Hop til indhold

Hvad forlanger/kræver I af jeres træning?


Aslan
 Share

Recommended Posts

Gæst Ninjamor

Ja og det læste jeg som ham selv, beskrevet ovenfor..

(og så fordi det der med 100 % teori passede meget godt, host host:cool:)

 

He he

 

Hvordan ville du have det hvis en kursist havde været til en af dine tidligere elevers træning, som ikke længere praktisere det du kan stå inde for, og som så bare siger, nå bye bye Liliequist (undskyld hvis det er stavet forkert) Det er sgi noget lort du laver?

 

Jeg ville spørge vedkommende hvad h*n mente, hvis jeg fik viden om det.

 

Men hvad har jeg skrevet som bevirker du spørger MIG?

 

Jeg har kun skrevet at jeg ikke mener RA er fulgt med tiden - er blevet i det gamle.

 

Nu du selv har været "elev" af abrantes engang, men derfor har du vel flyttet dig alligevel.. Det gør de fleste jo, går ud og gør det de selv mener er rigtigt;-)

 

Naturligvis?

 

Og i det hele taget ideen med at sige, nå forvel til dch, farvel til dkk pga et forsøg, det er da lidt tamt at skære alle over en kam på den måde!

 

Jeg tror du har læst et indlæg som ikke er skrevet af, mig og nu pådutter mig det vedkommende skrev?

 

Jeg skærer netop ikke alle over en kam, det synes jeg at jeg har bevist igen og igen og så lige en gang til....

 

Man må altså præcisere, hvilken træner man ikke synes er ret god;-)

 

Ja, og når man så gør det får man på puklen...

Link til indlæg
Del på andre sites

  • Svar 142
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

He he

 

 

 

Jeg ville spørge vedkommende hvad h*n mente, hvis jeg fik viden om det.

 

Men hvad har jeg skrevet som bevirker du spørger MIG?

 

Jeg har kun skrevet at jeg ikke mener RA er fulgt med tiden - er blevet i det gamle.

 

Jamen ingenting egentlig. Det var mere sådan generelt og ikke til dit indlæg som sådan:)

 

 

 

 

Jeg tror du har læst et indlæg som ikke er skrevet af, mig og nu pådutter mig det vedkommende skrev?

 

Nej, nej overhovedet ikke. Skulle nok have stået i et indlæg for sig selv og ikke som svar på dit indlæg, for det henvender sig til Kim, som åbenbart afskriver en hel organisation pga én træningsgang...

 

Jeg skærer netop ikke alle over en kam, det synes jeg at jeg har bevist igen og igen og så lige en gang til....

 

:-D

 

Ja, og når man så gør det får man på puklen...

 

Det gør man måske nok, men hvis man vil undgår det så kan man jo undlade folks navn, uden så istedet at lade det "går ud over" resten, der måtte befinde sig under samme organisation, som Kim gør her;-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Nu trænede jeg lidt mere end en dag ved DKK. Faktisk et helt år. Træneren var bange for hunde, men meget fokuseret på DKK hierakiet. Træningen varede en time, og deraf bestod størstedelen af at vi gik frem og tilbage på en græsplæne, treskridtsøvelser og den slags. Der var hunde der til sidst lagede sig ned og ikke gad mere.

 

I DcH holdt eg kun en dag. De havde 7 trænere med hver sit koncept. Det var meget magtpåliggende for den lokale klub at kunne slå en andn lokal klub ved et eller andet stævne. Folgeligt var de sådan set ligeglade med hvad behov hundejerne havde for træning, det var deres behov for at kunne stille med flest mulige hunde til et stævne der talte. Og så kan man åbenbart blive nødt til at bruge en jagthund til forsvarsarbejde.

Afdelingen havde en pistol til løse skud. Den sad en af de mange træneres børn og legede med. Der var virkeligt styr over tingene i den afdeling... not?

Du skal ikke forvente at jeg gider deltage i den slags "træning".

 

Men disse historier behøver jo (stadig) ikke betyde at det er sådan hos alle afdelinger af DKK eller DcH............

 

Og igen vil jeg sige at du har været "heldig" at finde en DcH-afdeling der træner C-arbejde - dem er der nemlig meget få af i landet.

 

Desuden har alle de afdelinger jeg kender til (både DKK og DcH) Alternative/familie hold - altså hold for mennesker der vil træne deres hund men ikke træne efter at gå til konkurrence.

 

Er det mange år siden du har trænet i de to klubber??

Link til indlæg
Del på andre sites

Men disse historier behøver jo (stadig) ikke betyde at det er sådan hos alle afdelinger af DKK eller DcH............

 

Nej, men i visse dele af landet kan der være ret langt til den næste træningsplads, hvis den nærmeste bare slet ikke fungerer. Særligt DKK er ikke rigtigt klar over at Sønderjylland er genforenet med Danmark i 1920. Da DKK blev stiftet i 1897 var vi jo ikke med i Kongeriget. Men det kan være vi kommer med når de skal have opdateret deres EDB anlæg engang? :roll:

 

Og igen vil jeg sige at du har været "heldig" at finde en DcH-afdeling der træner C-arbejde - dem er der nemlig meget få af i landet.

 

Desuden har alle de afdelinger jeg kender til (både DKK og DcH) Alternative/familie hold - altså hold for mennesker der vil træne deres hund men ikke træne efter at gå til konkurrence.

 

Den DcH afdeling jeg var i, var et rent gedemarked, med hyppige hundeslagsmål, og trænere med hver deres dagsorden. De kan egentlig gøre som de vil, bare jeg ikke behøver træne hos dem. Men jeg kan da godt blive bekymret når nogen vil have tvunget hundekørekort, og sagesløse hundeejere kommer i kløerne på sådan en træningsplads.

 

Hos DKK var der en der spurgte træneren om et eller andet problem, og der blev det svaret at "det skal du alligevel ikke til prøve i".

 

Et eller andet internt DKK fnidder bevirker at de ikke længere vil have at der oprettes et hold her i Sønderborg hvor jeg bor. Jeg savner dem ikke!

 

Hilsen Kim

Link til indlæg
Del på andre sites

Nej, men i visse dele af landet kan der være ret langt til den næste træningsplads, hvis den nærmeste bare slet ikke fungerer. Særligt DKK er ikke rigtigt klar over at Sønderjylland er genforenet med Danmark i 1920. Da DKK blev stiftet i 1897 var vi jo ikke med i Kongeriget. Men det kan være vi kommer med når de skal have opdateret deres EDB anlæg engang? :roll:

 

 

 

Den DcH afdeling jeg var i, var et rent gedemarked, med hyppige hundeslagsmål, og trænere med hver deres dagsorden. De kan egentlig gøre som de vil, bare jeg ikke behøver træne hos dem. Men jeg kan da godt blive bekymret når nogen vil have tvunget hundekørekort, og sagesløse hundeejere kommer i kløerne på sådan en træningsplads.

 

Hos DKK var der en der spurgte træneren om et eller andet problem, og der blev det svaret at "det skal du alligevel ikke til prøve i".

 

Et eller andet internt DKK fnidder bevirker at de ikke længere vil have at der oprettes et hold her i Sønderborg hvor jeg bor. Jeg savner dem ikke!

 

Hilsen Kim

 

Jeg prøver lige igen ;-) Hvor mange år er det siden du har trænet i de 2 omtalte klubber??

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Ninjamor
He he

 

 

 

 

 

Jamen ingenting egentlig. Det var mere sådan generelt og ikke til dit indlæg som sådan:)

 

 

 

 

 

 

Nej, nej overhovedet ikke. Skulle nok have stået i et indlæg for sig selv og ikke som svar på dit indlæg, for det henvender sig til Kim, som åbenbart afskriver en hel organisation pga én træningsgang...

 

:-D

 

 

 

Det gør man måske nok, men hvis man vil undgår det så kan man jo undlade folks navn, uden så istedet at lade det "går ud over" resten, der måtte befinde sig under samme organisation, som Kim gør her;-)

 

 

Okay

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Jørgen Larsen

 

Den DcH afdeling jeg var i, var et rent gedemarked, med hyppige hundeslagsmål, og trænere med hver deres dagsorden. De kan egentlig gøre som de vil, bare jeg ikke behøver træne hos dem. Men jeg kan da godt blive bekymret når nogen vil have tvunget hundekørekort, og sagesløse hundeejere kommer i kløerne på sådan en træningsplads.

 

Hilsen Kim

Den DCH afdeling jeg er medlem af og arbejder aktivt i er helt sikkert også sommetider et rent gedemarkede,

Forklaring følger her:

1. vi har 2 hvalpehold som skal lære lydighed, det rene kaos, ja selvfølgelig det er små hvalpe der endnu ikke har lært noget, så hvad kan man forlange af dem, intet for ellers var det ikke nødvendigt de gik på hvalpehold.

2. vi har 2 hold med unghunde der har afsluttet hvalpehold, og træner til at komme på et C hold, ja der kan der jo også opstå lidt kaos, men ikke så meget som på hvalpeholdet, men de skal som sagt stadig have indlært lydighed, for ellers kunne de jo lige så godt have været på et C hold.

3. vi har 2 C hold, og hvis der opstår problemer mellem 2 hunde, som absolut ikke kan enes af forskellige grunde, ja så forsøger vi at tilpasse holdene så alle kan være der, somme tider kan det være lidt problemer, da DCH har alle hunderaser og størelser som der skal tages hensyn til, og indtil videre har det lykkes os at få alle hunde og hundefører sat sammen så alle er tilfredse.

 

4. jeg har da også oplevet hundeejere der over hovedet ikke kan tilfredsstilles, og næsten kræver at ejerens hund skal favoriseres til punkt og prikke, og at alle andre skal stå i baggrunden for hans/hendes hund, nogle er simpelthen så krævende, at vi til sidst må bede vedkommende om ikke at komme i klubben mere, men heldig vis er der ikke ret mange af den typpe selvglade mendesker, og sad lige at tængte, om du kunne være en af de sidstnævnte, da du hentyder til at kun dig og din hund har rettighedet på en træningsbane, har du overvejet at erhverve dig en privat hundetræner, det er vist det du egner dig bedst til, efter min personlige mening

og vil da ikke ønske at min klub skal opleve en hundeejer, der er utilfreds med samtlige klubber i lille danmark

Link til indlæg
Del på andre sites

.....og sad lige at tængte, om du kunne være en af de sidstnævnte, da du hentyder til at kun dig og din hund har rettighedet på en træningsbane, har du overvejet at erhverve dig en privat hundetræner, det er vist det du egner dig bedst til, efter min personlige mening

og vil da ikke ønske at min klub skal opleve en hundeejer, der er utilfreds med samtlige klubber i lille danmark

 

Ja nu er det mig der er et brokkehoved eller hvad? Denne tråd hedder Hvad forlanger/kræver I af jeres træning?

Åbenbart er det træningsarrangøren der har behov for at forlange noget af hundeejerne i stedet? - såsom at min hund med fandens vold og magt skal op at sidde i ærmet på en eller anden, bare fordi klubben - ikke jeg - skal bruge nogen af den slags til at vise frem på et stævne? Jeg synes at der er bideulykker nok med hunde, så man ikke ligefrem behøver at lære dem det.

Når man så begynder med den slags en for træner(ne) helt ukendt hund og ejer efter bare en lille times tid synes jeg det er vanvid, jeg tilkendegav at jeg ikke ønskede at min hund skulle lære den slags. Da det åbenbart ikke kunne akcepteres skred jeg.

Men der skal da nok være personkredse der har glæde af den slags træning, og er stolte af at have en skarp hund.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Jørgen Larsen
Ja nu er det mig der er et brokkehoved eller hvad? Denne tråd hedder Hvad forlanger/kræver I af jeres træning?

Åbenbart er det træningsarrangøren der har behov for at forlange noget af hundeejerne i stedet? - såsom at min hund med fandens vold og magt skal op at sidde i ærmet på en eller anden, bare fordi klubben - ikke jeg - skal bruge nogen af den slags til at vise frem på et stævne? Jeg synes at der er bideulykker nok med hunde, så man ikke ligefrem behøver at lære dem det.

Når man så begynder med den slags en for træner(ne) helt ukendt hund og ejer efter bare en lille times tid synes jeg det er vanvid, jeg tilkendegav at jeg ikke ønskede at min hund skulle lære den slags. Da det åbenbart ikke kunne akcepteres skred jeg.

Men der skal da nok være personkredse der har glæde af den slags træning, og er stolte af at have en skarp hund.

 

Ja du har så sandelig ret træneren forlanger noget af hundefører, hvem skulle han ellers forlange noget af?? hunden

 

Hvad for DCH klub bruger den træningsform, forveksler du ikke schæferklub og DCH

 

i DCH er det frivilligt om du vil gå til konkurence med din hund ønsker du ikke det kan du selvfølgelig lade vær med at tilmelde din hund til konkurnce der står ingen steder i DCH reglerne at du skal stilde til konkurence

 

har ikke kenskab til at der i DCH er fremmede hunde der lærer andgreb eller kendte hunde for den sags skyld

 

Ja helt bestemt i schæferklubberne lære hundene andgreb og det kommer utvistelig politiet til gode og deverse vagtværn så for mig er det helt ok da det foregår under kontrolerede forhold og hund og hundefører ved hvad der sker i kontakt øjeblikket

Link til indlæg
Del på andre sites

Ja nu er det mig der er et brokkehoved eller hvad? Denne tråd hedder Hvad forlanger/kræver I af jeres træning?

Åbenbart er det træningsarrangøren der har behov for at forlange noget af hundeejerne i stedet? - såsom at min hund med fandens vold og magt skal op at sidde i ærmet på en eller anden, bare fordi klubben - ikke jeg - skal bruge nogen af den slags til at vise frem på et stævne? Jeg synes at der er bideulykker nok med hunde, så man ikke ligefrem behøver at lære dem det.

Når man så begynder med den slags en for træner(ne) helt ukendt hund og ejer efter bare en lille times tid synes jeg det er vanvid, jeg tilkendegav at jeg ikke ønskede at min hund skulle lære den slags. Da det åbenbart ikke kunne akcepteres skred jeg.

Men der skal da nok være personkredse der har glæde af den slags træning, og er stolte af at have en skarp hund.

 

Ja du har så sandelig ret træneren forlanger noget af hundefører, hvem skulle han ellers forlange noget af?? hunden

 

Hvad for DCH klub bruger den træningsform, forveksler du ikke schæferklub og DCH

 

i DCH er det frivilligt om du vil gå til konkurence med din hund ønsker du ikke det kan du selvfølgelig lade vær med at tilmelde din hund til konkurnce der står ingen steder i DCH reglerne at du skal stilde til konkurence

 

har ikke kenskab til at der i DCH er fremmede hunde der lærer andgreb eller kendte hunde for den sags skyld

 

Ja helt bestemt i schæferklubberne lære hundene andgreb og det kommer utvistelig politiet til gode og deverse vagtværn så for mig er det helt ok da det foregår under kontrolerede forhold og hund og hundefører ved hvad der sker i kontakt øjeblikket

 

Øhhhh - Det hedder forsvarsarbejde eller bidearbejde (ikke noget med angreb her). Og som oftest resultere det i at hunden bider i et dertil indrettet ærme ikke en person - og tro mig disse hunde fiser ikke rundt og bider i gud og hver mand :shock:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gu´ gør de da så ! De er jo fucking bidske !!! :mrgreen:

 

Ja de bliver så bidske og skarpe af det, at min egen feks stadig går hårdt efter struben på folk der kommer i huset - det er bare en skam hun ikke kan komme til det da hun også meget gerne skal have hele kæften fyldt om med bamser når der tages i mod gæsterne :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Ja du har så sandelig ret træneren forlanger noget af hundefører, hvem skulle han ellers forlange noget af?? hunden

 

Du viger uden om mit spørgsmåæ - om det er foreningens eller hundeførerens behov der lægges vægt på. Og hvorfor man ikke respekterer at hundeføreren ikke ønkser at deltage i en bestemt øvelse - og jeg har redegjort for mine bevæggrunde over for træner(ne).

 

Hvad for DCH klub bruger den træningsform, forveksler du ikke schæferklub og DCH

Tro det eller lad være, jeg kan se forskel på rygmærker. Og jeg kan desuden ikke forestille mig at en schæferhundeklub udleverer girokort hvor træningsgebyret tilfalder DCH.

 

i DCH er det frivilligt om du vil gå til konkurence med din hund ønsker du ikke det kan du selvfølgelig lade vær med at tilmelde din hund til konkurnce der står ingen steder i DCH reglerne at du skal stilde til konkurence

 

Papir er tålmodigt. Der er noget der hedder gruppepres, og de var meget forhippede på at alle skulle med til det stævne.

 

Ja helt bestemt i schæferklubberne lære hundene andgreb og det kommer utvistelig politiet til gode og deverse vagtværn så for mig er det helt ok da det foregår under kontrolerede forhold og hund og hundefører ved hvad der sker i kontakt øjeblikket

 

Når jeg nu ikke er politibetjent eller nattevægter, kan jeg så ikke godt blive fri for at skulle deltage i den slags - med en stående jagthund som jeg bare ville give lidt motivation med forskellige harmløse øvelser..?

Link til indlæg
Del på andre sites

:hmm:Jeg prøver lige for 3. gang så - Hvor mange år er det siden du trænede i henholdsvis DKK og DcH?

 

Jeg startede i DcH i 1971, og gik der i en del år. Jeg har hele tiden holdt mig orienteret. Nu træner jeg igen i DcH.

 

I "gamle" dage var der en øvelse i A-klassen, hvor hunden skulle stoppe et slag mod føreren. Det var i A-klassen. Det er det eneste bidearbejde, der har været i DcH programmet.

 

Så Kim C husker forkert. Der har ikke på noget tidspunkt været bidearbejde i begynderklasserne i DcH.

 

Der var i "gamle" dage en FH kåring. Den svarede til B-programmet. Man kunne så også indlægge et stop. Så var det en udvidet kåring. Så vidt jeg husker, var det kun DKK stambogsføre brugshunde, der kunne kåres. Jagthunde på nær retriverne kunne ikke.

Link til indlæg
Del på andre sites

DCH er en stor organisation og forhåbentlig er det ikke sådan alle steder. Jeg kan dog bekræfte Kim historie fra DCH Hadsten.

På den indledende introduktionsaften fik vi at vide af formanden at kvælerkæde var påbudt og ville man ikke bruge det havde man ikke noget at gøre i foreningen. Desuden sagde han at det var en konkurrenceforening og havde man ikke lyst til det var man heller ikke velkommen.

Under træningen sagde jeg fra over for deres sporarbejde som jo er fodspor, da jeg træner sæl og svhweiss og mente det gav forvirring for hunden at arbejde med en tredje sporform. Igen samme svar ville jeg ikke deltage kunne jeg blive væk.

 

Noget tyder heldigvis på det har ændret sig flere steder i DCH; men der sidder sikkert stadigvæk "gamle stivnakkede " formænd her og der.

 

Jeg kan kun anbefale at at man tjekker et evt. tæningssted gennem referencer fra andre, ved selvsyn og ved besøg på pladsen.

Stil spørgsmål om træningsprincipper osv inden man betaler og er man ikke tilfreds - find et andet sted - hellere køre lidt længere efter noget træning som passer i ens eget kram !

 

 

:vinken: Venlig hilsen

 

Steen Stenild

Link til indlæg
Del på andre sites

DCH er en stor organisation og forhåbentlig er det ikke sådan alle steder. Jeg kan dog bekræfte Kim historie fra DCH Hadsten.

På den indledende introduktionsaften fik vi at vide af formanden at kvælerkæde var påbudt og ville man ikke bruge det havde man ikke noget at gøre i foreningen. Desuden sagde han at det var en konkurrenceforening og havde man ikke lydt til det var man heller ikke velkommen.

Under træningen sagde jeg fra over for deres dporarbejde som jo er fodspor, da jeg træner sæl og svhweiss og mente det gav forvirring for hunden at arbejde med en tredje sporform. Igen samme svar ville jeg ikke deltage kunne jeg blive væk.

 

Noget tyder heldigvis på det har ændret sig flere steder i DCH; men der sidder sikkert stadigvæk "gamle stivnakkede " formænd her og der.

 

Jeg kan kun anbefale at at man tjekker et evt. tæningssted gennem referencer fra andre, ved selvsyn og ved besøg på pladsen.

Stil spørgsmål om træningsprincipper osv inden man betaler og er man ikke tilfreds - find et andet sted - hellere køre lidt længere efter noget træning som passer i ens eget kram !

 

 

:vinken: Venlig hilsen

 

Steen Stenild

 

Kvælerkæde var også påbudt i DKK for nogen år siden. Det brugte man jo dengang.

Men at en begynderhund i DcH skulle bide i et ærme, tror jeg ikke på.

Link til indlæg
Del på andre sites

Kvælerkæde var også påbudt i DKK for nogen år siden. Det brugte man jo dengang.

Men at en begynderhund i DcH skulle bide i et ærme, tror jeg ikke på.

 

Nej det lyder også utroligt, hvis det er sandt !!

 

Men heldigvis er det vel sådan idag at fplk er blevet bedre til at sige fra overfor træning de af den ene eller anden grund ikke synes er ok. Der er jo også et større udbud af træning generelt i dag end for bare 5 år siden !

 

:vinken: Venlig hilsen

Steen Stenild

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg startede i DcH i 1971, og gik der i en del år. Jeg har hele tiden holdt mig orienteret. Nu træner jeg igen i DcH.

 

I "gamle" dage var der en øvelse i A-klassen, hvor hunden skulle stoppe et slag mod føreren. Det var i A-klassen. Det er det eneste bidearbejde, der har været i DcH programmet.

 

Så Kim C husker forkert. Der har ikke på noget tidspunkt været bidearbejde i begynderklasserne i DcH.

 

Der var i "gamle" dage en FH kåring. Den svarede til B-programmet. Man kunne så også indlægge et stop. Så var det en udvidet kåring. Så vidt jeg husker, var det kun DKK stambogsføre brugshunde, der kunne kåres. Jagthunde på nær retriverne kunne ikke.

 

Ja det er en del år siden den der stop øvelse er pillet af programmet.

Mon Kim C kommer og besvarer mit spørgsmål også ;-)

 

DCH er en stor organisation og forhåbentlig er det ikke sådan alle steder. Jeg kan dog bekræfte Kim historie fra DCH Hadsten.

På den indledende introduktionsaften fik vi at vide af formanden at kvælerkæde var påbudt og ville man ikke bruge det havde man ikke noget at gøre i foreningen. Desuden sagde han at det var en konkurrenceforening og havde man ikke lydt til det var man heller ikke velkommen.

Under træningen sagde jeg fra over for deres dporarbejde som jo er fodspor, da jeg træner sæl og svhweiss og mente det gav forvirring for hunden at arbejde med en tredje sporform. Igen samme svar ville jeg ikke deltage kunne jeg blive væk.

 

Noget tyder heldigvis på det har ændret sig flere steder i DCH; men der sidder sikkert stadigvæk "gamle stivnakkede " formænd her og der.

 

Jeg kan kun anbefale at at man tjekker et evt. tæningssted gennem referencer fra andre, ved selvsyn og ved besøg på pladsen.

Stil spørgsmål om træningsprincipper osv inden man betaler og er man ikke tilfreds - find et andet sted - hellere køre lidt længere efter noget træning som passer i ens eget kram !

 

 

:vinken: Venlig hilsen

 

Steen Stenild

 

Det markerede - ditto hundeførere............

Link til indlæg
Del på andre sites

Kvælerkæde var også påbudt i DKK for nogen år siden. Det brugte man jo dengang.

Men at en begynderhund i DcH skulle bide i et ærme, tror jeg ikke på.

 

Jeg tror nu mange har sagt/siger det er påbudt pga. det er det hunden skal være iført når man stiller til prøver. Så det er for at den kender kæden og er vant til at have den på.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg vil nu også mene, at DcH ikke er det rigtige sted at træne jagthunde med henblik på jagt. Det kan man jo gøre i jagtforeningerne.

Jeg kunne jo heller ikke finde på, at gå i en jagtforening med min schæferhund.

 

DcH-programmet er egnet for de fleste hunde, men det er ikke et jagthundeprogram med henblik på at udanne hunden til jagthund.

 

DcH programmet er et konkurrenceprogram. Men i den afd., hvor jeg går, er der oprettet et hyggehold.

Link til indlæg
Del på andre sites

DcH programmet er et konkurrenceprogram. Men i den afd., hvor jeg går, er der oprettet et hyggehold.

 

Det tror jeg efterhånden snart alle afdelinger har. Familiehold/Alternativ/Hund & barn eller bare et hold.

Link til indlæg
Del på andre sites

:hmm:Jeg prøver lige for 3. gang så - Hvor mange år er det siden du trænede i henholdsvis DKK og DcH?

 

 

Det er 8 år siden.

 

Og nu kommer du sikkert og siger at meget er ændret i den tid.

Tja... Så sent som i går var den træner hvor jeg træner nu ved at bortvise en deltager der ikke kunne forstå at pighalsbånd ikke var tilladt i hundeskolen, det er det åbenbart i DcH?

Hvis en træner accepterer/ikke kan klare sig uden at man træner hvalp med et pighalsbånd vil jeg mene at pågældende er kommet lidt nemt til sin titel, eller ikke er up to date.

Så sker det jo at man sidder i venteværelset ved dyrlægen, og der kommer en af de der rygmærkefolk med en hund der er total hysterisk. Så meget at de der sidder i venteværelsen foretrækker at vente på parkeringspladsen i stedet.

Da jeg trænede i den pågældende afdeling af DcH hvorfra rygmærket stammede var stressniveeauet hos hundene meget stort.

Er det da en fordel at træne en hund under stort stressnieveau?

Dyrlægen har aftenåbent den dag hvor der er aftentræning i DcH. En af dyrlægerne bemærkede ud mellem tænderne at det var der skam penge i.

 

Jeg mangler stadigt at få svar på et grundlæggende spørgsmål:

 

Hvis en hundeejer melder sig til træning hos en forening - uanset hvilken det er - hvad skal jeg da som hundeejer forvente?

- At min hund skal gøres skarp for at tilfredstille foreninges behov for stævnedeltagere?

- At jeg skal være prøveklud for 7 forskellige træneres (der er indbyrdes 100 % uenige) eksperimenter med hver deres foretrukne metode?

- At min hund skal være forsøgskanin for diverse ulvehybrider?

- At man bare går højre om -venstre om - tre skridt til.... - omkring - stop i en time - uden afveksling?

- At man står over for en træner der på mange måder blot virker som en DVD afspiller? (Abrantes disciplen)

 

Ja, det kan da godt være at jeg er lidt vanskelig..?

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...