Hop til indhold

Hvalp tisser meget hyppigt


MandalAgerbo
 Share

Recommended Posts

Hej alle, ny og træt hundeejer her :)

Vi fik hvalp forleden og er i tvivl om vi bør få hende tjekket for blærebetændelse.. 

Om dagen er hun meget hyppigt ude og hun sover sjældent særligt længe af gangen (ca 30 min max).. Så ja, ca ude hver halve time og tisser hver gang. 

Om natten burde hun jo kun skulle ud 1-2 gange.. Måske 3. Men første nat var vi ude 1 gang i timen og her 2. nat ca hver 2. time fra kl 21. Hun har svært ved at forstå at hun skal sove videre når vi kommer ind. 
 

Jeg synes det er lidt voldsomt og er helt udmattet/grædefærdig over mangel på søvn. Jeg er med på at det er hårdt arbejde med hvalp, men jeg synes måske det er lidt overdrevet? Eller hvad :/ 

Hun var den mindste i kuldet og vejer 2 kg her som 8 uger gammel.

Overvejer at prøve vores bur fra bilen ift ro om natten, men løser næppe det hyppige tisseri. 
 

Tænker I at det er normalt og hun bare skal have tid, eller ville I give dr dyr et kald ? 
 

Trætte vink herfra

Link til indlæg
Del på andre sites

Tillykke med hvalpen - hvad race er den?

Har opdrætter renlighedstrænet og det så pludselig bliver så ofte, så ville jeg helt sikkert fange dyrlægen asap.

En lille hvalp kan pokkers hurtig blive meget syg.

Tag hendes temperatur og så evt ring og vend situationen med dyrlægen (i dag), det koster sjældent noget at ringe.

Link til indlæg
Del på andre sites

Hun er en labrador, men lille ift hendes søskende. 

Jeg tror ikke opdrætter har gjort voldsomt meget ud af renlighedstræning, for at være ærlig. De har været i haven, men ikke om natten. Ved ikke hvor hyppigt hun har tisset der, tror jeg ikke de kan holde styr på i en flok med 10 hvalpe. 
 

Min logik siger mindre hund, mindre blære. Men jeg mister forstanden hvis hun skal ud 6 gange om natten meget længere.. Tænker at lade være med at lukke ud hver gang hun bevæger på sig/vågner om natten og måske i stedet sætte ur.. giver det mening ? Hun er jo nødt til at øve sig i at holde sig :/ 

Link til indlæg
Del på andre sites

En labrador hvalp på 2 kg, der er nogle alarmklokker der skal ringe der!
Hun er ALT for lille bitte.

 

Jo man kan sagtens holde styr på en flok med 10 og renlighedstræne dem fra avlers side, det gør en seriøst opdrætter.

Jeg syntes du skal få hende til dyrlægen, der er noget galt, både med størrelsen og med at hun tisser så ofte.

Hun er chippet og vaccineret, ikke?

Er hun med stamtavle?

Hun skal ikke øve sig i at holde sig nu, men når hun skal tisse så ud i haven og sig tisse og når hun har tisset siger du dygtig og så ikke mere snak eller kontakt - bare på hovedet i seng.

 

Har du taget hendes temperatur?

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...