Hop til indhold

Hjælp


Gæst
 Share

Recommended Posts

Hej

Jeg har en labrador på 7 måneder, som er renlig og som på ingen måder forstyrrer gennem natten. Dog vækker han mig alt for tidligt, og jeg kan ikke længere holde til det, og det påvirker mit humør. Jeg har lige siden jeg fik ham ikke fået ordentlig søvn, da han i starten naturligvis skulle op mange gange om natten, men nu får jeg egentlig en mængde søvn, som ville være nok for nogle mennesker, men når jeg i forvejen ikke har fået søvn de sidste 5 måneder og prøver at “hele” fra det og komme ovenpå igen er det ikke nok.

Han er en meget selvstændig hund og ligger ikke inde på mit værelse særlig meget af natten, og derfor har jeg prøvet at lukke døren ind til mit værelse, da det burde være løsningen, men nu er der den irriterende lille detalje, der gør at det ikke fungerer og det er at han kradser på dørene, hvilket man måske tænker, at jeg bare kunne løse med ørepropper, men det irriterende er, at jeg bor i et fint, gammelt 50’er hus, hvor mine forældre er meget ked af, at han ridser de gamle døre, så jeg aner virkelig ikke hvad jeg skal gøre for at få min vigtige søvn. (I øvrigt kan jeg ikke finde nogle ordentlige ørepropper)

Jeg er så ked af det, når jeg ikke får min søvn. Håber nogen kan hjælpe.

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvorfor vækker hunden dig? Skal den ud? Eller har den bare sovet længe og er frisk? 
en hund i den alder ville jeg forvente kunne sove 7-8 timer max, så vil den være udhvilet, vågner den før ville jeg tage den ud og så gå i seng igen bag efter.

er der gået 7-8 timer så kan du ikke forvente mere, sådan er det nu engang at have hund.

  • Like 1
Link til indlæg
Del på andre sites

Har du trænet en masse hund i ro?
Så lærer de lidt om ikke at reagere på alle lyde. Vågner han for tidligt, så tager du bare godnat seancen igen - men husk at være rimelig, en hund sover ikke på samme måde som et menneske.
Min søn har lige fået hund og han bor hjemme. Han er skæv af træthed men hunden lærer lige så stille hans søvnmønster og han lærer ikke at sove længe og at aktivere sin hund ordenlig så den sover godt.
Går du til hundetræning og træner du din hund og hvad race er den?

Link til indlæg
Del på andre sites

På 12.4.2021 den 15:49 , T1234 skrev:

Mange tak for svar. Jeg har en labrador og ja, jeg går til hundetræning, men der bliver ikke fokuseret så meget på øvelser til ro.

Hund i ro øvelse sætter du bare selv i gang, både hjemme og ude hvor der sker en masse spændende.

Er det hvalpe/unghunde træning du går til?

En lab er en skøn hund og en hund hvor man heldigvis kan rette de fejl man får lavet igennem tiden, så bare klø på og husk at træning er hver dag, ikke kun når man er afsted til hundetræning.

Når din hund vækker dig, så insister på at der altså er sovetid.
Det er kun en dårlig vane og måske lidt stress der gør at den tror der er stå op tid ved hver eneste lyd den hører. Det kan trænes, bare rolig.
Når nu den bliver urolig, hvad gør du så?
Den må ikke få succes. Du beder den om at gå i seng, den skal blive hvor I sover (evt sådan et børnegitter i døren) og så skal du hænge i. Det tager lidt tid, men den tid må I sove til middag efter skole/job. Det skal nok gå.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg går på et familiehold, hvor der både er unghunde og voksne hunde.

Når han vækker mig er han ikke meget urolig. Han sætter bare forpoterne op på mig og jeg skubber ham hurtigt ned uden at sige noget (og jeg har aldrig givet ham opmærksomhed, men jeg bliver nødt til at skubbe ham ned, ellers bliver han stående) og bagefter går han lidt frem og tilbage og lægger sig også lidt ned igen, hvilket er godt, men han bliver stadig ved med at ville op tidligt.

Når jeg træner ro, er det så bare at han skal ligge/sidde stille?

Link til indlæg
Del på andre sites

Ja det er "hårdt" at have en hvalp mens den vokser til og lærer døgnrytmen at kende - alle der har været igennem det kan vist skrive under på at man mangler søvn i en given periode - det er jo som at få en baby i huset. Så fat mod - det vil stoppe igen - når han er blevet voksen og forstår hvor hans plads er om natten.

Jeg kunne også godt tænke mig at vide hvor længe der er gået før din hund vækker dig? Der kan også ligge noget opmærksomhed i det - at "nu har jeg brug for dig" eller "jeg keder mig"

Mine beagler er jo af ældre alder nu - men den yngste på 11 vækker mig stadig om natten - fordi han gerne vil putte under dynen og det får han selvfølgelig lov til 😂

 

  • Like 1
Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...