Hop til indhold

tyggeben og irriteret mave


Nuggifia
 Share

Recommended Posts

 Vi har gennem de sidste par  uger haft off  /on, mave problemer,  (meget lind afføring, lidt slim, sjældent blod) hun er testet ved dyrlægen for parasitter. Det som hjælper bedst er min egen diæt , foder med ris, kogt kylling. Vi er og har været i behandling med div tarm regulerende midler fra dyrlægen. Og begyder småt at gå tilbage til foderet. (angst provokerende)🤫

Jeg vil høre om der er andre der har oplevet, at hunden afføring, variere i den grad som vores (nu 6 mdrs hvalp). uden dyrlægens hjælp er der feks. en ´ normal afføring hver anden gang, selvom hunden har fået det samme mad?  der kunne også være 3 meget linde  og en fin .

Jeg har prøvet at faste helt med tygge ben, (som okse hud og div). det virker som om det hjælper at stoppe med dem, problemet er bare, at hun HAR virkelig brug for noget at gnave i , legetøj er ikke et hit, alt med mad virker kun 😉 Det kan jo være svært at spore sig ind på mave problemer, hvis man giver andet end fodret. Er der nogen som som kender til et god tygge aktivet, der IKKE ryger igennem maven på 10 min. som de altid gør herhjemme, det bliver ret dyrt på sigt, men det værste er at det suser igennem maven på hende .( men kan selvfølgelig ikke være sikker på det er tygge benene) Hun har typisk  max. fået 2 små hvide sticks og et større, ren hud er det ok ?

 

Link til indlæg
Del på andre sites

vær obs på at de der tynde stiks man køber i almindelige butikker er bleget og behandlet.
Prøv at købe noget naturligt a la pandelapper, eller stykker med gevir.
Ting som ører fra okse og svin kan være fede og give uro i en mave.
Men de der billige ruller er ikke lykken - nogle trives på dem, men er maven sart så ville jeg ikke bruge dem.

Har de testet for alt eller kun den lille test?

pas på med dem med knuderne - de kan sætte sig i klemme i hundens hals.

Link til indlæg
Del på andre sites

Tak for dit svar. Ved ikke hvor mit svar blev af? Ja de har testet for orm også. Men dyrlægen mente der var en virus i omløb og jeg skal være tålmodig Nu tror jeg den er go igen uden dyrlægens pulver og nu er vi på en blanding af 3/4 fodder og 1/4 ris og kylling. Så det tegner godt. Tør ikke give hende tygge ben, tygge emner det har været med at smadre maven.

Fik vist  ikke skrevet det er en 6 mdrs. hvalp? Detfor er det meget ærgerligt vi ikke kan finde nogle gode tygge emner, de gevir og pande, tygge lapper jeg har undersøgt, anbefaler man ikke til hvalpe pga. deres tænder ikke er så stærke endnu. Jeg mener hun har skiftet rigtig mange tænder nu, så forhåbentlig snart.

Kan man give rigtige kød, fra slagter  ben til en 6 mdrs hvalp,

og evt frossen kylling vinger ?har jeg fået anbefalet. Jeg tør bare ikke kaste mig ud i det, så det går ud over sko m.m herhjemme 😁

Link til indlæg
Del på andre sites

1 time siden, Nuggifia skrev:

Tak for dit svar. Ved ikke hvor mit svar blev af? Ja de har testet for orm også. Men dyrlægen mente der var en virus i omløb og jeg skal være tålmodig Nu tror jeg den er go igen uden dyrlægens pulver og nu er vi på en blanding af 3/4 fodder og 1/4 ris og kylling. Så det tegner godt. Tør ikke give hende tygge ben, tygge emner det har været med at smadre maven.

Fik vist  ikke skrevet det er en 6 mdrs. hvalp? Detfor er det meget ærgerligt vi ikke kan finde nogle gode tygge emner, de gevir og pande, tygge lapper jeg har undersøgt, anbefaler man ikke til hvalpe pga. deres tænder ikke er så stærke endnu. Jeg mener hun har skiftet rigtig mange tænder nu, så forhåbentlig snart.

Kan man give rigtige kød, fra slagter  ben til en 6 mdrs hvalp,

og evt frossen kylling vinger ?har jeg fået anbefalet. Jeg tør bare ikke kaste mig ud i det, så det går ud over sko m.m herhjemme 😁

Er der noget der kan give lind mave så er det kødben og råt kød når ikke hunden er vandt til det! Så det ville jeg absolut ikke give en hund med dårlig mave.

De tyggeemner du har prøvet, hvilket har det været? Der er kæmpe forskel på om man køber de helt naturlige eller ruller og lign fra købmanden - der er også forskel på om det er svin, hest eller vildt. Noget er mere mildt ved maven end andet.
Du kan evt kontakte hundeparadiset og få vejledning, hun er helt kanon dygtig og rar.
Godbidder som frolic og andet skod skal bare smides i nakken af skraldemanden hvis du bruger sådan noget, igen, vælg naturligt.

Hvor mange uger har det stået på?

Pandelapper kan man sagtens bruge til hvalpe - jeg har ikke set nogle steder det frarådes.
Hvad race er hun?

Link til indlæg
Del på andre sites

Tak for dit svar. Ved ikke hvor mit svar blev af? Ja de har testet for orm også. Men dyrlægen mente der var en virus i omløb og jeg skal være tålmodig Nu tror jeg den er go igen uden dyrlægens pulver og nu er vi på en blanding af 3/4 fodder og 1/4 ris og kylling. Så det tegner godt. Tør ikke give hende tygge ben, tygge emner det har været med at smadre maven.

Fik vist  ikke skrevet det er en 6 mdrs. hvalp? Detfor er det meget ærgerligt vi ikke kan finde nogle gode tygge emner, de gevir og pande, tygge lapper jeg har undersøgt, anbefaler man ikke til hvalpe pga. deres tænder ikke er så stærke endnu. Jeg mener hun har skiftet rigtig mange tænder nu, så forhåbentlig snart.

Kan man give rigtige kød, fra slagter  ben til en 6 mdrs hvalp,

og evt frossen kylling vinger ?har jeg fået anbefalet. Jeg tør bare ikke kaste mig ud i det, så det går ud over sko m.m herhjemme 😁

Link til indlæg
Del på andre sites

En labradoddel 6 mdr. har skrevet hvad hun har fået her i tråden, det er muligt det hat gemt sig i rækken. 

23 timer siden, pivpiv skrev:

Er der noget der kan give lind mave så er det kødben og råt kød når ikke hunden er vandt til det! Så det ville jeg absolut ikke give en hund med dårlig mave.

De tyggeemner du har prøvet, hvilket har det været? Der er kæmpe forskel på om man køber de helt naturlige eller ruller og lign fra købmanden - der er også forskel på om det er svin, hest eller vildt. Noget er mere mildt ved maven end andet.
Du kan evt kontakte hundeparadiset og få vejledning, hun er helt kanon dygtig og rar.
Godbidder som frolic og andet skod skal bare smides i nakken af skraldemanden hvis du bruger sådan noget, igen, vælg naturligt.

Hvor mange uger har det stået på?

Pandelapper kan man sagtens bruge til hvalpe - jeg har ikke set nogle steder det frarådes.
Hvad race er hun?

Det hele står her i tråden,  vi har naturligvis fastet ,med  de (fejlindkøbt tygge ben fra supermarkeder, ) det skal siges hun kunne tåle dem i starten. Hun er ved at være tilbage på normal afføring nu, også beskrevet i tråden. Derfor spørger jeg blot til om der findes mere skån somme tygge emner. Ja frolic og andet der er fyldt har vi ikke tænkt at servere. Men føler mig nu snydt med de ruller, da der står naturlig oksehud, ja så er de bleget hvilket burde være ulovligt at sælge.

Pandelapper så jeg fra rådes på en af sælgers hjemmesider, de skulle være hårde for hvalpe gebisset? med syntes der er mange varianter af dem, så går lidt forsigtigt igang, ligeså gevir. 

Har du erfaring med tørret kød , and, kalkun sikkert også noget møg?

Hun er en dejlig labradoddel 6 mdr. Tak jeg prøver hundeparadiset. :)

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg ville skrive til hundeparadiset og hun kan også vejlede dig med hvad der er bedst.
Jeg ville klart ikke være bange for det tørrede kød, hvis altså det er ok kvalitet - igen se hundeparadiset.

Mange falder for dem i supermarkedet og mange tror faktisk også at frolic er godt - så derfor nævnte jeg det.

Desværre er der mange labradoodles med alverdens allergier da de i bund og grund er krydsninger og der har været store problemer igennem avlen. Så hvis hendes mave bliver ved med at drille, så få testet for alverdens allergier.

 

Det var ikke ment for ikke at svare på dit spørgsmål, men jeg har nemlig ikke hørt nogensinde at hvalpe ikke må få gode pandelapper og gevire, tvært imod ;) Bare sørg for at det altid er under opsyn.
 

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg er bestemt ikke enig i at rå ben giver tynd mave, det handler om at bruge de rigtige, mit råd er altid svineribben, de giver hård mave ;) så begynd langsomt, jeg skærer det meste kød af i starten og starter med lidt, rå kyllingevinger eller kalkunvinger er også fine lige som kyllinghals. Okseben ville jeg helt holde mig fra.

tørrede sener m.m kan faktisk ofte give lidt løs mave i starten ligesom lysnede hud produkter.

( en lille oplysning til pivpiv vedr hundeparadiset, det er en mand som ejer det ikke en kvinde)

  • Like 1
Link til indlæg
Del på andre sites

På 17.4.2020 den 20:02 , Alfen skrev:

Jeg er bestemt ikke enig i at rå ben giver tynd mave, det handler om at bruge de rigtige, mit råd er altid svineribben, de giver hård mave ;) så begynd langsomt, jeg skærer det meste kød af i starten og starter med lidt, rå kyllingevinger eller kalkunvinger er også fine lige som kyllinghals. Okseben ville jeg helt holde mig fra.

tørrede sener m.m kan faktisk ofte give lidt løs mave i starten ligesom lysnede hud produkter.

( en lille oplysning til pivpiv vedr hundeparadiset, det er en mand som ejer det ikke en kvinde)

Nåååå, vi er bare altid blevet betjent af en kvinde ;-)
Hvor sjovt så forskelligt. 
Vores tidligere hund skulle bare have tanken om rå ben og hun fik dårlig mave. Luna kværner alt uden de store problemer. 
Vi har aldrig haft dårlig mave på de gode tørrede ting, men på de lysnede hud ting.

Ja hunde er så forskellige. 

Link til indlæg
Del på andre sites

2 timer siden, pivpiv skrev:

Nåååå, vi er bare altid blevet betjent af en kvinde ;-)
Hvor sjovt så forskelligt. 
Vores tidligere hund skulle bare have tanken om rå ben og hun fik dårlig mave. Luna kværner alt uden de store problemer. 
Vi har aldrig haft dårlig mave på de gode tørrede ting, men på de lysnede hud ting.

Ja hunde er så forskellige. 

Han har haft en kvinde boende som hjalp til, det har han ikke mere ;) rå okseben giver mange hunde dårlig mave, men svin, lam og kylling tåles af de fleste :) 

  • Like 1
Link til indlæg
Del på andre sites

1 time siden, Alfen skrev:

Han har haft en kvinde boende som hjalp til, det har han ikke mere ;) rå okseben giver mange hunde dårlig mave, men svin, lam og kylling tåles af de fleste :) 

nåååå ja det kan jo gå over sådan noget. Det skriver jeg bag øret - Han!
Vi har oftest prøvet med vildt og lam

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...