Hop til indhold

8 måneder og blevet dårligere til alene hjemme


Gæsten97
 Share

Recommended Posts

Vi skrev herinde, da vores hvalp ikke kunne være alene hjemme. Der er nu opstået et nyt problem med hendes alene hjemme. 

KOPIERET FRA MIN OPRINDELIGE POST OM ALENE HJEMME:

Nyt problem.

Vores hvalp er i dag 8 måneder. Siden min sidste opdatering, har hun været oppe på knap 8 timer alene uden nogen lyde overhovedet.

Men her over de sidste to uger, er problemet vendt tilbage.

Først lidt forhistorie. For 14 dage siden gik min kæreste i skole fra 9-16, og jeg gik hjemme. Jeg lod vores hvalp være alene en gang i mellem når jeg skulle handle, eller andre småting. Så der var hun måske ikke alene i mere end en time den uge. Ugen efter er min kæreste syg hele ugen.. så der bliver ikke trænet alene hjemme fra mandag til torsdag. Om fredagen lod vi hende være alene i en halv time, og det gik ikke særlig godt. Ud af 31 minutter, gøede hun i 10 af dem på forskellige tidspunkter. I lørdags var vi væk fra hende fra 10-17.30. Der gøede hun meget de første to timer, så var hun stille i 3 timer, så gøen igen, stille i 2 timer, gøen igen og så stille i halvanden time indtil hun blev hentet. 

I dag var hun så alene fra 17.30-20.15, og gøede under hele perioden (vi havde ikke mulighed for at tage hjem til hende). Vi er totalt i rådvilde, det gik så godt med hende, og nu går det så skidt. Vores rutine til når hun er alene hjemme er at hun bliver sat ind i vores soveværelse, hvor vi har en låge indtil, så hun ikke kan komme ud. Hun har vand derinde, og et godt kødben. Der bliver sat radio på, og så siger vi farvel til hende, og går. I dag gav jeg hende dog hendes aftensmad inden jeg tog afsted 17.30 (hun spiser dog normalt 16.-16.30).

Har vi gjort noget forkert? Eller er det fordi hun er inde i en svær periode som teenager her i 8 måneders alderen?

På forhånd mange tak, i plejer at være rigtig behjælpelige herinde.

Link til indlæg
Del på andre sites

I har lavet en del om i hendes alene hjemme situation, brudt vanerne - og der er kun en ting at gøre - og det er at starte forfra samt holde rutinerne og vanerne.

 

I har kunnet klare og få hende til at være alene i 8 timer uden problemer - så mit eneste råd er at I må vende tilbage til den metode I brugte førhen.

Jeg har ikke læst jeres tidligere opslag herinde.

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...