Hop til indhold

Mødested?


Gæst Nanett
 Share

Recommended Posts

Forleden gik jeg en tur på strøget og her blev jeg mødt af et fantastisk syn. Ikke mindre end en flok på 20-30 store Leonbergere kom marcherende ned af gaden med deres ejere i snor :5up:

 

Jeg synes at det så smadder hyggeligt ud og tænkte lidt at hvis Leon'er kan gøre den slags, hvorfor kan Grander så ikke?

 

Er der en GD klub et sted i Danmark med nogle hyggelige arrangementer hvor hundene kan lege med hinanden i frie omgivelser? Eller fællesture rundt omkring i stil med Leon-marchen på strøget?

Link til indlæg
Del på andre sites

det er smader nemt af blive medlem jeg sente bare en mail til formanden

og så senner han en mail til kaseren som senner inmellelses papirne

iform af et givekort og så er man medlem så for man jo di der medlemsblade som jeg er så begrejstret. så det er smader nemt.

di holler nogle forskellige angsjemanger og den slags ting.

 

medlems konsigent er 250 kr mo året sirga.

Link til indlæg
Del på andre sites

Tak for svarene ;) Jeg vil se nærmere på klubben. Hektor har stamtavle ved DKK, så det skulle ikke være et problem...

 

Til gengæld synes jeg måske at det er lidt synd at det ikke er for "alle" GD'ere, tavle/uden tavle... og at der er så mange "krævende" arrangementer såsom ringtræning osv. Det er jo ikke lige Hektor og undertegnede i og med at vi begge er luddovne fjollehoveder der langt hellere vil ud at lege i skoven end at træne seriøst.

 

Det passer åbenbart hvad man siger om hunde der ligner sine ejere...

Link til indlæg
Del på andre sites

Tak for svarene ;) Jeg vil se nærmere på klubben. Hektor har stamtavle ved DKK, så det skulle ikke være et problem...

 

Til gengæld synes jeg måske at det er lidt synd at det ikke er for "alle" GD'ere, tavle/uden tavle... og at der er så mange "krævende" arrangementer såsom ringtræning osv. Det er jo ikke lige Hektor og undertegnede i og med at vi begge er luddovne fjollehoveder der langt hellere vil ud at lege i skoven end at træne seriøst.

 

Det passer åbenbart hvad man siger om hunde der ligner sine ejere...

 

HMM så vit jeg ved bhøver man ikke diltage i alt så vit jeg ved

behøver man ikke en gang hund for af deltage på diverse angemanger

med undtagelse af hunde træning.. skal hektor i avlen??.

Link til indlæg
Del på andre sites

HMM så vit jeg ved bhøver man ikke diltage i alt så vit jeg ved

behøver man ikke en gang hund for af deltage på diverse angemanger

med undtagelse af hunde træning.. skal hektor i avlen??.

 

Nej, selvfølgelig behøver man ikke at deltage i "alt" - men jeg synes nu engang at de fleste af deres aktiviteter ikke lige tiltaler mig. Jeg er mere en hyggetur/hundeskov/træf-agtig person end jeg er til ringtræning og udstillinger.

 

Jeg har ikke tænkt mig at avle på Hektor rent umiddelbart. Han skal ikke kastreres, så muligheden er åben - meeen i så tilfælde vil jeg have ham avlsgodkendt først og det betyder blandt andet at han skal undersøges gruuuundigt af dr.dyr på alle mulige leder og kanter og at han skal udstilles og have mindst...(??) antal 2. præmier osv. Jeg har ikke undersøgt det i detaljer, så jeg ved det faktisk ikke. Ydermere så er han under alle omstændigheder for ung på nuværende tidspunkt. Han er jo kun lige blevet et år her for en måneds tid siden.

 

Jeg er stor tilhænger af at der skal være "styr" på avl, så hvis Hektor skal være far, så skal der være papir på at han er lige så lækker som jeg synes han er :lol:

 

Som studerende har jeg dog ikke råd til alle de undersøgelser medmindre han går hen og bliver syg... og jeg kan ikke helt se hvad jeg skulle få ud af at avle på ham. Jeg har jo ikke plads eller råd til at få en hvalp fra kuldet. Sååårh... Nixen. Det er nok ikke sandsynligt at han skal deltage på det felt.

Link til indlæg
Del på andre sites

nu er det jo lige før af jeg senner dig et af deres blade men jeg har ikke råd til frimerket:mrgreen:.

 

så vit jeg ved holler di osse di der felles gå ture som du skrev let om

men vornår og vordan det står vist kon i GD bladet. tror det er så sempelt

af man bare tropper op med sin Grand Danois.

 

CITAT Jeg er stor tilhænger af at der skal være "styr" på avl, så hvis Hektor skal være far, så skal der være papir på at han er lige så lækker som jeg synes han er :lol:CITAT.

 

så har vi presis samme hildning:5up:.. jeg syns hektor er en meget flot Grand Danois.

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...