Hop til indhold

Træning to gange om ugen?


Amocca
 Share

Recommended Posts

Jeg er blevet ringet op af DCH, at der havde været mandefald på deres unghundehold og vi var de næste på ventelisten...

 

Jeg ville rigtigt gerne have "foden indenfor" hos DCH, da jeg i mit naive sind håber, at det vil gøre det nemmere at få en plads på en af deres eftertragtede agility-hold til sommer...

 

Men kan hun holde til at træne hold 2 gange om ugen? Hun er 7 mdr gammel nu..

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst BongoJungle

Umildbart vil jeg sige, ja...

 

Men du kender hunden og hendes grænser bedst.

 

Du kan evt. bare skrue lidt ned på træningen der hjemme, for at opveje den ekstra træning i klubben.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg er blevet ringet op af DCH, at der havde været mandefald på deres unghundehold og vi var de næste på ventelisten...

 

Jeg ville rigtigt gerne have "foden indenfor" hos DCH, da jeg i mit naive sind håber, at det vil gøre det nemmere at få en plads på en af deres eftertragtede agility-hold til sommer...

 

Men kan hun holde til at træne hold 2 gange om ugen? Hun er 7 mdr gammel nu..

 

Vi har altid gået til træning 3-4 gange om ugen med Simba og han lever i bedste velgående, så mon dog ikke den bette Karla ville overleve også...måske endda stornyde det. Det er jo en situation, hvor I to er 100% sammen om noget og det foragter små vovser ikke. Jeg siger: Go for it !

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvis ikke de to gange ligge samme dag eller så mandag tirsdag tror jeg ikke det ville være noget problem.

Har selv tænkt på at jeg gerne ville træne mere da det giver en anden brugt energi end jeg kan give Rollo til hverdag. Han er bare så glad om søndagen, når vi kommer hjem, det samme om Trosdagen, når han er med ude at gå stavgang...

Men som de andre skriver så lyt til dine egne fornemmelser og hold øje med hvad din hund kan klare :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Er agilitytrænerne i din club gode? Ellers vil jeg anbefale dig at k¢re til Odder ;-) ....dog ikke til lydighed.

 

Jeg har jo endnu ikke prøvet agility-faciliteterne eller undervisningen i nogen af klubberne i nærområdet, da min vovse jo kun er 7 mdr... Men DCHs agilityfaciliteter er langt overlegne nogle andres i nærområdet, blandt andet med ridehal til indendørs træning om vinteren og indhegnet område på dyrskuepladsen om sommeren... der er altid ventelister til deres hold, hvilket jeg jo umiddelbart tyder som en god ting...

 

DKKs er på en ikke indhegnet, uoplyst bane nær hovedvejen....

 

Er det DKK i Odder der skulle være gode?

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvis ikke de to gange ligge samme dag eller så mandag tirsdag tror jeg ikke det ville være noget problem.

Har selv tænkt på at jeg gerne ville træne mere da det giver en anden brugt energi end jeg kan give Rollo til hverdag. Han er bare så glad om søndagen, når vi kommer hjem, det samme om Trosdagen, når han er med ude at gå stavgang...

Men som de andre skriver så lyt til dine egne fornemmelser og hold øje med hvad din hund kan klare :-D

Det lyder hyggeligt, men hvordan holder han på stavene? :lol: (ej undskyld, jeg trænger vist til en time på ¢jet!)

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvis ikke de to gange ligge samme dag eller så mandag tirsdag tror jeg ikke det ville være noget problem.

Har selv tænkt på at jeg gerne ville træne mere da det giver en anden brugt energi end jeg kan give Rollo til hverdag. Han er bare så glad om søndagen, når vi kommer hjem, det samme om Trosdagen, når han er med ude at gå stavgang...

Men som de andre skriver så lyt til dine egne fornemmelser og hold øje med hvad din hund kan klare :-D

 

træning er henholdsvis lørdag og søndag... jeg prøver det, og så ser vi hvordan det går... det værste der kan ske er vel at jeg må stoppe igen ;-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Så bare husk at der skal være ro resten af lørdagen så hun har fået sovet godt ud og har slappet af så hun ikke bliver overkogt så at sige :-D så tror jeg ikke der er noget problem i det.

Her om et par måneder er Rollo gammel nok til agility og det er lørdag eftermiddag. Jeg har lydighed søndag morgen (kl 9)= morgen for mig så der skal bare være helt ro, når vi kommer fra agilityen og til søndag ellers får vi vist ikke meget ud af lydigheden :lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

Det lyder hyggeligt, men hvordan holder han på stavene? :lol: (ej undskyld, jeg trænger vist til en time på ¢jet!)

 

:lol: vildt go humor... jamen han kæmper lidt med dem men har gjort dem helt korte også har han en i munden af gangen og så skifter vi lidt... Ej han klare det bare så super med at gå vedsiden af (trækker dog stædig lidt for meget da det er svært at lave kontakt øvelser) og så går vi ikke hurtigere end han kan nå at snuse, og skulle der være noget der var trængene så venter de andre pænt på at jeg får samlet op eller han bliver færdig. De syntes alle det er smadder hyggeligt og praler (siger de)med at de kender en hund med disco lys (har en halsbånd med diodelygter i han har på):-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Så bare husk at der skal være ro resten af lørdagen så hun har fået sovet godt ud og har slappet af så hun ikke bliver overkogt så at sige :-D så tror jeg ikke der er noget problem i det.

Her om et par måneder er Rollo gammel nok til agility og det er lørdag eftermiddag. Jeg har lydighed søndag morgen (kl 9)= morgen for mig så der skal bare være helt ro, når vi kommer fra agilityen og til søndag ellers får vi vist ikke meget ud af lydigheden :lol:

 

Lørdag er træningen kl. 13.30 til 14.30 og søndag fra kl 13.00-14.00 ... og vi sørger lige for at få lidt roooooo på lørdag eftermiddag og aften :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

så tror jeg ikke at der vil være nogle problermer overhovedt :-D

 

Hvor træner du nu og er det kun grundet agility at du vil ind for DcH? Jeg er bare nysgerig (videnbegærlig har jeg hørt det hedder:mrgreen:)

Link til indlæg
Del på andre sites

så tror jeg ikke at der vil være nogle problermer overhovedt :-D

 

Hvor træner du nu og er det kun grundet agility at du vil ind for DcH? Jeg er bare nysgerig (videnbegærlig har jeg hørt det hedder:mrgreen:)

 

Vi tog hvalpemotivation hos DKK her i byen - men det var lidt en blandet oplevelse... Lige nu træner jeg hverdagslydighed hos en privat træner i Hasselager www.positivtraning.dk som vi er viiiildt glade for... og ja, det er grundet agility jeg vil indenfor hos DCH - de har langt bedre agility faciliteter end DKK her i byen...

 

Jeg blev skrevet på dchs unghundeholdsventeliste for lææææænge siden, men havde opgivet det... da de ikke havde kontaktet mig, og så var vi jo også startet i Hasselager...

 

men så ringede de pludselig og sagde at der havde været en afmelding om vi stadig ville have pladsen... og så var det jo oplagt at sige ja tak og på den måde få foden indenfor, så vi forhåbentlig kunne komme i betragtning til agilityholdet... (de har altid laaaaange ventelister på ag hos dch her i byen grundet de gode faciliteter...) men kommer vi ikke på agility hos dch, så prøver vi hos dkk eller finder nogen andre...

der er vist også et privat træningssted i hedensted der tilbyder agility og vi er jo allerede vant til at skulle køre rimeligt langt for træning :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Okay jamen jeg syntes det er fedt at i går efter det bedste :5up: ville ønske at flere kiggede sig om og fandt det helt rigtige sted. Fremfor bare at tage det tættest på (siger jeg som også valgte det tættest på men det er nu også bare super) ER dog spændt på hvodan deres ag er hvis det er noget hø så skifter jeg sikkert til noget længere væk.

Link til indlæg
Del på andre sites

Okay jamen jeg syntes det er fedt at i går efter det bedste :5up: ville ønske at flere kiggede sig om og fandt det helt rigtige sted. Fremfor bare at tage det tættest på (siger jeg som også valgte det tættest på men det er nu også bare super) ER dog spændt på hvodan deres ag er hvis det er noget hø så skifter jeg sikkert til noget længere væk.

 

Jeg skal sige ærligt, at vores første hold var bare det der var tættest på DKK-hvalpemotivation... Jeg var så nede at observere et DCH hvalpehold, og kunne godt lide det jeg så... derfor skrev jeg mig op til deres unghundehold...

 

Der var så venteliste og så havde Freudika jo lovprist Pia i Hasselager i høje toner, så det måtte vi jo så prøve - og det er fantastisk! Og jeg tror ikke på at DCH på nogen måde kan leve op til det... Men det er også ok, så har vi den intensive træning om søndagen hos Pia og om lørdagen har vi så træning hvor vi øver os i at holde kontakt et sted med mange hunde ;-)

 

Men udover at jeg har fået lovning på at der er MAX 10 hunde pr hold, så har jeg ikke hverken deltaget eller set unghundeholdet træne hos DCH... Men i den mellemliggende tid er jeg heldigvis blevet meget meget klogere både på mig selv som hundeejer og hvad jeg vil og ikke vil være med til - men også på min hund og hvad hun kan og ikke kan kapere... :5up:

 

Så jeg er fortrøstningsfuld... Og tror på, at vi godt kan være med på vores egne præmisser

Link til indlæg
Del på andre sites

men så ringede de pludselig og sagde at der havde været en afmelding om vi stadig ville have pladsen... og så var det jo oplagt at sige ja tak og på den måde få foden indenfor, så vi forhåbentlig kunne komme i betragtning til agilityholdet... (de har altid laaaaange ventelister på ag hos dch her i byen grundet de gode faciliteter...) men kommer vi ikke på agility hos dch, så prøver vi hos dkk eller finder nogen andre...

der er vist også et privat træningssted i hedensted der tilbyder agility og vi er jo allerede vant til at skulle køre rimeligt langt for træning :mrgreen:

 

Hvor gammel er det din hund er?

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg skal sige ærligt, at vores første hold var bare det der var tættest på DKK-hvalpemotivation... Jeg var så nede at observere et DCH hvalpehold, og kunne godt lide det jeg så... derfor skrev jeg mig op til deres unghundehold...

 

Der var så venteliste og så havde Freudika jo lovprist Pia i Hasselager i høje toner, så det måtte vi jo så prøve - og det er fantastisk! Og jeg tror ikke på at DCH på nogen måde kan leve op til det... Men det er også ok, så har vi den intensive træning om søndagen hos Pia og om lørdagen har vi så træning hvor vi øver os i at holde kontakt et sted med mange hunde ;-)

 

Men udover at jeg har fået lovning på at der er MAX 10 hunde pr hold, så har jeg ikke hverken deltaget eller set unghundeholdet træne hos DCH... Men i den mellemliggende tid er jeg heldigvis blevet meget meget klogere både på mig selv som hundeejer og hvad jeg vil og ikke vil være med til - men også på min hund og hvad hun kan og ikke kan kapere... :5up:

 

Så jeg er fortrøstningsfuld... Og tror på, at vi godt kan være med på vores egne præmisser

 

Lyder helt vildt godt og ja hende Pia har i snakket meget om (en skam man bor på djævleøen) :lol:

 

Ja jeg tror at det er der den glipper for mange, så det også på vores hvalpe hold (jeg sprang jo unghundeholdet over (vi kalder det fortsætter holdet) og er gået direkte på d-holdet lige under kon.

Men som ny i klubben blandede jeg mig ikke, og det var nok meget godt da jeg skal gå som føl hos hende, der har hvalpe holdet... uhmm 1½ time hver weekend med hvalpe at nusse og træne med :mums:

Men har sagt lige ud til min formand at, hvis han vil have mig som føl der, og have mit til at overtage til aug. så er kvæl på hvalpene forbudt. Og jeg vil gå meget ind for at det skal være på ejernes primisser, self på en positiv måde. For alt for mange ejere ved ikke, hvad de vil udsætte deres hund/hvalp for og så meget bliver ødelagt grundet den misforståelse der kommer ud af det:!:

Vi er i øjeblikket 6 hunde på vores hold og en træner og et føl.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg er blevet ringet op af DCH, at der havde været mandefald på deres unghundehold og vi var de næste på ventelisten...

 

Jeg ville rigtigt gerne have "foden indenfor" hos DCH, da jeg i mit naive sind håber, at det vil gøre det nemmere at få en plads på en af deres eftertragtede agility-hold til sommer...

 

Men kan hun holde til at træne hold 2 gange om ugen? Hun er 7 mdr gammel nu..

 

Jeg har jo endnu ikke prøvet agility-faciliteterne eller undervisningen i nogen af klubberne i nærområdet, da min vovse jo kun er 7 mdr... Men DCHs agilityfaciliteter er langt overlegne nogle andres i nærområdet, blandt andet med ridehal til indendørs træning om vinteren og indhegnet område på dyrskuepladsen om sommeren... der er altid ventelister til deres hold, hvilket jeg jo umiddelbart tyder som en god ting...

 

DKKs er på en ikke indhegnet, uoplyst bane nær hovedvejen....

 

Er det DKK i Odder der skulle være gode?

 

Hvor gammel er det din hund er?

 

Jeg gætter på, at Karla er 7 mdr. :blink: :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Som de øvrige i tråden kan jeg ikke se noget problem i at gå til træning 2 gange om ugen, ej heller 2 dage i træk :-D

 

Siden Jacki var 8 uger er hun slæbt med i Sch.hunde klubben 2-3 gange om ugen, og fra ca. 11 uger en gang om ugen i DKK også :oops:

 

Så vi er afsted tirsdag, onsdag, torsdag og lang lørdag:engel: Til gengæld laver vi stort set intet hjemme, der har hun bare lov til at være HUND :lun:

 

Desuden er det jo ikke intensivt træning, mest sjov og spas - den mest intensive træning er, når vi er i DKK :neutral:

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvor gammel er det din hund er?

 

Hun er 7 måneder :mrgreen: som vist også bliver understreget ovenfor :lol:

 

Hvis det var hendes alder og agility du var bekymret for, så kan jeg berolige dig... Bare rolig, det er ikke forårssæsonen jeg påtænker agility, men efterårsholdet... netop derfor vil DCH være optimal, da de er indehavere at et stk hal til indendørs træning i lortevejr... samt oplyst udendørs bane... ingen af delene kan DKK her i byen nemlig klare...

 

Hun bliver 1 år d 10 juni. Og vi ville så starte agility i august / september

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg gætter på, at Karla er 7 mdr. :blink: :mrgreen:

 

Tja - Jeg "gad" ikke læse hele tråden ;-) men tak for oplysningen :mrgreen:

 

Jeg spurgte såmænd kun fordi der jo er noget med alder og agilityredskaberne - De må jo ikke bruge ret mange af dem før de er min 1 år og nogle vist nok senere (slalom osv.)

Link til indlæg
Del på andre sites

Tja - Jeg "gad" ikke læse hele tråden ;-) men tak for oplysningen :mrgreen:

 

Jeg spurgte såmænd kun fordi der jo er noget med alder og agilityredskaberne - De må jo ikke bruge ret mange af dem før de er min 1 år og nogle vist nok senere (slalom osv.)

 

jeg tænkte nok det var det du var bekymret for :5up: bare rolig, se indlægget ovenfor :blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...