Gæst Gravesen Skrevet Januar 24, 2009 Rapporter Share Skrevet Januar 24, 2009 (rettet) Hey i dag var max og jeg ude og gå og han er en rigtig legesyg hvalp vi møder en gravhund de er begge to i snor spørg ejeren om de må sige hej hun siger ja og 5 sek sker det min hund bider hendes hund i leg og den piber min hjerte går i 1000 stykke skælder min ud og spørg om hendes er okay. hvorfor er han så voldsom i leg? Redigeret Januar 24, 2009 af Gravesen Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst The dogfather Besvaret Januar 24, 2009 Rapporter Share Besvaret Januar 24, 2009 Det er svært at sige...hvilken race er din hund? Man siger jo ofte at lige børn leger bedst...og selvom mine hunde kan med de fleste, så foretrækker jeg faktisk at lege med terriere, da de har lidt samme måde at lege på...Pablo har leget meget med en cocker da han var mindre...men deres måde at lege på var så forskellig fra hinanden at det ikke var lige sjovt altid, netop fordi min var det mere voldsom... Men ellers kan det jo være at der skal trænes lidt mere bidhæmning...hvor gammel er din hvalp? Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Gravesen Besvaret Januar 24, 2009 Rapporter Share Besvaret Januar 24, 2009 min hund en en blanding mellem svensk/dansk gårdhund og dobberman han har lidt højre ind en gård hund længere ben og ellers farverne fra dobbermanen han er 7 måneder. vi går i hunde gruppe næsten hver dag hvor den møder forskellige hunde og leger og det går fint, vi siger stop hvis vi synes det bliver er voldsomt og så stopper han, men havde ikke en chance denne gang og synes bare det er så svært ved selv hvordan jeg har det hvis jeg møder en der er for voldsom i leg mod ham, og hvad kan jeg gøre for min ikke bliver det ? Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Zaz-zaz Besvaret Januar 24, 2009 Rapporter Share Besvaret Januar 24, 2009 Han er en unghund endnu og den slags kan godt blive lidt voldsomme af og til. Lad ham lege med hunde, der enten kender ham eller er vant til store hunde. Vores er 13 mdr og han smaske-masker også bare løs, så det er heller ikke de mindste hunde eller hvalpe han skal have lov til at lege med endnu. De må vente til han engang falder lidt mere til ro og bliver bare en anelse voksen. Din hund er sikker ganske normal, legesyg og fjollet og i hans alder ved han jo ikke alt for meget om sine egne kræfter og vægt endnu og så kan en eller anden bette hund godt få en lidt hård medfart...nå jo, og så kan en hund der bliver tumlet omkuld også lyde som om den har brækket alle fire ben og ryggen med, hvis den bliver bange, så prøv med nogle lidt større eller bekendte kammerater et stykke tid endnu... Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst milder batmusen Besvaret Januar 24, 2009 Rapporter Share Besvaret Januar 24, 2009 min hanhund har altid bidt meget hårdt i leg så hårdt endda at de andre piver eller at der kan gå hul det er hans måde og lege på han leger hårdt og egner sig derfor bedst til større hunde som sig selv da meget få hunde bider så hårdt i leg som han gør Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Amocca Besvaret Januar 24, 2009 Rapporter Share Besvaret Januar 24, 2009 min hanhund har altid bidt meget hårdt i leg så hårdt endda at de andre piver eller at der kan gå hul det er hans måde og lege på han leger hårdt og egner sig derfor bedst til større hunde som sig selv da meget få hunde bider så hårdt i leg som han gør Gad vidst om det er generelt for schæfere? Vi gik på hvalpehold med en schæfer og selvom Karla egentlig ikke er en pivskid og selv godt kan lide at lege vildt, så fik han hende altså til at pive fordi han bed så hårdt... Undskyld, OT til trådstarter Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Umulia Besvaret Januar 24, 2009 Rapporter Share Besvaret Januar 24, 2009 Det sker hele tiden at hvalpe kommer til at pive når de leger. Det betyder ikke at de er kommet alvorligt til skade, eller at legekammeraten nødvendigvis har været for voldsom. Det er et hændeligt uheld, og bestemt ikke noget at skælde hvalpen ud over. Den aner jo ikke hvad den har gjort forkert. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Any Besvaret Januar 25, 2009 Rapporter Share Besvaret Januar 25, 2009 Minder mig om at Jodie er så sjov når hun synes de andre bider for hårdt. Så piver hun højlydt og vedvarende mens hun lægger sig på ryggen med alle fire ben lige i vejret:roll:. Så skal jeg hen og trøste og så er hun klar igen:-D Jodie er også alt for voldsom til de små hunde. Vi holder os langt væk fra alle små hunde i øjeblikket Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst milder batmusen Besvaret Januar 25, 2009 Rapporter Share Besvaret Januar 25, 2009 Gad vidst om det er generelt for schæfere? Vi gik på hvalpehold med en schæfer og selvom Karla egentlig ikke er en pivskid og selv godt kan lide at lege vildt, så fik han hende altså til at pive fordi han bed så hårdt... Undskyld, OT til trådstarter han er faktisk den eneste schæfer jeg har set tage så hårdt ud af alle de schæfere jeg kommer rundt omkring og det er ikke så lidt endda han slipper så heller ikke når de piver medmindre de bliver sure men han er faktisk god til at lege med hvalpe så tager han ikke nær så hårdt Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Recommended Posts