Hop til indhold

Anbefal mig en sele :-)


Nollike
 Share

Recommended Posts

Ja, men jeg vil jo gerne se dig som posedame med 10xtrækhund, så en må være nok for mig - det er vist standardbetaling til hanhundeejeren så vidt jeg har forstået:mrgreen:

 

Host, host... han er kastreret, så jeg tror ikke dit ønske om at blive posedame bliver opfyldt i denne omgang

Link til indlæg
Del på andre sites

  • Svar 72
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Ja, men jeg vil jo gerne se dig som posedame med 10xtrækhund, så en må være nok for mig - det er vist standardbetaling til hanhundeejeren så vidt jeg har forstået:mrgreen:

 

Pst... han er kastreret...

 

Ihh tak :???: Pas du på at jeg ikke læsser dem af uden for din hoveddør :mrgreen:

 

Hov! :shock: Er han kastreret??? Jamen så er der jo ingen is på koen :mrgreen: (Bortset fra at jeg holder mig laaaaangt væk fra områder med løse hunde i øjeblikket :blink:)

Link til indlæg
Del på andre sites

Ihh tak :???: Pas du på at jeg ikke læsser dem af uden for din hoveddør :mrgreen:

 

Hov! :shock: Er han kastreret??? Jamen så er der jo ingen is på koen :mrgreen: (Bortset fra at jeg holder mig laaaaangt væk fra områder med løse hunde i øjeblikket :blink:)

 

Og siden du jo gør det trænger Noomi garanteret til selskab efterhånden.

 

Jeg giver gerne kaffe hvis i kommer forbi her, så kan hundene ødelægge lejligheden og Noomi kan prøve selen.

Link til indlæg
Del på andre sites

Ok, jamen så skal jeg måske begynde at overveje det... Forhandlerne ved måske også om der er lavet crashtests på dem... :hmm: Tak for hjælpen :5up:

 

Jeg sad selv i bilen da hun måtte hugge bremserne i, for ikke at ramme en modkørende som pludselig lavede en ulovlig u-vending og hendes hund og Bubber sad begge på bagsædet i hver deres sele. og de rykkede sig ikke mere i deres sele end vi gjorde. og hun bruger den hutta sele som jeg viste dig sammen med den anden.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg sad selv i bilen da hun måtte hugge bremserne i, for ikke at ramme en modkørende som pludselig lavede en ulovlig u-vending og hendes hund og Bubber sad begge på bagsædet i hver deres sele. og de rykkede sig ikke mere i deres sele end vi gjorde. og hun bruger den hutta sele som jeg viste dig sammen med den anden.

 

Ok, tak :kys:

Link til indlæg
Del på andre sites

Og siden du jo gør det trænger Noomi garanteret til selskab efterhånden.

 

Jeg giver gerne kaffe hvis i kommer forbi her, så kan hundene ødelægge lejligheden og Noomi kan prøve selen.

 

Det gør hun garanteret :shock: Det er da et rigtig fint tilbud, tak, det vil jeg gerne tage imod :5up: :mrgreen: (Jeg har bare glemt min kalender på arbejdet, så lige nu har jeg ikke styr på hvornår jeg har fri :oops: Må jeg vende tilbage på fredag? :mrgreen:)

 

Et ret modigt tilbud i øvrigt mht. lejligheden :blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Det gør hun garanteret :shock: Det er da et rigtig fint tilbud, tak, det vil jeg gerne tage imod :5up: :mrgreen: (Jeg har bare glemt min kalender på arbejdet, så lige nu har jeg ikke styr på hvornår jeg har fri :oops: Må jeg vende tilbage på fredag? :mrgreen:)

 

Et ret modigt tilbud i øvrigt mht. lejligheden :blink:

 

Fredag er fint, jeg arbejder tirsdag og torsdag i næste uge.

 

Vi er vant til Samson og Ludvigs temmelig vilde leg, hverken sofa eller seng er hellige her:mrgreen: Så det skal nok gå.

Link til indlæg
Del på andre sites

Fredag er fint, jeg arbejder tirsdag og torsdag i næste uge.

 

Vi er vant til Samson og Ludvigs temmelig vilde leg, hverken sofa eller seng er hellige her:mrgreen: Så det skal nok gå.

 

Super, jeg er herinde fredag formiddag (skal arbejde om aftenen) så kan vi lige tage den der :5up:

 

Vi satser på at der bare er lidt lejlighed tilbage når de er færdige så :shock::mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

ja jeg ved ikke om du har fundet en, men kan nævne den cujo har, jeg synes den fungere godt, gnavere ingen steder ect.

 

Den er enkel og ikke præget af moderigtige farver med fryns :roll: og den løsner sig ikke, hellere ikke med en muskelhund der bare vil frem af :blink:

 

http://loppetjansen.dk/halsbaand_seler_og_snore/til_hunde/seler/andre_seler/buster_hrefleks_sele_5075cm_sort_8130_da.html

Link til indlæg
Del på andre sites

 

Kan entelig godt lide modellen, men bekymre mig lidt over at den sidder fast i selve selen og ikke direkte i spændet, nogle der har efaringer med det??

Rollo bruger den far maxi zoo til bil, den sidder direkte i spændet, og den har bare været super og vi bruger den også til lydighedstræning, og tager den kun af ved helt fri leg.

Men den er ved at være sidst (en hvalp kan jo kede sig lidt også i en bil især efter 3 gang ind og ud) så kunne også godt tænke mig en ny...

HAr dog overvejet om man skal have to seler da, hvis vi skal prøve at lege lidt spor(stædig på tænke plan) så skal han have en "spor-sele" der kun bliver brugt til det...

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har prøvet disse 4, og det er absolut K9 der er den skønneste gå-sele.

 

 

 

[ATTACH]5397[/ATTACH] Trixie Daytona

 

[ATTACH]5394[/ATTACH] Timely lædersele

 

[ATTACH]5395[/ATTACH] K9 Powersele

 

[ATTACH]5396[/ATTACH] EzyDog

 

Læderselen fra Timely er nem at holde ren. Den skal bare skylles under rent vand.....ingen læderfedt eller lignende.

Link til indlæg
Del på andre sites

K9 selen ser også rigtig lækker ud SS (hvor fås den er lidt doven):mrgreen:

 

Den er så meget mere bred end den jeg bruger nu (ligner mere den nederste du viser frem) men er den for bred til evt. spor? lydighed eller er den kun til gåture?

Kan man evt få et forlænger stykke så den kan bruges som sikkerhedssele i bilen?

Link til indlæg
Del på andre sites

K9 selen ser også rigtig lækker ud SS (hvor fås den er lidt doven):mrgreen:

 

Jeg har købt mine i Bonnie Dyrecenter

 

Den er så meget mere bred end den jeg bruger nu (ligner mere den nederste du viser frem) men er den for bred til evt. spor? lydighed eller er den kun til gåture?
Mere bred hvor :?:

Der er ikke noget der går mellem forbenene, hvis det er det du mener. Man kan sagtens træne med den.....det gør jeg :blink:

Kan man evt få et forlænger stykke så den kan bruges som sikkerhedssele i bilen?
Det tror jeg ikke. Jeg bruger den så heller ikke som sikkerhedssele (jeg har bure i bilen)
Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har købt mine i Bonnie Dyrecenter

ok må se om vi har sån en hernede så man kan kigge nermere på den :mrgreen: (må en tur til slagelse)

Mere bred hvor :?:hen over ryggen og ned ad siderne...

Der er ikke noget der går mellem forbenene, hvis det er det du mener. Man kan sagtens træne med den.....det gør jeg :blink: ok super :mrgreen:

Det tror jeg ikke. Jeg bruger den så heller ikke som sikkerhedssele (jeg har bure i bilen)

 

Ja men sån som vi skifter bil lige i øjeblikket (4 på ½ år ca) så bliver det ikke bil der kommer på tale i øjeblikket så derfor sikkerhedssele på bagsædet så er han da rigemilg godt sikret, har prøvet en lille opbremsning og han blev altså bare liggene selv om snoren blev stram :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Man kan købe i maxizoo en sikkerheds sele som du hæfter i seleholderen (den du selv klikker din sele med) og op i hundens sele.

 

 

De har den ude i deres Herlev afdeling

 

Jeg sad selv i bilen da hun måtte hugge bremserne i, for ikke at ramme en modkørende som pludselig lavede en ulovlig u-vending og hendes hund og Bubber sad begge på bagsædet i hver deres sele. og de rykkede sig ikke mere i deres sele end vi gjorde. og hun bruger den hutta sele som jeg viste dig sammen med den anden.

At en sele holder til en opbremsning g¢r den IKKE egnet som sikkerhedssele!! Det er meget farligt at tro at det ville være en sikker l¢sning :neutral:

 

Vi har et par sikkerhedsseler, tager et billede om lidt. De er godkendt, og kan også bruges til at gå med, men pga den sikre spændemekanisme ville det nok være lidt omstændigt at tage den af og på hele tiden? De er dejligt kraftige, og brede, foret med neopren. Jeg gav ca 800 kroner stykket, for 3-4 år siden.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst T_Martinsen
Noomi har brug for en ny sele :-D Lige nu har hun en fra EzyDog som jeg dog ikke synes sidder godt (måske er den for stor?) Det faste stykke som sidder ved brystet går op og "gnaver" i halsen når hun bukker hovedet :cry:

 

Den skal bruges både til at gå i, men også som sikkerhedssele, så det er vigtigt at den duer til begge dele (og altså kan modstå et sammenstød)

 

Har du nogle gode ideer? Så modtages de med kyshånd :mrgreen:

Jeg bruger både Ezydog selen og hurtta selen til Buddy. Hurtta selen har jeg det dog sådan lidt bob bob med. Buddy har sprunget to seler, og jeg har set en anden hund på træningspladsen, som også sprang sådan en sele. :shock:

Det jeg dog kan lide ved den, er det "håndstag" der er på den, som jeg har haft god nytte af, da Buddy var "rigtig teenager". :roll: Det var faktisk derfor jeg købte selen, for så kunne jeg altid hurtigt lige få fat i ham, og få ro på. Ifølge kiropraktoren, så er det ikke den optimale sele for ham, men jeg bruger den dog stadig nogle gange, ellers er Ezydogs min foretrukne. :5up:

Jeg har ikke noget imod at Ezydog selen drejer rundt om ham, for bryststykket bliver stadig siddende hvor det skal være, så for mig virker det optimalt. :-)

 

Jeg ved dog ikke om, hurtta selen kan bruges som sikkerhedssele. Det har jeg ikke forsøgt mig med.

 

Nu ved jeg ikke , hvor stor den sele hun har er, men det lyder til at den er for stor til hende. Jeg smider lige et par billeder ind, så du kan se hvordan begge seler, sidder på Buddy Luddy :mrgreen:

1 190.jpg

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg bruger både Ezydog selen og hurtta selen til Buddy. Hurtta selen har jeg det dog sådan lidt bob bob med. Buddy har sprunget to seler, og jeg har set en anden hund på træningspladsen, som også sprang sådan en sele. :shock:

Det jeg dog kan lide ved den, er det "håndstag" der er på den, som jeg har haft god nytte af, da Buddy var "rigtig teenager". :roll: Det var faktisk derfor jeg købte selen, for så kunne jeg altid hurtigt lige få fat i ham, og få ro på. Ifølge kiropraktoren, så er det ikke den optimale sele for ham, men jeg bruger den dog stadig nogle gange, ellers er Ezydogs min foretrukne. :5up:

Jeg har ikke noget imod at Ezydog selen drejer rundt om ham, for bryststykket bliver stadig siddende hvor det skal være, så for mig virker det optimalt. :-)

 

Jeg ved dog ikke om, hurtta selen kan bruges som sikkerhedssele. Det har jeg ikke forsøgt mig med.

 

Nu ved jeg ikke , hvor stor den sele hun har er, men det lyder til at den er for stor til hende. Jeg smider lige et par billeder ind, så du kan se hvordan begge seler, sidder på Buddy Luddy :mrgreen:

 

Jeg måtte jo droppe EZYDOG, da den drejede rundt og lavede de vildeste knuder i den lange pels:shock:

 

HURTTA sidder fast og drejer ikke rundt.

 

Hvordan kan man springe en HURTTA?:shock::shock::shock::shock:

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...