Hop til indhold

Hvilken hund passer til os?


TDE
 Share

Recommended Posts

Kære allesammen. Jeg har oprettet denne profil for at spørge om råd til at adoptere min første hund. Jeg har set alt for mange få en hund der ikke passede til dem og derfor vil jeg være ordenligt forberedt. 

Lidt om os:

Familie på 4. Far, mor barn på 7 og barn på knap 4. 

Vi er igang med at købe hus i en mindre by på vestsjælland. Huset er 125 m2 og har en have, som vi planlægger at hegne ind. 

Vi er umiddelbart interesseret i en hund på max 20-25 kilo, måske lidt større, men vi er ikke interesseret i en kæmpe basse. Den skal ikke have for meget pelspleje, måske 1-2 gange om ugen med børsten. Den skal have et moderat aktivitets behov. Den skal være en god begynder hund.

Vi planlægger at deltage i den lokale hundetræning, så vi kan få opdraget vovsen ordenligt, men jeg har læst nogle racer er sværere at opdrage end andre og som sagt er det vores første hund.

Håber I vil bidrage til at få os lidt på rette spor i denne proces. 

Link til indlæg
Del på andre sites

  • 2 weeks later...

Hej

Jeg er rigtig glad for at høre, hvor betænksom du er omkring dit valg af hund, da mange blot vælger race ud fra popularitet eller udseende. Det er meget smag og behag hvilken type hund man gerne vil have. Jeg vil faktisk anbefale dig at læse denne guide til at vælge hund, som jeg tror du vil få gavn af at læse. 

Ud fra dit behov, virker det som en mindre familiehund, som måske skal passe ind i en hverdag med børn. Her er en bulldog faktisk et godt bud - den er dejlig doven også har den et venligt sind. På udseende deler den dog vandene. Er det ikke for jer kunne det også være en beagle, da den er lille, en god familie hund også er der lidt mere gang i den - dejlig nysgerrig hund :D

Håber du kunne bruge hjælpen.

Venlig hilsen
Søren

Link til indlæg
Del på andre sites

  • 2 months later...
På 23.4.2020 den 17:40 , Søren Dahl skrev:

Hej

Jeg er rigtig glad for at høre, hvor betænksom du er omkring dit valg af hund, da mange blot vælger race ud fra popularitet eller udseende. Det er meget smag og behag hvilken type hund man gerne vil have. Jeg vil faktisk anbefale dig at læse denne guide til at vælge hund, som jeg tror du vil få gavn af at læse. 

Ud fra dit behov, virker det som en mindre familiehund, som måske skal passe ind i en hverdag med børn. Her er en bulldog faktisk et godt bud - den er dejlig doven også har den et venligt sind. På udseende deler den dog vandene. Er det ikke for jer kunne det også være en beagle, da den er lille, en god familie hund også er der lidt mere gang i den - dejlig nysgerrig hund :D

Håber du kunne bruge hjælpen.

Venlig hilsen
Søren

Jeg er helt enig Søren, ALT for mange vælger ud fra popularitet og udseende.. 

Beagle syntes jeg også ville være et godt forslag 😀 Der er gang i den, men er også utrolig blid og kærlig efter min erfaring 🙌

Link til indlæg
Del på andre sites

På 23.4.2020 den 17:40 , Søren Dahl skrev:

Hej

Jeg er rigtig glad for at høre, hvor betænksom du er omkring dit valg af hund, da mange blot vælger race ud fra popularitet eller udseende. Det er meget smag og behag hvilken type hund man gerne vil have. Jeg vil faktisk anbefale dig at læse denne guide til at vælge hund, som jeg tror du vil få gavn af at læse. 

Ud fra dit behov, virker det som en mindre familiehund, som måske skal passe ind i en hverdag med børn. Her er en bulldog faktisk et godt bud - den er dejlig doven også har den et venligt sind. På udseende deler den dog vandene. Er det ikke for jer kunne det også være en beagle, da den er lille, en god familie hund også er der lidt mere gang i den - dejlig nysgerrig hund :D

Håber du kunne bruge hjælpen.

Venlig hilsen
Søren

øøøøøhhh har du forstand på hunde??
Altså hverken beagle eller bulldog er gode første gangs hunde. Du vejleder uden trådstarter har svaret på hvad deres planer for hunden er.

  • Like 1
Link til indlæg
Del på andre sites

Syntes heller ikke man bare kan anbefale en race ud fra den sparsomme info trådstarter er kommet med. Trådstarter har vist ikke læst med siden 11 april? 

 

Jeg er enig i at en beagle ikke er en førstegangs hund - man skal altså have noget erfaring før man kaster sig over sådan en hund. Min erfaring med beaglen er at det er en kanon venlig og meget social race - men det er en jagthund og det skal man have en vis erfaring med for at kunne imødekomme de krav beaglen stiller. 

  • Like 1
Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...