Hop til indhold

hund og bus


GRAND DANE
 Share

Recommended Posts

"Hunde og mindre dyr

 

 

Mindre dyr, der opbevares i en taske, kurv eller lignende under hele turen, medtages gratis.

Større hunde tages med mod betaling af barnetakst.

Hver passager må kun tage èn hund med, og denne skal være i snor og under passagerens kontrol. Et barn og en hund kan således rejse sammen mod betaling af voksentakst. Førerhunde med Røde Kors-emblem befordres gratis. Til en hund kan udstedes Periodekort, se under Periodekort. Chaufføren (togpersonalet) kan afvise dyr, hvis det skønnes, at disse vil være til gene for de øvrige passagerer. "

 

 

Sådan skriver movia på hjemmesiden. Tidligere var der nogle busruter, hvor der ikke måtte komme store hunde, men det har de måske droppet?

Link til indlæg
Del på andre sites

Små hunde som kan være i tasker er gratise at have med i alle busser/ tog og metro.

Hvis hunden ikke er i taske så vil den kører på en børnebillet i togene/ metroen.

I busserne kan hunde som ikke er i taske kun kører med S-busserne og jeg mener at hvis bussens tal er over 80 så kan de også komme med dog på børnebillet

 

Men for en sikkerheds skyld så må du ringe til selskaberne.

Redigeret af ridiger
pga forkert tal
Link til indlæg
Del på andre sites

Nej, det burde ikke være noget problem at have en velopdragen hund med bussen, men der findes desværre chauffører, som er nogle stivstikkere. Jeg har 3 gange oplevet at blive afvist med Stasia, SELVOM hun var i en taske. Hver gang har jeg klaget, og chaufføren er blevet indkaldt til samtale. Nu har jeg printet reglerne ud og har dem liggende i tasken, så jeg kan stikke dem op i fjæset på chaufføren, hvis han ter sig.

Link til indlæg
Del på andre sites

Nej, det burde ikke være noget problem at have en velopdragen hund med bussen, men der findes desværre chauffører, som er nogle stivstikkere. Jeg har 3 gange oplevet at blive afvist med Stasia, SELVOM hun var i en taske. Hver gang har jeg klaget, og chaufføren er blevet indkaldt til samtale. Nu har jeg printet reglerne ud og har dem liggende i tasken, så jeg kan stikke dem op i fjæset på chaufføren, hvis han ter sig.

 

lyder fornuftft jeg vil osse prente dem ud så jeg har dem.:5up:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har kørt bus og tog med alle mine hunde.

Det er rigtigt, at taskehunde er gratis og større hunde skal have en børnebillet.

Og at de københavnske bybusser (numrene mindre end 80) ikke tager større hunde med.

 

Og at chaufføren har ret til at afvise hunden hvis den skønnes at være til gene.

 

Det har jeg kun prøvet én gang, hvor Ramses havde været til hundetræning i regnvejr og var blevet seriøst beskidt.

Jeg HAVDE håndklæde med og jeg HAVDE tørret ham så godt jeg kunne. Men det er svært at tørre en hund i silende regnvejr, -hvis der ikke engang er et halvtag..... :(

 

Nå, heldigvis kunne vi gå hjem. Det var bare langt for en træt og våd bernerhvalp med en lige så træt og våd ejer.....:cry:

 

--------Ellers kan jeg kun råde dig til:

ALTID at have to håndklæder med. ET til at tørre hund og poter hvis der lige skulle komme noget vand fraoven. Og et lille et eller et viskestykke til hele tiden at tørre mulen. Der må IKKE hænge savl i hovedet. Ikke engang på en varm sommerdag.

 

Og så skal du i gang med bus-træningen lige fra starten af. De første gange kan hvalpen måske sidde i en stor taske. Det gjorde min Ramses (berner sennen). Fordelen er at man sparer en billet. Og at hvalpen kan sidde i tasken oppe på sædet. Det virker mindre farligt end at skulle være nede på gulvet. Og man undgår på den måde osse, at hvalpen tisser på gulvet.

 

Hav endelig altid lorteposer med. Og godter og legetøj.

Og vær forberedt på, at de fleste mennesker slet ikke kan stå for sådan en hundehvalp.. Det er rigtig sundt for din hvalp at hilse på så mange forskellige mennesker som muligt..

Link til indlæg
Del på andre sites

Øøøøh.. GD... DET har du da ikke fortalt: At de har fået SEKS hvalpe i kennelen...? D. 6-1-2009? :-P

 

...rrrrrrr............. der er billeder af dem på siden... De kan da SAGTENS være i en taske alle seks!

 

http://www.great-bel.dk/

 

jeg har flere jern i illen for tiden da jeg har i tankerne af overtage

en af great bels eldre avels tæver.

 

det er en meget uforisilig tid. så jeg kan faktisk ikke sige så meget som jeg

normalt ville kunne.

 

det er hinne her.

grand-dane-albums-diverse-picture4829-great-bels-manific-tulle.jpg

Link til indlæg
Del på andre sites

Det irriterer mig ofte grænseløst ikke at kunne få Hektor med mig i bussen...

 

Jeg overvejer at købe en kæmpe sportstaske, klippe fire huller til ben i bunden, et hul til halen og et hul til hovedet...så kan min "taske" selv gå pænt op i bussen.

Link til indlæg
Del på andre sites

Det irriterer mig ofte grænseløst ikke at kunne få Hektor med mig i bussen...

 

Jeg overvejer at købe en kæmpe sportstaske, klippe fire huller til ben i bunden, et hul til halen og et hul til hovedet...så kan min "taske" selv gå pænt op i bussen.

 

vor tit sker det, og vad gør man så vis man skal til træning eller line og der er langt 7km elller mere.?

 

jeg får hunden på prøve på et tidspungt og så må jeg sku prøve af

tage hinne med busen:roll: for af finde ud af vorstort problemet er.

 

syns det er dybt ondsvagt af hunde måske må komme med,men en sirene

i en barnevogn di må altid og gratis komme med di er skuda til seriøst gene for di øvrige i dussen:evil:.

 

undskyl mit sugere inlæg men jeg syns famne det er uretfertit.:neutral:

Link til indlæg
Del på andre sites

vor tit sker det, og vad gør man så vis man skal til træning eller line og der er langt 7km elller mere.?

 

jeg får hunden på prøve på et tidspungt og så må jeg sku prøve af

tage hinne med busen:roll: for af finde ud af vorstort problemet er.

 

syns det er dybt ondsvagt af hunde måske må komme med,men en sirene

i en barnevogn di må altid og gratis komme med di er skuda til seriøst gene for di øvrige i dussen:evil:.

 

Dertil kommer, at en voksen gratis kan tage 2 børn under 12 med. Det hænger slet ikke sammen!!!

Link til indlæg
Del på andre sites

Øøøøh.. GD... DET har du da ikke fortalt: At de har fået SEKS hvalpe i kennelen...? D. 6-1-2009? :-P

 

...rrrrrrr............. der er billeder af dem på siden... De kan da SAGTENS være i en taske alle seks!

 

http://www.great-bel.dk/

 

Sorry for off topic - men hvad er forskellen på sort med hvid og så mantel - jeg synes da de ligner hinanden.

Link til indlæg
Del på andre sites

Sorry for off topic - men hvad er forskellen på sort med hvid og så mantel - jeg synes da de ligner hinanden.

 

Ikke for at være klog, for ved ikke en dyt, men kan det være at det sorte hænger sammen på de sort med hvidt, og mantal der skiller det sorte bla. bag ved hovedet:?:

Link til indlæg
Del på andre sites

Ikke for at være klog, for ved ikke en dyt, men kan det være at det sorte hænger sammen på de sort med hvidt, og mantal der skiller det sorte bla. bag ved hovedet:?:

 

jeg kan ikke sige annet en af di sort hvid broget/er harleken.

og di sorte har nogle hvide aftegn, så må man selv vodere.

 

i grand danois bladet skriver di harleken/sort ergo må det være

ens egen vodering om det er harkeken eller sort med vide aftagn.

Link til indlæg
Del på andre sites

Det er jo svært at sige, men jeg kan da sige, at jeg aldrig har haft problemer med at have hunden med i bussen/toget.

 

Vi bor i København og har kun haft ham med et kort stykke i bussen (dem der er tilladte at have hund med i selvfølgelig).

Han har altid siddet/stået på gulvet uden problemer. Men han er selvfølgelig heller ikke GD størrelse.

Link til indlæg
Del på andre sites

nu må jeg alsår ha rimlig klar besken er det sådan af største delen af busturene er uden problemer og nogle få må man ikke komme med????:confused:

 

 

Altså... Jeg har kun én eneste gang oplevet at en chauffør har sagt nej til at tage os med. Og jeg har haft hunde i over 20 år, som allesammen har kørt med bus og tog jævnligt.

 

Der er ruter som ikke tager hunde med. Men det er bybusserne inde i København. Busnumre under 80.

 

Du skal altid have et håndklæde med, så du kan tørre hunden for savl og skidt lige inden I står på bussen.

 

------Dit største problem vil være, hvis hunden aldrig har prøvet at køre med bus og tog før. Så er det ikke sikkert at hun vil med.

Og hun er jo nok stærkere end dig.........:shock:

Du får hende kun med hvis du kan lokke og overtale hende...

 

----Og du kan altså ikke forvente, at chaufføren kan vente i 5-10 minutter mens du forsøger at lokke hende om bord...

 

---Det er altså nemmere med en hvalp i en taske...:lol::lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

jeg har flere jern i illen for tiden da jeg har i tankerne af overtage

en af great bels eldre avels tæver.

 

det er en meget uforisilig tid. så jeg kan faktisk ikke sige så meget som jeg

normalt ville kunne.

 

det er hinne her.

grand-dane-albums-diverse-picture4829-great-bels-manific-tulle.jpg

 

...Hun er smuk, din(måske) Tulle.....

Og hun er kun knap 4 år. Hun er født d. 12-3-2005.

 

Og hun har kun fået ét kuld før. De hvalpe fylder 1 år om nogle få dage.

 

---Hun har kun været udstillet én gang i unghundeklasse i 2006. Der fik hun en 2. præmie. Så hun er rigtig flot. Men ikke nogen tophund. Og det kan være dit og hendes held.

 

Jeg håber, at du og hun kan finde ud af det sammen. Har du mødt hende?

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...