Hop til indhold

at "barbere"" sin labrador og andet..


Gæst bettesmor
 Share

Recommended Posts

Gæst bettesmor

jeg har lige barberet min labrador - eller det skulle man i hvert fald tro ud at dømme fra, hvor meget hår der er i posen. Har selvfølgelig bare redt den.. men hold på hvor han fælder helt ekstremt i disse dage.

i den forbindelse tænkte jeg, hvad i andre bruger af børster. Jeg har sådan en med metal, og den ser ud til at nyde dét, men bryder mig ikke om at bruge den på benene, hvad bruger i andre der?

 

også lige en bi.ting, jeg har lagt mærke til at flere lab-hunde inkl. min nuværende har sådan et arlignende aftegning uden hår omkring benene, øvert oppe. har gået udfra, at det var fordi den har slået sig, men har bare studset over, hvorfor så mange labs har det, kommer de nemt til at slå sig der?

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg bruger en furminator eller en karte, lidt alal denne her:

 

http://akvanet.dk/hund/plejemidler/karter/ferplast_karte_gro_5946_large_960_da.html

 

Og ellers kan du bruge en gummidims

 

http://www.mypets.dk/product.asp?product=1134

 

Det slidte på albuerne er "liggesår", det er fordi de ligger meget på de steder og derfor slider hårene af. Man kan blødgøre med kopattesalve, men jeg har desværre ikke fundet en mirakelkur endnu

 

Luna har dem også. Mere på den ene albue end den anden. Og det er ikke fordi hun ligger hårdt, for meget af tiden ligger hun i sofa, seng eller sækkeseng..

Link til indlæg
Del på andre sites

Se, der svarede du næsten på et af mine gamle, ubesvarede spørgsmål. Jeg har nemlig tit undret mig over det, når jeg har set labber, men har altid glemt at spørge. Troede nemlig det var fordi, de havde tendens til at ligge hårdt.

Link til indlæg
Del på andre sites

Se, der svarede du næsten på et af mine gamle, ubesvarede spørgsmål. Jeg har nemlig tit undret mig over det, når jeg har set labber, men har altid glemt at spørge. Troede nemlig det var fordi, de havde tendens til at ligge hårdt.

 

Det siges også at være derfor. Men jeg synes ikke Luna ligger så hårdt. Det er meget sjældent at hun ligger direkte på gulvet..

 

Men jeg ved det ikke med sikkerhed

Link til indlæg
Del på andre sites

Det siges også at være derfor. Men jeg synes ikke Luna ligger så hårdt. Det er meget sjældent at hun ligger direkte på gulvet..

 

Men jeg ved det ikke med sikkerhed

 

Der findes garanteret en undersøgelse, der kan gøre mig klogere...!

 

Ellers må jeg lave min egen lille uvidenskabelig én af slagsen.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Jørgen Larsen

Det med skaldethed på albue hos labradore, havde jeg også store problemer med ved min den gamle hund,

fik rådet af min dokter dyr, at jeg skulle smøre området med et fedtstof fx. madolie,

årsagen skulle efter det kloge hovede og en sum af 450 kr. være at hunden støtter direkte på det punkt og derved udtører huden der,

så med fedtstof kan man formindske skaden, og om ikke det hjalp jo jo det gjorde det skam,

men den bare plet blev dog ikke helt væk men reduseret væsentligt

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst bettesmor

super - det er sådan en karte jeg har, der er bare ikke nogen kam. men tror da jeg anskaffer mig sådan en gummidims til benene.

 

og aha - så blev jeg det klogere.

min ligger som regel også blødt, den er nemlig meget magelig, og slæber faktisk selv tæpper hen foran sofaen nogle gange *G*- den kan også flytte sin seng, som er en børnemadras, så flytter den dén hen foran stuedøren (ca. 1 m fra den rigtige plads) også kan den ligge og kigge hen i sofaen til os. Hvem sagde lige klog og magelig :mrgreen:

men mon ikke, at det ikke kun er hårdt underlag - kan bare huske at da mine tvillinger var spæd, var de også helt skaldede omme bag op hovedet, fordi det er ligge i den samme stilling på ryggen sled håret væk. Og tilsvarende ligger hunden jo måske i en "yndlingsstilling", og derfor er de lige nogle specifikke steder, hvor det så er værst. Selvom underlaget er blødt, tænker jeg at det godt kan slide.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Jørgen Larsen
Den der gummistrigle kan du bruge på hele kroppen:-)

 

Den tager den løse underuld også:-D

Da Laika var mindre og fældede meget, opgav jeg at rede og børste 3 hunde ud af hendes hvalpepels.

fik så ideen at jeg måske kunne bruge støvsugeren, og det var et fantastisk påfund,

i løbet af 1 uge havde jeg fyldt 2 poser med det fineste hvalpedun, og når hun er i fælde perioden tager jeg støvsugeren i brug igen,

slipper for at have en hund på gulvet,

men kun hende der ligger i kurven

Link til indlæg
Del på andre sites

Da Laika var mindre og fældede meget, opgav jeg at rede og børste 3 hunde ud af hendes hvalpepels.

fik så ideen at jeg måske kunne bruge støvsugeren, og det var et fantastisk påfund,

i løbet af 1 uge havde jeg fyldt 2 poser med det fineste hvalpedun, og når hun er i fælde perioden tager jeg støvsugeren i brug igen,

slipper for at have en hund på gulvet,

men kun hende der ligger i kurven

 

Vores gamle lab elskede også at blive støvsuget, men ikke Luna.. så hende kan jeg ikke støvsuge, men en god ide ellers

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst bettesmor

det med olien eller salven må jeg prøve.

 

ved ikke om hunden er helt tryg ved at blive støvsuget ,men eller god idé. kunne også forestille mig, at en lusekam til støvsugeren i det tilfælde ville være genial...

Link til indlæg
Del på andre sites

Det med skaldethed på albue hos labradore, havde jeg også store problemer med ved min den gamle hund,

fik rådet af min dokter dyr, at jeg skulle smøre området med et fedtstof fx. madolie,

årsagen skulle efter det kloge hovede og en sum af 450 kr. være at hunden støtter direkte på det punkt og derved udtører huden der,

så med fedtstof kan man formindske skaden, og om ikke det hjalp jo jo det gjorde det skam,

men den bare plet blev dog ikke helt væk men reduseret væsentligt

 

Det forklarer jo også hvorfor min prinsesse labblanding ikke har den hårde hud... Hun ligger ALDRIG på albuerne på hårdt underlag, men knækker sammen i benene:5up:

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...