Hop til indhold

Er de begyndt at fyre af...


Trei
 Share

Recommended Posts

rundt omkring hos jer andre, og hvad siger jeres hund til det?

 

Her har de været igang i mindst en uges tid, og jeg tæller dagene til det er overstået. :rolleyes:

 

så småt, desværre..

 

Sheila kan ikke lide det udendørs, i går ville hun ikke gå aftentur pga et kanonslag langt væk, og nu her til aften, så hun noget julelys i en have og vidste ikke rigtigt.. Men jeg fik hende overtalt og pludselig gik det fint også selvom der kom lidt fyrværkeri lyde..

Det er ligesom at hun genkender det og ved hun bare skal ind for at komme i sikkerhed, så hun går ikke i panik endnu i hvertfald.:-)

 

Mysla var ligeglad idag, igår brummede hun lidt og gøede, hvis sheila gøede..

Link til indlæg
Del på andre sites

De er så småt begyndt her, lige præcis i aften har der faktisk været en del. Indendørs tager Tyson det pænt, men da der blev smidt et par kanonslag i nærheden, da vi gik aftentur, ville han bare HJEM. Jeg prøvede at give ham nogle godbidder, men dem ville han ikke spise, et tydeligt tegn på, at han ikke var tryg ved situationen.

 

Nogle tips til, hvad jeg skal gøre, så han ikke bliver mere bange?

Link til indlæg
Del på andre sites

De er så småt begyndt her, lige præcis i aften har der faktisk været en del. Indendørs tager Tyson det pænt, men da der blev smidt et par kanonslag i nærheden, da vi gik aftentur, ville han bare HJEM. Jeg prøvede at give ham nogle godbidder, men dem ville han ikke spise, et tydeligt tegn på, at han ikke var tryg ved situationen.

 

Nogle tips til, hvad jeg skal gøre, så han ikke bliver mere bange?

 

baldrian:-D Mine får mere eller mindre baldrian fra nu af og til 3 januar.. Det hjælper rigtig godt på dem begge to.

 

Og så prøver jeg at undgå at gå tur når det er mørkt, bare ud og tisse og så ind igen.

 

Hvis uheldet er ude, og de skyder mens vi går tur, så ser man en højt syngende legende hundejere lige pludseligt!

Det hjælper faktisk, distrahere nok til at de ikke helt kan fokusere på lydene:)

Og så fik jeg vi alle herinde et godt råd af irene engang, TRÆN. Afled hunden hvis den bliver bange og gerne være lidt vedholdene, selvom den ikke vil have godbidder, så skal den gøre som du siger.. Ikke på en streng måde selvfølgelig, men jeg blev ved at bede sheila dutte min hånd, indtil hun gjorde det, engang hun pludselig var meget angst.

Og at dutte er forbundet med positiv forstærkning, så gradvist efter flere og flere dut, blev hun mindre angst:5up:

 

Men der ligger vist en hel tråd:-D

  • Like 1
Link til indlæg
Del på andre sites

Det er et stykke tid siden de begyndte her. Men lexus er nu ikke synderlig berørt af det, nærmest ligeglad:mrgreen: Indtil videre

 

sådan var Herr Flick også sidste år, krudtet rørte ham en høstblomst, men efter at byens rødder fyre deres kanonslag af lige udenfor vores hus, så er Herr Flick blevet meget skeptisk og nogle gange bange :(

- heldigvis er han nem at "trøste" og gøre glad igen - og sådan skulle det gerne blive ved at være som minimum :blink:

 

men vi skal være sammen med to andre hunde som er rædselsslagne så det bliver en hundehyggeaften hos os tror jeg:blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Her omkring bliver der skudt lidt af men ikke så galt igen, synes dr bvar mere sidste år.

 

Her i huset har vi forsynet os med en stor pak knaldperler (man skal jo starte i de små :blink:) - og dem træner vi så lyde med, vi gik ud begge hunde var meget opmærksome for kunne godt læse på mig at nu skulle de måske ud og lave nget, så de fulgte ændt med. Jeg havde knaldperleren og en pakke hamburryg, for hvis nu hvalpen ikke kunne li lyden skulle det virkelg være noget som kunne opvee det at løbe ind igen, som de hle tiden havde muligheden for at gøre hvis de fravalgte mig/lydene.

 

Min voksne hund, er lidt ligeglade med lyden fra knalperlerne, hun siger heller ikke rigtig noget til de brag dr kommer i det fjerne, men hun fattede også lynhurtigt at først kom lyden så kom hamburryg så hun blev helt tændt og slikkede sig om munden af lyden af knalperlen..

 

Hvalpen skulle lige se det hele an var lidt usikker i starten, men dog så nysgerrig at det vandt over frygten, og så var der lige det lækre hamburryg som smagte så godt jo så der gik ikke lang tid før eg havde to hunde sittende pænt foran mig, mens knalperlern flagrede omkring :blink:

 

Man kan også igennem dansk kennelklub købe en lyd cd, med lyde man så kan træne hemme, ved ikke hvor god den er da je ikke har prøvet den men ideen er rigtig god...

 

Godt nytår til alle

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Aussies for ever

De er så småt begyndt her, men heldigvis bor jeg så laaaaaangt ude på landet at hundene er ligeglade med de kanonslag de fyre af i byen :mrgreen:

 

Tilgengæld må vi i efteråret døje med jagter på markerne omkring os :(. Hundene (min gamle tæve og min hvalp, de to andre er ligeglade) har efterhånden vænnet sig til det, men et par gange om året mødes der op til 30 jægere til klapjagt :evil:

Sidste år kom jeg hjem og de havde camperet i vores gårdsplads, så jeg måtte springe rundt mellem dem og deres hunde :evil::evil:

Link til indlæg
Del på andre sites

baldrian:-D Mine får mere eller mindre baldrian fra nu af og til 3 januar.. Det hjælper rigtig godt på dem begge to.

 

 

Det har vi også prøvet med Zippo, og der skete noget i hovedet på hende. Hun blev ustyrlig, og meget urolig.

 

Foreløbig går det rigtig fint her. De er begyndt at skyde diverse af, men indtil nu nøjes Bassen med at løfte hovedet og glo sådan lidt what-agtigt...

 

Så iår har vi valgt ikke at gøre noget, fordi hun har præcis den samme reaktion som Bassen, :gab: det er uanset om hun er udenfor eller indendørs.

 

Jeg bor tæt på et område, hvor der er nærmest lovløse tilstande, og der brænder man bomber af hele året. Så jeg tror blot at Zippo er blevet vant til de lyde. :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har slet ikke kunnet få Tyson til at gå aftentur de sidste par aftener. Nu forbinder han åbenbart det, at det er mørkt, med kanonslagene. :( Den eneste måde, jeg overhovedet kunne få ham til at bevæge sig på, var ved at bære ham ned af gaden og så sætte ham ned - for så fik han fuld fart på for at komme tilbage til vores gadedør.

 

Han er ok indenfor, når de skyder udenfor, men det har heller ikke lydt så højt endnu. Jeg hentede noget beroligende til ham til selve nytårsaften ved dyrlægen i dag.

 

Men for dælen da, det går jo ikke, at han ikke vil gå tur, når det er mørkt. :neutral: Der er jo laaang tid, til der igen kommer lyse nætter. Godbidder kunne jeg ikke lokke ham med. Jeg havde givet ham Bachs nødhjælpsdråber, men det hjalp heller ikke. Det var jo heller ikke, fordi de skød, da vi kom ud, både i dag og i går var det helt tydeligt, at han på forhånd havde besluttet, at aftenturen var meget farlig og skulle undgås.

 

Hvad gør jeg?

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har slet ikke kunnet få Tyson til at gå aftentur de sidste par aftener. Nu forbinder han åbenbart det, at det er mørkt, med kanonslagene. :( Den eneste måde, jeg overhovedet kunne få ham til at bevæge sig på, var ved at bære ham ned af gaden og så sætte ham ned - for så fik han fuld fart på for at komme tilbage til vores gadedør.

 

Han er ok indenfor, når de skyder udenfor, men det har heller ikke lydt så højt endnu. Jeg hentede noget beroligende til ham til selve nytårsaften ved dyrlægen i dag.

 

Men for dælen da, det går jo ikke, at han ikke vil gå tur, når det er mørkt. :neutral: Der er jo laaang tid, til der igen kommer lyse nætter. Godbidder kunne jeg ikke lokke ham med. Jeg havde givet ham Bachs nødhjælpsdråber, men det hjalp heller ikke. Det var jo heller ikke, fordi de skød, da vi kom ud, både i dag og i går var det helt tydeligt, at han på forhånd havde besluttet, at aftenturen var meget farlig og skulle undgås.

 

Hvad gør jeg?

 

Venter på de lyse nætter og starter forfra med at lære ham om mørket. Indtil da luft ham tidligt på aftenen steder, hvor der er rimelig godt oplyst...

Link til indlæg
Del på andre sites

Der bliver sudt ef her ude næsten i døgndrift.. Azza ryster og piver indtil det har stået på i 5 min. og så har hun det fint igen.. Men min yngste søster Charlotte FATTER BARE IKKE reglen om at hun ikke må ynke Azza når det sker. Sidste uge kom der et brag, og jeg sagde MED DET SAMME at hun IKKE skulle ynke min lille Azza, og 5min efter ligger hun i sin seng sammen med Azza og siger: "Nårh lille skat, hvor er det bare syndt for dig og nej hvor er det hele forfærdeligt!" :shock: Hun gør mig Så gal.

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...