Hop til indhold

Dømmer du andre udfra valg af hund? Hvorfor/hvorfor ikke?


Gæst Zarina
 Share

Recommended Posts

Inspireret af tråden om udenlandske gadehunde/internathunde i DK vil jeg spørge i hvor høj grad, I danner jer et billede af andre menneskers personlighed og bevæggrunde ud fra deres valg af hund?

 

Jeg må indrømme, at det overraskede mig, at så mange stempler ejerne af de udenlandske hunde som selvfede mennesker, der bare vil pudse glorien - samtidig med at de selv føler sig dømt og i andre tråde taler for tolerance over for andres valg. :confused:

 

Hvor meget kan man fortælle om folk på baggrund af deres hund? Er tilhængeren af DKK-stamtavle en snob? Er internatshundeejeren en Florence Nightingale? Er puddelejeren en ældre dame med blåt hår? Er chi hua hua ejeren en dum blondine? Er muskelhundeejeren en dopet taber med hang til potensforlængere?

 

Jeg bestrider ikke, at disse stereotyper findes, men jeg mener på ingen måde, at de kan bruges til en generel beskrivelse af ejere af en bestemt slags hunde. Men ok - jeg krummer også tæer over de tv-programmer, hvor en "ekspert" skal fortælle om folk, udfra indholdet af deres køleskab. Måske fordi jeg selv både har øko og matadormix i indkøbskurven :lol:

 

Edit: det er måske også relevant at spørge, om I selv føler jer stemplet ud fra jeres valg af hund? I det daglige gør jeg ikke, men når vi indimellem tager bussen, og Stasia sidder i tasken, kan vi godt få nogle blikke og kommentarer :roll:

Link til indlæg
Del på andre sites

  • Svar 433
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Inspireret af tråden om udenlandske gadehunde/internathunde i DK vil jeg spørge i hvor høj grad, I danner jer et billede af andre menneskers personlighed og bevæggrunde ud fra deres valg af hund?

 

Jeg må indrømme, at det overraskede mig, at så mange stempler ejerne af de udenlandske hunde som selvfede mennesker, der bare vil pudse glorien - samtidig med at de selv føler sig dømt og i andre tråde taler for tolerance over for andres valg. :confused:

 

Jeg kender ejere til udenlandske hunde som ikke virker selvfede og så har jeg mødt nogle som virker som sådan - eller ihvertfald føler det nødvendigt hurtigst muligt at fortælle at deres hund er en gadehund fra ... uden at være blevet spurgt.

 

Hvis dette er at være selvfed, så er de det.

 

Jeg oplever at en del af disse hundeejere føler sig lidt over os andre. Dette baseret på længere tids debat i et forum for hunde fra et bestemt land.

 

Mange af disse hunde blev beskrevet som havende store problemer med blandt andet separationsangst, lydangst, angst for fremmede personer, angst for mænd, utidig gøen og angst/aggressivitet overfor fremmede hunde.

 

Der var sådan en "klub" af personer til gensidig ros omkring hvor meget den enkelte havde gjort for at hjælpe sin hund.

Ofte fulgt at "pyhaaa... det er hårdt, men..." og så kom rosen promte.

Naturligvis blev jeg mindre populær på omtalte forum.

 

Hvor meget kan man fortælle om folk på baggrund af deres hund? Er tilhængeren af DKK-stamtavle en snob? Er internatshundeejeren en Florence Nightingale? Er puddelejeren en ældre dame med blåt hår? Er chi hua hua ejeren en dum blondine? Er muskelhundeejeren en dopet taber med hang til potensforlængere?

 

Jeg hælder lidt til en fordom om ejere af de såkaldte muskelhunde (pga. erfaring) og så kommer der ind imellem nogle på banen som overhovedet ikke passer til fordommen.

 

Jeg bestrider ikke, at disse stereotyper findes, men jeg mener på ingen måde, at de kan bruges til en generel beskrivelse af ejere af en bestemt slags hunde.

 

Det mener jeg heller ikke det kan. Generaliseringer skal man passe meget på med efter min mening.

 

Men ok - jeg krummer også tæer over de tv-programmer, hvor en "ekspert" skal fortælle om folk, udfra indholdet af deres køleskab. Måske fordi jeg selv både har øko og matadormix i indkøbskurven
:lol:

 

De udsendelser ELLLSKER jeg!

Sikkert fordi jeg selv er rigtig god til at gætte/komme frem til det rigtige resultat.

 

Edit: det er måske også relevant at spørge, om I selv føler jer stemplet ud fra jeres valg af hund? I det daglige gør jeg ikke, men når vi indimellem tager bussen, og Stasia sidder i tasken, kan vi godt få nogle blikke og kommentarer :roll:

 

Jeg har gjort det ganske få gange, men den eneste gang det sved en anelse var da en kollega og (dengang) god ven sagde til mig at h*n aldrig kunne finde på at vælge en labrador - de er alt for nemme!

Og at små hunde ikke sagde vedkommende noget - og kikkede på min cairn imens.

Link til indlæg
Del på andre sites

Hmmm jeg ville jo helst sige nej, men helt en engel er jeg jo ikke. Så bla. to unge fyre med udenlansk bagrund, med to store amerikanske bull mastifer ( tror nok det er det de hedder ) Potens forlængerer tænkte jeg, men mine tanker blev heldigvis gjort til skamme. :oops:

De havde de dejligste, kærlige, velopdragne og kældne hunde.

Så jeg har lovet mig selv at ( prøve ) ikke at dømme før jeg kender dem :rolleyes:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg dømmer ... men det er mest på race ... for jeg tror der er stor sammenhæng mellem, hvem og hvordan vi er som personer - og hvilken race der falder i vores smag ... hvis ellers man tænker over racens egenskaber og ikke kun udseendet ...

 

Men altså jo - jeg dømmer - ikke at jeg når at tænke tanken særlig langt - men alligevel - så ved jeg at jeg bliver glad når jeg ser nogen der kommer med en rotweiller eller en amstaff eller anden stærk hund - og går med den i sele frem for halsbånd ...

Når jeg ser en stor bredskuldret flot ung fyr gå med sin mops - så synes jeg måske nok, at det er noget nær det mest sexede i verden ...

 

Men jeg dømmer ikke folk udfra, hvor de har fået hunden fra ... jeg er jo nok selv tavle-snob og kunne ikke selv drømme om at købe en hund uden ... og det er ikke fordi at de hunde vi havde i min barndom ikke var lækre og søde og alt ... jeg vil bare vide, hvad jeg køber ...

Jeg kan godt forstå, at folk kan få trang til at tage alle de stakkels hunde med hjem fra grækenland som man ser der nede - og jeg kan også godt forstå, at folk vælger at købe sådan en - jeg mener bare at vi kunne hjælpe meget bedre på anden vis ... og ville hellere give pengene til kastration af alle gadehundene ...

Link til indlæg
Del på andre sites

Nej, jeg har ret faktisk aldrig tænkt over at man kunne dømme folk på hvilken hund de havde, ikke før at jeg et par gange er blevet stillet dette spørgsmål på et hundeforum :blink:

 

Jeg kan nogen gange tænke at folk ikke burde eje den hund de har, men dette er møntet på bestemte personer og aldrig generelt.

 

Jeg tror endnu ikke at jeg har mødt en race jeg ikke kunne lide (jeg har dog mødt bestemte hunde jeg ikke kunne lide...), og derfor har jeg heller ikke rigtig nogen fordomme overfor nogen af dem :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Jørgen Larsen
Inspireret af tråden om udenlandske gadehunde/internathunde i DK vil jeg spørge i hvor høj grad, I danner jer et billede af andre menneskers personlighed og bevæggrunde ud fra deres valg af hund? < ser sommetider gadekrys som ligner en naturkatastrofe og undre mig somme tider over deres valg af hund men nedvuderer bestemt ikke hund eller ejer af den grund da den hund kan være lige så lydig og god som min >

 

Jeg må indrømme, at det overraskede mig, at så mange stempler ejerne af de udenlandske hunde som selvfede mennesker, der bare vil pudse glorien - samtidig med at de selv føler sig dømt og i andre tråde taler for tolerance over for andres valg. :confused:< tror ikke der direkte er nogle der pusser gloria men har mere undt af de udenlanske hunde og føler med dem og gerne vil give hunden et bedre liv og en mere tryk fremtid >

 

Hvor meget kan man fortælle om folk på baggrund af deres hund? Er tilhængeren af DKK-stamtavle en snob? Er internatshundeejeren en Florence Nightingale? Er puddelejeren en ældre dame med blåt hår? Er chi hua hua ejeren en dum blondine? Er muskelhundeejeren en dopet taber med hang til potensforlængere? < nogle DKK hundeejer kan godt virke snobbede når der bliver spurgt til hvad hund jeg/vi skal købe så virker det som om at det kun er DKK hunde der dur og alle blandinger er nogle udskud og syge hunde og lider af mange forskellige sygdomme de har jo ikke et papir der følger dem i halen > < men har da ikke noget imod dem der har hund med fine papirer og reserene tavler m.m. >

 

Jeg bestrider ikke, at disse stereotyper findes, men jeg mener på ingen måde, at de kan bruges til en generel beskrivelse af ejere af en bestemt slags hunde. Men ok - jeg krummer også tæer over de tv-programmer, hvor en "ekspert" skal fortælle om folk, udfra indholdet af deres køleskab. Måske fordi jeg selv både har øko og matadormix i indkøbskurven :lol: < Hvad er en ekspert er det ham der har læst 10.000 bøger om hunde og aldrig selv har haft en hund eller er det ham/hende der har hafte en hund tæt inde på livet og levet op og ned af hunden gennem mange år jeg mener det er den sidste der er eksperten >

 

Edit: det er måske også relevant at spørge, om I selv føler jer stemplet ud fra jeres valg af hund? I det daglige gør jeg ikke, men når vi indimellem tager bussen, og Stasia sidder i tasken, kan vi godt få nogle blikke og kommentarer :roll:

 

< føler mig bestemt ikke stemplet af at jeg har en blanding men møder kun rosende ord om min hund >

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg synes ikke jeg dømmer folk ud fra deres valg af hund. Nogen gange synes jeg de kunne have valgt klogere m.h.t. race i forhold til hvordan de er som personer (erfaring, tid, alder osv.), men der er jo ingen der siger at jeg har ret :mrgreen:.

 

Om folk vælger med/uden papirer og hvilke, blandinger eller ej, internathunde osv, det giver mig heller ikke noget indtryk af hvilken person der står i den anden ende af hundesnoren.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Stinnemus

åhhh jeg bliver dagligt dømt pga. mit valg af hunderace :blink: Men man vænner sig nu til det efterhånden (bl.a. får man tit og ofte mange gode "råd til hjernedøde hundeejere" af folk jeg aldrig har snakket med før for som pudelejer må man jo åbenbart ikke vide noget om hunde :roll:) og overhører kommentarer ment til at gøre ondt og smiler og svarer på spørgsmål i stedet - folk må så dømme mig og jason herefter og gøre sig de tanker de har lyst til, det er ikke mit problem :mrgreen:

 

om jeg selv gør det? tjaeh, har nogle tanker når jeg ser en amstaff/rottweiler i en 20årig overtatoveret fyrs hnder, men har da mere end én gang fundet ud af at jeg skal lade være at dømme (en af jasons "godmorgen-kammerater" er en sød kæmpe rottweilerdreng i hænderne på sådan en fyr....)uden at vide noget :rolleyes: men ellers, nej, der tænker jeg ikke særlig meget i racerne

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg dømmer i høj grad unge folk med specielt amstaffer og visse andre kamphunde. Jeg vil ikke betegne det som en fordom, da min personlige statistik efterhånden er stærk nok til at jeg kan generalisere uden at ramme forkert!

 

Mht. udenlandske gade/internat-hunde.... tjaa. Ligesom så mange andre mener jeg at der er hunde nok herhjemme og at man kunne hjælpe hundene i udlandet bedre på andre måder, end at befri de pågældende lande for den ene overskudshund efter den anden. På den måde bliver de respektive lande aldrig tvunget til at revidere deres lovgivninger, der forhindre at lokale og udenlanske interressanter kontrollerer antallet med feks. aflivning.

Jeg synes de, der vælger at hente disse hunde hjem, tænker alt for romantisk og kortsigtet. Det er i mine øjne ret åbenlyst at det på ingen måde er særlig heldigt. Så dem med disse udenlandske hunde må jo være mindre begavede, eller have et motiv som andre har beskrevet.. Det kan man vel godt kalde en fordom :???:

 

Hvad angår mit eget valg af race, vil jeg tro at jeg forventer at blive dømt, selvom de fleste ikke kan få min type til at passe med hunden :blink:

Det er dog sjældent jeg støder ind i fordomme når jeg er sammen med hundene. Det hænger nok mest sammen med at jeg ikke færdes synderligt meget med dem på gader og stræder, men mest på steder hvor man kender til den slags hunde og hvor motivet for at have dem er underforstået.

Link til indlæg
Del på andre sites

Fordomme alene på hunden? Nej.

Men et hunkøns væsen i spadserer dragt og med en lille hund i taske eller på armen på fortorvet. Jo tak. Så overvejer jeg at sige noget om dyremishandling. Og at hun har valgt netop den hunderace kommer ikke som en overraskelse.

Så personens udseende, tøjvalg, stil om man vil, er en medvirkende faktor til at dømme eller forestille sig som det jo egentligt er.

 

Men tænk lige på mig...

Stor stærk mand med lille hvid hund. Der står sgu da svans alll over.

Jeg mangler bare at syntes at "En kort En lang" er min favorit film.

 

Vi ssssessss sssøøøde.

Link til indlæg
Del på andre sites

Fordomme alene på hunden? Nej.

Men et hunkøns væsen i spadserer dragt og med en lille hund i taske eller på armen på fortorvet. Jo tak. Så overvejer jeg at sige noget om dyremishandling. Og at hun har valgt netop den hunderace kommer ikke som en overraskelse.

Så personens udseende, tøjvalg, stil om man vil, er en medvirkende faktor til at dømme eller forestille sig som det jo egentligt er.

 

Men tænk lige på mig...

Stor stærk mand med lille hvid hund. Der står sgu da svans alll over.

Jeg mangler bare at syntes at "En kort En lang" er min favorit film.

 

Vi ssssessss sssøøøde.

JAAHHH det er en god film:blink:

 

Du vil nok blive overrasket hvis du støder ind i mig en dag på gågaden og skal spørge om vej til bageren:mrgreen::lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg dømmer i høj grad unge folk med specielt amstaffer og visse andre kamphunde. Jeg vil ikke betegne det som en fordom, da min personlige statistik efterhånden er stærk nok til at jeg kan generalisere uden at ramme forkert!

Her dømmer du i mine øjne heller ikke kun ud fra race, men forbinder flere faktorer som du har erfaring for er uheldige.

 

Mht. udenlandske gade/internat-hunde.... tjaa. Ligesom så mange andre mener jeg at der er hunde nok herhjemme og at man kunne hjælpe hundene i udlandet bedre på andre måder, end at befri de pågældende lande for den ene overskudshund efter den anden. På den måde bliver de respektive lande aldrig tvunget til at revidere deres lovgivninger, der forhindre at lokale og udenlanske interressanter kontrollerer antallet med feks. aflivning.

Jeg synes de, der vælger at hente disse hunde hjem, tænker alt for romantisk og kortsigtet. Det er i mine øjne ret åbenlyst at det på ingen måde er særlig heldigt. Så dem med disse udenlandske hunde må jo være mindre begavede, eller have et motiv som andre har beskrevet.. Det kan man vel godt kalde en fordom :???:

Det kan godt være at folk tænker romantisk og kortsigtet, men at forbinde det med at de skulle være mindre begavede synes jeg er ret voldsomt. Har du aldrig handlet romantisk og/eller kortsigtet? Og mener du så at du er mindre begavet:blink:.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg tror ikke så meget jeg dømmer, men synes alligevel, at folks hvad af hund, siger meget om dem ;o) I hvert fald, hvis man som jeg, pr. automatik går ud fra, at folk har tænkt over deres valg af race - hvad de jo så desværre ofte ikke har..... men har da standardbilleder af ejere af små pelsdotter, lab/goldens, border collier, terriere, berner sennen osv. osv.

 

Det er selvfølgelig fordomme, men de er på ingen måder negative... og for pokker hvor bliver man dog forvirret, når folk så har to helt forskellige racer ;o) Hvilken kasse skal man lige putte dem i?

 

Den mest (positivt) overraskende hundeejer, jeg nogensinde har mødt var en ganske ung og meget smart pige (hvorfor kan jeg ikke se ud som hende på en træningsplads - praktisk klædt, men stadig stanglækker i gummistøvler?) med en smuk og lækker ung weimaraner hanhund.... De var som taget ud af en reklame ;o) Da hun mødte op til et unghundehold, tænkte jeg bare nej, nej, nej.... så alligevel hellere chihuahuaer som tilbehør - eller måske en kæk lille terrier, der også ville matche de smarte støvler (kender i de der billedserier i dameblade, hvor kvinder, der aldrig har været ude i naturen, viser lækkert, lunt tøj til traveture i efterårsferier, hvor det aldrig regner, men bladene ligger i dekorative, røde, brune og gyldne dynger? Og så har de lige en lækker, velopdragen vovse i en designersnor med på slæb... sådan så hun ud!)

 

For pokker, hvor blev jeg overrasket, for hun var SÅ sej sammen med vovsen - de var et match made in heaven og hun gik lange ture på stranden, så han kunne få ræst af og startede til schweisstræning samtidig med lydigheden, så han kunne få brugt sig rigtigt og og og, jeg kunne blive ved - de var en drøm at have på hold! Og så var hun bare rigtig sød og dygtig- desværre flyttede de til Kolding, fordi hun (selvfølgelig) var kommet ind på Designskolen.... Hmm, måtte sluge et par kameler dengang og prøver fremover at modtage nye kursister med et åbent sind ;o)

 

-Trine

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg tror ikke så meget jeg dømmer, men synes alligevel, at folks hvad af hund, siger meget om dem ;o) I hvert fald, hvis man som jeg, pr. automatik går ud fra, at folk har tænkt over deres valg af race - hvad de jo så desværre ofte ikke har..... men har da standardbilleder af ejere af små pelsdotter, lab/goldens, border collier, terriere, berner sennen osv. osv.

-Trine

 

At have et standard billede - er det ikke bare et andet ord for at have dømt/bedømt folk på forhånd alene ud fra deres valg af race?

 

Iøvrigt kan vi så ikke få de standardbilleder beskrevet? Det kunne da være lidt spændende læsning :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

man behøver da bare læse i tråden om hvordan vi tror de andre herinde ser ud og er, for at se at vi alle sammen mere eller mindre dømmer;-)

 

 

man kan jo også dømme uden at være ond eller tænke negativt om vedkommende..

 

Jeg selv har mest statistik omkring kamphundejerer og minihundejere og de slå sjældent fejl;-)

 

Alle andre racer, der ikke er på mode, har mere eller mindre alle typer ejere..

Link til indlæg
Del på andre sites

Her dømmer du i mine øjne heller ikke kun ud fra race, men forbinder flere faktorer som du har erfaring for er uheldige.

 

Hunden er den uheldige faktor.. Ikke unge mennesker :-)

 

Det kan godt være at folk tænker romantisk og kortsigtet, men at forbinde det med at de skulle være mindre begavede synes jeg er ret voldsomt.

 

Jeg syntes ellers jeg skrev det ret pænt. Indsæt selv "tankeløse", "snæversynede" eller "retarderede" som du bedst synes det passer.:engel:

Der var jo iøvrigt også en anden mulighed...:blink:

 

Har du aldrig handlet romantisk og/eller kortsigtet? Og mener du så at du er mindre begavet:blink:.

 

Det har jeg vel ligesom så mange andre, men det er bestemt ikke i den genre.. Har heller ikke problemer med at erkende det, så i det tilfælde må svaret være JA til det sidste :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

At have et standard billede - er det ikke bare et andet ord for at have dømt/bedømt folk på forhånd alene ud fra deres valg af race?

 

Iøvrigt kan vi så ikke få de standardbilleder beskrevet? Det kunne da være lidt spændende læsning :-)

 

Jo lige netop ;o) synes for "dømme" er så negativt ladet ;o)

 

Men jo - hvis jeg nu starter, kan andre jo fylde på.... Og læs det nu i samme humoristiske ånd, som det er skrevet i ;o)

 

Border Collie: Sindssyge, hyperaktive mennesker fra en anden planet. Har sjældent børn eller lignende - hvis de har, siger disse oftere vov end noget andet. Har ofte lagt hele deres liv om, efter de fik hund, enten for at flytte på landet med får eller fordi de drøner land og rige rundt til diverse konkurrencer. Deres hjem ligner ofte noget, der har været i gennem en knusemaskine ;o) (Jep, har selv border collie, men kender også nogen, der ikke er som mig)

 

Terriere: Intelligente mennesker med en unik form for humor. Akademikere, der ser verden som et sted fyldt med muligheder og har ofte hunden som følgesvend på deres rejse gennem livet. Hunden er ikke købt pga. træningsinteresser eller modeluner, men fordi den simpelthen hører til og er et naturligt samlingspunkt i familien. De går ikke synderligt meget op i, hvad andre mener om dem. (Mine forældre har terrier, jeg har selv haft terrier og får det nok engang igen)

 

Retrievere: Rare familiemennesker, hvor man altid har haft hund (og altid en labrador). Har hus og have og en gårdsplads, som hunden helst skal blive indenfor, selv om der ikke er hegn om. Holder af gode naboer, jagt et par gange om året og campingferier. Går tur med hunden før de tager på arbejde og om aftenen før aftenkaffen - på samme tid hver eneste dag året rundt. (Jep, får sådan en lille lab inden for døren til foråret)

 

Små selskabshunde med pels: Mødre! Eller hunkønsvæsener med et stort, uudnyttet omsorgsgen. Søde, lidt naive mennesker med selvudslettende tendenser. Har tænkt længe over, om de mon kan tage ordentligt vare på en hund og elsker den nu over alt i verden. Er ofte meget overbeskyttende. Har hus eller lejlighed fyldt med nipsgenstande, pyntepuder og hvide, afskallede møbler.

 

Berner Sennen: Meget sociale mennesker, der ofte går i "outdoor" beklædning og har ALT i foldestole, foldeborde, picnickurve o.l. ÆLSKER fællesgåture, sportræning, træf og udstillinger, ja stort set alt, hvad der har med deres guldklump at gøre. Har ofte fået hunden som par - og inden de får børn (men de kommer). Har en afslappet holdning til tilværelsen, der dog helst skal indeholde en del hygge, fadøl og pølser fra webergrillen.

 

Det var så de racer jeg nævnte - kom med flere og/eller tilføjelser eller modsigelser ;o) Jeg kan klare det!

 

-Trine

Link til indlæg
Del på andre sites

Hunden er den uheldige faktor.. Ikke unge mennesker :-)

Jo tak forhåbentlig da, men vel især kombinationen. Nu kender jeg vist ingen kamphunde og har derfor ikke nogen særlig fornemmelse af hvor slemme de er, men forestiller mig at netop uerfarne hundeejere og kamphunde kunne være et stort problem.

 

Jeg syntes ellers jeg skrev det ret pænt. Indsæt selv "tankeløse", "snæversynede" eller "retarderede" som du bedst synes det passer.:engel:

Der var jo iøvrigt også en anden mulighed...:blink:

Jo men den anden mulighed passer heller ikke på de mennesker jeg tænker på og de er bestemt ikke mindre intelligente eller nogle af de andre "charmerende" ord du har fundet frem.
Link til indlæg
Del på andre sites

Må nok indrømme at jeg dømmer folk med Chi eller kanmphunde.

angående dem med chi synes jeg en del af disse søde små hunde bliver behandlet forkert. Ejerne skulle vist hellere have anskaffet sig en påklædningsdukke. Heldigvis har jeg også mødt ejere som slet ikke er sådan.

 

Så er der dem med kamphunde: Det er unge mænd med bylder under armene og små tøser med tatoveringer og hår i mange farver. Det er ikke alle der er sådan, har mødt ejere som er deres ansvar bevist.

 

jeg møder også mange med meninger om Pudler, de nægter at tro det er jagthund, og at sådan en kan gå spor.

Link til indlæg
Del på andre sites

hehe, det vælger du selv:lol:

 

Nu synes jeg jo egentlig selv, at jeg passer bedst med terriere... det der med intelligente mennesker tiltaler mig ;o) Og Trofast, som labradoren nok kommer til at hedde er ikke min, men Simons ;o) Hun skal ligge i indkørslen og med på jagt et par gange om året og sørge for, at han kommer ud og gå et par gange om dagen - så kan han også lige veksle et par ord med naboen.... Derudover skal hun være skimmelsvamphund og hjælpe ham på hans arbejde - de er meldt til uddannelse i Sverige (betalt af hans arbejdsgiver.... møgheldige satan!)

 

Men mon ikke, jeg kommer til at knuselske hende alligevel?

 

-Trine

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...