Hop til indhold

Kurv til en Berner??


Gæst Berner-Chilli
 Share

Recommended Posts

Gæst Berner-Chilli

Hej Allesammen

 

Vi er en familie der snart ska have en dejlig Berner:lol:, hvilket vi glæder os rigtig meget til.

Men vi er blevet lidt i tvivl om noget: KURVE

hvad synes i? Skal en Berner have en kurv eller tæppe eller skal den bare have lov til at ligge på gulvet?.. Hvad gør jeres hund?..

 

Håber i vil komme med nogle forslag

 

Mvh. Catharina

Link til indlæg
Del på andre sites

De 4 bernere, som jeg har haft, de har alle ligget på et tæppe eller på gulvet.

De andre hunde, jeg har haft, (blanding, schæfer og golden) de har alle haft senge eller kurve --og de har brugt dem.

 

Men alle mine hunde har kunnet trives i sofaen:lol::-P.

 

Du kunne jo starte med at lade din hvalp få en papkasse med en skummadras i bunden og et tæppe hen over.

Hvis DET er en succes, så kan I senere anskaffe en seng i passende størrelse.

 

Silke, som jeg har nu (golden), fortalte mig allerede da jeg besøgte hende i kennelen at hun bedst kunne lide huler.

Så hun sov de første måneder på en madras under min seng, med et tæppe hængende ned foran.

--Senere har hun så fået en hunde-rede i passende størrelse.

--Men det er altså ikke sikkert, at jeres berner bryder sig om sådan en..

 

Hvornår skal I have tøjhunden? :-P

Har du ingen billeder? Der er ingen hvalpe, der er mere nuttede end bernerhvalpe...:-P

Link til indlæg
Del på andre sites

Om din Berner skal have en kurv eller sove på et tæppe, må du næsten spørge den om. Vi havde selvfølgelig købe en luksus kurv og jeg skal komme efter dig til vores hvalp, stillet den op i stuen og fint skulle det være. Efter et par uger tog den en dag alt sit legetøj og flyttede det fra kurven og ud i bryggerset. Vi så den aldrig bruge kurven siden, så den røg ud.

 

Prøv tippet med en papkasse med et stykke blødt skumgummi eller et tæppe i bunden, indtil I finder ud af, hvad Berner vil. Det er lidt en bet at poste en formue i en kurve, vaps bare overhovedet ikke har i sinde at bruge...

Link til indlæg
Del på andre sites

Om din Berner skal have en kurv eller sove på et tæppe, må du næsten spørge den om. Vi havde selvfølgelig købe en luksus kurv og jeg skal komme efter dig til vores hvalp, stillet den op i stuen og fint skulle det være. Efter et par uger tog den en dag alt sit legetøj og flyttede det fra kurven og ud i bryggerset. Vi så den aldrig bruge kurven siden, så den røg ud.

 

Prøv tippet med en papkasse med et stykke blødt skumgummi eller et tæppe i bunden, indtil I finder ud af, hvad Berner vil. Det er lidt en bet at poste en formue i en kurve, vaps bare overhovedet ikke har i sinde at bruge...

 

Okay......

Så var det ikke kun MINE bernere, der var sære med kurve... :lol::lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Jørgen Larsen
Hej Allesammen

 

Vi er en familie der snart ska have en dejlig Berner:lol:, hvilket vi glæder os rigtig meget til.

Men vi er blevet lidt i tvivl om noget: KURVE

hvad synes i? Skal en Berner have en kurv eller tæppe eller skal den bare have lov til at ligge på gulvet?.. Hvad gør jeres hund?..

 

Håber i vil komme med nogle forslag

 

Mvh. Catharina

 

Laika ligger 80% i sofaen 10% i min stol (møgøre ) 5 % på gulvet 3 % i kurven 2 % oven i tasterne på min pc

hun er ret selvsikker på at sofaen udelukkende er købt til hende og ikke til os andre i huset

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Jørgen Larsen
:shock: Hvordan i himlens navn kommer dyret dér ??? :mrgreen:

Såre simpelt jeg sider med min pc for enden af sofaen, så hun kan ligge i sofaen og smide sit kødhovede over på tasterne,

og derved kommer jeg med jævne mellemrum til at lave en del af mit arbejde om,

for hun sætter tit noget ind som slet ikke skal stå i dokumenterne, eller et billed der skal redigeres, bliver lavet om,

eller en flash der ikke funker som den skal :megaked:

Link til indlæg
Del på andre sites

Såre simpelt jeg sider med min pc for enden af sofaen, så hun kan ligge i sofaen og smide sit kødhovede over på tasterne,

og derved kommer jeg med jævne mellemrum til at lave en del af mit arbejde om,

for hun sætter tit noget ind som slet ikke skal stå i dokumenterne, eller et billed der skal redigeres, bliver lavet om,

eller en flash der ikke funker som den skal :megaked:

 

 

Aha ha ha DYYYYGTIIIIIIG Laika !!!! Aha ha ha.... :mrgreen: :5up:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Berner-Chilli

Hvornår skal I have tøjhunden? :-P

Har du ingen billeder? Der er ingen hvalpe, der er mere nuttede end bernerhvalpe...:-P

 

 

Hej vi skal have hvalpen med hjem Søndag d. 8 Febuar

så vi glæder os rigtig meget:-D

Link til indlæg
Del på andre sites

 

 

Hej vi skal have hvalpen med hjem Søndag d. 8 Febuar

så vi glæder os rigtig meget:-D

 

 

Oooooh, ---laange fjorten dage....... Har du ingen billeder? Hvad skal babyen hedde?

 

---Bernere ligger generelt allevegne... Midt på gulvet, under borde, i døråbninger, --og i alle møbler, -åbenbart bortset fra hundekurve:lol::lol:..

 

Heldigvis er det kun lige de første måneder, man skal passe på ikke at komme til at træde på dem.

De bliver hurtigt så store, så man skal KRAVLE over dem.. :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Hej Allesammen

 

Vi er en familie der snart ska have en dejlig Berner:lol:, hvilket vi glæder os rigtig meget til.

Men vi er blevet lidt i tvivl om noget: KURVE

hvad synes i? Skal en Berner have en kurv eller tæppe eller skal den bare have lov til at ligge på gulvet?.. Hvad gør jeres hund?..

 

Håber i vil komme med nogle forslag

 

Mvh. Catharina

 

Uanset hvilken race man har, så har en hund bedst af at have flere sove/hvilepladser at vælge imellem, og mindst én skal være trækfri og hævet fra gulvet.

Så det bare gulv eller et tæppe er ikke nok, efter min mening.

Fint nok hvis hunden selv vælger at ligge der, men den skal have andre muligheder.

 

PS: For store racer gælder det også at leddene har bedst af at ligge blødt. Hos mine hunde er sækkestole det helt store hit.

Link til indlæg
Del på andre sites

Vis i gerne vil se lidt billeder kan i gå ind på vores hjemmeside

 

w w w. berner-chilli. dk

 

Hvor ser den bette tøs bare dejlig ud :lun:

 

Kan godt forstå I glæder jer til at få hende hjem!

 

Jeg er selv ved at være lidt (meget!) rastløs, skal have en berner her til foråret/sommer (kommer an på hvilken kennel det bliver fra)... Og tiden er ligesom bare gået... i stå :???:

Link til indlæg
Del på andre sites

Uuuuhh... Bernerbabyer er bare så.....:roll::hjerte:

 

Jeg er forelsket lige på stedet..... suk..

 

Og så har de allerede sorte snuder! Mine bernere har haft lyserøde pletter på snuderne allesammen.. Første gang bekymrede det os lidt, selv om det da ser sødt ud på en hvalp.. Men kennelen garanterede os, at snuden nok skulle blive HELT sort.

Og det blev den da... Der var næsten ikke mere lyserødt da vi fik hvalpen hjem..

 

--10 dage til...

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Berner-Chilli
Uuuuhh... Bernerbabyer er bare så.....:roll::hjerte:

 

Jeg er forelsket lige på stedet..... suk..

 

Og så har de allerede sorte snuder! Mine bernere har haft lyserøde pletter på snuderne allesammen.. Første gang bekymrede det os lidt, selv om det da ser sødt ud på en hvalp.. Men kennelen garanterede os, at snuden nok skulle blive HELT sort.

Og det blev den da... Der var næsten ikke mere lyserødt da vi fik hvalpen hjem..

 

--10 dage til...

 

 

 

 

Ja Vi kan bare heller ikke vente mere, og nu er der kun 8 dage tilbage!!!:klovn:

Og kennel ejeren var også meget overrasket over hvor hurtige de fik sorte snuder, de var ca. 50 % sorte (snuderne altså :blink:) da de var 3 uger gamle.

Men vi synes nu bare de var super skønne alligevel...

 

- Catharina

En gang Berner altid Berner :vinken:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Berner-Chilli
Hvor ser den bette tøs bare dejlig ud :lun:

 

Kan godt forstå I glæder jer til at få hende hjem!

 

Jeg er selv ved at være lidt (meget!) rastløs, skal have en berner her til foråret/sommer (kommer an på hvilken kennel det bliver fra)... Og tiden er ligesom bare gået... i stå :???:

 

 

Kender godt fornemmelsen dagene er meget lange lige for tiden :-P

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...