærksomme på hende i dagligdagen og passer på ikke at udsætte hende for stress ... så jeg tror og håber på, at det bliver godt :)

  • Like 1
Link til indlæg
Del på andre sites

Opdatering på Tulles ryg ... Den bliver ved med at være dum - men det bliver lettere og lettere fra gang til gang, for Gudrun at rette den til ... så det går fremad stille og roligt - heldigvis ... Tulle får noget let beroligende hver dag nu - for at hun ikke skal stresse op (Tulle er meget stress-sensitiv) for stress gør smerterne værre ... og det ser ud til det virker - desuden er vi jo opmærksomme på hende i dagligdagen og passer på ikke at udsætte hende for stress ... så jeg tror og håber på, at det bliver godt :)

 

Forsat god bedring til Tulle. Hun er heldig at bo hos jer, i gør meget for hende:5up:

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...