Hop til indhold

stres ved gæster (kong boldens død)


guanomo
 Share

Recommended Posts

Cujo stresser rimeligt meget ved gæster, har svært ved at finde ro og tygger i næsten alt, en politi stav af de store (ingen kommentar tantefnis) tager maks. 10 minutter og er der papkasser inden for rækkevidde skal hjørnerne gnaskes, sidste gang gik det ud over kong bolden :roll:

 

Men tænkte hvad kan man ellers gøre?

Da kærestens forældre kom gik jeg tur lige inden, de kom faktisk før jeg var hjemme, så de havde hilst på kæresten og knægten.

Jeg valgte så at beholde snoren på ham, så han ikke kunne springe hen i hovedet på ham, men de gik hen og hilste på ham og blev han for ivrig/hoppede op, gik de baglæns og ventede til han sætte sig ned igen.

 

På søndag får vi føds gæster, burde jeg praktisere det igen? evt. giv gæsterne godbidder som ekstra forstærkning fra deres side af?

 

Altså stå med ham i den anden ende af stuen indtil de har hilst på de andre og så hilse på cujo til sidst?

Link til indlæg
Del på andre sites

  • Svar 50
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Cujo stresser rimeligt meget ved gæster, har svært ved at finde ro og tygger i næsten alt, en politi stav af de store (ingen kommentar tantefnis) tager maks. 10 minutter og er der papkasser inden for rækkevidde skal hjørnerne gnaskes, sidste gang gik det ud over kong bolden :roll:

 

Men tænkte hvad kan man ellers gøre?

Da kærestens forældre kom gik jeg tur lige inden, de kom faktisk før jeg var hjemme, så de havde hilst på kæresten og knægten.

Jeg valgte så at beholde snoren på ham, så han ikke kunne springe hen i hovedet på ham, men de gik hen og hilste på ham og blev han for ivrig/hoppede op, gik de baglæns og ventede til han sætte sig ned igen.

 

På søndag får vi føds gæster, burde jeg praktisere det igen? evt. giv gæsterne godbidder som ekstra forstærkning fra deres side af?

 

Altså stå med ham i den anden ende af stuen indtil de har hilst på de andre og så hilse på cujo til sidst?

 

:shock: vildt - jeg troede at kongen næsten var udødelig.

 

Cleo stresser jo også, men mere i den bange/utrygge måde. Gemmer sig og pisker væk fra folk, hver gang de flytter sig bare en lille smule. derfor har vi lavet en "lille" hule til hende, som hun kan flygte ind i - det er i hvert fald meningen. I jeres tilfælde ville jeg da også vælge at holde selen på, til folk sidder ned og han er faldet til ro. sele duer ikke til Cleo, da hun så ikke kan flygte fra sin frygt.

Link til indlæg
Del på andre sites

 

Halvt off topic, men hvordan fanden bar han sig ad med det? Er det ikke toppen han har gnavet af?:shock:

jo det er toppen der væk, i 4-5 stykker røg det af, han lå med den under bordet og pludselig så sorte gummi stykker på gulvet, tror det har været skrøbelig, den er ½ år gammel og fået en del ture i opvaske maskinen jo.

 

Ja at klemme dem er ikke noget problem, jeg har også kunne, nok ikke pga. mine spaghetti arme, men nok mere pga. den nok er "træt" /slidt.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg er begyndt at tro at vores hunde har samme mor eller far, for lige i øjeblikket kan jeg da nikke genkendende til mange af dine problemer :blink:

 

Hvis Baldur ikke er under konstant opsyn, så hopper han også op af folk konstant. Og de 2 gange vi har holdt fest, har kostet os 2 spisebordsstole som han i løbet af festen bare har gnasket i sig... :(

 

Og da vi holdt nytårsaften, hvor vi kun havde inviteret et andet par, så alt var stille og roligt. Der faldt han alligevel ikke til ro før kl. var 02.00. Jeg tror simpelhen at han kollapsede der...

 

For Baldurs vedkommende drejer det sig om at han ikke er særlig vant til at få gæster, samt at han dybest set er lidt bange for nye mennesker, og dette resulterer så i at han stresser helt vildt.

 

Jeg syntes at jeg har forsøgt alt, bortset fra at have gæster hver dag, hvilket måske var lige netop det jeg burde ?

Det eneste der har hjulpet en lille smule var nytårs aften, hvor han simpelhen (dog med alle fødder på gulvet) fik lov til at bruge den ønskede halve til hele time på bare at sige hej. Så var han ligesom mættet og noget mere tryg. men alligevel skulle han kravle rundt på gæsterne ca. en gang hver halve time.

 

Så jeg tilslutter mig din tråd, og håber på at der kommer en masse gode råd :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Måske i skal prøve at køre ham mentalt træt inden i får gæster. Når gæsterne kommer skal han være ude af huset, og nå i kommer hjemskal han være i snor og ham må IKKE hilse før han er faldet til ro. Bed gæsterne ignorere ham, de må heller ikke kigge på ham.

 

Sidst mødte vi gæsterne uden for huset, og så gik vi alle sammen en tur på 1,5 time. På turen gik det rigtig godt, der hoppede han kun op én gang. Men lige så snart vi kom hjem, så var han præcis som han plejede.

 

Jeg har forsøgt at have ham i snor, og kun lade ham nærme sig når han var helt roligt. Det gik også meget godt og efter en lille times tid var der nogenlunde ro over det, men han skal altså stadig hen og hoppe op af den ca. 1 gang hver halve time...

Link til indlæg
Del på andre sites

Sidst mødte vi gæsterne uden for huset, og så gik vi alle sammen en tur på 1,5 time. På turen gik det rigtig godt, der hoppede han kun op én gang. Men lige så snart vi kom hjem, så var han præcis som han plejede.

 

Jeg har forsøgt at have ham i snor, og kun lade ham nærme sig når han var helt roligt. Det gik også meget godt og efter en lille times tid var der nogenlunde ro over det, men han skal altså stadig hen og hoppe op af den ca. 1 gang hver halve time...

 

Nu gør du jo heller ikke hunden mental træt ved at gå tur.

Jeg skriver kun hvad der har hjulpet med Groa. Hun kom hjem til gæsterne og ikke omvendt.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst ThomasTBO
På søndag får vi føds gæster, burde jeg praktisere det igen? evt. giv gæsterne godbidder...

 

Ja, hvis de udviser ønsket adfærd, synes jeg absolut du bør belønne dem med godbidder, håber bare de kan lide Frolic o.lign. :-P

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg kom til at tænke, er der foreskel på den stressede reaktion i forhold til hvem der kommer på besøg?

 

 

For det er der med Aslan, han kan være overglad for nogle, og så bare hygge glad for nogle andre.

 

For hvis der var, så kunne i evt få de "bedste" gæster til at komme og så studere dem (altså uden at gæsterne ved det :blink: )

Link til indlæg
Del på andre sites

Nu gør du jo heller ikke hunden mental træt ved at gå tur.

Jeg skriver kun hvad der har hjulpet med Groa. Hun kom hjem til gæsterne og ikke omvendt.

 

Det var skam overhovedet ikke ment som at dit råd ikke var godt, undskyld hvis det kom til at lyde sådan :-)

 

Jeg kan godt køre Baldur mentalt træt, men jeg må indrømme at jeg aldrig har kørt ham helt træt, fordi min erfaring fra andre situatoner viser, at Baldur bliver lige som et lille overtræt barn, hvis han først bliver kørt hårdt mentalt og så alligevel skal forholde sig til noget nyt. Så i de situationer jeg har oplevet, der gør det rent faktisk bare det hele værre.

 

Men jeg har som sagt ikke prøvet det i forbindelse med gæster, så det kunne da godt være at jeg skulle tage springet og se om han reagerer anderledes her. Han er jo altså ikke altid så forudsigelig, så bare fordi at det ikke virker i en situation... :blink:

 

Hvad angår gåturen, så er din oplevelse, at det er bedre at han kommer hjem til gæster end at vi tager gæsterne med ud og gå tur? Det må jeg da lige prøve.

Jeg havde jo bare håbet, at når nu han havde gået tur med dem i 1,5 time, at så havde han ligesom fået set dem an samt havde fået krudtet af, men næ nej :blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

:5up:

Guamono: Sig lige til hvis jeg skal lade være med hele tiden at blande mig i dine tråde, når nu jeg alligevel ikke en gang kan komme med gode råd :blink:

Det er helt i orden

 

Ja, hvis de udviser ønsket adfærd, synes jeg absolut du bør belønne dem med godbidder, håber bare de kan lide Frolic o.lign. :-P

bahhhhhhhhhhh :megaked: ikke moppe :evil: men at give gæsterne godbidder i hånden så de kan give ham :blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

det ved jeg faktisk ikke, men tror ikke i tilfælde af at den er tygget i stykker, så påstår de nok man skulle have købt den stærkere :-)

 

Er det ikke den store sorte kong?

 

De fåes ikke stærkere..............(???)

 

 

Med mindre man selvfølgelig køber en stor og så en large og så får den store puttet ind i den large :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Er det ikke den store sorte kong?

 

De fåes ikke stærkere..............(???)

 

 

Med mindre man selvfølgelig køber en stor og så en large og så får den store puttet ind i den large :mrgreen:

jo jo, den er ultra king kong xx og xxl large ... osv osv...de findes i forskellige variationer pr. farve.

Ellers snyder butikkerne os ved at kalde dem forskellige ting og tjene penge på det...

Link til indlæg
Del på andre sites

det eneste jeg finder er

 

ATISFACTION GUARANTEED!

Your dog will love our products, or we will buy them back. Simply return the toy along with the sales receipt within 30 days of purchase for a full refund.

Thank you for purchasing a Kong product!

MAKE SURE YOUR RUBBER TOYS COME FROM KONG COMPANY USA.

 

Clean and Inspect KONGS Frequently - Look for cracks, separations and/or missing pieces. Flex your dry Kong and inspect it from all angles. Loose pieces larger than a food nugget can be harmful if swallowed. Worn and damaged Kongs must be replaced immediately.

 

http://www.kongcompany.com/userGuides/KONGUserGuide.html

Link til indlæg
Del på andre sites

det eneste jeg finder er

 

ATISFACTION GUARANTEED!

Your dog will love our products, or we will buy them back. Simply return the toy along with the sales receipt within 30 days of purchase for a full refund.

Thank you for purchasing a Kong product!

MAKE SURE YOUR RUBBER TOYS COME FROM KONG COMPANY USA.

 

Clean and Inspect KONGS Frequently - Look for cracks, separations and/or missing pieces. Flex your dry Kong and inspect it from all angles. Loose pieces larger than a food nugget can be harmful if swallowed. Worn and damaged Kongs must be replaced immediately.

 

http://www.kongcompany.com/userGuides/KONGUserGuide.html

 

Gad vide om det er det jeg har læst :hmm:

 

Er ikke sikker... Synes næsten du skal prøve at sende en mail til dem. Det der burde jo ikke kunne lade sig gøre med den sorte kong...

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...