Hop til indhold

1 eller 2 hunde?


Gæst K_Pallis
 Share

Recommended Posts

Hvorfor får man ikke samme tilknytning til 2 hunde, som hvis man bare havde en?

 

Er det fordi at man med 2 hunde ikke har den samme tid til dem hver i sær, eller er det fordi at hunden vælger en fra, og hellere vil knytte tætte bånd til den anden hund?

 

Godt spørgsmål, for jeg ville også mene, at det er ligesom med børn. Lige meget hvor mange man får, så elsker man dem lige højt (for deres personligheder).

Da vi havde to elskede vi dem begge lige højt. Den ene var lidt halvskør og meget kælende, men det elskede jeg hende for og hjalp hende. Den anden var super klog, men også meget selvstændig og ville gerne ligge væk fra os for at sove. Elskede dem lige højt, for deres forskellighed:5up:

Link til indlæg
Del på andre sites

Herfra skal lyde en advarsel om at gøre alt for meget til at overtale en uvillig part til flere hunde - det kan gå hen og blive et rent helvede, hvis hundene f.eks. ikke kan sammen og selvom praktisk taget alle siger: Jamen, det sker ikke... Så sker det fra tid til anden og det kan ødelægge et forhold.

 

Jeg har 3 og jeg skal ALDRIG NOGENSINDE have 3 hunde igen; heller ikke hvis de bliver sygdomsfrie og velfungerende.

 

Jeg er faktisk meget tæt på at sige "aldrig mere hund" sådan helt generelt.

 

Mollie og Rosie har fungeret fint sammen - de har mindre end 1½ år imellem dem, men hold da op et helvede det har været at få Jessie ind i flokken.

 

Og at få nr. 3 med de problemer det har skabt har vist mig/os, at jeg/vi ikke har været gode nok til at lave noget alene med hver af hundene da jeg/vi kun havde 2 - dette kæmper jeg så for at rette op på nu og det tager noget mere tid end jeg troede.... Det tager praktisk taget al min tid og jeg render konstant rundt med dårlig samvittighed overfor dem....

 

Min bedre halvdel har ikke den samme interesse i hunde som jeg har - han kan lokkes med ud på gåture og han kan fodre hundene (sætte madskåle ned på gulvet), men alt andet hænger på mig.... Så nej, det kan ikke anbefales at lægge alt for meget pres på for at få flere hunde, hvis det ikke er en fælles interesse.

 

Men indrømmet: at have flere hunde får en til at indse, at uanset hvor meget vi gør for vores hunde, så kan vi aldrig opfylde det som en anden hund kan og når det hele går op i en højere enhed herhjemme, så er det da hyggeligt og rart for alle....

 

MVH

Wivian.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst The dogfather

Jeg har 2 hunde...og jeg synes det er skønt...:-)...også selvom det er en hvalp og en på 16mdr...hehe...

 

De har så meget glæde af hinanden, og det er skønt at se dem lege sammen når vi er ude...

 

 

Dog har det nok besværliggjort jagten på en kæreste en smule...for hvem gider dele seng med to kamphunde, der kæmper om hvem der kan ligge tættest på mig? :-P

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har 2 hunde...og jeg synes det er skønt...:-)...også selvom det er en hvalp og en på 16mdr...hehe...

 

De har så meget glæde af hinanden, og det er skønt at se dem lege sammen når vi er ude...

 

 

Dog har det nok besværliggjort jagten på en kæreste en smule...for hvem gider dele seng med to kamphunde, der kæmper om hvem der kan ligge tættest på mig? :-P

 

Ja, du bliver jo nok nødt til at finde en hundefreak herinde fra :blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Ja, jeg tænker også på det med pasning og med at have dem med ud til familie osv..

 

Jeg har Elliot med næsten over alt (for også at han møder andre osv..), men tror at det bliver meget svære at få lov at få to hunde med og få to hunde passet :/ .. Især hos min kærestes familie tror jeg ikke at de ville have to hunde hen.. men ja.. Det skulle selvf. ikke være det der skulle afgøre det.. for er sikker på at min mor ville få julelys i øjnene hvis hun skulle passe dem :engel::mrgreen:! Hvis hun kunne, så havde hun nuppet Elliot fra mig!! :mrgreen:

 

Vi har vores tøser med ALLE steder :-) ingen problemer i det, på trods af at de jo er store. Tværtimod oplever vi at de få gange vi ikke har Mille og Bonnie med, så bli'r familie og venner fornærmede. Udover tøserne er vi 2 voksne og 1 (nogen gange 2 når datterens kæreste er med) teenagere.

 

Pasningsproblemer har vi af samme årsag ikke, da vi jo aldrig er nødsaget til at efterlade dem. Vi har dem også med på campingferie i Italien om sommeren, hvor vi selv kører hele vejen :-) og generelt er vi til camping hele året igennem.

 

Vi har en enkelt gang for mange år siden efterladt vores D/S hjemme i hundepension :megaked::megaked::megaked::megaked: VI GØR DET ALDRIG IGEN !!! Det var et helvede i de 3 uger sommerferien varede.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst K_Pallis

Ja, kunne godt forestille mig at det ville være forfærdeligt..

 

Her i december måned (til nytår) var jeg i Prag med kæresten og nogle af hans venner .. og det var en tur der var arrangeret før jeg fik Elliot. og jeg havde det forfærdeligt.. også selvom mine forældre passede ham.. Men jeg kunne bare næsten ikke undværre ham :oops:.. begyndte næsten at græde da jeg tog af sted.. for da jeg stod og tog overtøj på inden jeg skulle med toget, der hoppede Elliot ned i sin taske og kiggede på mig som om han sagde: Mor! Husk mig.. :cry:!

 

Glemmer aldrig hans skuffede blik, da jeg så gik uden! :cry:

Så ja.. fremover vil jeg også have ham med hvis jeg skal nogle steder hen :roll:..

 

Og tror ikke det bliver svært at få to hunde passet hjemme hos mig, altså af mine forældre.. Men tror jeg at det ville hos min kærestes.. men så måtte det jo bare blive hos mine :mrgreen:!

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Advantage

Vi har 3 hunde og jeg siger som mange andre, aldrig mere kun 1. At jeg så fremover vil sige at 2 måske er nok, så syntes jeg også der er mange fordele ved at have 3. Nu er det jo 3 store hunde vi har og dem kan vi ikke alle hav emed når vi er nogen steder og det ville vi heller ikke selvom vi havde 2. så vi tager tit bare 1 af dem med og så er der stadig 2 derhjemme, på den måde er der aldrig en der sidder alene tilbage derhjemme.

Den glæde de har af hinanden er ubeskrivelig og det er meget underholdene at se dem, lege og kommunikere indbyrdes. De ligger ligger ret tæt aldersmæssigt, den store er snart 3 år og de 2 andre er kuldbrødre og fylder 2 til sommer. Men det har ikke giver nogle problemer overhovedet, de enes fint alle 3 indbyrdes, især de 2 kuldbrødre, de er simpelthen hinandens bedste venner.

Der er en der skriver at man skal passe på med 2 teenager sammen og det kan jeg godt genkende nogen gange. sådan 2 lømler i den bedste alder kan nok hurtigere finde på ulykker sammen end 1 kan :blink: det er dog ikke det store problem herhjemme, og de laver sjældent ulykker.

Jeg syntes ikke det er mere hårdt med 3 hunde end det var da vi kun havde 1. Vi har heller aldrig fortrud at vi valgte at købe 2 kuldbrødre på samme tid, for det har simpelthen været en kæmpe fornøjelse og de har bare så meget glæde af hianden. dog vil jeg sige at en anden gang skal vi være bedre til at få dem skilt ad og trænet noget mere med. for det er sku svært at få trænet sådan 2 lømler på samme tid og vi har ikke været så gode til at skille dem ad og træne 1 af gangen, så de kan derfor ikke så meget som den store kan. men i dagligdagen er det nu ikke det store problem.

 

ang. det med at knytte sig til hundene så syntes jeg heller ikke der er forskel på hvor mange man har. Jeg har et helt specielt forhold til hver af dem. De er meget forskellige i deres personlighed og der er det der gør dem hver især så unikke og jeg ville ikke kunne vælge en af dem ud frem for de 2 andre.

 

Så jeg kan kun anbefale jer at få en hund mere, da vi kun

har positive oplevelser med det :5up:

Link til indlæg
Del på andre sites

Så længe Cleo ikke kan være alene, så er der ingen hund nr 2, som forøvrigt skal hedde Carla:mrgreen:

 

Cleo og Carla, hvor lyder det sødt! :-P

 

Ja, det største problem er pasning og besøg. De fleste takker nej til besøg af to hunde, hvor een måske lige kan gå an.

Og skal de passes er det også mere besværligt for passerne og derfor tit sværrere at få dem passet.

 

Så er der det med gåture..ikke altid lige nemt at gå med to hunde, især ikke hvis de ikke er enige om hvad de skal;-) Og det bliver sværrere at holde kontakten undervejs med dem begge, da man af naturlige årsager kun kan kigge på en hund af gangen:mrgreen:

 

Nu da jeg har haft nummer to i nogle mdr, er jeg ved at vende mig til det meste og ja, hundene hygger sig sammen, men der er da også nogenting der er trælse for især den "gamle" hund. Derfor har hun krav på bla gåture for sig selv engang i mellem, så hun ikke altid skal have en efteraber i halen:lol:

jeg kan ikke finde nogen ting jeg synes er lettere ved at have to faktisk, der er mange dejlige ting ved det, men ikke lettere, som sådan.

 

Du sender bare Mysla over til mig og Tyson for at bo, så har du masser af tid alene med Sheila igen. :mrgreen:

 

Ja, kunne godt forestille mig at det ville være forfærdeligt..

 

Her i december måned (til nytår) var jeg i Prag med kæresten og nogle af hans venner .. og det var en tur der var arrangeret før jeg fik Elliot. og jeg havde det forfærdeligt.. også selvom mine forældre passede ham.. Men jeg kunne bare næsten ikke undværre ham :oops:.. begyndte næsten at græde da jeg tog af sted.. for da jeg stod og tog overtøj på inden jeg skulle med toget, der hoppede Elliot ned i sin taske og kiggede på mig som om han sagde: Mor! Husk mig.. :cry:!

 

Glemmer aldrig hans skuffede blik, da jeg så gik uden! :cry:

Så ja.. fremover vil jeg også have ham med hvis jeg skal nogle steder hen :roll:..

 

Hvor jeg kender det! I sommer skulle jeg en uge til Grækenland med nogle veninder, en tur der havde været planlagt et stykke tid før jeg fik Tyson. Han blev passet hos min mor og havde det helt sikkert godt hos hende, men hold da op hvor havde jeg dårlig samvittighed og savnede ham. Så til sommer står den på sommerhusferie i DK sammen med min moar, der er lykkelig for at være første ferieprioritet for datteren og "barnebarnet" (= Tyson). :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst K_Pallis
Cleo og Carla, hvor lyder det sødt! :-P

 

 

 

Du sender bare Mysla over til mig og Tyson for at bo, så har du masser af tid alene med Sheila igen. :mrgreen:

 

 

 

Hvor jeg kender det! I sommer skulle jeg en uge til Grækenland med nogle veninder, en tur der havde været planlagt et stykke tid før jeg fik Tyson. Han blev passet hos min mor og havde det helt sikkert godt hos hende, men hold da op hvor havde jeg dårlig samvittighed og savnede ham. Så til sommer står den på sommerhusferie i DK sammen med min moar, der er lykkelig for at være første ferieprioritet for datteren og "barnebarnet" (= Tyson). :mrgreen:

 

 

Hehe :mrgreen:.. Samme her! Jeg overvejer også ferie i Danmark her til sommer :mrgreen:! Håber at det bliver et super-duper vejr, så Elliot kan se at det rent faktisk kan være en fornøjelse at gå rundt udenfor :roll:! Og at man kan sprøjte lidt med vand og sådan og lege i haven.. ihhj. :mrgreen: Glæder mig !

Link til indlæg
Del på andre sites

 

 

 

Du sender bare Mysla over til mig og Tyson for at bo, så har du masser af tid alene med Sheila igen. :mrgreen:

 

Juhuu, så er det dig der i istedet skal gå med to gøende hunde:blink:Nej, pjat, jeg savner hende når hun ikke er her:) Måske de bare er fordi mine er ældre at jeg kan se de har vildt stor glæde af det..De leger jo ikke flere timer sammen hver dag eller noget.. på den anden side kan mysla i hvertfald helt klar bedstlide at være alene sammen med sheila, end omvendt og jeg har lidt sheila mistænkt for det samme, hun vil bare ikke indrømme det;-)

 

Hvor jeg kender det! I sommer skulle jeg en uge til Grækenland med nogle veninder, en tur der havde været planlagt et stykke tid før jeg fik Tyson. Han blev passet hos min mor og havde det helt sikkert godt hos hende, men hold da op hvor havde jeg dårlig samvittighed og savnede ham. Så til sommer står den på sommerhusferie i DK sammen med min moar, der er lykkelig for at være første ferieprioritet for datteren og "barnebarnet" (= Tyson). :mrgreen:

 

jeg kan også bedst lide ferie med hund, som nu min vandretur sidste år, så dk er også helt fint for mig:-D
Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst The dogfather
Ja, du bliver jo nok nødt til at finde en hundefreak herinde fra :blink:

 

 

hehe...kender en hundefreak som jeg har i kikkerten...dog ikke herinde fra...:-)...og hun ved det godt...så nu må vi se...

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst milder batmusen
Hvorfor får man ikke samme tilknytning til 2 hunde, som hvis man bare havde en?

 

Er det fordi at man med 2 hunde ikke har den samme tid til dem hver i sær, eller er det fordi at hunden vælger en fra, og hellere vil knytte tætte bånd til den anden hund?

 

 

 

det er forskelligt fra person til person

 

muligvis fordi man ikke har den samme tid til alle

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst K_Pallis

Kunne det ikke også risikere at den første bliver jaloux ?? :roll:

 

Altså f.eks.. så havde vi en lille chihuahua på Besøg en tirsdag.. og Elliot var rad som han plejer (Selvom Tigo er mindre end ham), men Elliot holdt sig langt fra Tigo, UDOVER når Tigo hoppede op til mig og jeg så nussede ham.. For så blev Elliot jaloux og så kom han også op til mig :-).

 

Men kan de ikke blive jaloux og nedtrygt hvis der kommer en nr. 2 hund? :roll:

 

Håber bare at Elliot ville åbne op for en anden hund og ikke være rad! Så hvis jeg skulle have en hund til.. så skulle Elliot jævntligt hen og se den og vænne sig til den inden at jeg ville vide om det skulle være vores.. :roll: For kan jo være at han bare ikke kan have andre hunde i det hele taget og heller aldrig kommer til det ?? :cry:

Link til indlæg
Del på andre sites

Sådan har jeg det også lidt K_Pallis.

 

Det ville jo være forfærdeligt hvis (min) (Og også din) Elliott ikke kunne med den nye hund, og aldrig ville lære at acceptere den. Det er jo svært at "Teste" ved at tage ham med hen og besøge hvalpe et par gange, det er jo ikke til at vide hvordan han reagerer når hvalpen rent faktisk skal bo fast hos ham.

 

Elliott er slet ikke glad for hvalpe, han synes de er tossede og irriterende, og tænk hvis han slet ikke gad at have noget at gøre med sin nye "lillebror"??:megaked:

 

Er der nogen der ved om en hund der ellers ikke er vild med hvalpe, vil acceptere en hvalp hvis denne er medlem af flokken??

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst K_Pallis

Ja, jeg ville også blive rigtig ked hvis Elliot ikke ville acceptere den nye.. og vil også vide om nogle har prøvet at en hund som ikke er så glad / er bange for andre hunde, godt kan acceptere et nyt familiemedlem (hund) ?? :roll:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst K_Pallis
Hvordan er han ikke glad for andre hunde? Er han angst eller sky? eller bare forbeholden?

 

Husk at hvis I kommer til København vil Elliott gerne lege med Elliot:-D

 

 

Han er MEGET angst :(! Han gør vildt meget når der kommer andre hunde og når de så nærmer sig ham, så ryger øre og hale ned og så ryster han :neutral:!

 

også selvom hunden er MINDRE end ham selv .. :(.. Så ved ikke lige hvad der er sket siden han har det sådan .. :cry:

 

Jepp Jepp, Skal vi nok huske :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg satser på at Jodie skal have hvalpe på et tidspunkt. Så vil jeg beholde en...Glæder mig allerede. Ved bare endnu ikke hvilken race der ville være bedst som far.

 

Der er allerede nogle stykker som har bestilt hvalpe af os, fordi de synes Jodie er fantastisk...De fleste ønsker bare ikke en hund der er ligeså aktiv som Jodie. Border/samojede (og en smule golden) er simpelthen for meget for de fleste og nogle gange også for mig :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg satser på at Jodie skal have hvalpe på et tidspunkt. Så vil jeg beholde en...Glæder mig allerede. Ved bare endnu ikke hvilken race der ville være bedst som far.

 

Der er allerede nogle stykker som har bestilt hvalpe af os, fordi de synes Jodie er fantastisk...De fleste ønsker bare ikke en hund der er ligeså aktiv som Jodie. Border/samojede (og en smule golden) er simpelthen for meget for de fleste og nogle gange også for mig :-D

 

:mrgreen:hehe:mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...