Hop til indhold

Min Karla


Amocca
 Share

Recommended Posts

Så er Karla blevet et halvt år idag.... Tænk engang at der kun er gået 4 mdr siden hun kom ind i vores liv, jeg kan slet ikke huske hvordan livet var før hun var her :blink: og jeg savner hende når jeg af en eller anden årsag ikke sover sammen med hende, eller hvis hun ikke er der når jeg kommer hjem...

 

Hun er en fantastisk hund. Charmerende, kærlig, fræk og lærenem. Ting skal kun gentages få gange før hun fatter meningen - og er det noget der involverer noget med "gevinst for Karla" så er en enkelt gang som regel nok ;-)

 

Sådan lærte hun fx sig selv den uvane, at pive når der er noget hun vil have... Dumme mor havde taget Karlas pivevædder fordi hun ville se noget i fjernsynet, og lagt den på stuebordet. Karla tager ikke ting fra bordene, det må man ikke, heller ikke selvom man godt kan nå... Men dumme mor glemte at smide pivevædder ned da hun var færdig med sit program, og Karla ville gerne have pivevædderen... så hun satte sig foran den og pev...

Og hvad gjorde dsitraherede fjols af en mor? hun sagde "undskyld Karla, selvfølgelig må du få din vædder" og gav den lille pivende hund sit legetøj... :stupid:

 

Den ene fejl gjorde at dumme mor nu har en hund der sætter sig og stirrer på ting på bordet og piver, i den tro at hun nok får den... :roll: dumme dumme mor og lærenemme Karla :mrgreen:

 

Og sådan er Karla med alt her i livet, hun beder om de ting hun vil have og får dem som regel... :lol: Hun lærer lynhurtigt og er helt med på hvad alting betyder... Hun bliver dybt fornærmet hvis man ikke vil med i seng kl 23, eller hvis hun ikke skal med når hendes mor går ud af døren.... Når hun bliver fornærmet fnyser hun og forlader rummet :lol: det er svært at lade være med at grine af....

 

Hun elsker sin mor, sin far, sin onkel rune, sin hundetante Sif, sin bedstefar paul og næsten alle andre mennesker og hunde hun møder på sin vej. Hun elsker at møde og lege med andre hunde og er en populær legekammerat i parken grundet sit gode hundesprog og sit glade gemyt....

 

Hun er ikke bange af sig, og går nye ting imøde med logrende hale og højt løftet hoved, så længe man har mor i baghånden kan det jo ikke gå helt galt... så kan man altid løbe ind mellem hendes ben, hvis man alligevel skulle blive usikker på halvvejen :lol:

 

Hun elsker at arbejde og går ind til vores klikkertræning med den indstilling, at kvantitet er bedre end kvalitet :lol: så det gælder om at være hurtig på klikkeren.... Hun har også jobs her i huset, som er hendes og gud nåde og trøste den der ikke lader hende udføre dem! Hun hjælper med vasketøjet - tager strømper op af vasketøjskurven og putter dem (nogen gange :lol:) ind i vaskemaskinen, hun afleverer posten til sin far, og så slikker hun mine underben når jeg har været i bad om morgnen :roll:

 

Hun er en helt fantastisk kilde til latter og man kan ikke andet end blive i godt humør af at være sammen med hende....

 

Jeg ved godt det blev forfærdeligt langt, men jeg er bare så glad for at det blev hende der blev min hund :5up:

  • Like 1
Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst deluxious

Det er altså bare DEJLIGT med sådan nogel historier.

Nogengange kan man nemlig godt bilve lidt skræmt af kun at læse om adfærdsproblemer ósv :neutral:

Så kæmpe :5up: til dig for at komme med så dejligt positivt et indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...