Hop til indhold

Istedet for Pedigree


Adele
 Share

Recommended Posts

Halløj, alle i derude.

Jeg har overvejet at skifte foder. Jeg fodrer med noget Pedigree hvalpefoder af en slags, men har hørt at det ikke er særligt godt. Min Collie på 6 måneder virker lidt buttet i det, og jeg mistænker foderet for at være grunden. Han skulle gerne vokse lidt mere i højden, istedet for på maven.

 

Jeg har set på lidt af hvert, Olivers f.eks., men det synes jeg er en aaanelse for dyrt. Men selvfølgelig vil jeg jo gerne have det bedste, til min hund.

Jeg synes det virker træls at skulle bestille maden over nettet. Jeg overvejer også at gå tilbage til Hills, som vi fodrede med de første uger.

Alt i alt, er der nogle der har gode erfaringer med noget hundemad?

Link til indlæg
Del på andre sites

dyrt og dyrt, det afhænger jo af hvis om du sammenligner med fakta's den "bedste" eller dyrelægens, dyrelægens er dyre.

 

Har brugt olivers men skiftede kun pga. cujo's pels fik det bedre af chicopee, jeg er så så heldig at købe det gennem en opdrætter så jeg får 15 kilo for 350, det er mad til lidt over en måned.

Det er sku mindre end hvad et barn spier for :-) (i hvert fald i DK)

 

Ja pedrigee er ikke så godt efter min mening og mange andres herinde, jeg bruger det som godbidder til gåturen fordi det er mere "vandet" end andet tørfoder og så er det nemt at knække sådan en cirkel i 4 dele, har du prøvet at regne kilo prisen ud? og sammenlign med f.eks. olivers?

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Jørgen Larsen

Jeg bruger olivers, dels fordi jeg køber det gennem en der har 4 Berner og en Rotte, og får store portioner hjem til en pris som er aceptabel, og Laika er helt vild med det,

og jeg bruger Paw til godbider, fordi det er fugtigt og ikke kommer til at tørste Laika lige så meget som tørfoderet, har fået at vide pedigren feder meget

jeg brugte pedigren til min gamle hund og blev frarådet det da hun fik en stor overvægt af det

men har snakket med mange hundeejere om kost, og det er lige så svært at råde i det, som at købe slik til børnene, en vil have det ene, den andet noget helt andet, så vil ikke fraråde det ene for det andet, men kan kun sige at det med at du ikke skal vurdere kosten efter pengepungen, men efter hvad der er bedst for hunden og den trives bedst med

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har været omkring flere forskellige fodermærker. Vi har skiftet fra dem igen, da Oscar ikke har fungeret ordentligt på det (han har døjetmed maven på de fleste, haft grim pels med et og ofte bare fravalgt at spise)

 

Nu er vi endt på RC sensible, og han fungerer helt perfekt på det.

 

Egentlig gik jeg lidt udenom de "store" mærker, men måtte bide det i mig og give RC en chance... Jeg ville dog aldrig prøve hills...

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Aussies for ever

Der findes efterhånden en del rigtig gode mærker af hundefoder, men langt de fleste købes på nettet.

 

Med hensyn til prisen så kan man ikke komme uden om at man betaler for hvad man får - dog dermed ikke sagt at alt dyrt foder er super godt foder, men det gode foder hører ikke til det billigeste.

 

Du kan læse lidt om valg er tørkost her:

http://www.paintedmagic.dk/Hvalpetips_Fodring.html

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...