Hop til indhold

Min Australian Shepherd på 17 uger bider min kæreste i tøjet når hun kommer tilbage


Thorkild
 Share

Recommended Posts

Hej.

Det er mig der har været hjemme sammen med vores hvalp siden vi fik ham. Han har altid været dejlig rolig og har kun bidt iforhold til hans tænder klør. Så meget blidt og stopper når jeg “piver”… Nu er han blevet 17 uger og han har forståeligt nok valgt mig som sin primære ejer/menneske. Problemet er så at han slet ikke har den samme respekt for min kæreste. Han lytter meget nødigt til hende. Det er værst når jeg henter hende fra arbejde og han er med i bilen. Så bliver han sur når hun sætter sig ind i bilen sammen med ham på passagersædet. Og bider hende i tøjet. Ikke huden! Men hendes bukseben og ærmer. Og når hun siger nej så rynker han på næsen og viser tænder. Så pludselig stopper det når vi har kørt lidt. Og jeg måske har skældt ham ud i et lyskryds med rødt lys. Er det fordi at han nu ved at han ikke har mig for sig selv længere ? Når hun kommer hjem derhjemme så virker han sådan ligeglad… Ikke som når jeg kommer ind ad døren… Jeg har sagt til min kæreste at hun skal dominere ham lidt mere. Ikke være så blid ved ham hele tiden. Snakke sødt når han opføre sig dumt. Eller går udenom ham når han står i vejen. Alt det der. Er der er godt råd? 

Link til indlæg
Del på andre sites

Øøøhhh dominere hunden!? Det er en totalt forældet tankegang og verdens dårligste råd.
Jeg tror kun det kan gå for langsomt med jer med at komme til noget hundetræning og få lært noget om positiv indlæring og positiv træning..... det er nemlig vejen frem.
Hvad slags hund er det?

Hunden bliver glad og fjollet når han ser hende igen og derfor gumler han i tøjet. hun skal afvise ham og lige bytte trøje/bukser ud med en bamse.

Men helt enig med Alfen i alt hvad hun skriver.

Bur eller sele til hunden, den skal ikke være løs i bilen, det er helt hul i hovedet.

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...