Aslan Skrevet Januar 25, 2009 Rapporter Share Skrevet Januar 25, 2009 Jeg vil ikke udelukke at jeg er lidt sippet med hensyn til træningsmåder. Jeg har den romantiske drøm at alt er perfekt, hvilket jeg jo godt er klar over at det er det ikke! Men hvilke krav har i til jeres træning, trænere og træningssted? Jeg er blevet rimelig pigefornærmet over at en træner lige nuppede aslans hundesnor og "lige" viste hvordan man nøkkede..........for aslan sad jo bare og var lalleglad og holdt øje med alle andre end martin og træneren der stod og snakkede om dresurhalsbånd (det vi kalder for kvælerhalsbånd ) Det sker aldrig igen, for nu klamre martin sig jo til snoren Ud over det er der så visse ting (jeg kunne jo godt tænke mig der bare var lidt forståelse for at man er førstegangs hundeopdragere og egentlig skal lærer det hele samt forståelse for at Aslan er en "teenager" lige for tiden), som jeg godt kunne tænke mig men som også et eller andet sted virker urealistisk da vi jo ikke er de eneste på holdet Hvor sippet er jeg? Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
PinPoynter Besvaret Januar 25, 2009 Rapporter Share Besvaret Januar 25, 2009 Ikke særlig sippet. Der var skisme ikke nogen der lige skulle nuppe min hund ud af hænderne på mig for at "n¢kke" den Et par af mine agility trænere har fået lov at pr¢ve at l¢be med Indy (for at vise mig noget jeg bare ikke kunne forstå), men de måtte grinene erkende, at det kun er mo-ar der dur i prinsessens ¢jne, også selvom jeg er et får til at handle! Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
DKWiechert Besvaret Januar 25, 2009 Rapporter Share Besvaret Januar 25, 2009 Men hvilke krav har i til jeres træning, trænere og træningssted? Jeg har et krav der dikterer at træningen skal kunne føre mig til mit/mine mål. Træneren skal kunne formidle redskaberne der fører mig til mit/mine mål. Og træingsstedet er fuldstændig ligegyldigt. Hvordan sikrer jeg mig dette? Det vil tiden vise. Jeg har delmål, og mål. Hvis ikke jeg kan nå delmålene, må der korrigeres på en elelr anden måde, for uden at nå delmålene, når jeg heller alrig mit mål. Ved at formidle mine delmål og mine mål til træneren, kan denne bedre tilrettelægge det stof denne formidler. Ved at formidle mine delmål og mine mål til træneren, kan denne også henvise til bedre egnede trænere, hvis dét er nødvendigt. Ved at skabe kontakter rundt omkring, såvel som at få viden og observationer indenfor det område jeg nu ønsker at bruge min hund, vil jeg ofte allerede have fundet frem til den træning og de trænere jeg ønsker at beskæftige mig med. Hvor sippet er jeg? Ærligt svar: Hvis det du beskriver er alt, så er svaret: Meget. Tag dig sammen og få snakket med trænerne og giv dem en chance for at korrigere og tilrettelægge, istedet for at blive zzzmadder tøzefornærmet over noget der reelt ikke betyder noget. Dog sagt uden at have set situationen :blink: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Aslan Besvaret Januar 25, 2009 Forfatter Rapporter Share Besvaret Januar 25, 2009 Ærligt svar: Hvis det du beskriver er alt, så er svaret: Meget. Tag dig sammen og få snakket med trænerne og giv dem en chance for at korrigere og tilrettelægge, istedet for at blive zzzmadder tøzefornærmet over noget der reelt ikke betyder noget. Dog sagt uden at have set situationen :blink: Ærligt svar modtaget positivt :blink: Der ligger lidt flere historier i den, jeg er en samler, en masse små og en masse store (dårlig egenskab jeg ved det godt). Og tak for god beskrivelse af dine krav Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
luckyluna Besvaret Januar 25, 2009 Rapporter Share Besvaret Januar 25, 2009 Jeg forventer at trænene holder nalderne fra min hund... men jeg er nu heller aldrig blevet spurgt om de lige måtte låne den... træenere der gør det hele tiden mangler imo erfaring i at forklare og forstærke ejer for rigtig handling. Jeg spør selv engang imellem om jeg må låne en hund, til at vise et eller andet med og så kan folk selv tilbyde en hund jeg kan låne, jeg er ligeglad hvilken;-) Men ellers vil jeg bare gerne have et miljø på træningspladsen der er afslappet og hvor jeg og min hund ikke skal se på andre hunde der bliver råbt kommandoer til eller rykket rundt i snoren. Og så forventer jeg at træneren er forberedt om hvad vi skal lave når vi dukker op og har gode ideer til hvordan vi kommer videre i træningen eller hvis man står med et træningsproblem. Jeg er heller ikke tryg på en plads hvor der render løse hunde rundt af hensyn til sheila. Har erfaring for at hun fungerer som magnet på ellers lydige hunde, så de lige skal hen og fortælle hende noget grimt og dem gider jeg ikke holde udkik efter. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Dogue1 Besvaret Januar 25, 2009 Rapporter Share Besvaret Januar 25, 2009 Jeg vil ikke udelukke at jeg er lidt sippet med hensyn til træningsmåder.Jeg har den romantiske drøm at alt er perfekt, hvilket jeg jo godt er klar over at det er det ikke! Men hvilke krav har i til jeres træning, trænere og træningssted? Jeg er blevet rimelig pigefornærmet over at en træner lige nuppede aslans hundesnor og "lige" viste hvordan man nøkkede..........for aslan sad jo bare og var lalleglad og holdt øje med alle andre end martin og træneren der stod og snakkede om dresurhalsbånd (det vi kalder for kvælerhalsbånd ) Det sker aldrig igen, for nu klamre martin sig jo til snoren Ud over det er der så visse ting (jeg kunne jo godt tænke mig der bare var lidt forståelse for at man er førstegangs hundeopdragere og egentlig skal lærer det hele samt forståelse for at Aslan er en "teenager" lige for tiden), som jeg godt kunne tænke mig men som også et eller andet sted virker urealistisk da vi jo ikke er de eneste på holdet Hvor sippet er jeg? Der er INGEN der skulle tage linen fra mig og lige nøkke noget som helst. Det ville højest sansynligt resultere i en promte udmelding fra min side:evil: Fåk jeg var blevet stjerne tosset. Hvad jeg forlanger af trænerne :hmm: At de siger hvis der er noget jeg gør forkert eller noget jeg kan gøre på en bedre måde end jeg gør, eller at de hjælper mig når jeg spørger dem til råds. Ellers at de er saglige og seriøse. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Malene Nielsen Besvaret Januar 25, 2009 Rapporter Share Besvaret Januar 25, 2009 Jeg har et krav der dikterer at træningen skal kunne føre mig til mit/mine mål.Træneren skal kunne formidle redskaberne der fører mig til mit/mine mål. Og træingsstedet er fuldstændig ligegyldigt. Hvordan sikrer jeg mig dette? Det vil tiden vise. Jeg har delmål, og mål. Hvis ikke jeg kan nå delmålene, må der korrigeres på en elelr anden måde, for uden at nå delmålene, når jeg heller alrig mit mål. Ved at formidle mine delmål og mine mål til træneren, kan denne bedre tilrettelægge det stof denne formidler. Ved at formidle mine delmål og mine mål til træneren, kan denne også henvise til bedre egnede trænere, hvis dét er nødvendigt. Ved at skabe kontakter rundt omkring, såvel som at få viden og observationer indenfor det område jeg nu ønsker at bruge min hund, vil jeg ofte allerede have fundet frem til den træning og de trænere jeg ønsker at beskæftige mig med. Ærligt svar: Hvis det du beskriver er alt, så er svaret: Meget. Tag dig sammen og få snakket med trænerne og giv dem en chance for at korrigere og tilrettelægge, istedet for at blive zzzmadder tøzefornærmet over noget der reelt ikke betyder noget. Dog sagt uden at have set situationen :blink: Jeg hopper med på denne - livet er for kort til forkerte træningssteder pga magelighed :5up: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Jane Besvaret Januar 25, 2009 Rapporter Share Besvaret Januar 25, 2009 Jeg vil kun træne steder hvor man bruger possitiv træning for at motivere hunden. Holdet må ikke være for stort. Ca 6-8 hunde max ellers skal der være flere trænere. Træneren skal være velforberedt til hver træning. Jeg vil have at vide hvad jeg gør godt og forkert og jeg vil vide hvordan jeg kan gøre det når jeg gør det forkert. Der skal være en hyggelig atmosfære og træningen skal være seriøs. Det skal være sådan at når jeg går derfra hver gang, så har jeg noget at arbejde videre med. Jeg har ingen forventning om at min hund lærer alt til træningen. Men at jeg har fået nogle redskaber at arbejde videre med. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Amocca Besvaret Januar 25, 2009 Rapporter Share Besvaret Januar 25, 2009 Jeg har også prøvet det med at en træner lige snuppede min hund det gjorde mig så stjernetosset - hun kunne i det mindste have spurgt først... men jeg fattede ikke at reagere på det - på daværende tidspunkt, og så er det jo mig der er idioten... for hvordan skal hun så vide en anden gang, at det er bare IKKE i orden Ellers forlanger jeg, at jeg får konstruktiv kritik, at der ikke bliver brugt afstraffelse som straf, at jeg får ting med hjem jeg kan arbejde videre på.... og at der bliver taget hensyn til den enkelte ekvipage... Jeg træner nu 2 gange om ugen, og ikke det sted jeg oprindeligt trænede... Positiv Træning er fantastisk og det får vi vildt meget ud af.... Men der er vi kun 3 kursister - så der er vildt meget tid og plads til den enkelte... den slags kan selvfølgelig ikke lade sig gøre på et hold med 8-20 kursister... Hos DCH er vi 10 på holdet, det virker fint nok - rar erfaren træner, ingen hårde metoder... At deres lydighedsprogram så ikke interesserer mig synderligt er jo ikke deres skyld, og jeg er sikker på, at jeg sagtens kan bruge erfaringer derfra alligevel.... også selvom karla aldrig kommer til at lære at gå klæbet til mit venstre ben Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Malene Nielsen Besvaret Januar 25, 2009 Rapporter Share Besvaret Januar 25, 2009 Sidder lidt og tænker på, hvis det var med omvendt fortegn - hvor mange trænere står ikke med hold, hvor der er overvejende med deltagere, der ikke er specielt engagerede og som ikke træner fra gang til gang, men forventer at det hele bliver 'hældt ind' og som ikke har ambitioner om noget som helst, men bare gerne vil 'gå til træning' Syntes jeg har gået på hold med mange Puha godt man ikke er træner :blink: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst milder batmusen Besvaret Januar 25, 2009 Rapporter Share Besvaret Januar 25, 2009 jeg kræver at de har flere måder for at kunne nå til samme mål så det ikke kun er en træner som kun kender en enkelt metode til at nå de samme mål da hunde er forskellige det sted jeg har trænet i flere år da havde jeg et problem med indlæring af cykeløvel de brugte en line hvor en førte linen for at hjælpe hunden over på højre side dvs når man med sin hund på plads og man skulle til at cykle altså man sætte foden i pedalen skal hunden aut løbe bagom cyklen og over på højre siden og selvstændigt løbe bagom cyklen og på plads når man gør holdt jeg kunne desværre ikke bruge deres metode da jeg fandt det besværligt de havde ikke andre metoder så jeg måtte hjem og tænke lidt hvordan pokker jeg fik indlært hunden dette det lykkedes at lære hunden det først uden cykel under indlæring derefter med cykel af egen tankegang med den historie mener jeg det havde været bedre hvis det nu havde været en helt ny hf at træneren havde haft alternative metoder til at nå målet Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst bettesmor Besvaret Januar 25, 2009 Rapporter Share Besvaret Januar 25, 2009 jeg kan godt forstå dig.. sidst jeg var til trænning kom jeg næsten op at skændes med træneren, og jeg måtte have min mand ind på banen for jeg så bare rødt:evil: I dag er jeg så lige blevet belært om, at opmærksomhedstrænning ikke er særlig relevant. Bare jeg kan holde hunden tæt nok på mig under gåtur - dvs. hovedet helst nærmest skal ligge op af mit knæ i flg. træneren- nå ja og en hund må i øvrigt ikke snuse i græs, når man går tur (hjemme), fordi så overtager den bare lederskabet:roll: vidste ikke om jeg skulle græde eller grine... any way - skal du jo enten vælge, hvad du vil gøre - sige fra, "acceptere" tingenes forhold", eller finde et bedre sted. I den perfekte verden havde alle hundetrænere en uddannelse inden for hunde. det er bare min mening. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Aslan Besvaret Januar 25, 2009 Forfatter Rapporter Share Besvaret Januar 25, 2009 Sidder lidt og tænker på, hvis det var med omvendt fortegn - hvor mange trænere står ikke med hold, hvor der er overvejende med deltagere, der ikke er specielt engagerede og som ikke træner fra gang til gang, men forventer at det hele bliver 'hældt ind' og som ikke har ambitioner om noget som helst, men bare gerne vil 'gå til træning' Syntes jeg har gået på hold med mange Puha godt man ikke er træner :blink: Men nu er det heldigvis ikke os alle der er sådanne..........dertil er det heltvildt nedern at en træner øffer "hvorfor træner i dog ikke lineføring derhjemme?" og hvad er det vi bestiller? Ikke en disse andet (NÆSTEN) end gå pænt og kontakt øvelser Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Malene Nielsen Besvaret Januar 25, 2009 Rapporter Share Besvaret Januar 25, 2009 Men nu er det heldigvis ikke os alle der er sådanne..........dertil er det heltvildt nedern at en træner øffer "hvorfor træner i dog ikke lineføring derhjemme?" og hvad er det vi bestiller? Ikke en disse andet (NÆSTEN) end gå pænt og kontakt øvelser Smiler STORT til dig Aslan ...... :ae: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
luckyluna Besvaret Januar 25, 2009 Rapporter Share Besvaret Januar 25, 2009 Sidder lidt og tænker på, hvis det var med omvendt fortegn - hvor mange trænere står ikke med hold, hvor der er overvejende med deltagere, der ikke er specielt engagerede og som ikke træner fra gang til gang, men forventer at det hele bliver 'hældt ind' og som ikke har ambitioner om noget som helst, men bare gerne vil 'gå til træning' Syntes jeg har gået på hold med mange Puha godt man ikke er træner :blink: åh jo,dem er der en del af... som regel faktisk flest af:lol: De kan være en udfordring, men mest hvis de samtidig på tværs i forhold til ens råd.. Edit: men det er de færreste, jeg synes de fleste er SÅÅ søde:) Og så er der de meget ambisiøse som træner som en vild, så de pludselig er langt foran de andre og man så nemt kommer til at skuffe dem i forhold til at give dem nok at lave:lol: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Dogue1 Besvaret Januar 25, 2009 Rapporter Share Besvaret Januar 25, 2009 Men nu er det heldigvis ikke os alle der er sådanne..........dertil er det heltvildt nedern at en træner øffer "hvorfor træner i dog ikke lineføring derhjemme?" og hvad er det vi bestiller? Ikke en disse andet (NÆSTEN) end gå pænt og kontakt øvelser :ae: I har jo en af racerne som "vil træne på deres egne præmisser" Altså en race som ret hurtigt får nok og melder pas. Aslan er jo ikke en schæfer som vil gør alt på engang for sin ejer. Gå man for hurtigt frem går det galt, og i stedet for fremgang, så kommer man til at gå to skridt frem og tre tilbage. I molosser verden tager tingene lidt længere tid:blink: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Splinten, mor og mig Besvaret Januar 25, 2009 Rapporter Share Besvaret Januar 25, 2009 Hmm.... nu sidder jeg jo her som almindelig "frivillig" træner i en DKK kreds... har selvfølgelig DKK's instruktøruddannelse samt efteruddannelser og diverse kurser både med og uden egen hund. Hvis mine kursister sidder med en "forkert" mavefølelse i forhold til min træning ville jeg ønske, at de fortalte mig det - kan jeg ikke efterkomme deres ønske, så synes jeg de skal finde et andet træningssted eller en anden instruktør. Nu instruerer jeg ikke i hårde metoder, ligesom jeg heller ikke praktiserer dem på kursisters hunde (eller mine egne for den skyld), så det er ikke den slags vi er ude i.... Men kan ikke forstå, at I vil BETALE for at gå på et hold, hvor I ikke føler jer godt tilpas eller endda er nødt til at forlade banen i vrede pga. træneren.... det begriber jeg simpelthen ikke! Det er jeres hunde det handler om det her! Instruktører og lærere har ufattelig stor autoritet og især som førstegangshundeejere er det vigtigt at gå et sted, man har tillid til, ellers kan det gå helt galt! http://da.wikipedia.org/wiki/Milgram-eksperimentet Mange kender nok Milgrams eksperiment, men for dem der ikke gør, vil jeg lige opfordre til at læse om lydighedens dilemma.... -Trine Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Aslan Besvaret Januar 25, 2009 Forfatter Rapporter Share Besvaret Januar 25, 2009 Hmm.... nu sidder jeg jo her som almindelig "frivillig" træner i en DKK kreds... har selvfølgelig DKK's instruktøruddannelse samt efteruddannelser og diverse kurser både med og uden egen hund. Hvis mine kursister sidder med en "forkert" mavefølelse i forhold til min træning ville jeg ønske, at de fortalte mig det - kan jeg ikke efterkomme deres ønske, så synes jeg de skal finde et andet træningssted eller en anden instruktør. Nu instruerer jeg ikke i hårde metoder, ligesom jeg heller ikke praktiserer dem på kursisters hunde (eller mine egne for den skyld), så det er ikke den slags vi er ude i.... Men kan ikke forstå, at I vil BETALE for at gå på et hold, hvor I ikke føler jer godt tilpas eller endda er nødt til at forlade banen i vrede pga. træneren.... det begriber jeg simpelthen ikke! Det er jeres hunde det handler om det her! Instruktører og lærere har ufattelig stor autoritet og især som førstegangshundeejere er det vigtigt at gå et sted, man har tillid til, ellers kan det gå helt galt! http://da.wikipedia.org/wiki/Milgram-eksperimentet Mange kender nok Milgrams eksperiment, men for dem der ikke gør, vil jeg lige opfordre til at læse om lydighedens dilemma.... -Trine Vi betaler ikke før vi er sikre, men det er ved at være tid, så vi skal ligesom have taget stilling til det. Jeg har kontakte en anden træner, sådan en der har sit eget, og forhørt mig lidt på en mail, og svare hun med noget jeg kan li, ringer jeg til hende. Du lyder som en rar træner Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Splinten, mor og mig Besvaret Januar 25, 2009 Rapporter Share Besvaret Januar 25, 2009 Vi betaler ikke før vi er sikre, men det er ved at være tid, så vi skal ligesom have taget stilling til det. Jeg har kontakte en anden træner, sådan en der har sit eget, og forhørt mig lidt på en mail, og svare hun med noget jeg kan li, ringer jeg til hende. Du lyder som en rar træner Prøver jeg også at være ;o) Men prøver også meget at holde mig inden for det, jeg ved noget om... nemlig almindelig hvalpe- og lydighedstræning. Jeg er IKKE adfærdsbehandler og vil ikke foregive at kunne hjælpe mine kursister med mere specifikke problemer. Til gengæld kan jeg lære dem, hvordan de selv kan træne deres egen hund -derhjemme ;o) Jeg kan til gengæld godt kende den Malene kommer med.... mange kursister kommer bare fordi "det skal man jo" og jeg ved jo godt, at der ikke rigtig sker noget.... Heldigvis er der rigtig mange andre, der gør rigtig meget ud af det - og det kan jeg sagtens se! Også selv om hunden ikke lige arter sig på træningspladsen ;o) -Trine Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
sonja77 Besvaret Januar 25, 2009 Rapporter Share Besvaret Januar 25, 2009 Jeg ville ikke gå et sted, hvor træneren a) anbefalede brugen af kvæler og b) tog fat i min hund uden at spørge - og da især, hvis h*n "nøkkede" i ham! Jeg synes, at I skal stole på jeres mavefornemmelse, hvad enten den siger det ene eller det andet. Og så er der de meget ambisiøse som træner som en vild, så de pludselig er langt foran de andre og man så nemt kommer til at skuffe dem i forhold til at give dem nok at lave:lol: Det er mig og Tyson! Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Jørgen Larsen Besvaret Januar 25, 2009 Rapporter Share Besvaret Januar 25, 2009 Jeg har en fantastisk dygtig træner til Laika, som har forståelse for hunden, og er rigtig god til at formidle sit budskab ud til hundeføren, og forklare hvad, og hvor han vil hen med hundefører, og hund, spørger altid om han må låne min, eller anden hundefører hund, for at vise vedkommende hvad han mener, uden at være nedværdigende eller provokerende over for os han underviser, og det med at tage hundeførens hund uden at få lov af hundeføren, er uaceptabel på holdene hos os, Jeg trænede et lille c Hold i lørdags, og havde en hundeføre, der havde et lille problem med at hendes hund, hunden ville rende foran hende når den skulle gå pænt, ( den trak ikke ) og forklarede hende hvordan hun kunne gøre, hun prøvede et par gange, men kunne ikke få det til at lykkes, og jeg spurgte om jeg måtte låne hunde, og vise hvordan hun kunne gøre det blidt, og hensynsfuldt, over for hunden, og fik et ja tak det må du gerne, og hun følte ikke at jeg ville overtage træningen af hendes hund, men at jeg ville det bedste for hendes undervisning, og føring af hendes hund, komunikation mellem hundefører og træner er et vigtig faktum for at undgå misforståelser Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
a9 Besvaret Januar 25, 2009 Rapporter Share Besvaret Januar 25, 2009 Hvad jeg forlanger af trænerne :hmm:At de siger hvis der er noget jeg gør forkert eller noget jeg kan gøre på en bedre måde end jeg gør, eller at de hjælper mig når jeg spørger dem til råds. Ellers at de er saglige og seriøse. :5up: Samt at de respekterer min grundholdning til træning, og hvis/når jeg siger en metode/øvelse fra - nok har jeg ikke mange års erfaring udi hundetræning, men jeg ved, når noget ikke føles rigtigt i forhold til min hund, og så skal der altså GODE argumenter på bordet for at få mig til ændre holdning. :ae: I har jo en af racerne som "vil træne på deres egne præmisser"Altså en race som ret hurtigt får nok og melder pas. Aslan er jo ikke en schæfer som vil gør alt på engang for sin ejer. Gå man for hurtigt frem går det galt, og i stedet for fremgang, så kommer man til at gå to skridt frem og tre tilbage. I molosser verden tager tingene lidt længere tid:blink: Altså nu er frk. flap jo altså en schæfer, ikk men hun har bestemt sin egen mening om tingene og jeg skal ikke bede hende udføre en øvelse ret mange gange i træk, før hun står af så skal bolden frem et minut eller 2 i ren leg, før vi kan træne igen Vi har maaange små pauser i en times træning Men det er OK, jeg synes nemlig ikke, at lydighedstræning er ret sjovt resultatet kan være fantastisk:5up: og vil gerne, at vi (Jacki og jeg) bliver rigtig gode, men de endeløse repetitioner, der er nødvendige for at nå dertil, er så pauser er gode både for hund og ejer Rejsen mod målet bliver måske noget længere end nødvendigt/rimeligt men i det mindste har vi det sjovt undervejs og for mig er rejsen altså vigtigere end målet :5up: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Splinten, mor og mig Besvaret Januar 25, 2009 Rapporter Share Besvaret Januar 25, 2009 :5up: Rejsen mod målet bliver måske noget længere end nødvendigt/rimeligt men i det mindste har vi det sjovt undervejs og for mig er rejsen altså vigtigere end målet :5up: :5up: fra mig ;o) Det skal være sjovt - og det der med at lydighedstræning ikke er sjovt - hvor kom det nu fra? Det kan det altså sagtens være Og med hensyn til at sige til og fra - sådan SKAL det være! Man skal aldrig gøre noget, bare fordi træneren siger det. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst milder batmusen Besvaret Januar 25, 2009 Rapporter Share Besvaret Januar 25, 2009 :5up: Samt at de respekterer min grundholdning til træning, og hvis/når jeg siger en metode/øvelse fra - nok har jeg ikke mange års erfaring udi hundetræning, men jeg ved, når noget ikke føles rigtigt i forhold til min hund, og så skal der altså GODE argumenter på bordet for at få mig til ændre holdning. Altså nu er frk. flap jo altså en schæfer, ikk men hun har bestemt sin egen mening om tingene og jeg skal ikke bede hende udføre en øvelse ret mange gange i træk, før hun står af så skal bolden frem et minut eller 2 i ren leg, før vi kan træne igen Vi har maaange små pauser i en times træning Men det er OK, jeg synes nemlig ikke, at lydighedstræning er ret sjovt resultatet kan være fantastisk:5up: og vil gerne, at vi (Jacki og jeg) bliver rigtig gode, men de endeløse repetitioner, der er nødvendige for at nå dertil, er så pauser er gode både for hund og ejer Rejsen mod målet bliver måske noget længere end nødvendigt/rimeligt men i det mindste har vi det sjovt undervejs og for mig er rejsen altså vigtigere end målet :5up: har på helt samme måde med lydighed:gab: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
luckyluna Besvaret Januar 25, 2009 Rapporter Share Besvaret Januar 25, 2009 Jeg ville ikke gå et sted, hvor træneren a) anbefalede brugen af kvæler og b) tog fat i min hund uden at spørge - og da især, hvis h*n "nøkkede" i ham! Jeg synes, at I skal stole på jeres mavefornemmelse, hvad enten den siger det ene eller det andet. Det er mig og Tyson! jeps og undertegnede:blink: Nu træner jeg slet ikke mere mellem træningsgangene, for hun kan alligevel:engel: Men vi må til det, vi skal sørme til atlære noget til rally, som sheila ikke kan i forvejen:lol: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Recommended Posts