Hop til indhold

At hilse i flok......eller ej


Hailey
 Share

Recommended Posts

Der er efterhånden en del herinde der har 2 eller flere hunde. Hvad er jeres indstilling mht at hilse på andre hunde i flok. Får jeres hunde lov til at hilse på en fremmed hund sammen, eller en ad gangen?

Link til indlæg
Del på andre sites

Der er efterhånden en del herinde der har 2 eller flere hunde. Hvad er jeres indstiilng mht at hilse på andre hunde i flok. Får jeres hunde lov til at hilse på en fremmed hund sammen, eller en ad gangen?

 

Mine hilser typisk een ad gangen - det er fordi at Bimsen er helt overgearet - og hun får ikke lov at hilse før hun er faldet ned ... så giver det lidt sig selv ...

 

Hunde de kender - og som kender dem og er trygge ved mine hunde, får de lov at hilse på samtidig ...

Link til indlæg
Del på andre sites

Det kommer an på den anden hundeejer. Jeg er egentlig ligeglad, men mine kan godt være lidt "skarpe" i flok, så med usikre hunde, eller usikre hundeejere, tager vi dem en ad gangen....

i dag bes¢gte vi en af martins gamle koleger på det internat hvor martin plejede at arbejde, og t¢serne hoppede direkte fra bilen og ned til Clives to hunde... ingen ballade der.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Aussies for ever

Mine hunde hilser aldrig på andre hunde når de er i flok, simpelthen fordi konkurrence elementet/gang-genet går op i dem: min hanhund bliver sur hvis tæverne hilser på andre hanner og min ene tæve bliver sur hvis han hilser på andre tæver. Min ældste tæve og min yngste tæve er derimod rimelig ligeglade.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Malene Nielsen
Mine hunde hilser aldrig på andre hunde når de er i flok, simpelthen fordi konkurrence elementet/gang-genet går op i dem: min hanhund bliver sur hvis tæverne hilser på andre hanner og min ene tæve bliver sur hvis han hilser på andre tæver. Min ældste tæve og min yngste tæve er derimod rimelig ligeglade.

 

Det lyder som det rene Dollars/Glamour :lol:

 

Mine hilser enkeltvis - de kender dog for det meste hundeparrene og dem vi træner med - i de situationer bliver de bare sluppet, da de for længe siden har sammenfattet flokken :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Malene Nielsen
Det jeg er er interesseret i at høre om, er når det er FREMMEDE hunde, ikke nogen de kender i forvejen :-)

 

 

 

ps. mine hilser ALDRIG i flok :-)

 

Det har alle da også svaret på :mrgreen:

At vi så er skrivelystne og skriver endnu mere - det må du ikke bebrejde os :blink: :lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Jørgen Larsen

Laika får ikke lov at hilse i flok, da hun let bliver kørt op og er ret volsom i sin leg med andre hunde,

og hvis det er på træningsbanen får hun slet ikke lov at hilse på de andre deltagere,

der skal hun koncentrere sig om at træne og udføre de forskellige opgaver,

men efter træning kan hun få lidt legetid sammen med en hund på sin egen størelse og temperament,

går vi tur må hun godt snakke med andre hunde men under rolige forhold,

Link til indlæg
Del på andre sites

Mine hilser også hver for sig, men det har ikke så meget med konkurrence som med noget andet at gøre...

 

Mysla er jo ret usikker og kan ikke finde ud af endnu at blive holdt tilbage i nærheden af en hund.. Så er det en vi skal hilse på, så hilser hun først, mens sheila får at vide hun skal vente.

 

Det har sheila også bedst af, da hun kører for meget op på vej mod en hund og bedst kan hilse pænt, vhis hun har kigget lidt på den først;-)

 

Når mysla har hilst færdigog overbevist sig selv om at den anden hund er ok, så kan sheila hilse, så bliver mysla heller ikke helt vildt mistænksom hvis sheila skulle brumme lidt af den..

 

Men man føler lidt man bliver revet midt over, når man sådan skal have en hund i hver arm:lol:

 

Jeg kun det er meget få gange de har hilst på nogen begge to på én gang...

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst milder batmusen
Mine hunde hilser aldrig på andre hunde når de er i flok, simpelthen fordi konkurrence elementet/gang-genet går op i dem: min hanhund bliver sur hvis tæverne hilser på andre hanner og min ene tæve bliver sur hvis han hilser på andre tæver. Min ældste tæve og min yngste tæve er derimod rimelig ligeglade.

 

 

sammen her mine hilser aldrig sammen min tæve bryder sig om min han hilser på andre tæver og han bryder sig ikke så meget om hun hilser på andre hanner nogle enkelte undtaget af dem vi kender

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...