Hop til indhold

Min hund bider og napper


Maja3906
 Share

Recommended Posts

Hej alle

Jeg skriver som en fortvivlet hundemor.

Jeg har en patterdale terrier på lidt over 1 år og vi har haft en del problematikker. Jeg træner konstant og har endda haft adfærdskonsulent på ham, men føler næsten ingen fremgang.

Han er en meget bange og angst hund udenfor, kommer nogle tæt på bliver han nærmest agressiv. I hjemmet er han (for det meste) så kærlig og vil putte, men få gang med mig også begynder han at nappe i mine hænder og ben hvis jeg står op, føler jeg har prøvet alt! Derudover er det slemmest når jeg har nye mennesker oppe, han napper i deres bukser og prøver de at sige fra og vifte ham væk går han efter hånden. Og hvis man skælder ud begynder han bare at gø og hoppe frem og tilbage..

Jeg vil gøre alt for det bliver godt med ham, han er jo min lille baby. Men har brug for råd!

 

For han er ikke aggressiv på den måde, logre i mens. 
 

Link til indlæg
Del på andre sites

5 timer siden, Alfen skrev:

Det lyder som leg, en måde at få noget til at ske på, jeg tror egentlig at hunden keder sig, racen er rigtig livlig og har brug for meget aktivering, hvad laver du med hunden til daglig? 

Jaa det har racen nemlig og det føler jeg at jeg gør. Vi både går/løber flere lange ture om dagen, samt træner løbende igennem dagen. Tænker også det bare er en lidt vild form for leg, men det er generelt så svært at få ham til at stoppe med den leg hos nye, der vil han slet ikke lytte og bliver ved med at “gå på dem”

Meget sjælendt han er efter mig, men med det samme folk han ikke ser hverdag besøger mig så ændre han adfærd 

Link til indlæg
Del på andre sites

3 timer siden, pivpiv skrev:

bliver han mentalt trænet og trættet?
De er nogle hårde banditter og kræver træning. Det er en hund der ikke er egnet til at lave ingenting.
Noget jagttræning, nosework, spor eller hvad ved jeg  - noget hvor hovedet bruges godt.

Hvad træning har du gået til?

Da han var hvalp gik jeg til almindelig træning. Derefter har jeg haft adfærdsvejleder på ham og trænet med hende.

Derudover laver jeg sportræning osv. Men måske skal jeg skrue mere op for det end i forvejen?

Redigeret af Maja3906
Link til indlæg
Del på andre sites

26 minutter siden, Maja3906 skrev:

Da han var hvalp gik jeg til almindelig træning. Derefter har jeg haft adfærdsvejleder på ham og trænet med hende.

Derudover laver jeg sportræning osv. Men måske skal jeg skrue mere op for det end i forvejen?

Det er i hvert fald en race der kræver at blive brugt, altså mentalt.
Han skal bruge hovedet dagligt og , som jeg har mødt racecn, så trives de ikke med en dag uden nogen aktiviteter.

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...