Hop til indhold

ang hunde racer..


Gæst Lux
 Share

Recommended Posts

Nej , det dukkede ikke op på min søgning, jeg søgte på Charles king cavalier spaniel.:-)

 

så istedet for at skrive, det står der intet om til mig, så kunne du skrive jeg kunne ikke finde det, men det kan da sagtens ske det stod der:blink:

 

bare et eks.

Link til indlæg
Del på andre sites

  • Svar 102
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Gæst Stinnemus

Nu ha jeg ikke læst mere end de frøste to sider så måske jeg gentager andre:

 

Min erfaring med gøen er at er hunden ikke stimuleret nok, så finder den andre måder at få energien brugt: fx ved uhensigtsmæssig gøen, kraftige reaktioner på små ubetydelige ting i hverdagen (en plastikpose på gåturen der skal gøes hysterisk af, posten der skal flåes og flænses, gøen af enhver lyd osv osv osv). SÅdan er det i hvert fald med min race.

 

Jason gøer ikke - kommer der nogen ind ad døren får de 4-5 bjæf med på vejen hvis de er heldige (lige så ofte reagerer han ikke - går måske ud for at se hvem det er hvis de larmer). Ikke at han ikke KAN gø - ved rundering er der fx fin lyd og han kan gø MEGET og LÆNGE :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

  • 2 weeks later...

Jeg vil bare ydmygt komme med nogle raceforslag - som altid, når jeg foreslår racer, vil jeg pointere, at jeg ikke selv ejer nogle af racerne og jeg har heller ikke nogle andre interesser i dem ;o)

 

Japansk spids - lille, sød og venlig bamse. Er en spidshund, så den har det selvstændige, du godt kan lide - her har du et godt udgangspunkt for at lære den, at være alene hjemme. Gøer som udgangspunkt kun, når der er noget at gø af - her må du så hjælpe lidt, med at lære den, hvad der skal gøes af ;o) Fin med børn og ikke så selvstændig at den løber væk ;o) Er de seneste år primært avlet som "selskabshund".

 

Norbottenspids - ligger i kategorien gøende fuglehund ;o) Men er det reelt ikke længere. Minder mest af alt om en social og samarbejdsvillig shiba.... Gøer dog, når der er noget, der bevæger sig!

 

Finsk lapphund - hvorfor er der egentlig ikke flere af dem? Har kendt to og de har seriøst været nogle af de mest vidunderlige hunde, jeg har kendt! Ikke en hund for mig, da jeg kræver lidt mere damp ;o) Men for pokker, hvor er de lækre!

 

Chinese Crested med hår ;o) Dvs. Powder Puff - skæg lille og meget elegant hund! Knytter sig dog meget til sin ejer!

 

Mellemschnauzer??? Hvis du har haft rottweiler, så er det her jo ingenting. Lækker hund - ikke bamseagtig, men kæk!

 

Spørg løs og jeg vil uddybe.... Jeg elsker det her med at finde racer til folk!

 

-Trine

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...