Hop til indhold

Kosttilskud til hvalpe


Ascha
 Share

Recommended Posts

Da jeg havde hvalpe (for alt for længe siden) brugte jeg et produkt der hed Vital Animin.

 

Det har jeg så sidenhen fået at vide, ikke er andet end penge ud af vinduet. Hvad bruger i andre når i får en hvalp, hvis I overhoved bruget et kosttilskud?.

Link til indlæg
Del på andre sites

Øj, jeg følger lige med her! :D Jeg er nemlig MEGET i tvivl om, hvad jeg skal fodre den lille ny med... Det der med at lave hjemmelavet mad er udelukket, jeg er en skovl i et køkken. Så jeg svinger lidt mellem BARF (synes bare at det lyder besværligt i forhold til også at skulle bruge maden som belønning + jeg bor i lejlighed så det kan jo blive den rene bakteriefælde...) og tørfoder. Har tidligere sværget til Olivers, men jeg kan forstå at I andre bruger nogle andre mærker... Og hvad skal den så ellers have ud over den alm. mad...? Så jeg er lutter øren :D

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg bruger Kanavit som vitamintilskud, og det ville jeg også gøre hvis jeg have hvalp :)

 

Hvis man fodrer med tørfoder skal man ikke bruge vitamin tilskud :)

 

Men mener du noget som hokamix og den slags?

 

Hvis jeg skulle bruge tørfoder så ville det være http://www.eaglepack.dk og her er mange gode ting i :)

 

Jeg aner ikke en skid om det, men giver jævnligt min hund en af mine vitaminpiller. I øjeblikket er det Longo Vital. Ellers tror jeg på, at hvis man fodrer afvekslende, så dækker man på lang sigt, hundens behov.

 

Angående tørfoder, så har jeg aldrig forstået hvordan man kan dække hundens behov for vitaminer og mineraler, når den ikke får den mængde foder, der står at den skal have. Og det har mine hunde aldrig kunnet få, uden at tage på i vægt. Derfor brugte jeg Animin (der ikke indeholder vitaminer) for at sikre optagelsen af det, der allerede var i foderet.

 

Når jeg engang skal have hvalp igen, ville jeg gerne fodre som nu, med hjemmelavet foder. Og så ved jeg ikke rigtigt hvordan man sikrer at den ikke bliver fejlernæret. Èt er at vedligeholde en voksen hund, noget andet er at fodre en hvalp der skal vokse.

 

Jeg tror nok jeg efterlyser et produkt der booster optagelsen af foderet, eller en helt anden måde at sikre hvalpens behov for ernæring.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst anne-marie

Hvis jeg skulle bruge tørfoder så ville det være http://www.eaglepack.dk og her er mange gode ting i :)

 

Åh, jeg tror at det var det firma jeg rendte ind i på Vi med hund-messen. Det lød nemlig rigtig godt og det er dem jeg har i tankerne, når jeg bliver i tvivl... De bruger kød efter dyr som har haft et godt liv ik' os'? :D

 

Jo, det er det bedste foder hvor der også er tænkt på ingrediensernes oprindelse :)

 

Kemifrit dyrkede ingredienser og dyr der har haft ordentlige forhold, ingen biprodukter, hele fisk der ikke er opdrættede, men fanget i kolde farvande :)

 

Der er quinora, brune ris, tomat, og masser af andre frugter og græntsager, gode ingredienser!!

 

Vi bruger fiskevarianten til foderbolde m.m., ved siden af det hjemmelavede :)

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvis jeg skulle bruge tørfoder så ville det være http://www.eaglepack.dk og her er mange gode ting i :)

 

Åh, jeg tror at det var det firma jeg rendte ind i på Vi med hund-messen. Det lød nemlig rigtig godt og det er dem jeg har i tankerne, når jeg bliver i tvivl... De bruger kød efter dyr som har haft et godt liv ik' os'? :D

 

Jo, det er det bedste foder hvor der også er tænkt på ingrediensernes oprindelse :)

 

Kemifrit dyrkede ingredienser og dyr der har haft ordentlige forhold, ingen biprodukter, hele fisk der ikke er opdrættede, men fanget i kolde farvande :)

 

Der er quinora, brune ris, tomat, og masser af andre frugter og græntsager, gode ingredienser!!

 

Vi bruger fiskevarianten til foderbolde m.m., ved siden af det hjemmelavede :)

 

Jeg sidder og kigger på hjemmesiden nu, der ser ud til at være mange gode ting og jeg kan godt lide den tanke, at dyrene har haft et godt liv samtidig med at der ikke bliver fyldt alt muligt skidt i :D Så det kan godt være at de vinder over Olivers, som jeg ellers har været rigtig glad for :D

 

Jeg synes dog at det er lidt forvirrende med alle de kosttilskud og sådan. Jeg ved ikke nok om det til bare at kaste mig ud i det, tænk hvis jeg kom til at give den for meget eller for lidt af noget... Må sende dem en mail om hvad de vil anbefale at give til en hvalp :D

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst anne-marie
Jeg bruger Kanavit som vitamintilskud, og det ville jeg også gøre hvis jeg have hvalp :)

 

Hvis man fodrer med tørfoder skal man ikke bruge vitamin tilskud :)

 

Men mener du noget som hokamix og den slags?

 

Hvis jeg skulle bruge tørfoder så ville det være http://www.eaglepack.dk og her er mange gode ting i :)

 

Jeg aner ikke en skid om det, men giver jævnligt min hund en af mine vitaminpiller. I øjeblikket er det Longo Vital. Ellers tror jeg på, at hvis man fodrer afvekslende, så dækker man på lang sigt, hundens behov.

 

Angående tørfoder, så har jeg aldrig forstået hvordan man kan dække hundens behov for vitaminer og mineraler, når den ikke får den mængde foder, der står at den skal have. Og det har mine hunde aldrig kunnet få, uden at tage på i vægt. Derfor brugte jeg Animin (der ikke indeholder vitaminer) for at sikre optagelsen af det, der allerede var i foderet.

 

Når jeg engang skal have hvalp igen, ville jeg gerne fodre som nu, med hjemmelavet foder. Og så ved jeg ikke rigtigt hvordan man sikrer at den ikke bliver fejlernæret. Èt er at vedligeholde en voksen hund, noget andet er at fodre en hvalp der skal vokse.

 

Jeg tror nok jeg efterlyser et produkt der booster optagelsen af foderet, eller en helt anden måde at sikre hvalpens behov for ernæring.

 

Wolles kan du måske bruge :)

 

Jeg fodrer jo også med hjemmelavet mad, og bruger det vitamnin tilskud jeg skrev, det kan købes både på nettet og på apoteket :)

 

Jeg giver dem for 5 kg, da jeg også mener at deres foder er godt og afvekslende og at de derfor ikke behøver for alle 10 kg, min dyrlæge er enig :)

 

Tørfoder skal ikke tilsættes vitamniner, hundene har sjældent brug for den anbefalede mængde tørfoder, men de har ikke godt af store tilskud af vitamniner ved siden af, en af mine tidligere hvalpe fra Tøsen, blev aflivet af for mange vitaminer, hans ejer ville gøre det så godt, men det blev skidt!!

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst anne-marie

Hvis jeg skulle bruge tørfoder så ville det være http://www.eaglepack.dk og her er mange gode ting i :)

 

Åh, jeg tror at det var det firma jeg rendte ind i på Vi med hund-messen. Det lød nemlig rigtig godt og det er dem jeg har i tankerne, når jeg bliver i tvivl... De bruger kød efter dyr som har haft et godt liv ik' os'? :D

 

Jo, det er det bedste foder hvor der også er tænkt på ingrediensernes oprindelse :)

 

Kemifrit dyrkede ingredienser og dyr der har haft ordentlige forhold, ingen biprodukter, hele fisk der ikke er opdrættede, men fanget i kolde farvande :)

 

Der er quinora, brune ris, tomat, og masser af andre frugter og græntsager, gode ingredienser!!

 

Vi bruger fiskevarianten til foderbolde m.m., ved siden af det hjemmelavede :)

 

Jeg sidder og kigger på hjemmesiden nu, der ser ud til at være mange gode ting og jeg kan godt lide den tanke, at dyrene har haft et godt liv samtidig med at der ikke bliver fyldt alt muligt skidt i :D Så det kan godt være at de vinder over Olivers, som jeg ellers har været rigtig glad for :D

 

Jeg synes dog at det er lidt forvirrende med alle de kosttilskud og sådan. Jeg ved ikke nok om det til bare at kaste mig ud i det, tænk hvis jeg kom til at give den for meget eller for lidt af noget... Må sende dem en mail om hvad de vil anbefale at give til en hvalp :D

 

Det er et godt foder, og ja, jeg mener bestemt det er bedre end olivers, i hvertfald til mine.

For vi skiftede fra olivers over på eaglepack, og det gav nogle gode forandringer, fx mindre afføring, bedre trivsel, Susi fik sur mave af olivers.

 

Men hunde er forskellige, så man kan prøve sig frem, men jeg ville også bruge eaglepack som førstevalg :)

Skriv endeligt til Randi, hun vil meget gerne hjælpe dig :)

Link til indlæg
Del på andre sites

Tørfoder skal ikke tilsættes vitamniner, hundene har sjældent brug for den anbefalede mængde tørfoder, men de har ikke godt af store tilskud af vitamniner ved siden af, en af mine tidligere hvalpe fra Tøsen, blev aflivet af for mange vitaminer, hans ejer ville gøre det så godt, men det blev skidt!!

 

Gys t141.gif Det er altså en jungle det med foder!!! 26.gif

Link til indlæg
Del på andre sites

Det er et godt foder, og ja, jeg mener bestemt det er bedre end olivers, i hvertfald til mine.

For vi skiftede fra olivers over på eaglepack, og det gav nogle gode forandringer, fx mindre afføring, bedre trivsel, Susi fik sur mave af olivers.

 

Men hunde er forskellige, så man kan prøve sig frem, men jeg ville også bruge eaglepack som førstevalg :)

Skriv endeligt til Randi, hun vil meget gerne hjælpe dig :)

 

Jeg har sendt en mail, så må vi se hvad de siger :D

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst anne-marie

Tørfoder skal ikke tilsættes vitamniner, hundene har sjældent brug for den anbefalede mængde tørfoder, men de har ikke godt af store tilskud af vitamniner ved siden af, en af mine tidligere hvalpe fra Tøsen, blev aflivet af for mange vitaminer, hans ejer ville gøre det så godt, men det blev skidt!!

 

Gys t141.gif Det er altså en jungle det med foder!!! 26.gif

Nja, der er osse mange meninger :D

 

Det er nok også derfor det virker uoverskueligt, man skal prøve at finde det man synes ser rigtigt ud, og godt.

 

Her er jeg endt på eaglepack og hjemmelavet mad, jeg får prøver af nye mærker også, men der er endnu ikke noget jeg synes er bedre, der er nogle mærker i USA, men de findes ikke på vores marked endnu :)

 

Randi der sælger eaglepack, fandt frem til det fordi hun er meget kritisk, hun er også på udkig efter mærker der kan matche eaglepack, men de bedste vil ikke udvide deres marked!

 

Hvorfor ikke prøve med hjemmelavet mad, det kræver en god gryde, fx en 7 liters stegegryde med belægning, så det ikke brænder på?

Og så på lavt blus og lidt guidehjælp?

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvorfor ikke prøve med hjemmelavet mad, det kræver en god gryde, fx en 7 liters stegegryde med belægning, så det ikke brænder på?

Og så på lavt blus og lidt guidehjælp?

 

Jeg HADER at lave mad!!! :cry: Og jeg kan ikke finde ud af det :oops:

Så medmindre det er MEGET nemt, så er det ikke noget for mig...

Meeeen, jeg kunne da godt lure lidt på en opskrift... :wink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst anne-marie

Hvorfor ikke prøve med hjemmelavet mad, det kræver en god gryde, fx en 7 liters stegegryde med belægning, så det ikke brænder på?

Og så på lavt blus og lidt guidehjælp?

 

Jeg HADER at lave mad!!! :cry: Og jeg kan ikke finde ud af det :oops:

Så medmindre det er MEGET nemt, så er det ikke noget for mig...

Meeeen, jeg kunne da godt lure lidt på en opskrift... :wink:

 

Jamen den finder du her på siden :)

 

Så skal jeg gerne hjælpe videre, så kan du blande med det hjemmelavede :wink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Ja, mennesker kan også tage skade af vitaminer og kosttilskud. At noget er godt, betyder jo ikke, at meget er meget godt.

 

Hvis ikke man har overblikket, energien, tiden og pladsen til selv at sammensætte foderet til sin hund, --eller til at BARF-fodre, --så tror jeg man gør klogest i at bruge et godt tørfoder. Om foderet er fra Olivers eller fra Eaglepack eller et tredie sted, det er ikke så væsentligt. Det er bare ikke prisen, der skal være afgørende for valget. Man får som regel hvad man betaler for. Det er ALTID en god ide at drøfte sit valg med sin dyrlæge.

 

Og HVIS man vælger at give hunden kosttilskud ved siden af, så er det ABSOLUT en god ide at snakke med dyrlægen om det FØRST.

 

Silke har hele tiden fået Olivers, som vi har været rigtig godt tilfreds med. Der har været fodervarianter, der har passet til hende både som hvalp, som superaktiv unghund og nu som mere rolig voksen hund. Og der er også en variant til ældre hunde, -når den tid kommer.

Hun får også lidt "menneskemad" for hyggens skyld.

--Derudover får hun, -efter aftale med dyrlægen-- en skefuld fiskeolie 2-3 gange om ugen.

Tidligere har hun fået lidt "Wolles Wow" men det har mest været som krydderi fordi hun kan lide smagen.

 

Silke bliver helbredschekket en gang om året hos dyrlægen. Det er en god anledning til at drøfte kosten og om der er grund til eventuelle ændringer. Hun bliver også helbredschekket selv om hun ikke skal vaccineres. Jeg synes, det er betryggende og en god investering. Dyrlægen synes, at Olivers er et rigtig godt produkt. --Selv om det er et andet produkt, hun selv sælger.

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvor vildt! Jeg har svar fra hende allerede!!! Det er maks. 4 min. siden jeg sendte den... :D

:D Hils hende gerne fra Monrath :wink:

Og sig vi stadig bruger eaglepack :D

 

Det gør jeg i den næste mail :D

 

Hun anbefalede mig følgende:

 

EaglePack Holistic Select LargeBreed Puppy

Probiotics Power Pack Plus til at opretholde den rette balance i maven (de kan få ret dårlig mave, de små....)

Dorwest Keepers Mix til generel styrkelse af immunforsvar samt klare farver

 

Og det lyder jo egentlig meget fornuftigt :D Jeg kan godt lide at hun skriver at "Som udgangspunkt behøver du ikke så meget tilskud. Foderet er et fuldfoder, og er et af de få, hvor du virkelig ikke har behov for andet"

 

Jeg kan godt lide når folk kan stå inde for deres produkt og samtidig ikke bare ser det som en oplagt chance for at fyre 20 ting på listen for at tjene nogle ekstra penge :D

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst anne-marie

Mange dyrlæger sværger til deres egne fodertyper, og dyrlæger ved ikke nødvendigvis ret meget om foder, ofte er det Hills, RC eller et af de andre mærker der har stået for deres uddannelse på området :)

Så er det man får anbefalet et foder som er lavet på biprodukter for 600 kr for en sæk, så dyrt er ikke nødvendigvis godt :wink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Mange dyrlæger sværger til deres egne fodertyper, og dyrlæger ved ikke nødvendigvis ret meget om foder, ofte er det Hills, RC eller et af de andre mærker der har stået for deres uddannelse på området :)

Så er det man får anbefalet et foder som er lavet på biprodukter for 600 kr for en sæk, så dyrt er ikke nødvendigvis godt :wink:

 

Det har du nok ret i, men nogle gange kan det alligevel være nødvendigt at købe deres. Futte fik f.eks. dårlig lever i sine sidste par år og Olivers har i hvert fald ikke en leverdiæt. Så jeg måtte gå over til Hills. Men jeg vil da meget hellere have noget andet, ingen tvivl om det :D Og EaglePack virker ret fornuftigt :D

Link til indlæg
Del på andre sites

Mange dyrlæger sværger til deres egne fodertyper, og dyrlæger ved ikke nødvendigvis ret meget om foder, ofte er det Hills, RC eller et af de andre mærker der har stået for deres uddannelse på området :)

Så er det man får anbefalet et foder som er lavet på biprodukter for 600 kr for en sæk, så dyrt er ikke nødvendigvis godt :wink:

 

Jeg ved jo ikke, hvad andre dyrlæger gør. Men MIN dyrlæge har altså aldrig forsøgt at sælge mig noget af det foder, hun forhandler. Og når jeg har spurgt om andet foder, så har jeg indtryk af, at jeg har fået ærlige svar.

Som sagt har hun sagt god for Olivers UDEN at det har noget med personlig vinding at gøre!

 

Hvis ikke jeg havde tillid til hvad min dyrlæge sagde og anbefalede, så ville jeg da skifte dyrlæge!!

 

Og på Nettet kan vi jo ALLESAMMEN --også dyrlæger-- undersøge om et foder er lavet på biprodukter.

Jeg kan SLET ikke acceptere og forstå den manglende tillid til at dyrlæger generelt skulle være interesserede i at forbedre vores dyrs sundhed.

 

Det er muligt at enkelte dyrlæger kun tænker med pengepungen. Men jeg håber da, at det er undtagelsen. Og folk er da idioter, hvis de overlader deres hund til sådan en. Vi HAR altså frit dyrlægevalg i Danmark.

 

Jeg har MEGET mindre tillid til PRODUCENTERNE og forhandlerne, der roser deres produkter til skyerne. Man skal se sig rigtig godt for, hvis man vil fodre hund kun ud fra lyserøde hjemmesider og producenternes anbefalinger.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst anne-marie
Mange dyrlæger sværger til deres egne fodertyper, og dyrlæger ved ikke nødvendigvis ret meget om foder, ofte er det Hills, RC eller et af de andre mærker der har stået for deres uddannelse på området :)

Så er det man får anbefalet et foder som er lavet på biprodukter for 600 kr for en sæk, så dyrt er ikke nødvendigvis godt :wink:

 

Jeg ved jo ikke, hvad andre dyrlæger gør. Men MIN dyrlæge har altså aldrig forsøgt at sælge mig noget af det foder, hun forhandler. Og når jeg har spurgt om andet foder, så har jeg indtryk af, at jeg har fået ærlige svar.

Som sagt har hun sagt god for Olivers UDEN at det har noget med personlig vinding at gøre!

 

Hvis ikke jeg havde tillid til hvad min dyrlæge sagde og anbefalede, så ville jeg da skifte dyrlæge!!

 

Og på Nettet kan vi jo ALLESAMMEN --også dyrlæger-- undersøge om et foder er lavet på biprodukter.

Jeg kan SLET ikke acceptere og forstå den manglende tillid til at dyrlæger generelt skulle være interesserede i at forbedre vores dyrs sundhed.

 

Det er muligt at enkelte dyrlæger kun tænker med pengepungen. Men jeg håber da, at det er undtagelsen. Og folk er da idioter, hvis de overlader deres hund til sådan en. Vi HAR altså frit dyrlægevalg i Danmark.

 

Jeg har MEGET mindre tillid til PRODUCENTERNE og forhandlerne, der roser deres produkter til skyerne. Man skal se sig rigtig godt for, hvis man vil fodre hund kun ud fra lyserøde hjemmesider og producenternes anbefalinger.

 

Hills og specifik er fuld af biprodukter :)

 

Jeg forstår ikke din harme, som forbruger er det vigtigt at være kritisk, også overfor dyrlæger, de er ikke uddannede i foder og hundeadfærd, de har meget få timer de har om de ting :)

 

Derfor skal man ikke bare sluge alt man får at vide :)

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har MEGET mindre tillid til PRODUCENTERNE og forhandlerne, der roser deres produkter til skyerne. Man skal se sig rigtig godt for, hvis man vil fodre hund kun ud fra lyserøde hjemmesider og producenternes anbefalinger.

 

Du har ret i at man skal se sig for, men omvendt er man jo nødt til at vælge nogen ud og så prøve sig frem. For hvad der er det rigtige for den ene er ikke nødvendigvis det rigtige for den anden. :)

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...