Hop til indhold

Åh nej, hunderegister


Umulia
 Share

Recommended Posts

Vi har jo lige hentet lille Leroy, og jeg ringer så til Dansk Hunderegister for at få ham omregistreret i mit navn.

Det viser sig desværre at han ikke er blevet omregistreret ved sidste ejerskifte, så formelt er det stadig opdrætter/hundehandleren, der ejer ham. Og hun ville gerne have haft ham tilbage :scared:

 

Nu skriver jeg en tro og love erklæring på at han tilhører mig, men kan hun kræve ham tilbage alligevel?

Link til indlæg
Del på andre sites

Vi har jo lige hentet lille Leroy, og jeg ringer så til Dansk Hunderegister for at få ham omregistreret i mit navn.

Det viser sig desværre at han ikke er blevet omregistreret ved sidste ejerskifte, så formelt er det stadig opdrætter/hundehandleren, der ejer ham. Og hun ville gerne have haft ham tilbage :scared:

 

Nu skriver jeg en tro og love erklæring på at han tilhører mig, men kan hun kræve ham tilbage alligevel?

 

:shock: :shock: :shock: :shock: :shock:

 

Det lyder sindsygt! Har du kontaktet dem, du købte ham af?

Link til indlæg
Del på andre sites

Det gør jeg. Om ikke andet må vi skrive en købskontrakt. Det tilbød jeg også i starten, men hun mente ikke det var nødvendigt.

 

Jeg synes det lyder lidt råddent i kanten :neutral: Håber virkelig, at du kan komme udenom det her, uden at skulle leve i konstant frygt for, at miste din hund til forrige ejer.

 

Kan du ikke spørge tidligere ejer, hvad denne har af papire på købet, og bede om kopier af disse som bevis for købet i sin tid, og eventuelt kan du læse, hvad de har aftalt i kontrakten mellem dem.

Link til indlæg
Del på andre sites

Vi har jo lige hentet lille Leroy, og jeg ringer så til Dansk Hunderegister for at få ham omregistreret i mit navn.

Det viser sig desværre at han ikke er blevet omregistreret ved sidste ejerskifte, så formelt er det stadig opdrætter/hundehandleren, der ejer ham. Og hun ville gerne have haft ham tilbage :scared:

 

Nu skriver jeg en tro og love erklæring på at han tilhører mig, men kan hun kræve ham tilbage alligevel?

 

Pyha den er svær, ejeren skal nemlig skrive under på det papir der skal sendes ind til DHR.

Link til indlæg
Del på andre sites

Det viser sig at "opdrætteren" er på Hundegalleri, og der kan man se at Leroys mor åbenbart er aflivet :confused: (hun hed "Lil", hvis nogen vil kigge profilen)

 

Min mor har konto derinde, og hun prøver nu at finde ud af om damen er til at tale med.

 

Nu tænker jeg ikke på opdrætter, men på den person du købte hunden af. Prøv at få fat i en masse papirer derfra :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Mine svigerforældre havde ikke fået papirene underskrevet af sælger, og svigermor kontaktede hunderegistret og fortalte at hun ikke havde kontakt til sælger mere osv, hvorefter de omregistrerede hunden. Det kan godt lade sig gøre :)

 

det undrer mig lidt, for så kan man ret beset stjæle en hund, få den scannet og så få den skiftet over i ens navn.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst K_Pallis

Det lyder godt nok træls :neutral:!

Håber da at I finder ud af noget..

 

Hmm.. Men behøver man ringe til Dansk hunderegister??

 

Ved ikke om det er det samme jeg tænker på.. Men da jeg fik Elliot vaccineret, der spurgte dyrelægen om han skulle få Elliot registreret i mit navn og det kostedet måske 40 kr.. og så modtog jeg brev en uge eller to efter at han var blevet det.. Og mener at det var fra det der..

 

Ved ikke om det er det samme jeg tænker på som det du snakker om ?? :roll:

Link til indlæg
Del på andre sites

Lige en update: Min mor har, på Hundegalleri, haft kontakt med opdrætteren (Eller "avleren", som hun blev belært om at det hedder, når der ikke er tavle på :roll:).

Vedkommende påstod at hun meget gerne ville have hvalpen omregistreret, men selv om hun fik mit tlfnr. for to dage siden, har jeg stadig intet hørt.

Måske er jeg for utålmodig :blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Lige en update: Min mor har, på Hundegalleri, haft kontakt med opdrætteren (Eller "avleren", som hun blev belært om at det hedder, når der ikke er tavle på :roll:).

Vedkommende påstod at hun meget gerne ville have hvalpen omregistreret, men selv om hun fik mit tlfnr. for to dage siden, har jeg stadig intet hørt.

Måske er jeg for utålmodig :blink:

 

Jeg har ikke skrevet, for jeg håbede sådan, at hun ville ringe. Men vi har ikke hørt noget endnu, Umulia. Har du fået kontakt? :blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Hun ringede faktisk i går formiddags - surprise surprise :mrgreen:

Jeg blev lovet at hun ville sende omregistreringspapirerne til mig med det samme... Spændende ;-)

 

Uf for en gyser. Jeg håber det passer. Ellers hvis du er i tvivl, så sig, at du hellere vil hente dem selv. Det er så let at sige, at de ER sendt, og væk i posten.

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...