Hop til indhold

Hundetræning i København


Gæst Ninjamor
 Share

Recommended Posts

Ja man kan også spise andre steder. Jeg vil hverken spise på Kong Hans eller McDonald:blink:

Men jeg foretrækker helt sikkert at træne i klub. Så kan man samarbejde med de andre hundeførere og hjælpe hinanden.

Jeg forventer også at træneren er åben for mine ideer og min måde at træne på.

De værste trænere er dem, der bare snakker om, hvor dygtige de er. Men dem kan man nok finde allevegne, hvis man er uheldig.

Jeg gider ikke høre på snak, jeg vil træne hund:mrgreen:

 

For mig handler diskussionen ikke om, hvorvidt det er bedst at træne i klub eller privat, men om hvor man får den bedste træner.

 

Kunne jeg få en træner som Ninjamor i DKK til 300 kr. for et kursus, så ville jeg naturligvis også vælge det fremfor et kursus til 1000 kr. Men det kan jeg ikke. Ergo så må jeg enten betale det mere eller lade mig nøje med et dårligt kursus. Og der vælger jeg klart nr. 1.

 

Desuden kan jeg ikke se, at man ikke skulle kunne samarbejde med de andre hundeførere på et privat hold. :confused:

 

Og jeg har ikke noget imod snak, når det er relevant snak, der kommer fra en person, som følger med i forskningen og udviklingen, og som kan sit kram. Til gengæld gider jeg ikke høre på en, der bare har det som en hobby og egentlig ikke kan så forfærdeligt meget mere end os andre. Det er den slags, alle de små 10 trænere i DKK, jeg har stiftet bekendtskab med, hører til.

Link til indlæg
Del på andre sites

  • Svar 124
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Nu er det jo nok meget forskelligt, hvad man vil med sin træning.

 

Men private kursister kan da sikkert også hjælpe hinanden, men det er jo i reglen et meget kort forløb.

 

Selvfølgelig er man åben for trænerens ideer, ellers kunne man jo bare træne selv. Det gør jeg så alligevel meget, men jeg glæder mig til at komme til træning igen.

 

Jeg har oplevet en træner, der snakkede tiden væk, og jeg har oplevet trænere hvor det hele gik op i hat og briller. Det var i klub, men ikke DCH.

Men jeg har som også oplevet sjove ting i DCH i tidens løb.

 

Heldigvis passer den DCH afd., jeg går i nu, godt til mig.:-)

 

Jeg ville ikke have lyst til at begynde et sted, hvor det kun var 6 gange eller to weekender, man skulle til træning.

Link til indlæg
Del på andre sites

Syntes det lyder spændene (en skam det er så langt væk :lol:) dyrt det er vel som man selv syntes...

250 i timen og så fratrukket diverse gebyre og udgifter er der vist ikke meget tilbage til vores kære instruktøre...

 

Men tænkte lidt på, hvad hvis man ikke er intrasseret i intensivt gå pænt eller indkald kommer i så med noget mere genneralt til unghunde og ældre hunde:?::?::?:

 

Og så skriver i at tæppe altid skal medbringes til hvad:?:

 

<LI type=disc>Linen skal være 1½ - 2 m lang og uden for mange ringe, håndtag, karabinhager eller andet tingeltangel. Det bedste vil være, at benytte en line, hvor der kun er en karabinhage i den ene ende - og ingen håndtag, ringe eller andet. Hvorfor:?: der er 3 ringe på min snor og håndtaget laves med den ring man nu vil bruge eller undlades...

Kan godt lide: Din hund skal have bredt fast halsbånd eller en kropssele på. At i er til sele det er der en del som frasiger sig til almindeligt træning og kun vil bruge det til spor:!:

Link til indlæg
Del på andre sites

Ja, folk er skøre ikke? Tænk man betaler også mere for at spise på Kong Hans end på McDonalds :rolleyes:

 

:5up: vi vil gerne betale mere for at få den gode kvalitet. Der er kun et minus ved det sted vi går, man kan ikke gå konkurrence i spor. Til gengæld er det et lille hold hvor man træner efter hvor god hunden er. En går på blod, en anden på godbider, en tredie.. en fjerde...

Link til indlæg
Del på andre sites

Nu er det jo nok meget forskelligt, hvad man vil med sin træning.

 

Men private kursister kan da sikkert også hjælpe hinanden, men det er jo i reglen et meget kort forløb.

 

Selvfølgelig er man åben for trænerens ideer, ellers kunne man jo bare træne selv. Det gør jeg så alligevel meget, men jeg glæder mig til at komme til træning igen.

 

Jeg har oplevet en træner, der snakkede tiden væk, og jeg har oplevet trænere hvor det hele gik op i hat og briller. Det var i klub, men ikke DCH.

Men jeg har som også oplevet sjove ting i DCH i tidens løb.

 

Heldigvis passer den DCH afd., jeg går i nu, godt til mig.:-)

 

Jeg ville ikke have lyst til at begynde et sted, hvor det kun var 6 gange eller to weekender, man skulle til træning.

 

Jeg har ikke noget imod, at det er et kort og intensivt kursus, når der samtidig er så få deltagere. Man kan jo bare melde sig til et andet kursus bagefter.

Link til indlæg
Del på andre sites

Ninjamor: Jeg syntes ikke at jeg kan se tidpunkterne for "gå-pænt" træningen inde på hjemmesiden?

 

Er de bare de samme som i den annonce du har lagt i forummet foredrag?

 

Jeg vil frygtelig gerne deltage, men den eneste weekend jeg ikke kan i februar er 21.-22. februar :cry: Så det er vel ikke tilfældigvis andre datoer på denne hjemmeside :blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har ikke noget imod, at det er et kort og intensivt kursus, når der samtidig er så få deltagere. Man kan jo bare melde sig til et andet kursus bagefter.

 

Det er nok efter temperament. Nu træner jeg et bestemt program, det kan ikke klares på så kort tid.

 

Men min hvalp apporterede perfekt i dag, det var bare skønt:lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har lagt billet ind på en plads på småhundeholdet:)

-Naturligvis forudsat at jeg er ejer en hund til den tid :-)

Men nu er jeg kommet i tvivl om hvorvidt det i stedet skal være hvalpetræning eller hvalpelegestue...så det kan være jeg skal have lidt hjælp til at vælge når tiden nærmer sig.

 

Jeg håber i hvert fald at jeg har hund på det tidspunkt, så jeg kan komme med. Jeg vil også gå til træning hos mit gode lokale sted, hos Susanne, men det hindrer jo ikke at jeg melder mig til dette også:)

 

Det kan således være at den lille ny går hen og bliver en af de mest vel-trænede af sin slags :mrgreen: på den gode måde vel at mærke :5up:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Ninjamor

Syntes det lyder spændene (en skam det er så langt væk :lol:) dyrt det er vel som man selv syntes...

250 i timen og så fratrukket diverse gebyre og udgifter er der vist ikke meget tilbage til vores kære instruktøre...

 

Nope, skat, moms, leje af pladserne tager sin del.

 

Men tænkte lidt på, hvad hvis man ikke er intrasseret i intensivt gå pænt eller indkald kommer i så med noget mere genneralt til unghunde og ældre hunde:?::?::?:

 

Ja, det er under planlægning. Vi vil lige se hvor behovet ligger

 

Og så skriver i at tæppe altid skal medbringes til hvad:?:

 

Til afslapningstræning. At hundene lærer at være i ro og slappe af selvom der er aktivitet omkring dem. Dette sker i starten på et toppe for at tydeliggøre situationen for hunden.

Man må gerne sidde på den bare jord i stedet, men det andet er bedre.

 

<LI type=disc>Linen skal være 1½ - 2 m lang og uden for mange ringe, håndtag, karabinhager eller andet tingeltangel. Det bedste vil være, at benytte en line, hvor der kun er en karabinhage i den ene ende - og ingen håndtag, ringe eller andet. Hvorfor:?: der er 3 ringe på min snor og håndtaget laves med den ring man nu vil bruge eller undlades...

 

For at linen ikke skal sætte sig fast i forhindringer (buskads o.lign.) eller en ring/hage slå tilbage på hunden¨

 

Kan godt lide: Din hund skal have bredt fast halsbånd eller en kropssele på. At i er til sele det er der en del som frasiger sig til almindeligt træning og kun vil bruge det til spor:!:

 

Ja. Allerede her vil disse hundeejere slå bak og undlade at melde sig til kurserne og der passer os fint :lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Ninjamor
Ninjamor: Jeg syntes ikke at jeg kan se tidpunkterne for "gå-pænt" træningen inde på hjemmesiden?

 

Er de bare de samme som i den annonce du har lagt i forummet foredrag?

 

Du har ret, datoerne er smuttet for webmaster. Tak.

 

Ja datoerne er de samme: 14 og 15 februar og 21 og22 februar.

 

Jeg vil frygtelig gerne deltage, men den eneste weekend jeg ikke kan i februar er 21.-22. februar :cry: Så det er vel ikke tilfældigvis andre datoer på denne hjemmeside :blink:

 

Nej Lonny, ikke endnu. Det kommer

Link til indlæg
Del på andre sites

Ninjamor: Jeg syntes ikke at jeg kan se tidpunkterne for "gå-pænt" træningen inde på hjemmesiden?

 

Er de bare de samme som i den annonce du har lagt i forummet foredrag?

 

Du har ret, datoerne er smuttet for webmaster. Tak.

 

Ja datoerne er de samme: 14 og 15 februar og 21 og22 februar.

 

 

 

Nej Lonny, ikke endnu. Det kommer

 

Så må jeg jo bare glæde mig til næste hold :blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Ninjamor

Der ER åbenbart efterspørgsel på hundetræning i Kbh's området.

 

Gennem AOF har jeg udbudt et enkelt træningshold, en anden udbyder to, og nu en uge efter kursusprogrammet er blevet husstandsomdelt er vi oppe på at jeg skal have TRE træningshold :shock:

 

Iøvrigt er det Nollike som har efterspurgt træning i dagtimerne på hverdage hos AOF og man jo bare erkende, at det er der OGSÅ behov for.

 

Godt set Nollike :5up:

Link til indlæg
Del på andre sites

Der ER åbenbart efterspørgsel på hundetræning i Kbh's området.

 

Gennem AOF har jeg udbudt et enkelt træningshold, en anden udbyder to, og nu en uge efter kursusprogrammet er blevet husstandsomdelt er vi oppe på at jeg skal have TRE træningshold :shock:

 

Iøvrigt er det Nollike som har efterspurgt træning i dagtimerne på hverdage hos AOF og man jo bare erkende, at det er der OGSÅ behov for.

 

Godt set Nollike :5up:

Nu er nollike snart din agent :hmm: får hun så procenter ? :lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

 

Nope, skat, moms, leje af pladserne tager sin del.

 

:mrgreen:

 

Ja, det er under planlægning. Vi vil lige se hvor behovet ligger

 

okay lyder spændene

 

Til afslapningstræning. At hundene lærer at være i ro og slappe af selvom der er aktivitet omkring dem. Dette sker i starten på et toppe for at tydeliggøre situationen for hunden.

Man må gerne sidde på den bare jord i stedet, men det andet er bedre.

 

Okay det har jeg så aldrig hørt om før. det må vi lave en ny tråd om så jeg kan hører mere om det :lol:

 

For at linen ikke skal sætte sig fast i forhindringer (buskads o.lign.) eller en ring/hage slå tilbage på hunden¨

 

Men man tager vel linen af, hvis den skal i buskads eller ligende, og evt sætter en lige snor på... svinger HF så meget med deres liner at ringene kan slå tilbage på hunden:?::?::?:

 

Ja. Allerede her vil disse hundeejere slå bak og undlade at melde sig til kurserne og der passer os fint :lol:

 

Det er jo så det jeg ikke oplever... jeg oplever, at folk så gør som træneren siger og vælger kvæl eller kæde, hvis de ikke kan holde hunden fremfor at træne kontakt og bruge selen i en periode...

Link til indlæg
Del på andre sites

mener du fravælger kvæler? håber da ikke der er nogle træner der anbefaler kvæler halsbånd :shock::?:

 

Jeg har oplevet en DKK-træner anbefale halvkvæler til ALLE, også Toffi på 2,5 kg og hendes ven, en papillonHVALP! Og det var til hvalpemotivation i DKK-regi.

Og det er vel 1½ år siden.

Jeg ringede efterfølgende til træneren, som begrundede det med at hvis man hev i linen var det bedre end et kædehalsbånd.

 

Jamen-jamen man går jo netop til træning for at få redskaber så man IKKE behøver at hive i linen :confused:

 

Behøver jeg at sige at vi kun deltog een gang?

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvorfor egentlig ikke?

 

Fordi jeg træner for fornøjelsens skyld:-), og det ville så være en kort fornøjelse.

 

Hunde er min store interesse, og det har de været hele mit liv. Jeg kan også godt lide at gå på udstilling. Men det kræver, at man har en hund, der er egnet. Det har jeg også, men hun er blevet gammel nu. Og der skal meget held til at få en god udstillingshund.

Egentlig synes jeg også træning og konkurrencer er sjovere, og det er også langt billigere, hvad der betyder noget, når man er folkepensionist:blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

mener du fravælger kvæler? håber da ikke der er nogle træner der anbefaler kvæler halsbånd :shock::?:

 

Nej jeg mener at jeg har oplevet en træner sige at så ville det da være bedre med en kvæler halsbånd, og har selv fået spurgt af en dommer hvorfor jeg brugte sele frem for kvæl til min hund:!: heldigvis har jeg lidt rygrad så sagde at kvæl aldrig ville komme indenfor døren hos mig eller være tilladt på hold som jeg evt. skulle træne:!: Gik også hen til vedkomne og sagde at jeg ikke ville anbefale kvæl, men næste gang havde de det på :megaked:

Link til indlæg
Del på andre sites

 

Nej jeg mener at jeg har oplevet en træner sige at så ville det da være bedre med en kvæler halsbånd, og har selv fået spurgt af en dommer hvorfor jeg brugte sele frem for kvæl til min hund:!: heldigvis har jeg lidt rygrad så sagde at kvæl aldrig ville komme indenfor døren hos mig eller være tilladt på hold som jeg evt. skulle træne:!: Gik også hen til vedkomne og sagde at jeg ikke ville anbefale kvæl, men næste gang havde de det på :megaked:

okay :5up: så forstod jeg indlægget, flot du fik sagt noget, ikke alle der tør det, ærgerligt de ikek fulgte dit råd :(

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...