Stjernetosse Skrevet Januar 3, 2009 Rapporter Share Skrevet Januar 3, 2009 Hej. Jeg har ledt og ledt ude held. Så nu spørger jeg herinde Jeg leder efter et sted hvor der er beskrevet regler for om man må lægge blodspor til sin egen hund i sin "lokale skov"? Samt hvor man kan søge tilladelse til det hvis det skal til. Stjernetosse Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gryn Besvaret Januar 3, 2009 Rapporter Share Besvaret Januar 3, 2009 tror ikke der er nogen regler. Nå vi træner spor lægges der blod ud i skoven, nogle steder krydser vi også stierne. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
DKWiechert Besvaret Januar 3, 2009 Rapporter Share Besvaret Januar 3, 2009 Der gælder de samme regler som der altid gælder for færdsel i skoven. Hvis man vil noget i skoven, som går ud over almindelig færdsel og retten til at sanke i offentlige skove, så må man tage kontakt til skovdistriktet og forhøre sig. Det kan blive pålagt en at sende en skriftlig ansøgning om tilladelse. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Stjernetosse Besvaret Januar 3, 2009 Forfatter Rapporter Share Besvaret Januar 3, 2009 tror ikke der er nogen regler. Nå vi træner spor lægges der blod ud i skoven, nogle steder krydser vi også stierne. Jo man skal så vidt jeg ved søge tilladelse for at lægge blodspor i skovene. Jeg ved bare ikke hvor... Vi krydser også stier når vi lægger det (når jeg er afsted i beagleklubben), men man lægger jo så ikke noget blod på stien... Der gælder de samme regler som der altid gælder for færdsel i skoven. Hvis man vil noget i skoven, som går ud over almindelig færdsel og retten til at sanke i offentlige skove, så må man tage kontakt til skovdistriktet og forhøre sig. Det kan blive pålagt en at sende en skriftlig ansøgning om tilladelse. Jeg ledte på sns.dk og endte med at sende mails til dem. Kunne ikke finde ordetlig info om det... Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
tacora Besvaret Januar 3, 2009 Rapporter Share Besvaret Januar 3, 2009 Hej. Jeg har ledt og ledt ude held. Så nu spørger jeg herinde Jeg leder efter et sted hvor der er beskrevet regler for om man må lægge blodspor til sin egen hund i sin "lokale skov"? Samt hvor man kan søge tilladelse til det hvis det skal til. Stjernetosse Hvis du kigger på dette link http://www.skovognatur.dk/ kan du via menupunktet finde "service til dig" og herunder "tilladelser" du kommer så til et punkt hvor der står friluftsliv og herunder er der følgende link http://www.skovognatur.dk/Service/Tilladelser/Aktiviteter/ Her vælger man det statsskovdistrikt skoven man vil bruge hører under, udfylder skemaet, indsender det og venter på svar - så nemt er det. Jeg vil dog nok vælge at ringe til distriktet først, det kan ofte lette processen med at få tilladelse. Dette gølder dog kun for de statsejede skov. Er skoven privat må man kontakte ejeren og søge tilladelse. Venlig hilsen Steen Stenild Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gryn Besvaret Januar 3, 2009 Rapporter Share Besvaret Januar 3, 2009 Gad vide om træneren kender til den lov Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Stjernetosse Besvaret Januar 3, 2009 Forfatter Rapporter Share Besvaret Januar 3, 2009 Hvis du kigger på dette link http://www.skovognatur.dk/ kan du via menupunktet finde "service til dig" og herunder "tilladelser" du kommer så til et punkt hvor der står friluftsliv og herunder er der følgende link http://www.skovognatur.dk/Service/Tilladelser/Aktiviteter/ Her vælger man det statsskovdistrikt skoven man vil bruge hører under, udfylder skemaet, indsender det og venter på svar - så nemt er det.Jeg vil dog nok vælge at ringe til distriktet først, det kan ofte lette processen med at få tilladelse. Dette gølder dog kun for de statsejede skov. Er skoven privat må man kontakte ejeren og søge tilladelse. Venlig hilsen Steen Stenild Tusind tak for hjælpen, det vil jeg kigge på Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Stjernetosse Besvaret Januar 3, 2009 Forfatter Rapporter Share Besvaret Januar 3, 2009 Gad vide om træneren kender til den lov Det håber jeg da, ellers kan det da gå hen og blive noget kludder... Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Recommended Posts