Hop til indhold

HJÆLP

Gæst basse/nuggi
 Share

Recommended Posts

Gæst basse/nuggi

Hej alle... Jeg har brug for hjælp til mine 2 hunde. jeg har fået klager fra mine naboer, som siger de gør når jeg ikke er hjemme.

Jeg er højst ude af huset 3 timer ca 3 -4 dage om ugen. Jeg har Basse som er en blanding mellem formel 1/foxt. han er 4 år. i sommers fik vi Nuggi som er en blanding mellem Chihuahua/ jack russel, hun er 7 mdr nu.De fungere godt sammen, men Nuggi er nok den dominerende (allerede). De får masser af gå ture, og tyggeben inden jeg går. Jeg har købt antigø halsbånd, trækker gardiner for så de ikke kan se ud, tænder musik, så de ikke kun høre mærkelige lyde ( og her er meget lydt).. Jeg har nu fået en uge til at løse problemet, ellers er det ud med en eller begge ??? Jeg har optaget dem næsten alle de gange jeg er ude, og når jeg har lyttet er det meget begrænset hvad de har gøet, så kan det passe at de den ene dag gør uhæmmet og den næste ikke siger noget... Har ikke råd til dyre psykologer /rådgivere... Hjælp..ikke bare mig men også mine hunde

Link til indlæg
Del på andre sites

Puh ha, en uge er dælme ikke meget:(

Dejligt du ikke er længere tid væk:) kan du video filme dem og se hvad de laver eller måske bare kigge ind af et vindue, hvor de ikke kan se dig?

For det er jo nok lidt vigtigt at finde ud af om de gør fordi de er utrygge ved at være alene eller fordi de hører noget udenfor?

hvordan reagerer de på at du forlader dem?

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst basse/nuggi

Godmorgen...

Tak for dit svar. Jeg bor på første, så det med at kikke ind er ikke muligt.:-( men det er meget lydt her, så det meste er fordi de høre alle mulige lyde, de er selvfølgelig ved at vænne sig til elevatoren, men så er der så meget. Jeg har som sagt optaget dem mange gange, og lyttet ( stikprøver) og Basse den store gør et par gange ( altså 4 gø) på tre timer, og det kan man jo ikke være plaget af. Men Jeg fik klager for en måned siden, hvor jeg trak alle gardiner for så de ikke kunne se ud, tændte radion, gav dem tyggeben... Måske det ikke er nok. Men naboerne siger at de gøer og hyler ( ja ja) jeg fatter det ikke...

Når jeg går er der ikke store scener, jeg siger bare farvel og at jeg kommer snart ( som om de forstår :blink:)

Den lille er nok lidt utryg, så derfor skælder den ud på lyde. Den store skælder også ud på lyde... men jeg tror desværre også at de begge (mest den store) er meget knyttet til mig, jeg "går hjemme" har været sygemeldt i 4 år, og jeg er kun ude af huset ca 3-4 gange om ugen a 3 timer.

Ved godt at en uge ikke er meget, men jeg troede sidste gang at jeg havde løst problemet, og får jo ikke en skid responds fra naboerne, som er gamle ( de fleste) de kunne da godt lige melde tilbage... jeg skrev endda et brev til alle, om at jeg var ked af situationen, og ville gøre hvad jeg kunne, og at jeg godt ville have at vide hvis de havde larmet en dag.. så kunne jeg måske finde ud af hvad jeg skulle gøre.. Nå men jeg vil gøre alt, for at afhjælpe, idag vil jeg lukke dem ind i stuen rulle gardinerne for, og lukke døren... og håbe. Ved godt det er et langt brev, men der er bare så meget at fortælle..

knus Anette

Link til indlæg
Del på andre sites

Altså... Jeg tænker at du skal optage dem lidt mere og spille optagelserne for boligforeningen. Kunne det være en mulighed??

Hvis båndene dokumentere at hundene ikke larmer specielt meget, kan de vel ikke rigtig tillade sig at sige noget til det.

Jeg anser det desuden for temmelig normalt, at hunde gør af ting og lyde, de ikke bryder sig om. Men hvis Nuggi er meget utryg, synes jeg du skal arbejde med det, så hun kan blive tryg ved at være alene hjemme også :-)

Held og lykke!

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst basse/nuggi

Hej Therese

Tak for dit svar... Jeg har nu også tænkt mig at optage hvert minut, jeg går ud af døren. Idag har jeg igen optaget ca 2 timer, og der er kun en`gang hvor Basse har gøet. og så stoppet igen. Så jeg forstår det faktisk ikke. Så ja formanden skal høre det.. Og så må de gamle naboer slukke for høreapparatet..

Anette

Link til indlæg
Del på andre sites

hvad med at kombinere de ting du allerede gør med for eks. en DAP?

Jeg bor selv i en udlejningsejendom der er meget lydt og jeg spiller også musik (Enya) har en DAP og sørger for at Herr Flick har noget at tage sig til hvis han bliver urolig, men han får også lov at sidde og kigge ud af vinduet til gaden (han er overbevist om at det er ham der får trafikken til at køre nede på gaden :mrgreen: )

jeg har ingen ide om Herr flick gøer når han er alene, men har ikke fået klager over ham, han er også en Foxterrierblanding så lidt larm er der da nok i ham :blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst basse/nuggi

Godmorgen Polit og Therese

Jeg ved at hvis de får lov til at kikke ud af vinduet, så får alle der kommer forbi, "besked" om at smutte væk... altså de gør af alt og alle. på nær når det er os selv der kommer hjem. De har bare et falke blik, især Nuggi. Hun ser også alt i TV og hvis der går et dyr ( uanset hvad det er for et) så skælder hun det ud. Så det tyder vel også på at .. for det første er hun lidt utryg ved andre dyr hun ikke kender, og hun kunne have brug for træning og socialicering.. Har meldt hende på hold (der er venteliste).

Ha en god weekend alle

Anette

Link til indlæg
Del på andre sites