Hop til indhold

ALTID noget galt :'(


Gæst K_Pallis
 Share

Recommended Posts

Gæst K_Pallis

Tjaa... Jeg synes ALTID at der er noget i vejen med Elliot :cry:! Og jeg synes bare at jeg går og har nerver på hele tiden, fordi de ting så skal findes ud af og gøres i orden osv. og så selvf. bare af ren nervøsitet..

 

Da han var lille larmede hans mave rigtig meget og nogle dage var det sådan at han pev af det.. (det er heldigvis gået over)

 

Så begyndte han her til nytår at få gevaldige hosteanfald.. Så meget at ingen af os sov om natten, så tog til dyrelægen med ham, da jeg var vildt bange (det er heldigvis også over nu,. Det vides ikke hvad det var, måske en lille gang kennelhoste måske??)

 

Så fandt vi ud af at han var kryptokid og at hans mælketænder skulle fjernes.. (det skal ordnes her inden længe, at han skal kastreres og have fjernet de tænder)

 

Så er han begyndt sådan at han kommer med sådan nogle pustelyde fra næsten og han grynter nogle gange, samt at han en gang imellem hoster sådan.. Men tror at hosten skyldes at han spiser for hurtigt, da han sluger maden fremfor at tygge den :neutral::(!

 

I dag ringede min mor, som har den når jeg er på arbejd, og sagde at efter de havde været ude og gå, så er hans ene bagpote svulmet lidt op og han bider og slikker konstant i den.. Når hun vil prøve at kigge hvad det er, så napper han efter hende og gør ad hende og bare det at hun kigger hen mod poten, så sidder han nærmest og knurrer siger hun :cry:!

 

Det er bare KONSTANT at der er noget.. og jeg får det MEGA skidt og kan ALDRIG slappe af :cry:.. og ja, så er det selvf. også en masse penge at komme af med på en gang når man er på elevløn, men selvf ligemeget, da jeg gerne ofrer det på min hund :cry:!

 

Men der har måske lige sammenlagt været 3 uger hvor der ikke har været noget i vejen med ham i den tid jeg har haft ham :cry:!

 

Er det normalt at der konstant er noget eller er jeg bare vildt uheldig??:(

Link til indlæg
Del på andre sites

Poten lyder som noget dyrlægen skal se på inden der evt går infektion i det :(

Mht til det "baglæns nysen", så er der nogle racer der d¢jer mere med det end andre, men det er ikke skadeligt. Hvis han spiser for hurtigt, kan du pr¢ve at sprede hans foder ud på gulvet så han ikke kan sluge det i en mundfuld, eller opbl¢de det i lunkent vand f¢r du giver ham det.

Håber snart han er fit for fight :ae:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst K_Pallis

Mange tak.

 

Ja, håber også at han kommer op igen.. Må bare lige hjem og se med den pote der :(! Det er bare SÅ hårdt når der konstant er ting i vejen :cry:.. tænkre skut på andet efterhånden.. :(

Link til indlæg
Del på andre sites

Tjaa... Jeg synes ALTID at der er noget i vejen med Elliot :cry:! Og jeg synes bare at jeg går og har nerver på hele tiden, fordi de ting så skal findes ud af og gøres i orden osv. og så selvf. bare af ren nervøsitet..

 

Da han var lille larmede hans mave rigtig meget og nogle dage var det sådan at han pev af det.. (det er heldigvis gået over)

 

Så begyndte han her til nytår at få gevaldige hosteanfald.. Så meget at ingen af os sov om natten, så tog til dyrelægen med ham, da jeg var vildt bange (det er heldigvis også over nu,. Det vides ikke hvad det var, måske en lille gang kennelhoste måske??)

 

Så fandt vi ud af at han var kryptokid og at hans mælketænder skulle fjernes.. (det skal ordnes her inden længe, at han skal kastreres og have fjernet de tænder)

 

Så er han begyndt sådan at han kommer med sådan nogle pustelyde fra næsten og han grynter nogle gange, samt at han en gang imellem hoster sådan.. Men tror at hosten skyldes at han spiser for hurtigt, da han sluger maden fremfor at tygge den :neutral::(!

 

I dag ringede min mor, som har den når jeg er på arbejd, og sagde at efter de havde været ude og gå, så er hans ene bagpote svulmet lidt op og han bider og slikker konstant i den.. Når hun vil prøve at kigge hvad det er, så napper han efter hende og gør ad hende og bare det at hun kigger hen mod poten, så sidder han nærmest og knurrer siger hun :cry:!

 

Det er bare KONSTANT at der er noget.. og jeg får det MEGA skidt og kan ALDRIG slappe af :cry:.. og ja, så er det selvf. også en masse penge at komme af med på en gang når man er på elevløn, men selvf ligemeget, da jeg gerne ofrer det på min hund :cry:!

 

Men der har måske lige sammenlagt været 3 uger hvor der ikke har været noget i vejen med ham i den tid jeg har haft ham :cry:!

 

Er det normalt at der konstant er noget eller er jeg bare vildt uheldig??:(

Du er vildt uheldig :-P

 

Kan han have trådt på en brændenælde?

 

Reverse sneezing.. prøv at google det, så kan du læse en masse om det.. Især chihuahuaer er slemme til det.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst K_Pallis
Du er vildt uheldig :-P

 

Kan han have trådt på en brændenælde?

 

Reverse sneezing.. prøv at google det, så kan du læse en masse om det.. Især chihuahuaer er slemme til det.

 

Tak :roll: ( ihhj,, træls at være uheldig med sådan noget :mrgreen:)

 

Okay, tak, må lige kigge på det når jeg kommer hjem :roll:

Link til indlæg
Del på andre sites

Min egen Elliott led også af ekstrem knurren/boblen/syden i maven.

Det viste sig at han langt fra producerede nok fordøjelsesenzymer og derfor skulle have et tilskud i sin mad.

Resultatet fik vi ved en speciel blodprøve der testede bugspytkirtlens produktion, problemet kunne nemlig ikke spores ved normal blodprøve.

Har Elliot nogle af følgende symptomer:

 

Opkastning efter han har spist

Hård/tynd mave

Smerter i maven

Lægger sig i "bedestilling" (Samme stilling som når de vil lege, men bliver liggende stille med forkroppen på jorden og numsen i vejret)

Nedsat aktivitetsniveau (pga. smerter i maven)

 

Så ville jeg nok få hans enzymtal tjekket. Jeg ved ikke hvor almindeligt fænomenet er, men det du skriver med at hans mave larmer og knurrer fik mig til at tænke på det.

 

Hilsen fra Elliott

til Elliot

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst K_Pallis
Min egen Elliott led også af ekstrem knurren/boblen/syden i maven.

Det viste sig at han langt fra producerede nok fordøjelsesenzymer og derfor skulle have et tilskud i sin mad.

Resultatet fik vi ved en speciel blodprøve der testede bugspytkirtlens produktion, problemet kunne nemlig ikke spores ved normal blodprøve.

Har Elliot nogle af følgende symptomer:

 

Opkastning efter han har spist

Hård/tynd mave

Smerter i maven

Lægger sig i "bedestilling" (Samme stilling som når de vil lege, men bliver liggende stille med forkroppen på jorden og numsen i vejret)

Nedsat aktivitetsniveau (pga. smerter i maven)

 

Så ville jeg nok få hans enzymtal tjekket. Jeg ved ikke hvor almindeligt fænomenet er, men det du skriver med at hans mave larmer og knurrer fik mig til at tænke på det.

 

Hilsen fra Elliott

til Elliot

 

 

Tak Tak Elliott :mrgreen:.

 

Ja, altså hans mave larmer heldigvis ikke mere.. gjorde den i de tre første måneder da jeg havde ham eller sådan.. Men så skiftede jeg foder et par gange, da det andet vidst ikke var det bedste for ham.. Men ja, der kastede han op nogle gange efter mad eller bare generelt.

 

men her for ikke særlig lang tid siden begyndte hans mave at larme, samt han kastede op efter at have fået noget dåse-mad, men det kan vel være fordi han ikke kan tåle det mærke?

Link til indlæg
Del på andre sites

Ja det kan det sagtens være. Det er jo også meget normalt med opkast og larmen i maven hvis de har spist et eller andet de ikke kunne tåle (en gren, en sten, et stykke stort ben). Man skal bare være opmærksom hvis det sker rigtig tit.

 

Mht. poten - det er måske "bare" et bid eller en brændnelle, hvis det ser slemt ud kan du jo få dr. dyr til at kigge på det, ellers kan jeg anbefale penicilin-creme fra apoteket. Det hjælper hvis han har fået et lille sår og der er ved at gå infektion i det, men du slipper for hele penicilin-kuren (som nogle dyrlæger er meget glade for at udskrive ved den midste skramme)

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst K_Pallis
Ja det kan det sagtens være. Det er jo også meget normalt med opkast og larmen i maven hvis de har spist et eller andet de ikke kunne tåle (en gren, en sten, et stykke stort ben). Man skal bare være opmærksom hvis det sker rigtig tit.

 

Mht. poten - det er måske "bare" et bid eller en brændnelle, hvis det ser slemt ud kan du jo få dr. dyr til at kigge på det, ellers kan jeg anbefale penicilin-creme fra apoteket. Det hjælper hvis han har fået et lille sår og der er ved at gå infektion i det, men du slipper for hele penicilin-kuren (som nogle dyrlæger er meget glade for at udskrive ved den midste skramme)

 

 

Okay... Tak :-).

 

ved egentligt ikke hvad det er med poten ? :neutral: for man kan ikke rigtigt se noget, udover at det er rødt efter at han har bidt og slikket sådan.. men bare man nærmer sig.. så bider han efter en og knurrer.. man skal slet ikke nærme sig benet..

Men han kan sagtens løbe, hoppe og gå normalt.. det er kun hvis man vil se eller røre at den er gal ?? :confused: Så ved ikke helt hvad det er :neutral:..

Link til indlæg
Del på andre sites

Klør og bider han sig stadig, eller er han holdt op?

Hvis han er holdt op, er det nok bare stadig irriteret, og det er derfor han ikke vil have at I rører ved det.

 

Hvis han stadig bider i det, skal du være OBS, for så kan der nemlig rigtig hurtigt gå infektion i det.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst K_Pallis
Klør og bider han sig stadig, eller er han holdt op?

Hvis han er holdt op, er det nok bare stadig irriteret, og det er derfor han ikke vil have at I rører ved det.

 

Hvis han stadig bider i det, skal du være OBS, for så kan der nemlig rigtig hurtigt gå infektion i det.

 

Han bider ikke i det mere.. HELDIGVIS! :roll:

Han ligger bare og sover og alt det normale..

 

det er kun hvis man rør ved det, at han trækker poten til sig og lige sniffer med snuden og slikker en gang med tungen..

 

Lige da jeg kom hjem ville jeg se det og selvom han snappede bare jeg nærmede mig, så kiggede jeg alligevel, ved at berolige ham og så fik poten lige et par nap derefter, men ellers ikke ..

Link til indlæg
Del på andre sites

Poten er jo tydeligvis irreteret. Du kan ikke give ham et plaster på? Det værste ved sådan en irritation er nemlig hvis først hunden selv begynder at bide og slikke i det. Så kan det starte som et insktbid og ende med at pelsen bliver kradset af og der kommer et stort skaldet sår. :neutral:

 

Ellers måske bare afleve ham ved at gå en tur?

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst K_Pallis
Poten er jo tydeligvis irreteret. Du kan ikke give ham et plaster på? Det værste ved sådan en irritation er nemlig hvis først hunden selv begynder at bide og slikke i det. Så kan det starte som et insktbid og ende med at pelsen bliver kradset af og der kommer et stort skaldet sår. :neutral:

 

Ellers måske bare afleve ham ved at gå en tur?

 

 

Tror bare at han bider plasteret af hvis jeg giver ham det :o og jeg kan sagtens gå med ham.. men det hjælper jo selvf så kun lige imens det er.. Men han har igen lagt sig til at sove.. og hver gang han så begynder, så leger jeg med ham så han bliver afledt.. og så må jeg håbe at irritationen aftager lidt når poten har fået ro ? :roll::)

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst K_Pallis
Ja bare han kan give den lidt ro og lade være med at pille, så går det nok over af sig selv:-)

 

Ja, forhåbentligt :-)..

 

Skal bare have ringet til dyrelægen i morgen ang. hans tænder og kastration :cry:! :-) Er ikke så glad for at han skal kastreres.. men ja.. Ikke så meget at gøre.. Skal høre om det kan lade sig gøre kun at få fjernet 1 sten .. :roll:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst anne-marie
Ja, forhåbentligt :-)..

 

Skal bare have ringet til dyrelægen i morgen ang. hans tænder og kastration :cry:! :-) Er ikke så glad for at han skal kastreres.. men ja.. Ikke så meget at gøre.. Skal høre om det kan lade sig gøre kun at få fjernet 1 sten .. :roll:

 

:ae: til den lille mand og til jer :ae:

Har du sygesikring? Dethåber jeg, ellers skal du da have det:shock:

 

Er der hul på potten, det har ikke blødt?

 

Har du overvejet hjemmelavet mad til ham?

Link til indlæg
Del på andre sites

Okay... Tak :-).

 

ved egentligt ikke hvad det er med poten ? :neutral: for man kan ikke rigtigt se noget, udover at det er rødt efter at han har bidt og slikket sådan.. men bare man nærmer sig.. så bider han efter en og knurrer.. man skal slet ikke nærme sig benet..

Men han kan sagtens løbe, hoppe og gå normalt.. det er kun hvis man vil se eller røre at den er gal ?? :confused: Så ved ikke helt hvad det er :neutral:..

 

Hvis han slikker og bider meget i poten og det er rødt, så syntes jeg du skal lade en dyrelæge se på det. Han har helt sikker ondt, siden i ikke må se på det.

 

En god ide det er at vænne din hund til at få set tænder, ører og poter efter hver dag. Det behøver ikke at tage lang tid. Men så han vænner sig til det.

 

For at komme til dit første spørgsmål.

 

Har han skiftet foder efter du fik ham, det kan give rumlen i maven eller hvis det er et dårlig foder, så skulle du overveje at skifte.

 

Kennelhoste er der mange hunde der ar haft her i efteråret og vinteren. Heldigvis slipper de fleste hunde nem over det.

 

Jeg har selv en hvalp, som spiser alt for hurtig. Han får aldrig mad i sin skål. Det bliver spredt ud udenfor så han skal søge efter det eller det bliver puttet i en plastikflaske, jeg laver et hul midt på flasken. Det giver ham noget at arbejde med og er mere naturlig for hunden end at få det serveret i en skål, hvor det er væk i løbet af no time.

 

Så afsted til dyrelægen og giv ikke din hund mad i skålen. :blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Okay... Tak :-).

 

ved egentligt ikke hvad det er med poten ? :neutral: for man kan ikke rigtigt se noget, udover at det er rødt efter at han har bidt og slikket sådan.. men bare man nærmer sig.. så bider han efter en og knurrer.. man skal slet ikke nærme sig benet..

Men han kan sagtens løbe, hoppe og gå normalt.. det er kun hvis man vil se eller røre at den er gal ?? :confused: Så ved ikke helt hvad det er :neutral:..

 

Hvis han slikker og bider meget i poten og det er rødt, så syntes jeg du skal lade en dyrelæge se på det. Han har helt sikker ondt, siden i ikke må se på det.

 

En god ide det er at vænne din hund til at få set tænder, ører og poter efter hver dag. Det behøver ikke at tage lang tid. Men så han vænner sig til det.

 

For at komme til dit første spørgsmål.

 

Har han skiftet foder efter du fik ham, det kan give rumlen i maven eller hvis det er et dårlig foder, så skulle du overveje at skifte.

 

Kennelhoste er der mange hunde der ar haft her i efteråret og vinteren. Heldigvis slipper de fleste hunde nem over det.

 

Jeg har selv en hvalp, som spiser alt for hurtig. Han får aldrig mad i sin skål. Det bliver spredt ud udenfor så han skal søge efter det eller det bliver puttet i en plastikflaske, jeg laver et hul midt på flasken. Det giver ham noget at arbejde med og er mere naturlig for hunden end at få det serveret i en skål, hvor det er væk i løbet af no time.

 

Så afsted til dyrelægen og giv ikke din hund mad i skålen. :blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

 

Så er han begyndt sådan at han kommer med sådan nogle pustelyde fra næsten og han grynter nogle gange, samt at han en gang imellem hoster sådan.. Men tror at hosten skyldes at han spiser for hurtigt, da han sluger maden fremfor at tygge den :neutral::(!

 

 

Disse lyde kan skyldes krampe i den bløde del af ganen. Min hund har det også en sjælden gang og oftere, da hun var hvalp. Det stoppes ved, at du holder hunden for næseborerne. Således tvinger du den til at trække vejret gennem munden, og krampen ophører.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst K_Pallis
:ae: til den lille mand og til jer :ae:

Har du sygesikring? Dethåber jeg, ellers skal du da have det:shock:

 

Er der hul på potten, det har ikke blødt?

 

Har du overvejet hjemmelavet mad til ham?

 

Tak :-). nej, har nemlig kun den almindelige hundeforsikring.. Det var meningen at jeg skulle have den der som hjælper ang. dyrelæge og sådan.. men har bare aldrig nået at snakke med dyrelægen om det, men får jeg helt sikkert gjort når jeg er færdig med det her kastration og tandfjerning :roll:.. Da jeg ikke kan nu når den fejler det lige pt..

 

Jamen heldigvis har han det fint med det mad han får nu (altså hans tørfoder). Det var så bare lige her sidst da han fik dåsemad, at jeg fandt ud af at han nok ikke kunne tåle de der billig-mærker i dåsemad, da han kastede op og fik ondt i maven :(..

 

Jeg kan overhovedet ikke se noget på poten de gange jeg har kunne kigge og det bløder ikke i hvert fald :-)

 

Hvis han slikker og bider meget i poten og det er rødt, så syntes jeg du skal lade en dyrelæge se på det. Han har helt sikker ondt, siden i ikke må se på det.

 

En god ide det er at vænne din hund til at få set tænder, ører og poter efter hver dag. Det behøver ikke at tage lang tid. Men så han vænner sig til det.

 

For at komme til dit første spørgsmål.

 

Har han skiftet foder efter du fik ham, det kan give rumlen i maven eller hvis det er et dårlig foder, så skulle du overveje at skifte.

 

Kennelhoste er der mange hunde der ar haft her i efteråret og vinteren. Heldigvis slipper de fleste hunde nem over det.

 

Jeg har selv en hvalp, som spiser alt for hurtig. Han får aldrig mad i sin skål. Det bliver spredt ud udenfor så han skal søge efter det eller det bliver puttet i en plastikflaske, jeg laver et hul midt på flasken. Det giver ham noget at arbejde med og er mere naturlig for hunden end at få det serveret i en skål, hvor det er væk i løbet af no time.

 

Så afsted til dyrelægen og giv ikke din hund mad i skålen. :blink:

 

Ja, har haft skiftet foder og det han har nu kan hans mave godt tåle.. men dåsemad er jeg kommet til at skifte nogle gange, afhængigt af hvilken butik jeg har været i .. og med det sidste her fik han det vidst lidt skidt.. Men heldigvis kun om morgenen..

 

Tror at jeg har kommet til at formulere mig lidt forkert.. altså hans tørfoderkan han godt spise normalt og tygge og sådan.. men så snart det kommer til noget lækkert.. Så sluger han det i EN mundfuld :shock:! Så hvis jeg f.eks. lige vil give ham noget kylling, så er jeg nødt til at give ham det i BITTE små bider og så EN af gangen, samtidigt med at jeg siger: Slaaaaapp aaaafff :shock:, .. som om det hjælper at sige sådan, men ja :mrgreen:!

 

Ja, men normalt må jeg også godt se hans poter og ører, men hans tænder er han ikke så glad for at vise :roll:, og han er heller ikke så glad for når der skal børstes tænder :mrgreen:..

 

Angående kennelhoste så ved jeg ikke om det var det.. Lægen gav os nogle piller samt lidt smertestillende til de første par dage og så gik det langsomt væk.. Men dagen hvor vi skulle til dyrelægen hostede han KONSTANT, lige indtil vi trådte ind til dyrelægen :neutral:! Typisk.. Men han er begyndt at hoste lidt igen :(

 

:-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst K_Pallis
:ae:

 

 

Det er så træls når man kommer ind i en periode hvor alt går galt :ae:

 

Tak :oops::mrgreen:, ja det er noget træls noget sådan noget :roll::-D

 

Disse lyde kan skyldes krampe i den bløde del af ganen. Min hund har det også en sjælden gang og oftere, da hun var hvalp. Det stoppes ved, at du holder hunden for næseborerne. Således tvinger du den til at trække vejret gennem munden, og krampen ophører.

 

Okay :eek:, må jeg lige prøve når det sker.. :roll: Har aldrig hørt om det.. Lægen sagde på et tidspunkt noget om en eller andet klap i halsen eller sådan som kunne få ham til at hoste.. Hmm.. Kan bare ikke lige huske hvad det var :roll:..

Link til indlæg
Del på andre sites

Okay :eek:, må jeg lige prøve når det sker.. :roll: Har aldrig hørt om det.. Lægen sagde på et tidspunkt noget om en eller andet klap i halsen eller sådan som kunne få ham til at hoste.. Hmm.. Kan bare ikke lige huske hvad det var :roll:..

 

Jeg vidste det heller ikke, da min hund var hvalp, men så mødte jeg en dame på gaden, der fortalte mig det. Har også selv fortalt det videre til en hundeejer, jeg mødte på gaden, som havde brugt masser af penge på alle mulige undersøgelser af hunden.

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...