Hop til indhold

Bivirkninger?


Gæst K_Pallis
 Share

Recommended Posts

Gæst K_Pallis

Efter et besøg ved dyrelægen fandt jeg ud af at Elliot er kryptokid (stod dog ikke på sundhedsattesten) :( og han skal derfor kastreres..

 

Derudover skal han også have fjernet 6 mælketænder og har tænkt mig at gøre det hele på samme tid, for at undgå at han skal i narkose flere gange, da det jo heller ikke er så sundt for ham..

 

Da Elliot endnu ikke løfter benet hundrede procent når han tisser og sådan, gør en kastration så at han slet ikke kommer til at gøre det? og ændrer det hans væremåde på nogle punkter?

Link til indlæg
Del på andre sites

Hej

 

Undskyld jeg blander mig med noget, som ikke helt hører til i dine spørgsmål. Ville bare høre, om din hund er fra DKK? Så kan det nemlig være, at der er noget hjælp at hente fra kennelens side i forhold til det økonomiske med indgrebet. Hvor synd, at han skal til det :cry:

 

Jeg har desværre ingen erfaring med kastration/narkose, så der håber jeg, at der kommer nogle andre på banen.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst K_Pallis

Imba: Nej, er han desværre ikke. Har ikke købt ham ved en kennel, selvom jeg jo på nogle punkter ville ønske det, da det så heller ikke ville kunne have sket, på den led at de så skulle have betalt mig penge tilbage hvis det var.. Men ja, er jeg desværre ikke :cry:!

 

Ja synes også at det er træls at han skal det og det kommer nok til at ske i denne uge :neutral:! og jeg tror at jeg vil have svært med at sætte ham af ved dyrelægen og så bare tage på arbejde.. For ja, tror at jeg kommer til at tænke for meget på det.. Men ja, der er jo ikke andet at gøre.. Har det bare lidt skidt med det, men det skal bare overstås så :(..

 

:)

Link til indlæg
Del på andre sites

Imba: Nej, er han desværre ikke. Har ikke købt ham ved en kennel, selvom jeg jo på nogle punkter ville ønske det, da det så heller ikke ville kunne have sket, på den led at de så skulle have betalt mig penge tilbage hvis det var.. Men ja, er jeg desværre ikke :cry:!

 

Ja synes også at det er træls at han skal det og det kommer nok til at ske i denne uge :neutral:! og jeg tror at jeg vil have svært med at sætte ham af ved dyrelægen og så bare tage på arbejde.. For ja, tror at jeg kommer til at tænke for meget på det.. Men ja, der er jo ikke andet at gøre.. Har det bare lidt skidt med det, men det skal bare overstås så :(..

 

:)

 

Tror du ikke, at du kan få en fridag, så du ikke skal være distraheret af det hele dagen på arbejde? :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst K_Pallis

jo, overvejer også om jeg skal tage fri den dag :roll:. For tror ærlig talt ikke at jeg er særlig aktiv den dag.

 

Og han skal jo også afleveres og hentes og sådan :).. Så det bliver nok noget i den stil.. :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg vil anbefale at du som minimum er ved ham når han får bedøvelsen. Det vil han være glad for.

 

Toffi prøvede at blive bedøvet 3 gange og alle 3 gange var hun i mine arme både da hun skulle sove, og også da hun vågnede op. Det var 3 forskellige steder, og ingen af dyrlægerne syntes der var noget underligt i mit "krav".

 

Dog måtte jeg ikke være tilstede da jeg bad om det, dengang hun skulle undersøges i bedøvet tilstand, fordi der ikke var plads til flere personer i rummet, blev der sagt.

 

Jeg ved ikke hvor længe din hunds operation tager, men du kan jo tage en god bog med og sidde i venteværelset med.

 

Jeg var også hunderæd for at få min chihuahua bedøvet, de er jo så små, men det gik nu fint da det kom til stykket :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst K_Pallis

Ja, skal i hvert fald være hos ham der ja. De sagde at han skulle komme med ham om formiddagen og hentes om eftermiddagen.

 

Ja, det er jo det, har det ikke super med det :cry:. Men det skal nok gå!

Link til indlæg
Del på andre sites

Da Tyson blev kastreret, bad jeg også om at få lov til at holde ham i mine arme, da han blev bedøvet. Der sad han så, indtil han var faldet i søvn. Min dyrlæge har egentlig en arbejdsgang, der gør, at alle aflevere hundene om morgenen/formiddagen, og så kan man hente dem efter kl. 14. Jeg havde dog ikke lyst til at lade ham være der så længe, da han har separationsangst. Jeg aftalte derfor med dem, at de skulle ringe til mig, så snart han var ved at vågne, så jeg kunne komme og hente ham. På den måde var han der kun et par timer.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst K_Pallis

Okey. Tror også at jeg ville have det rarest ved at være hos ham.. Elliot bliver også sådan helt hvis jeg lader ham være med andre.. så sidder han bare og kigger efter mig konstant.. og sender mig nogle øjne som om: Hvorfor mor?? :cry:.... :mrgreen: så ja.. tror også at jeg gerne vil efter ham med det samme.. Men det kommer jo også lige an på min arbejdsplads, medmindre at jeg holder fri den dag.. men jo ikke sikkert at jeg bare lige kan..

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Aussies for ever
Da Elliot endnu ikke løfter benet hundrede procent når han tisser og sådan, gør en kastration så at han slet ikke kommer til at gøre det? og ændrer det hans væremåde på nogle punkter?

Måske. En af mine hvalpe blev kastereret da han var 7 mdr. gammel og han letter ikke rigtig ben.

Ændring af adfærd kommer an på hvor gammel han er når indgrebet laves. Er han fuldt udvokset rent mentalt, vil det ikke ændre en daddel, det er desværre også misvisende at tro at kastration mindsker aggresiv adfærd. Er han derimod kun en hvalp rent mentalt, vil han nok aldrig opnå en hanhunds sexuelle interesse samt dominante adfærd.

Andre hanhundes adfærd over for en kastrat kan derimod godt ændre sig. Den markant mindre hormonproduktion bevirker at hunden kommer til at lugte mindre af hanhund og nogle hanner finder det meget forvirrende. Min hanhund har været forelsket i en kastereret hanhund :mrgreen:

Som dyrlægen har sagt bør hanhunde som ikke er fuldt udrystet kastreres afhensyn til kræft.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst K_Pallis

Aussies for ever: OKay.. Det er lidt træls.. Især når Elliot er så bange i forvejen :neutral:! Men uanset hvad vil jeg også have gjort noget ved det.. Men SKAL man da fjerne begge sten for at der ikke er så stor sandsynlighed for kræft ?? For hvis jeg bare kunne få fjernet den ene sten, så ville det være helt fint.. hvis det altså havde samme betydning som hvis jeg fik fjernet dem begge..

Link til indlæg
Del på andre sites

Helt off topic, bare et lille tip: :-)

 

K Pallis: Nederst under hvert indlæg sidder det nogle knapper i højre side. Den yderst til venstre hedder "quote". Hvis du klikker på den, kan du quote det indlæg, du svarer på. Så behøver du ikke hver gang at skrive, hvem du svarer. Du kan bare qoute deres indlæg og indsætte dit svar derunder. :blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst K_Pallis
Helt off topic, bare et lille tip: :-)

 

K Pallis: Nederst under hvert indlæg sidder det nogle knapper i højre side. Den yderst til venstre hedder "quote". Hvis du klikker på den, kan du quote det indlæg, du svarer på. Så behøver du ikke hver gang at skrive, hvem du svarer. Du kan bare qoute deres indlæg og indsætte dit svar derunder. :blink:

 

Takker :D! Hehe. Det gør det lidt nemmere frem for at huske hvem der skriver til en hver gang :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst K_Pallis
Hvor gammel er han? og hvor sidder stenen?

Min erfaring med chihuahua er at de godt kan være ret gamle før begge sten er nede. Min ene chihuahua var 10 måneder før den var nede på plads

 

Han er 7 måneder og ja, jeg har også hørt at der kan gå op til 10 måneder..

 

Men lægen sagde bare at det var næsten 100 % sikkert at de ikke kom ned når de ikke allerede er og at jeg skulle få det gjort sammen med tænderne fordi jeg så ville få det meget billigere.. Men ja..

 

Det da træls at fjerne stenene hvis de så kommer, men kan man selvfølgelig ikke bide sig sikker i .. :neutral:!

 

Ved ikke hvor stenen sidder henne. Det ville lægen tjekke inden han skulle ordne det..

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvis du i forvejen havde tænkt dig at han skulle kastreres, så gør det.. Ellers ville jeg vente og især hvis han i forvejen er lidt bange af sig..

Kan du ikke selv mærke hvor den sidder? Altså jeg mener hvis den sidder i lysken så kan du se den hvis du stiller ham på bagbenene. Ellers kan du mærke den, der er ikke så meget andet rundt i den afdeling end stenene :mrgreen: Hvis den ikke sidder i lysken, så kommer den helt sikkert ikke ned.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst K_Pallis
Hvis du i forvejen havde tænkt dig at han skulle kastreres, så gør det.. Ellers ville jeg vente og især hvis han i forvejen er lidt bange af sig..

Kan du ikke selv mærke hvor den sidder? Altså jeg mener hvis den sidder i lysken så kan du se den hvis du stiller ham på bagbenene. Ellers kan du mærke den, der er ikke så meget andet rundt i den afdeling end stenene :mrgreen: Hvis den ikke sidder i lysken, så kommer den helt sikkert ikke ned.

 

Nej, forhåbentligt er der ikke andet i den afdeling sådan lige :mrgreen:!

Men ville lige prøve at mærke i går om jeg ku mærke noget.. Men altså.. Den ene fylder jo fanme hele pungen næsten og kunne intet mærke ellers.. Men min mor mærkede for et stykke tid siden og sagde at hun godt kunne mærke den.. Men ja :neutral::roll:, ved skut. Nu tør jeg heller ikke trykke for meget der :mrgreen:!

 

Men hvis stenen kom ned ville jeg ikke kastrere ham :roll:!

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...