Gæst Rasmus Skrevet Januar 18, 2009 Rapporter Share Skrevet Januar 18, 2009 Sagen er den at min kæreste og jeg har haft indbrud i vores hus.. Vi overvejer derfor at få en vagthund der kan passe på huset. Problemet er dog bare at vi har en hund i forvejen. En fin lille Mops. Han kan ikke passe på særlig meget. (Heldigvis havde indbrudstyvene ikke gjort ham noget.) Men når vi tænker vagthund, tænker vi muskelhunde, Rottweilere, Dobbermanns osv. Umiddelbart er vores lille Pelle ikke en god kombi med en stor hund. Han skulle jo nødig blive ædt. Vi havde dog tænkt på at hunden ikke skulle være indendøre, men have dets eget hundehus i haven, så den kan gå rundt der ude. Evt. kun om dagen. Hvordan har hunde med det med det? Kan de klare at være uden for? Når vi siger hundehus, bliver det ikke bare en papkasse, men et lækkert isoleret hus. Kunne man evt. vænne en muskelhund til at blive glad for Pelle? Hvad hund havde i valgt til vagthund? Umiddelbart er det kun strøtanker, så der er ingen grund til at sable mig ned. Umiddelbart er det en vagthund op med en alarm. Mvh. Rasmus Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Zaz-zaz Besvaret Januar 18, 2009 Rapporter Share Besvaret Januar 18, 2009 Sagen er den at min kæreste og jeg har haft indbrud i vores hus.. Vi overvejer derfor at få en vagthund der kan passe på huset. Problemet er dog bare at vi har en hund i forvejen. En fin lille Mops. Han kan ikke passe på særlig meget. (Heldigvis havde indbrudstyvene ikke gjort ham noget.) Men når vi tænker vagthund, tænker vi muskelhunde, Rottweilere, Dobbermanns osv. Umiddelbart er vores lille Pelle ikke en god kombi med en stor hund. Han skulle jo nødig blive ædt. Vi havde dog tænkt på at hunden ikke skulle være indendøre, men have dets eget hundehus i haven, så den kan gå rundt der ude. Evt. kun om dagen. Hvordan har hunde med det med det? Kan de klare at være uden for? Når vi siger hundehus, bliver det ikke bare en papkasse, men et lækkert isoleret hus. Kunne man evt. vænne en muskelhund til at blive glad for Pelle? Hvad hund havde i valgt til vagthund? Umiddelbart er det kun strøtanker, så der er ingen grund til at sable mig ned. Umiddelbart er det en vagthund op med en alarm. Mvh. Rasmus Ikke for det, men prøv at tegne en indbosforsikring. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Aussiepower! Besvaret Januar 18, 2009 Rapporter Share Besvaret Januar 18, 2009 Jeg ville nok vælge en alarm i stedet.. At anskaffe en hund man dybest set ikke har ønsket sig, syntes jeg er synd for hunden -selvom den sagtens kan have et udemærket liv som vagthund Men jeg holder nu på alarm Bortset fra det kan en 'muskelhund' sagtens 'lære' at leve sammen med en mops, det burde ikke være det store problem Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Nollike Besvaret Januar 18, 2009 Rapporter Share Besvaret Januar 18, 2009 Køb alarmen, den æder ikke din mops :blink: Nej spøg til side, velkommen til som det første, og som det andet så har du jo ikke meget glæde af den som vagthund, hvis den render rundt i en hundegård UDEN for huset??? Du kan sagtens få en rottweiler til at synes om din mops, men der er jo langt mere i et hundehold end lige det. Du skal have ønsket om at have hunden, have ønske om at træne den, være sammen med den osv. osv. Så umiddelbart vil jeg faktisk mene at du er bedre tjent med en alarm, den er væsentlig mere medgørlig og formentlig også billigere i det lange løb 1 Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Rasmus Besvaret Januar 18, 2009 Rapporter Share Besvaret Januar 18, 2009 Ikke for det, men prøv at tegne en indbosforsikring. Hvad har det med mit topic at gøre? Om jeg har en indbosforsikring ændrer da ikke på om tyvene kommer eller ej..? HAR en indbosforsikring. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Splinten, mor og mig Besvaret Januar 18, 2009 Rapporter Share Besvaret Januar 18, 2009 Velkommen til! Enig med de andre og derudover ser det heller ikke ud til, at hunde virker ret godt som vagthunde længere... har i hvert fald hørt om flere med store racer, der har haft indbrud alligevel - hundene bliver bare forgiftet, bestukket eller sparket væk.... eller endelig slået ihjel på den ene eller den anden måde. -Trine Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Rasmus Besvaret Januar 18, 2009 Rapporter Share Besvaret Januar 18, 2009 Hunden skal ikke være i en hundegård, men i hele haven. Hele haven er indhegnet.. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Zaz-zaz Besvaret Januar 18, 2009 Rapporter Share Besvaret Januar 18, 2009 Hvad har det med mit topic at gøre?Om jeg har en indbosforsikring ændrer da ikke på om tyvene kommer eller ej..? HAR en indbosforsikring. Prøvede bare, at sige, at jeg synes, at dit motiv for at anskaffe hund nr. 2 er rimelig forfejlet...stadig bare imho... Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Rasmus Besvaret Januar 18, 2009 Rapporter Share Besvaret Januar 18, 2009 Velkommen til! Enig med de andre og derudover ser det heller ikke ud til, at hunde virker ret godt som vagthunde længere... har i hvert fald hørt om flere med store racer, der har haft indbrud alligevel - hundene bliver bare forgiftet, bestukket eller sparket væk.... eller endelig slået ihjel på den ene eller den anden måde. -Trine Ja det er nok rigtig nok.. Folk er jo sindsyge nu om dage.. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Nollike Besvaret Januar 18, 2009 Rapporter Share Besvaret Januar 18, 2009 Hunden skal ikke være i en hundegård, men i hele haven. Hele haven er indhegnet.. Nårh på den måde Men alligevel, så synes jeg at du er bedre hjulpet med en alarm, som Splinten siger så er indbrudstyve efterhånden blevet så rå at de ikke skyer nogle midler, om det så er at tæve hunden, forgifte den osv. osv. Og du vil jo blive glad for hunden, så at komme hjem til en hund der er blevet mishandlet er væsentligt værre end at komme hjem til et ryddet hjem I hvert fald i min verden. Hos mig må de løbe med alt hvad de overhovedet kan slæbe ud, bare de lader min hund være!!!! Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Rasmus Besvaret Januar 18, 2009 Rapporter Share Besvaret Januar 18, 2009 Det er rigtig nok.. Var også ret lettet da Pelle, mín mops, sad på min sofas ryglæn som han plejer og gøre når man kommer hjem fra arbejde, den dag indbruddet var fundet sted. Gad godt og vide hvad han har lavet imens de har været der.. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Nollike Besvaret Januar 18, 2009 Rapporter Share Besvaret Januar 18, 2009 Det er rigtig nok.. Var også ret lettet da Pelle, mín mops, sad på min sofas ryglæn som han plejer og gøre når man kommer hjem fra arbejde, den dag indbruddet var fundet sted. Gad godt og vide hvad han har lavet imens de har været der.. Ja, hunden er trods alt det vigtigste, det andet er bare døde ting :5up: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Splinten, mor og mig Besvaret Januar 18, 2009 Rapporter Share Besvaret Januar 18, 2009 Det er rigtig nok.. Var også ret lettet da Pelle, mín mops, sad på min sofas ryglæn som han plejer og gøre når man kommer hjem fra arbejde, den dag indbruddet var fundet sted. Gad godt og vide hvad han har lavet imens de har været der.. Siddet på ryglænet :blink: Tror bare det er sådan du skal tænke og så glæde dig over, at han nok er så lille og venlig, at de bare har ladet ham være der og at de har lukket døren efter sig....Og at de ikke har stjålet ham i øvrigt - de er jo populære sådan nogle mopser. Men projekt vagthund tror jeg altså ikke du får meget ud af - køb en fotoalarm af den slags, der også kan slåes til når I er hjemme, det er du meget bedre tjent med. -Trine Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Imba Besvaret Januar 18, 2009 Rapporter Share Besvaret Januar 18, 2009 Hej og velkommen til Som du også selv siger, er folk sindsyge. Men hvis I stadig har lyst til at få en hund, for at føle Jer trygge, så er det for det første rigtig vigtig at sætte sig ind i den race, man får, og de behov, den har. Og at lade den være en lige så stor del af Jeres familie som mopsen I kan sagtens lære en "muskelhund" eller hvad vi nu kalder en vagthunde-"egnet" race at have det godt med mopsen, og omvendt, men det kræver arbejde helt fra starten. Jeg kender selv nogle, som har toy pudler, mellempudler, en løwchen og en rottweiler til at gå sammen i deres hus, og det virker super godt :5up: Men det har også lagt et stort arbejde i, at få deres store hundeflok til at fungere optimalt. Lige til sidst, vil jeg bemærke, at det kan være et rigtig trist liv for en hund, hvis den bliver købt med det ene formål at være vagthund, og står i haven hele dagen (som jeg også skriver med at gøre den en del af familien). På gaden hvor mine forældre bor, er der en familie, som har anskaffet sig en schæfer med det ene formål, at stå ude i haven og holde vagt. Min mor fortæller, at det eneste den hund foretager sig, er at stå og gø af alt og alle der giver lyd eller bevægelse fra sig. Og kun på gode dage med godt vejr får den en gåtur. Stakkels hund Ikke på NOGEN måde sagt, at I ville gøre det (det tror jeg ikke, at I ville!), men bare en historie om, hvordan det kan gå, hvis man ikke virkelig VIL hunden. Hvis I bestemmer Jer for at få en "vagthund", for at føle Jer mere trygge, tror jeg også, at I vil have langt mere glæde af den, inde i huset hos Jer. Også så I kan danne et godt bånd med hunden, og stole 100% på den. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Maustique Besvaret Januar 18, 2009 Rapporter Share Besvaret Januar 18, 2009 Alarm... At en hund kan have den fordel at de kan passe paa huset er en laekker sidegevinst - men det skal aldrig, aldrig vaere den eneste grund til at anskaffe sig hunden. Og saa ville jeg synes det er meget synd at en hund skal tilbringe sit liv i en hundegaard - ligegyldig hvor luksurioes den er. Hunde (ogsaa muskelhunde) er meget sociale og kloge vaesner der har brug for mental stimulans og socialt samvaer. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Freudika Besvaret Januar 18, 2009 Rapporter Share Besvaret Januar 18, 2009 Det er rigtig nok.. Var også ret lettet da Pelle, mín mops, sad på min sofas ryglæn som han plejer og gøre når man kommer hjem fra arbejde, den dag indbruddet var fundet sted. Gad godt og vide hvad han har lavet imens de har været der.. Hvis han er en rigtig mops - så har han overdænget dem med masser af kys Dejligt at der ikke skete Pelle noget ... Og så må jeg erklære mig enig med de mange andre der har skevet i tråden - at en alarm er nok en bedre anskaffelse end en stor hund. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Stjernetosse Besvaret Januar 18, 2009 Rapporter Share Besvaret Januar 18, 2009 Jeg synes det ville være en bedre ide at anskaffe en af de nye alarmer der er kommet. De kan jo både tage billeder, ringe til alarmcentralen osv. Og har du skilte med denne type alarmer, så tror jeg eventuelle tyve går en bue udenom jeres hus... det er ikke ideelt for en hund kun at være vagthund på den måde... Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
FOX Besvaret Januar 18, 2009 Rapporter Share Besvaret Januar 18, 2009 Jeg vil sige som de andre ALARM - og ikke en hund, der går ude i haven. Selv hvis du valgte en hund til haven skal den trænes. Der er også helt specifikke regler mht vagthunde og tilsyn med dem. Det er ikke noget man "bare" gør. Køb en alarm og nyd at i har jeres mops endnu. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst bettesmor Besvaret Januar 19, 2009 Rapporter Share Besvaret Januar 19, 2009 hvor ubehageligt! en vagthund - kan måske have den fordel, at den kunne beskytte jeg ved et hjemmerøveri, men omvendt hvis den står ude i haven, kan den jo ikke. og også hvis den står ude i haven- jamen, den kan gø, men hvis tyvene er i huset, kan den jo ikke jage dem væk alligevel. altså så tænker jeg selvfølgelig, hvis det er sådan at haven ligger bag huset. derfor alarm- den kan tilkalde hjælp udfra, det kan en hunde jo ikke. vi har dog nogle naboer henne af vejen, som har hegn hele vejen rundt om huset - de har et firma - og der render du schäfer rundt, og jeg ville nødigt konfronteres med dem eller være avisbud der. og så har de også alarm. tror så dog også, at de går til trænning og alt muligt - for har set at de har sådan et mærke i bilen, hvor der står noget med schæferhundeklubben. godt at jeres mops var okay! Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Dogue1 Besvaret Januar 19, 2009 Rapporter Share Besvaret Januar 19, 2009 (rettet) Diu spør efter en vagthund. Havde du regnet med en "færdig" vagthund eller en hvalp som du selv træner?? Med en hvalp tager det jo 2-2½ år inden den er voksen og træningen tager lidt længere tid. Men du kunne jo købe en færdig vagthund, jeg kender en tysker som "laver" vagthunde. En færdig vagthund koster mellem 2500 og 4500 euro, for de penge kunne du få et ganske godt alarmudstyr, og du risikere ikke et sagsanlæg og påbud om at aflive hunden. Redigeret Januar 19, 2009 af Dogue1 Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Rasmus Besvaret Januar 19, 2009 Rapporter Share Besvaret Januar 19, 2009 Kan godt se på det hele, at en alarm er vejen frem.. Til det med at hunden skal være i haven, er til når vi ikke er hjemme. Så kunne den gå rundt i haven. Vi har have hele vejen rundt om huset. Og den ville nemt kunne løbe efter tyve eller lignende.. Når vi kom hjem skulle den selvfølgelig være inde hos os. Men havde nu ikke tænkt over det med hvalp eller voksen hund. Havde kigget lidt på DBA, efter voksne hunde. Men hvis den er voksen, er det nok ikke nemt at lære den og være sammen med Pelle.. Alarm it is.. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
FOX Besvaret Januar 19, 2009 Rapporter Share Besvaret Januar 19, 2009 Og hva havde du tænkt dig, hvis dine naboer klager over, at den gør hele dagen ??? Ja undskyld, men jeg syntes at du skulle sikre dig huset på anden vis. Og hvis og når i skal have ny hund i huset - så læs nogle hundebøger om, hvad der kræves af en ansvarlig hundeejer. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Rasmus Besvaret Januar 19, 2009 Rapporter Share Besvaret Januar 19, 2009 Elsker det her forum.. Lige meget hvad man spørger om, bliver man sablet ned, med den mest nedladne tone(Kan jeg selvfølgelig kun udlade via sætningen).. Skrev i starten at topic, at det kun var strøtanker og at intet var besluttet. Derfor var intet af det gennemtænkt, og lavede netop topic, for at få de ting på banen som ikke var tænkt over osv. Syntes godt sætninger som disse; "Og hvis og når i skal have ny hund i huset - så læs nogle hundebøger om, hvad der kræves af en ansvarlig hundeejer.", kan undværes på baggrund af ovenstående. Dejligt at folk kan konstatere over nettet om man er en ansvarlig person eller ej.. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Zaz-zaz Besvaret Januar 19, 2009 Rapporter Share Besvaret Januar 19, 2009 Elsker det her forum.. Lige meget hvad man spørger om, bliver man sablet ned, med den mest nedladne tone(Kan jeg selvfølgelig kun udlade via sætningen).. Skrev i starten at topic, at det kun var strøtanker og at intet var besluttet. Derfor var intet af det gennemtænkt, og lavede netop topic, for at få de ting på banen som ikke var tænkt over osv. Syntes godt sætninger som disse; "Og hvis og når i skal have ny hund i huset - så læs nogle hundebøger om, hvad der kræves af en ansvarlig hundeejer.", kan undværes på baggrund af ovenstående. Dejligt at folk kan konstatere over nettet om man er en ansvarlig person eller ej.. Hvis vi ikke skal få et indtryk af din personlighed udfra det du skriver i dine indlæg og derudfra vurdere, hvordan vores svar skal falde, hvordan så ? Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Freudika Besvaret Januar 19, 2009 Rapporter Share Besvaret Januar 19, 2009 Elsker det her forum.. Lige meget hvad man spørger om, bliver man sablet ned, med den mest nedladne tone(Kan jeg selvfølgelig kun udlade via sætningen).. Skrev i starten at topic, at det kun var strøtanker og at intet var besluttet. Derfor var intet af det gennemtænkt, og lavede netop topic, for at få de ting på banen som ikke var tænkt over osv. Syntes godt sætninger som disse; "Og hvis og når i skal have ny hund i huset - så læs nogle hundebøger om, hvad der kræves af en ansvarlig hundeejer.", kan undværes på baggrund af ovenstående. Dejligt at folk kan konstatere over nettet om man er en ansvarlig person eller ej.. Jeg synes det er fint du reagerer på en nedladende kommentar - jeg tror jeg ville have gjort det samme. Men jeg synes lidt, at du afskriver samtlige svar du har fået i tråden, på den måde du gør det på ... og du har da fået mange fine og velovervejede svar gennem tråden ... det synes jeg i hvert fald. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Recommended Posts