Hop til indhold

Dømmer du andre udfra valg af hund? Hvorfor/hvorfor ikke?


Gæst Zarina
 Share

Recommended Posts

host host.

 

Man kan som cyklist ikke bruge rettigheder og andres større ansvar til noget den dag man ligger under en 40 tons tung lastbil.

de andre har større ansvar og mine rettigheder bør lægges på hylden når man færdes i trafikken.

 

Det var så lige OT (Undskyld):oops:

 

I dit eksempel er det så også cyklisten selv, det går ud over, hvis han selvforskyldt kommer i klemme under en lastvogn. Jeg har i hvert fald aldrig hørt om en lastvognschauffør, der døde efter at være blevet torpederet af en cyklist. :hmm: Så alt i alt må en cyklist, der ikke lever op til sit ansvar, være langt mindre til fare for omgivelserne, end en ditto lastvognschauffør.

 

Og mon ikke at situationen nok ville have været endnu værre, hvis det var ligeså let at anskaffe sig et lastvognstog som en cykel? Tænk hvis alle bare kunne gå ind og købe sig et køretøj på xx ton og bare drøne ud i trafikken med det :skraek:

Det er jo sådan, det er i hundeverdenen i dag. Der stilles ikke større krav til folk, som anskaffer sig en hund, der enten pga. størrelse, muskelstyrke eller temperament kan udgøre en fare for andre. Og som vi kan se, synes mange af ejerne ikke, at det er et problem. Det er da lidt skræmmende.

Link til indlæg
Del på andre sites

  • Svar 433
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Petrine er fuldstændig utilregnelig a015.gif Det er derfor jeg æææælsker indlæg fra Petrine, man ved ALDRIG hvad der kommer e035.gif

 

 

Joe, men netop når man ikke helt ved hvad der kommer, så bliver man (som i jeg) lidt undrene :mrgreen:

 

 

Faktisk er petrine en af dem der kan forvirre mest, man (som i jeg) forventer stikpiller fra nogle og luuuuuuve fra andre, men,,,, det andet, DET er forvirrende :rolleyes:

Link til indlæg
Del på andre sites

Joe, men netop når man ikke helt ved hvad der kommer, så bliver man (som i jeg) lidt undrene :mrgreen:

 

 

Faktisk er petrine en af dem der kan forvirre mest, man (som i jeg) forventer stikpiller fra nogle og luuuuuuve fra andre, men,,,, det andet, DET er forvirrende :rolleyes:

 

Jamen søde Aslan da a045.gif Du må lære at tage det som en oplevelse :lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

Nej det var ikke en vits, jeg fik læst det som at - som du nu er (ej ment negativ) - tillod din hund at hoppe op af folk (da hun nu alligevel ikke kunne vælte dem, den lille kamp pertrine). Og blev så lidt nysgerrig - nu du er som du er-om det så i det mindste var ok at gæster sagde fra :mrgreen:

 

Du er jo lidt frigjort, og jeg ved ikke altid hvor jeg har dig - faktisk forvirre du min opdragelse :mrgreen:

 

Fnis, er helt beæret, synes jeg er ret....forudsigelig. Men nej, efter ordre fra manden, så sker det faktisk at Petrine (og også mig) er lukket inde på soveværelset, når han har besøg af meget religiøse mennesker, der synes hunde er ulækre, jeg er ikke helt tilfreds, men efter Petrine præsterede at hive sin 150 cm Solvej-dukke ind i stuen og lave liveshow for gæsterne, er vi nu forvist. Synes det er praktisk, når man ikke skal bukke sig ned for at hilse - men muligvis, hvis jeg havde en størrelse Aslan, så ville jeg måske skifte mening (hilser nu stadig på fætter ridgeback ansigt til ansigt).

Link til indlæg
Del på andre sites

Fnis, er helt beæret, synes jeg er ret....forudsigelig. Men nej, efter ordre fra manden, så sker det faktisk at Petrine (og også mig) er lukket inde på soveværelset, når han har besøg af meget religiøse mennesker, der synes hunde er ulækre, jeg er ikke helt tilfreds, men efter Petrine præsterede at hive sin 150 cm Solvej-dukke ind i stuen og lave liveshow for gæsterne, er vi nu forvist. Synes det er praktisk, når man ikke skal bukke sig ned for at hilse - men muligvis, hvis jeg havde en størrelse Aslan, så ville jeg måske skifte mening (hilser nu stadig på fætter ridgeback ansigt til ansigt).

 

 

Live show hahahah :klap: DET gad jeg godt have set.

 

Og havde du en Aslan størrelse ville du lærer den IKKE at hoppe op, man skal nemlig ikke bukke sig særlig meget for at kramme ham :lun:

Link til indlæg
Del på andre sites

Har overvejet at lægge en film op, men her er jo mindreårige og tror nogle vil forklare mig at det ikke er godt - men ... vi er frigjorte :-D

 

Altså jeg vil sige, at har du en video med Petrine og Solvej, så er det nærmest en forbrydelse ikke at lægge den op :evil: Især hvis der i baggrunden sidder x antal stortroende mennsker i baggrunden og ser forfærdede ud i ansigterne :mrgreen:e035.gif

Link til indlæg
Del på andre sites

Altså jeg vil sige, at har du en video med Petrine og Solvej, så er det nærmest en forbrydelse ikke at lægge den op :evil: Især hvis der i baggrunden sidder x antal stortroende mennsker i baggrunden og ser forfærdede ud i ansigterne :mrgreen:e035.gif

 

Den vil jeg fandme også gerne se:blink:

Jeg skal nok tage skraldet hvis der er nogen der bliver sure

Link til indlæg
Del på andre sites

Et eller andet sted har du nok ret i, at vi taler forbi hinanden i den her tråd. Det, der bare er essensen - i mine øjne - i det her ansvars-snak er, at alle har samme ansvar. Det er temmelig ligegyldigt om man har en stor eller en lille hund, så har vi alle ansvar for, at hunden opfører sig ordenligt i sin omgang med andre hunde og mennesker.

 

Det er for mig at se ikke et spørgsmål om, hvor let eller hvor svært det er at rette sin hund til. Det er heller ikke et spørgsmål om, hvor meget eller hvor lidt skade hunden kan forvolde. Man ved forhåbentlig, hvad man går ind til, når man anskaffer kræet og så er det bare at få lettet bagen og komme i gang og den slags er faktisk - efter min overbevisning - lige for alle.

 

Det, der så har morer mig lidt i den her tråd er nogles desperate holden fast, at jo større hund, jo større ansvar. Visse-vasse og vås. Ethvert menneske, der påtager sig ansvaret for at have en hund har samme ansvar: Ansvaret for at hunden på en civiliseret måde kan navigere i vores samfund. Fralægger man sig det ansvar, vil man hellere pege finge af andre og andet af samme skuffe, så er det en fuldendt ansvarsforflygtigelse og dét vil jeg fastholde, at jeg ikke havde ventet at finde hos HFs brugere, men man må jo af og til overraskes.

 

 

Men det er jo netop det, du ikke finder herinde - folk tager jo deres ansvar for deres lille hund 100% alvorligt! Både i forhold til hunden og i forhold til omgivelserne.

 

Det man mener med "større ansvar" er vel en fortolkningssag. Er ansvaret større, når der er mere man skal gøre (ikke tilfældet, store- og småhundeejere skal lære deres hunde nøjagtig de samme ting)? Eller er det større, jo sværere det er at honorere (tilfældet). Og ja, så er ansvaret jo større på sin vis, når man har en stor hund - for så er det netop sværere at tage hensyn til omgivelserne, da det kræver, at hunden bliver trænet ordentligt, fordi man ikke har råstyrken til at forhindre den fuldvoksne hund i at gøre uhensigtmæssige ting. Men det forhindrer jo ikke småhundeejerne i at leve op til deres ansvar 100% også og træne deres hund i stedet for bare at leve på "jeg kan jo sagtens selv holde den" - og det gør de jo! Altså, dem der er herinde :blink: De flygter ingenlunde fra deres ansvar, tværtimod. Ok, skal ikke tale for Zarina, men har indtryk af, at hun er meget opmærksom på sin hund! Men efter at have snakket (rettere, skrevet) med Ascha, er jeg ikke et sekund i tvivl om, at du nok næppe finder en person, der går mere op i sit ansvar for sin hund end hun. Selvom jeg ikke lige just vil betegne en springer spaniel som en lille hund :mrgreen:

 

Men det er altså svært at beskrive :oops: Men synes ligesom folk snakker forbi hinanden, fordi de opfatter ansvar på forskellige måde :???:

  • Like 1
Link til indlæg
Del på andre sites

k020.gif Lader du bare passere at Thailo bliver kaldt for en DAME??? :shock: Det skal jeg huske at fortælle ham næste gang vi ses, så ryger du i unåde unge dame e025.gif

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Noomi og jeg tager ham med hjem så :klap:Så kan du hente ham når du er kommet til fornuft a015.gif

 

Hvad skulle det også nytte?.

 

Men du må da gerne låne ham hvis du tør. Du ved nok at springer tæver er ca. ligeså store som bernerhanner ikk`?, så du må nok hellere sikre dig at din sofa kan holde. :blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvad skulle det også nytte?.

 

Men du må da gerne låne ham hvis du tør. Du ved nok at springer tæver er ca. ligeså store som bernerhanner ikk`?, så du må nok hellere sikre dig at din sofa kan holde. :blink:

 

Jooh, men nu er han så også en springer DRENG så vi kan godt knibe ham ned i sofaen sammen med mig og Noomi :5up: Han skal i hvert fald ikke bo hos en som ikke forsvarer hans ære og mandighed e025.gif

Link til indlæg
Del på andre sites

Den vil jeg fandme også gerne se:blink:

Jeg skal nok tage skraldet hvis der er nogen der bliver sure

 

hmmm, har filmet, men det er altså ikke sådan nutte-sødt, det er bare Petrine der...ordner solvej...prøver lige om ikke jeg kan finde en nuttet vinkel, for ellers er jeg jo bare en klam lurrer, og DET vil jeg altså ikke være!

Link til indlæg
Del på andre sites

hmmm, har filmet, men det er altså ikke sådan nutte-sødt, det er bare Petrine der...ordner solvej...prøver lige om ikke jeg kan finde en nuttet vinkel, for ellers er jeg jo bare en klam lurrer, og DET vil jeg altså ikke være!

 

Nutte-sødt - det er der da ingen der gider se:mrgreen: Hit bare med filmen, tror det bliver drøngod fredagsunderholdning

Link til indlæg
Del på andre sites

Men nej, efter ordre fra manden, så sker det faktisk at Petrine (og også mig) er lukket inde på soveværelset, når han har besøg af meget religiøse mennesker, der synes hunde er ulækre, jeg er ikke helt tilfreds, men efter Petrine præsterede at hive sin 150 cm Solvej-dukke ind i stuen og lave liveshow for gæsterne, er vi nu forvist.

 

Haaahahaha! Hvor er det sjovt :mrgreen: .....minder mig om da jeg var hjemme og besøge min mor, den ene tæve var i løbetid og den kastrerede hanhund måtte ikke humpe hende - så han tog katten i stedet for. Gæsterne sad også bare med store øjne og (han!)katten så ualmindelig sur ud :evil::lol:

 

Har overvejet at lægge en film op, men her er jo mindreårige og tror nogle vil forklare mig at det ikke er godt - men ... vi er frigjorte :-D

 

Jaaaa det skal vi da se :slem: Totalt frigjorte!

Link til indlæg
Del på andre sites

da mine medkombatanter er gået ud og lufte vovse

 

 

Det, der så har morer mig lidt i den her tråd er nogles desperate holden fast, at jo større hund, jo større ansvar. Visse-vasse og vås. Ethvert menneske, der påtager sig ansvaret for at have en hund har samme ansvar: Ansvaret for at hunden på en civiliseret måde kan navigere i vores samfund. Fralægger man sig det ansvar, vil man hellere pege finge af andre og andet af samme skuffe, så er det en fuldendt ansvarsforflygtigelse og dét vil jeg fastholde, at jeg ikke havde ventet at finde hos HFs brugere, men man må jo af og til overraskes.

 

Nu når du kalder min hanhund for "hun" er det så også mig du omtaler i flertal, som "nogen" og "medkombatanter"?. Og ordet medkombatant signalerer vist også at dit syn på en diskussion er lidt anderledes end mit.

 

Så man er desperat hvis man ikke ændrer sit synspunkt til at være det samme som dit?. :confused: I bund og grund er det nok mere desperat hvis man bliver nødt til at gå ned på det personlige plan for at argumentere (med ting man intet ved noget om) og lade beskyldningerne flyve omkring sig, bare for at vinde en diskussion. Muligt du synes det er sjovt, og sådan er vi jo så forskellige.

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...