Hop til indhold

HELT NY


Gæst Render
 Share

Recommended Posts

Hej Alle i søde mennesker som har svaret mig..

 

Ja, kan se der er delte meninger, og jeg er nok kommet dertil, at jeg nok selv synes, at jeg har givet for mege for hende, men vi har betalt depositum, og vi er fuldstændig vilde med hende, så når er kommet så langt i processen, ja så må vi jo betale prisen, og så tænke, at vi så blev taget ved næsen, men har dog fået en utrolig dejlig hund..

Vi skal op og se hende om en times tid, så må jeg lige forhører mig, om ikke jeg kan forvente, at vaccinen er med i de sundhedsjek hun får inden vi får hende...

 

Takker igen for jeres svar, dejligt jeg fand dette sted, for det er nok ikke sidste gang jeg får brug for jer..

Link til indlæg
Del på andre sites

Vaccinationer og chip burde nok have været med, men jeg vil ikke sige, at prisen er helt ude i skoven. Alle de racer, der indgår i din hund er meget dyrere, så hun er stadig billigere, end hvis hun havde været en racehund af en af de pågældende racer.

Link til indlæg
Del på andre sites

^Det holder jo ikke helt - labradors og golden retrievers er jo nogle af de mest populære hunde, og de er ikke specielt små. Min race - Norfolk terrier - er ikke særligt udbredt (der er vist kun omkring 100 individer i DK), men de er ret dyre. I dag ligger prisen på omkrng 10.000-12.000 kr.

 

 

Selvfølgelig holder den.

I min sammenligning skrev jeg at en lab af markprøvede linjer med alt hvad dertil hører koster mellem 5000 og 7000 kroner idag.

 

Dvs. Der er en opdrætter der har brugt tid, kræfter og penge på at træne hunden op til noget der minder om dets fulde potentiale, har afprøvet den løbende på markprøver og har resultaterne til at bevise det, hunden har bevist sit "værd" og vil i en alder af 3-4 år blive sat i forbindelse med avlstanker.

Altså bruger man igen tid på efterfølgende (normalt sideløbende med ens egen træning og bedømmelse af egen hund) at udvælge en passende hanhund hvor akkurat de samme forhold gør sig gældende.

Begge hunde har gennemgået de tests der er nødvendige, og ofte endda lidt mere end det, og er begge så gode repræsentanter for racen som muligt, i den avlsretning man ønsker at bevæge sig i.

 

Alle hvalpene der kommer ud af det bliver undersøgt, vaccineret og chippet, og deres resultater senere i livet er afgørende for om tæven og/eller hanhunden brugt i avl, får lov at blive brugt endnu engang.

Og så er der prægningsarbejdet efterfølgende, hvor jeg udelukkende kigger i retning af de folk der lader deres hvalpe få en død due at lege med, og laver slæbespor til madskålen som aldrig står samme sted ved fodringstid 2 gange. og så fremdeles.

 

Og så er der naturligvis en stamtavle på hvalpene, som giver en den lettest mulige adgang til oplysninger om helbred og egenskaber bagud i linjerne, ligeledes giver det mulighed for at undersøge på tværs af hvalpekuld, hvilket velnok giver et endnu bedre billede af hvad man står med.

 

Og det var endda den simple udgave af det. :mrgreen:

 

Alt det får du for 5000 til 7000 kroner ved en "populær race" i DK.

 

 

Ifølge DKK er kostprisen, altså den pris det koster at fodre én hvalp op, sådan cirka i omegnen af 1500-2000 kroner, og laves et "ups-kuld" så må man ikek tage meget mere end kostpris for sine hvalpe.

 

Forklar lige igen hvad der gør en simpel blandingshund 5000 kroner værd??

Svaret er for mit vedkommende simpelt: Udbud og efterspørgsel, såvel som en god portion naivitet formoder jeg.

Link til indlæg
Del på andre sites

Nå'men så er det måske det samme som med...UNDERTØJ :P Jo mindre stof, jo dyre :mrgreen:

 

(Dermed ikke sagt at en poms er en lille delikat blonde streng, og en labs er en god bomulds-trusse op til navlen):mrgreen:

 

:klap::klap::klap:

 

:mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg vil sige, at de er mellemstore, men har kræfter som en stor hund. Men hvorfor spørger du lige om den race? :-D

 

Fordi jeg mener det er en moderace!! Og jeg mener ikke den er lille, men heller ikke kæmpestor - og jeg syntes det er underligt det er blevet en modehund!! Derfor :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Fordi jeg mener det er en moderace!! Og jeg mener ikke den er lille, men heller ikke kæmpestor - og jeg syntes det er underligt det er blevet en modehund!! Derfor :-D

 

Jamen jeg kan da kun erklære mig rørende enig :blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Personligt synes jeg at det er alt for billigt at anskaffe sig en hund. Og kat,.... det er da endnu værre. Der burde indføres en ekstra skat på køb af alle levende dyr, så kunne det være at folk tænkte sig lidt bedre om.

 

5000 kr for en lille blandingshvalp synes jeg egentlig ikke lyder voldsomt når man tænker på at prisen på en med stambog er i nærheden af det tredobbelte.

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...