Hop til indhold

Victor har været syg i weekenden, skal jeg være bekymret?


Alt4Victor
 Share

Recommended Posts

I lørdags lå han og sov på sofaen, og jeg hørte underlige lyde (ja mærkelig begyndelse), men hans mave nærmest skvulpede/boplede, så en time senere, så vågnede han og kastede sådan noget gult slimet vand op med skum på toppen op, og det blev bare ved og ved (ud over sofaen, pyt med det, betrækket kunne heldigvis vaskes og vi skal flytte så sofaen skal ud om 2 uger), men det blev bare ved og ved, han sprang ned på gulvet og fortsatte så de næste 4-5 timer med at kaste opicon_eek.gif. Stadig det her gule slimede vand med hvidt skum på toppen.

 

Det første jeg tænkte var om han havde spist noget han ikke skulle, men det kunne jeg ikke komme i tanke om, han har ikke for vane at gå og samle ting op når vi er ude at gå, det er vi i øvrigt også meget obs på, også at der ikke ligger små dimser han kan sluge.

 

Jeg sørgede for at fjerne hans mad, skolde hans mad og vandskåle, og gav han kun vand og drikke og så lidt cultura naturel (jeg ville ikke faste ham helt fordi han var helt slap af at kaste opfrown.gif , så han virkede til at trænge til noget energi, det blev så også nede.

 

På Netdyredoktor og i mit hundeleksikon står der at det kunne være mavekatargruble.gif Han har ellers aldrig kastet op. Bortset fra den famøse gang han fik en Pedigree-Rodeo-stang...

Men bør jeg være bekymret?

Igår gav jeg ham torskerogn og nogle udkogte ris, og idag har han så fået alm. tørfoder, Royal Canin mini beauty og det er blevet nede og han virker rask nu.

 

Er det alm. at hunde bare sådan ud af det blå bare får sådan en opkast-tur, der er så voldsom og varer så længe? Han havde også lidt tynd mave da jeg luftede ham den dag.

 

Er jeg en pylre-hundemor?seomkring.gif

Link til indlæg
Del på andre sites

Tak:kys:, jeg prøver at ringe ud til vores dyrehospital og snakke med hans dyrelæge, og høre ham ad. Han virker frisk nu heldigvis, men jeg har det også bedst med lige at høre for en sikkerhedsskyld...:-)

 

Edit: Nu har jeg talt med vet-sygeplejersken ude hos min dyrelæge, hun syntes ikke jeg skulle komme ud med ham, når han allerede var frisk. Hun sagde der var mange hunde der havde "noget med forbigående maven for tiden" og at det ikke lød alarmerende, så længede det kun varede under et døgn, så var det ikke farligt.

Redigeret af Alt4Victor
Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...