Umulia Skrevet Januar 20, 2009 Rapporter Share Skrevet Januar 20, 2009 Vi har jo lige hentet lille Leroy, og jeg ringer så til Dansk Hunderegister for at få ham omregistreret i mit navn. Det viser sig desværre at han ikke er blevet omregistreret ved sidste ejerskifte, så formelt er det stadig opdrætter/hundehandleren, der ejer ham. Og hun ville gerne have haft ham tilbage :scared: Nu skriver jeg en tro og love erklæring på at han tilhører mig, men kan hun kræve ham tilbage alligevel? Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Imba Besvaret Januar 20, 2009 Rapporter Share Besvaret Januar 20, 2009 Vi har jo lige hentet lille Leroy, og jeg ringer så til Dansk Hunderegister for at få ham omregistreret i mit navn.Det viser sig desværre at han ikke er blevet omregistreret ved sidste ejerskifte, så formelt er det stadig opdrætter/hundehandleren, der ejer ham. Og hun ville gerne have haft ham tilbage :scared: Nu skriver jeg en tro og love erklæring på at han tilhører mig, men kan hun kræve ham tilbage alligevel? :shock: :shock: Det lyder sindsygt! Har du kontaktet dem, du købte ham af? Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Umulia Besvaret Januar 20, 2009 Forfatter Rapporter Share Besvaret Januar 20, 2009 :shock: :shock: Det lyder sindsygt! Har du kontaktet dem, du købte ham af? Det gør jeg. Om ikke andet må vi skrive en købskontrakt. Det tilbød jeg også i starten, men hun mente ikke det var nødvendigt. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
PinPoynter Besvaret Januar 20, 2009 Rapporter Share Besvaret Januar 20, 2009 Du skal have en kvitering for salg af dem du k¢bte ham af, og de burde også have ne fra hundehandleren. Derved er det bevist at det ikke længere er hundehandlerens hund. Chippen er ikke endegyldigt bevis for ejerskab, men det kan da godt skabe lidt problemer at få det ændret nu, hvis avleren sætter sig på tværs. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Imba Besvaret Januar 20, 2009 Rapporter Share Besvaret Januar 20, 2009 Det gør jeg. Om ikke andet må vi skrive en købskontrakt. Det tilbød jeg også i starten, men hun mente ikke det var nødvendigt. Jeg synes det lyder lidt råddent i kanten Håber virkelig, at du kan komme udenom det her, uden at skulle leve i konstant frygt for, at miste din hund til forrige ejer. Kan du ikke spørge tidligere ejer, hvad denne har af papire på købet, og bede om kopier af disse som bevis for købet i sin tid, og eventuelt kan du læse, hvad de har aftalt i kontrakten mellem dem. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Imba Besvaret Januar 20, 2009 Rapporter Share Besvaret Januar 20, 2009 Håber du vender tilbage med en update, når du har hørt fra tidl. ejer Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gryn Besvaret Januar 20, 2009 Rapporter Share Besvaret Januar 20, 2009 Vi har jo lige hentet lille Leroy, og jeg ringer så til Dansk Hunderegister for at få ham omregistreret i mit navn.Det viser sig desværre at han ikke er blevet omregistreret ved sidste ejerskifte, så formelt er det stadig opdrætter/hundehandleren, der ejer ham. Og hun ville gerne have haft ham tilbage :scared: Nu skriver jeg en tro og love erklæring på at han tilhører mig, men kan hun kræve ham tilbage alligevel? Pyha den er svær, ejeren skal nemlig skrive under på det papir der skal sendes ind til DHR. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Aslan Besvaret Januar 20, 2009 Rapporter Share Besvaret Januar 20, 2009 Jeg vil lige ønske held og lykke, håber det flasker sig. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Stjernetosse Besvaret Januar 20, 2009 Rapporter Share Besvaret Januar 20, 2009 Mine svigerforældre havde ikke fået papirene underskrevet af sælger, og svigermor kontaktede hunderegistret og fortalte at hun ikke havde kontakt til sælger mere osv, hvorefter de omregistrerede hunden. Det kan godt lade sig gøre Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Umulia Besvaret Januar 20, 2009 Forfatter Rapporter Share Besvaret Januar 20, 2009 Det viser sig at "opdrætteren" er på Hundegalleri, og der kan man se at Leroys mor åbenbart er aflivet (hun hed "Lil", hvis nogen vil kigge profilen) Min mor har konto derinde, og hun prøver nu at finde ud af om damen er til at tale med. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Imba Besvaret Januar 20, 2009 Rapporter Share Besvaret Januar 20, 2009 Det viser sig at "opdrætteren" er på Hundegalleri, og der kan man se at Leroys mor åbenbart er aflivet (hun hed "Lil", hvis nogen vil kigge profilen) Min mor har konto derinde, og hun prøver nu at finde ud af om damen er til at tale med. Nu tænker jeg ikke på opdrætter, men på den person du købte hunden af. Prøv at få fat i en masse papirer derfra Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gryn Besvaret Januar 20, 2009 Rapporter Share Besvaret Januar 20, 2009 Mine svigerforældre havde ikke fået papirene underskrevet af sælger, og svigermor kontaktede hunderegistret og fortalte at hun ikke havde kontakt til sælger mere osv, hvorefter de omregistrerede hunden. Det kan godt lade sig gøre det undrer mig lidt, for så kan man ret beset stjæle en hund, få den scannet og så få den skiftet over i ens navn. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Stjernetosse Besvaret Januar 20, 2009 Rapporter Share Besvaret Januar 20, 2009 det undrer mig lidt, for så kan man ret beset stjæle en hund, få den scannet og så få den skiftet over i ens navn. Ja det kunne man... Men jeg tror min svigermor har talt sin sag, så hunderegistret slutteligt overførte hunden til deres navn... Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst K_Pallis Besvaret Januar 21, 2009 Rapporter Share Besvaret Januar 21, 2009 Det lyder godt nok træls ! Håber da at I finder ud af noget.. Hmm.. Men behøver man ringe til Dansk hunderegister?? Ved ikke om det er det samme jeg tænker på.. Men da jeg fik Elliot vaccineret, der spurgte dyrelægen om han skulle få Elliot registreret i mit navn og det kostedet måske 40 kr.. og så modtog jeg brev en uge eller to efter at han var blevet det.. Og mener at det var fra det der.. Ved ikke om det er det samme jeg tænker på som det du snakker om ?? Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst K_Pallis Besvaret Januar 21, 2009 Rapporter Share Besvaret Januar 21, 2009 http://www.danskhunderegister.dk/Faq.aspx - 2. Jeg har ingen forbindelse med tidligere ejer. Han/hun er flyttet til ukendt adresse. Evt. skilsmisse, dødsfald eller lignende. Du bedes venligst kontakte Dansk Hunderegister. - Det står der inde på siden ?? Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
a9 Besvaret Januar 21, 2009 Rapporter Share Besvaret Januar 21, 2009 Krydser for at det løser sig, så du kan få lov til at beholde drømmehunden :5up: :ae: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Umulia Besvaret Januar 23, 2009 Forfatter Rapporter Share Besvaret Januar 23, 2009 Lige en update: Min mor har, på Hundegalleri, haft kontakt med opdrætteren (Eller "avleren", som hun blev belært om at det hedder, når der ikke er tavle på ). Vedkommende påstod at hun meget gerne ville have hvalpen omregistreret, men selv om hun fik mit tlfnr. for to dage siden, har jeg stadig intet hørt. Måske er jeg for utålmodig :blink: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Imba Besvaret Januar 29, 2009 Rapporter Share Besvaret Januar 29, 2009 Lige en update: Min mor har, på Hundegalleri, haft kontakt med opdrætteren (Eller "avleren", som hun blev belært om at det hedder, når der ikke er tavle på ).Vedkommende påstod at hun meget gerne ville have hvalpen omregistreret, men selv om hun fik mit tlfnr. for to dage siden, har jeg stadig intet hørt. Måske er jeg for utålmodig :blink: Jeg har ikke skrevet, for jeg håbede sådan, at hun ville ringe. Men vi har ikke hørt noget endnu, Umulia. Har du fået kontakt? :blink: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Umulia Besvaret Januar 29, 2009 Forfatter Rapporter Share Besvaret Januar 29, 2009 Jeg har ikke skrevet, for jeg håbede sådan, at hun ville ringe. Men vi har ikke hørt noget endnu, Umulia. Har du fået kontakt? :blink: Hun ringede faktisk i går formiddags - surprise surprise Jeg blev lovet at hun ville sende omregistreringspapirerne til mig med det samme... Spændende Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Imba Besvaret Januar 29, 2009 Rapporter Share Besvaret Januar 29, 2009 Hun ringede faktisk i går formiddags - surprise surprise Jeg blev lovet at hun ville sende omregistreringspapirerne til mig med det samme... Spændende Uf for en gyser. Jeg håber det passer. Ellers hvis du er i tvivl, så sig, at du hellere vil hente dem selv. Det er så let at sige, at de ER sendt, og væk i posten. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Maria84 Besvaret Januar 30, 2009 Rapporter Share Besvaret Januar 30, 2009 Hun ringede faktisk i går formiddags - surprise surprise Jeg blev lovet at hun ville sende omregistreringspapirerne til mig med det samme... Spændende Håber det hele går som det skal, så du kan få lov til at beholde ham :ae: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Recommended Posts