Hop til indhold

1 eller 2 hunde?


Gæst K_Pallis
 Share

Recommended Posts

Gæst K_Pallis

Hej alle sammen..

 

Jeg vil gerne høre jeres mening, holdning eller erfaring med om det er "bedst" med 1 eller 2 hunde..

 

Jeg gad vildt godt have en hund til (dog ikke lige pt, men i den nærmeste fremtid).. Men er det meget hårdere?

 

Altså prisen stiger jo så, idet at man skal have mere mad, større regninger fra forsikring, dyrelæge osv.. men udover det?

 

Man skal stadig gå lige så meget, og ja.. så gør det vel også godt for hundene? altså når min f.eks. er alene mellem 8-9 timer hver dag (:cry:), så ville det vel være mere udholdeligt hvis der var to? og de har en at lege med hvis man ikke lige selv har mulighed for det osv.? Eller?

 

Altså jeg har haft 3 katte lige fra jeg blev født næsten og det er jo MEGET sværre og kræver meget mere at have hund.. For ved katte er der næsten ingen forskel på om der er 1 eller 3 katte, da de "klarer" sig selv for det meste.. Dog er det dejlig med en masse dyr :lun:.

 

Men kunne være dejligt med lidt kommentarer osv... :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

  • 1 month later...
Gæst K_Pallis
hej! er du ny hundeejer? har du haft en hund før? hvis du ikke har, syntes jeg at du skal starte med 1... :rolleyes:

 

 

Jeg er ny hundeejer.. Har jo så kun haft ham jeg har nu i et halvt års tid..

Men må sige.. at allerede nu med Elliot kan jeg godt se hvad jeg skal gøre anderledes ved den næste, hvis der kom sådan en..

 

Men jeg ville først få en nr. 2 hund når Elliot er blevet 1½ - 2 år hvis det var :-). Men ja :).. Må se om man i det hele taget kan finde en lejlighed hvor der må være to.. Det er jo desværre ikke så mange man må det i :)

Link til indlæg
Del på andre sites

Hej

 

Vi kan så klart anbefale 2 hunde.

 

Vi havde en D/S på 8 år da vi anskaffede nr. 2 som er en Lab. Hun blev egentlig købt for at den gamle kunne være med til at "opdrage" hende, for vi vidste at Trille efterhånden var "på lånt tid" pga. sygdom.

 

Ikke forstået sådan at vi intet skulle gøre, men det er jo nemmere når den gamle er med til at vise hvad der menes med det vi be'r den om.

 

Desværre måtte vi året efter sige farvel til Trille pga. sygdom., og vi var ikke et øjeblik i tvivl om at Mille skulle have en ny "søster" for vi synes alt blev meget nemmere når der var 2.

 

Vores hunde er godt nok ikke alene mere end max 5-6 timer dagligt, men når de er 2 har de jo selskab hele dagen. Og de har så uendelig stor glæde af hinanden.

 

Vi synes hverdagen med hund(e) er blevet meget nemmere efter at vi har fået 2 hunde og kan kun anbefale det til andre der går med samme tanker.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst K_Pallis
Hej

 

Vi kan så klart anbefale 2 hunde.

 

Vi havde en D/S på 8 år da vi anskaffede nr. 2 som er en Lab. Hun blev egentlig købt for at den gamle kunne være med til at "opdrage" hende, for vi vidste at Trille efterhånden var "på lånt tid" pga. sygdom.

 

Ikke forstået sådan at vi intet skulle gøre, men det er jo nemmere når den gamle er med til at vise hvad der menes med det vi be'r den om.

 

Desværre måtte vi året efter sige farvel til Trille pga. sygdom., og vi var ikke et øjeblik i tvivl om at Mille skulle have en ny "søster" for vi synes alt blev meget nemmere når der var 2.

 

Vores hunde er godt nok ikke alene mere end max 5-6 timer dagligt, men når de er 2 har de jo selskab hele dagen. Og de har så uendelig stor glæde af hinanden.

 

Vi synes hverdagen med hund(e) er blevet meget nemmere efter at vi har fået 2 hunde og kan kun anbefale det til andre der går med samme tanker.

 

Ja, det er også tit hvor Elliot keder sig og jeg ikke lige har mulighed for at lege med ham og der kunne jeg også godt forestille mig at to hunde ville have glæde af hinanden, da de ville kunne holde hinanden med selskab osv..

 

og ja, så er de aldrig alene :roll:.. Og hvor ville det dog være dejligt med 2 :).

 

Tror ikke det bliver sværre, som sådan, at have 2 hunde frem for 1.. men selvf bliver regningerne så dobbelt så dyre.. men altså.. sådan er det :-) og det må man tage med :roll:

Link til indlæg
Del på andre sites

Vi har nu 4 hunde og vi nyder det, jeg kan slet ikke forestille mig kun at have en hund nu.

Det er selvfølgelig et større arbejde, de skal jo opdrages og der skal gåes tur med alle men glæden ved at se hvordan de hygger sig sammen er ubetalelig.

De er så glade for hinanden og bruger meget tid på hundeleg og opdrager trofast på hinanden.

Jeg kan kun anbefale at få en hund til.

Link til indlæg
Del på andre sites

Ja, det er også tit hvor Elliot keder sig og jeg ikke lige har mulighed for at lege med ham og der kunne jeg også godt forestille mig at to hunde ville have glæde af hinanden, da de ville kunne holde hinanden med selskab osv..

 

og ja, så er de aldrig alene :roll:.. Og hvor ville det dog være dejligt med 2 :).

 

Tror ikke det bliver sværre, som sådan, at have 2 hunde frem for 1.. men selvf bliver regningerne så dobbelt så dyre.. men altså.. sådan er det :-) og det må man tage med :roll:

 

Du har helt ret i at det ikke bliver sværere at have 2 fremfor 1. Selvfølgelig bliver udgifterne fordoblet, men vi vendte det til noget positivt og siger: Så klatter vi da ikke de penge væk :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst K_Pallis

Ja, udgifterne gør mig skam heller ikke noget :mrgreen:!!

 

Ja, hvis det stod til mig ville jeg også bare have en masse hunde .. Elsker simpelthen dyr mere end noget andet og ja.. Nyder deres selskab :mrgreen:!

 

Og heldigvis er min kæreste også med på at få en hund til.. Men nu skal vi lige finde lejlighed først.. og desværre er der næsten ingen steder hvor man må have 2 hunde.. Men de steder hvor man må er helt sikkert første prioritet :-D! og der ligger jeg mig helt sikkert også på venteliste, selvom jeg kommer til at bo et andet sted imidlertidigt :roll::-)!

 

Men tror også at det ender med at jeg får en til :engel:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg skal aldrig nogensinde kun have én hund... Minimum 2... Gerne flere, men jeg skal lige overtale kæresten helt og aldeles. De har så stor glæde af hinanden. Og det er så fedt at se det bånd de har, det er helt anderledes end det bånd der er mellem mig og hundene...

 

Jeg glæder mig til at få hund nr 3, men det bliver ikke før Svea er noget ældre...

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst K_Pallis

Hehe. Okey :mrgreen:! Så er det bare med at overtale ham :P

 

Jeg ville også gerne have flere hunde.. men så længe jeg bor i lejlighed, så er det nok ikke lige mere end to hunde jeg skal have.. men når jeg engang flytter i hus eller en større lejlighed :roll::mrgreen:!!

 

Og kæresten er ikke lige med på at få mere end to :roll:.. men .... der kan jo altid plages.. :engel:

Link til indlæg
Del på andre sites

Hehe. Okey :mrgreen:! Så er det bare med at overtale ham :P

 

Jeg ville også gerne have flere hunde.. men så længe jeg bor i lejlighed, så er det nok ikke lige mere end to hunde jeg skal have.. men når jeg engang flytter i hus eller en større lejlighed :roll::mrgreen:!!

 

Og kæresten er ikke lige med på at få mere end to :roll:.. men .... der kan jo altid plages.. :engel:

'

 

Min kæreste mener ikke vores nuværende hus er stort nok til flere hunde.

 

Jeg har dog forklaret ham at når vi er hjemme så er de jo rolige.... Så tager vi jo afsted hvor de kan rende osv. Og træner med dem... Så pladsen er IMO ikke noget problem.

Link til indlæg
Del på andre sites

For søren hvor er jeg dog hoppet med på "Gid jeg havde 2 hunde" vognen, for tiden.

Lige pludselig ser jeg dobbelt overalt!:lol:

 

Er der nogen ting der bliver decideret meget svære/Umuligt:

fx: pasning af begge hunde, byture, bilture osv?

Det er mine bekymringer.

 

Hilsen en der lige har fundet navn til sin anden hund... DET skal man aldrig!

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst K_Pallis
En lille ting du skal huske:

 

2 hunde =

 

 

 

2 teenagere hvor der ikke er nogen hjemme i hovedet på dem!:evil:

 

Altså med mindre der er ihvertilfalde 1 år imellem dem :mrgreen: (ikke at jeg har kendskab til det, bare en forestilling inde i mit hoved)

 

For søren hvor er jeg dog hoppet med på "Gid jeg havde 2 hunde" vognen, for tiden.

Lige pludselig ser jeg dobbelt overalt!:lol:

 

Er der nogen ting der bliver decideret meget svære/Umuligt:

fx: pasning af begge hunde, byture, bilture osv?

Det er mine bekymringer.

 

Hilsen en der lige har fundet navn til sin anden hund... DET skal man aldrig!

 

 

Ja, jeg tænker også på det med pasning og med at have dem med ud til familie osv..

 

Jeg har Elliot med næsten over alt (for også at han møder andre osv..), men tror at det bliver meget svære at få lov at få to hunde med og få to hunde passet :/ .. Især hos min kærestes familie tror jeg ikke at de ville have to hunde hen.. men ja.. Det skulle selvf. ikke være det der skulle afgøre det.. for er sikker på at min mor ville få julelys i øjnene hvis hun skulle passe dem :engel::mrgreen:! Hvis hun kunne, så havde hun nuppet Elliot fra mig!! :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Ja, jeg tænker også på det med pasning og med at have dem med ud til familie osv..

 

Jeg har Elliot med næsten over alt (for også at han møder andre osv..), men tror at det bliver meget svære at få lov at få to hunde med og få to hunde passet :/ .. Især hos min kærestes familie tror jeg ikke at de ville have to hunde hen.. men ja.. Det skulle selvf. ikke være det der skulle afgøre det.. for er sikker på at min mor ville få julelys i øjnene hvis hun skulle passe dem :engel::mrgreen:! Hvis hun kunne, så havde hun nuppet Elliot fra mig!! :mrgreen:

 

Ja, det er da nok sværrere at have 2 med og at få 2 passet. Det er ligesom, da vi havde 1 barn, stod alle i kø for at passe. Da vi havde to blev køen lidt kortere i forhold til at passe 2 på en gang. Da vi fik nummer 3 kan vi ikke få alle passet 1 sted. Når vi besøger folk kommer vi 5 mand væltende + 1 hund. Tror ikke det vil være passende, at komme med 2 hunde også:blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst K_Pallis
Ja, det er da nok sværrere at have 2 med og at få 2 passet. Det er ligesom, da vi havde 1 barn, stod alle i kø for at passe. Da vi havde to blev køen lidt kortere i forhold til at passe 2 på en gang. Da vi fik nummer 3 kan vi ikke få alle passet 1 sted. Når vi besøger folk kommer vi 5 mand væltende + 1 hund. Tror ikke det vil være passende, at komme med 2 hunde også:blink:

 

 

Nej :mrgreen:! Det bliver lidt meget at komme trampende 6 personer, deri 2 hunde :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Ja, det største problem er pasning og besøg. De fleste takker nej til besøg af to hunde, hvor een måske lige kan gå an.

Og skal de passes er det også mere besværligt for passerne og derfor tit sværrere at få dem passet.

 

Så er der det med gåture..ikke altid lige nemt at gå med to hunde, især ikke hvis de ikke er enige om hvad de skal;-) Og det bliver sværrere at holde kontakten undervejs med dem begge, da man af naturlige årsager kun kan kigge på en hund af gangen:mrgreen:

 

Nu da jeg har haft nummer to i nogle mdr, er jeg ved at vende mig til det meste og ja, hundene hygger sig sammen, men der er da også nogenting der er trælse for især den "gamle" hund. Derfor har hun krav på bla gåture for sig selv engang i mellem, så hun ikke altid skal have en efteraber i halen:lol:

jeg kan ikke finde nogen ting jeg synes er lettere ved at have to faktisk, der er mange dejlige ting ved det, men ikke lettere, som sådan.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst K_Pallis
Ja, det største problem er pasning og besøg. De fleste takker nej til besøg af to hunde, hvor een måske lige kan gå an.

Og skal de passes er det også mere besværligt for passerne og derfor tit sværrere at få dem passet.

 

Så er der det med gåture..ikke altid lige nemt at gå med to hunde, især ikke hvis de ikke er enige om hvad de skal;-) Og det bliver sværrere at holde kontakten undervejs med dem begge, da man af naturlige årsager kun kan kigge på en hund af gangen:mrgreen:

 

Nu da jeg har haft nummer to i nogle mdr, er jeg ved at vende mig til det meste og ja, hundene hygger sig sammen, men der er da også nogenting der er trælse for især den "gamle" hund. Derfor har hun krav på bla gåture for sig selv engang i mellem, så hun ikke altid skal have en efteraber i halen:lol:

jeg kan ikke finde nogen ting jeg synes er lettere ved at have to faktisk, der er mange dejlige ting ved det, men ikke lettere, som sådan.

 

 

Nej, ved heller ikke om det bliver nemmere :roll:.. Der er kun situationer hvor du måske ikke har mulighed for at lege, hvor de kan lege sammen :)..

 

Men ja, hvis de ikke er enige om gåturen, så er det svært :D.. og når jeg går med Elliot skal jeg nærmest trække ham efter mig og hvis jeg så fik en som trækker :mrgreen:! Det ku se lidt skægt ud.. at jeg går og slæber elli og den anden slæber mig og elli :roll::mrgreen:.. Men ja, tror skam at det kræver lidt ekstra.. Men tror stadig at det er dejligt..

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg skal aldrig nogensinde kun have én hund... Minimum 2... Gerne flere, men jeg skal lige overtale kæresten helt og aldeles. De har så stor glæde af hinanden. Og det er så fedt at se det bånd de har, det er helt anderledes end det bånd der er mellem mig og hundene...

 

Jeg glæder mig til at få hund nr 3, men det bliver ikke før Svea er noget ældre...

 

Jeg kan kun erklære mig fuldstændig enig.

 

Stjernetosse du har ret der er nogle bånd imellem dem som vi ikkekan give.

 

Den glæde der er ved at se hvilken glæde de har af hinanden. Det er guld ærd.

 

Jeg lærer også en masse om hundesprog ved at studere mine hunde.

 

Jeg siger også aldrig mere kun en hund.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst milder batmusen

jeg har 2 hunde og villa aldrig mere kun have en hund men jeg ville aldrig få 2 unghunde eller hvalpe samtidig før den 1 er sådan rimelig trænet så det ikke ender med at man har to hunde man ikke kan styre da det er langt sværre og træne 2 end hvis den ene er færdigtrænet og mindst 2 år gammel men det er dejligt og have 2 hunde jeg synes dog ikke man får det samme bånd til flere hunde end hvis man bare har en enkelt hund

Link til indlæg
Del på andre sites

jeg har 2 hunde og villa aldrig mere kun have en hund men jeg ville aldrig få 2 unghunde eller hvalpe samtidig før den 1 er sådan rimelig trænet så det ikke ender med at man har to hunde man ikke kan styre da det er langt sværre og træne 2 end hvis den ene er færdigtrænet og mindst 2 år gammel men det er dejligt og have 2 hunde jeg synes dog ikke man får det samme bånd til flere hunde end hvis man bare har en enkelt hund

 

Du har ret ikke to hvalpe eller teenager sammen.

 

Oskar er knap 4 år og Victor et ½ år. En god aldersforskel.

 

Jeg har det samme forhold til dem, som hvis jeg kun havde en, der har jeg svær ved at se forskelen.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst milder batmusen
Du har ret ikke to hvalpe eller teenager sammen.

 

Oskar er knap 4 år og Victor et ½ år. En god aldersforskel.

 

Jeg har det samme forhold til dem, som hvis jeg kun havde en, der har jeg svær ved at se forskelen.

 

 

ja det er altid bedst at den første hund er nået mindst 2 år

 

mht tilknytningsforholdet er vi jo forskellige jeg har 2 hunde og min nr to er jeg glad for men hun betyder ikke nær så meget som ham og jeg ser overhovedet ikke på hende som ham som jeg elsker overalt på jorden

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...