Hop til indhold

Hjææælp


Gæst Kimberley
 Share

Recommended Posts

Gæst Kimberley

Hej...

Jeg har en lille hvalp på snart 11 uger, vi har et problem han bider rigtig meget...:(

Han gør det selvfølgelig ikke for at være ond, men det er som om når man siger nej til ham så bliver han ilter og bider endnu mere...:megaked:

 

Nogle der har nogle råd om hvordan vi får ham til at stoppe...:confused:

Link til indlæg
Del på andre sites

Hej...

Jeg har en lille hvalp på snart 11 uger, vi har et problem han bider rigtig meget...:(

Han gør det selvfølgelig ikke for at være ond, men det er som om når man siger nej til ham så bliver han ilter og bider endnu mere...:megaked:

 

Nogle der har nogle råd om hvordan vi får ham til at stoppe...:confused:

 

Ja, venter på, at han skifter sine mælketænder i en alder af 4-6 måneder og kræets gummer så holder op med at klø. Indtil da: Afled ham når han vil bide. Stik ham et stykke legetøj hver gang, han gør antræk til at ville bide. Det med nej kan du lige så godt opgive. En hvalp på 11 uger aner jo af gode grunde ikke, hvad ordet nej betyder...

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg vil også sige at det drejer sig om at aflede.

Har selv en hvalp på 16 uger og han kan godt finde på at bide, når han bliver ivrig.

 

Jeg gør det at jeg afleder ham. Jeg skælder ikke ud. Men jeg afværgre situationen så han rent faktisk glemmer at bide.

Det kan være at snakke med ham, give ham klap og kæl. træne lidt med ham. Der er klikketræning bare alletiders.

Det handler kort sagt om at få ham på andre tanker.

 

Det vigtigste er at du er rolig og viser ham at det er dig der har overblikket.

 

Han forstår ikke et nej.

Giv ham noget andet at beskæftige sig med.

 

Med alt hundeopdragelse gælder det om at finde en metode hvor din hund bedst forstår hvad du mener.

 

Men jeg holder med dig i at det er skidetræls når de bider med deres små sylespidse tænder.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Maustique

Uha - det er simpelthen saa frustrerende! Jeg har en hvalp paa 4 maaneder saa jeg har lige vaeret turen igennem.

 

Du kan troeste dig med at ALLE hvalpe tygger i haenderne (og bukserne, og naesen, og haaret osv) Det gaar over!

 

Nura holdt naesten op omkring 3 maaneders alderen - kun for at begynde lidt igen nu hvor hun er igang med at skifte taender.

 

Ignorer, afled og hold ud ;)

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Kimberley

Tak for alle jeres gode råd....

Jeg vil sige at vores lille Bonzo godt forstår et nej, for når min kæreste siger det til ham stopper han med det samme og sætter sig ned...

Det er bare som om min stemme ikke trænger igennem...

Jeg ved godt at man skal aflede ham og det gør ved at finde hans ben eller hans bamse, men det er som om at det ikke er sjovt....

Jeg har også læst at man bare skal vende ryggen til eller gå i et andet rum, men vil bare mene at han til sidst vil udnytte det og bruge det til at få mig væk også har han jo kontrollen...

 

Håber det snart bliver bedre, han er nemlig rigtig god til at lære...

 

God jul alle sammen

Link til indlæg
Del på andre sites

Tak for alle jeres gode råd....

Jeg vil sige at vores lille Bonzo godt forstår et nej, for når min kæreste siger det til ham stopper han med det samme og sætter sig ned...

Det er bare som om min stemme ikke trænger igennem...

Jeg ved godt at man skal aflede ham og det gør ved at finde hans ben eller hans bamse, men det er som om at det ikke er sjovt....

Jeg har også læst at man bare skal vende ryggen til eller gå i et andet rum, men vil bare mene at han til sidst vil udnytte det og bruge det til at få mig væk også har han jo kontrollen...

 

Håber det snart bliver bedre, han er nemlig rigtig god til at lære...

 

God jul alle sammen

 

Naaa, så vaks tror jeg nu ikke en hvalp kan være. Det han erfarer, når du vender dig væk fra ham eller går ind i et andet rum uden ham, er at han bliver lukket ude af fællesskabet og det er vist noget af det værste du kan byde din hund lige gyldigt, hvad dens alder er. Har du hjerte til det, så skal det såmen nok bringe den lille på andre tanker end at bruge dig som gumle-legetøj efter et stykke tid

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...