Hop til indhold

Min hund jagter Fugle


Gæst Holst
 Share

Recommended Posts

Hejsa

 

Har en 10 måneder gammel Hvalp som har fået en forkærlighed for at jagte fugle

Som sådan gør det mig ikke noget, men desværre bliver han så energisk, at han glemmer alt om kommandoer.

 

Det er et nyligt opstået problem ( 3 uger ca. ) og ved ikke rigtigt hvad jeg skal gøre ved det. Vi har masser af udenom plads så han skal jo selvfølgelig have lov til at rende fri, men dog kun i det omfang han lystre hvilket han pt ikke gør, så snart der er fugle

 

Håber der er nogen der kan hjælpe med dette problem, så vi igen kan trave uden snor:-)

 

Hunden er en rundkørsel, moren er en blanding mellem en labrador og schæffer, og faren en ren bernersennen.

På forhånd tak

Henrik og Rocky

Link til indlæg
Del på andre sites

Zulo kan heller ikke fordrage fugle, hvis de er over spurve størelse,så bliver de jagtet.

:roll: sommetider kan han også komme i tanke om at vores mange spurve på foderbrattet skal jages væk, så flyver de bare op i træet og buskerne og bruger mund,:-D engang hoppede han op og greb en gren og rystede den hvor så han dum ud da de fløj,:lol: han troede vist de ville falde ned :lol:.

forleden dag havde han virkelig storhedsvanvid, han gøede og skabte sig op i luften, men hellikopteren lod sig ikke skræmme.:blink:

nogle hunde har det bere sådan med fugle, ved ikke hvorfor

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Jørgen Larsen

Laika er nu 1 1/2 år og hun har stadig ikke lært det

særlig rågerne og alt over solsorte størelse er til fri jagt

så hvis i finder en løsning for problemet så fortæl lige det tomhovede møgøre til Laika hvad hun skal gøre

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har lidt min mistænkt for bare godt at kunne se dem flyve op :mrgreen: Hun elsker hvis hun kan snige sig ind på en 3-4 solsorte og så løber hun støjende ind imellem dem og står og ser på dem flyve op...

 

fjollehund, kan dog ikke hjælpe med dit problem, for når hun har gjort det vender hun tilbage igen... og hun kan sagtens forstå et nej, selvom hun har fået øje på dem, hvis jeg ikke synes hun behøver at gøre det lige der...

Link til indlæg
Del på andre sites

Kahlúa har haft en meget stor forkærlighed for at jage fugle:-) Hun jager stadig fugle, men har lært at styre sig og ved også hvilke fugle hun ikke må jage og hvilke hun må:-D

 

Som udgangspunkt må hun ikke jage fugle der er større end sig selv. Men hun er jo også en dværgpinscher;-) Så ænder osv er absolut no go!

 

Men altså jeg lærte hende det ved at aflede med guffer. Vi gik i frb. have hvor der er mange ænder og fugle. Hun fik hurtigt lært at hvis hun kiggede op fik hun guffer ;-) Nogle gange når fuglende var rigtig spændende måtte jeg aflede med at lave sjove øvelser som hun elsker. Men det gælder om at tage det i opløbet, før de begynder at jage:rolleyes:

 

Du skal få din hund til at synes du er meget meget mere spændende end fuglende. Så den glemmer fuglene! er ligeglad med dem.

 

Jeg kan sagtens gå løs med hende i frb have (det må man ikke, så det gør jeg heller ikke:oops:) Hvis vi kommer til noget græs hvor nogle skader f.eks sidder, så kigger hun op. Hvis jeg siger "tag dem" jager hun dem. Hvis jeg siger ah ah bliver hun.

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...