Hop til indhold

kaukasisk bjørnehund


Gæst kaukasia
 Share

Recommended Posts

  • Svar 153
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

^ kan være at det er en trold, der bare vil provokere. Men en ting kan jeg svare på. Kaukasia har 2 hunde som han vil avle på,.... så må det jo være 1 han og 1 tæve.

 

Så kan han jo også få lov at præge hele én generation. Hold da helt op!!!! :5up::5up::5up::5up::5up::5up::5up:

 

Hvis avlsarbejdet rent faktisk kommer til at være SÅ seriøst, som der påstås, og hvis der avles væk fra standarden (hvis den skal kunne være familiehund), hvordan vil TS så fortsætte avl og prægning, når hans han og tæve har fået de hvalpe de skal? Selv hvis TS magtede at præge sine avlsdyr positivt, hvor vil han så finde andre egnede avlshunde?

 

At man så bare kan tænke sit om, at tage en race herhjem for at ville ændre den totalt, er en anden sag... Og den har jeg vist talt tidligere!

Link til indlæg
Del på andre sites

Du har fire børm og vil have sådan en hund. Hvad vil du gøre den dag hunden løber ud fordi den skubber til et barn og den løber ud af døren?? Både andre hunde OG fremmede mennsker er prisgivet ved et evt. møde med dine hunde!:(

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har altså også hele tråden været fustreret over 2 ting:

 

1) Hvis TS er SÅ seriøs, og har studeret SÅ grundigt, hvordan undrer det så, at den ikke er så glad for børn? (Og hvordan forsvarer man, at tage dem med hjem til 4 før for that matter).

 

2) Som jeg kan forstå, er kaukasisk bjørnehund en helt anden race (ihht. amoccas indlæg). Hvad sker der, men TS' egen raceforvirring?

 

Nu har jeg lukket det ud, og er i det mindste ikke ved at sprænges over dét hver gang leg læser i denne tråd.

Link til indlæg
Del på andre sites

Må sige jeg ville blive lidt skræmt over at møde sådan et brushoved på gågaden

 

Også mig. Især med viden om, at hunden ikke kan lide andre, og beskytter alt hvad den syntes den skal beskytte. Og at selv ikke Arnold S ville kunne holde den - heller ikke i sine velmagtsdage. Eller i selskab med Sly. 100+ kg hund der vil fremad...

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst K9 Dober
Nåh.. Hvad så med rottweiler og doberman og andre vagtegnede racer? Malinois og groendal kan vel også bruges, hvis jeg kender racerne ret?

 

Har ikke den store kendskab til det, men tænker bare, at det måske er lidt for stramt et lovforslag :confused:

 

 

Helt enig, og er selv ejer af dobere, men den er såmænd god nok. Der er alvorlig snak blandt embedsmænd om det...

 

At jeg så synes det er sort at netop rotter, dobere, og belgiske i fremtiden nok ikke må bruges, er noget helt andet...

Link til indlæg
Del på andre sites

Helt enig, og er selv ejer af dobere, men den er såmænd god nok. Der er alvorlig snak blandt embedsmænd om det...

 

At jeg så synes det er sort at netop rotter, dobere, og belgiske i fremtiden nok ikke må bruges, er noget helt andet...

 

Og så til fordel for en Schæfer :shock: Sådan en er jo fuldstændig utilregnelig :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Helt enig, og er selv ejer af dobere, men den er såmænd god nok. Der er alvorlig snak blandt embedsmænd om det...

 

At jeg så synes det er sort at netop rotter, dobere, og belgiske i fremtiden nok ikke må bruges, er noget helt andet...

 

Nogle gange burde de se ud over deres egen snude og rådføre sig med folk, der har forstand på det.

 

Jojo, det er kun schæfere der dur? Doh! :stupid:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst kaukasia
Hvorfor holde sådan en kæmpe?? Spørger af seriøs interesse??

 

Er der fordi du ikke må holde en rigtig bjørn eller tiger?? For må indrømme jeg sys det ligner mere et rovdyr end en kælepotte :(

det er fint i har den mening men husk lige få år tilbage hvor 2 rotweiler

angreb og knuste knogler i på en 7 årig dreng ......

 

og så lige en gang for alle KAUKASEREN ER ALDRIG BLEVET ANMELDT FOR OVERFALD. og luk så ........

Link til indlæg
Del på andre sites

det er fint i har den mening men husk lige få år tilbage hvor 2 rotweiler

angreb og knuste knogler i på en 7 årig dreng ......

 

og så lige en gang for alle KAUKASEREN ER ALDRIG BLEVET ANMELDT FOR OVERFALD. og luk så ........

 

Der bliver spurgt til din hverdag med hundene - der bliver spurgt til dit argument for at tage sådan et par basser til danmark - og der bliver gættet på dine bevægegrunde, fordi du ikke har været enormt meddelsom og god til at svare på netop de spørgsmål ... intet andet.

Så kunne du ikke prøve at finde en god debattone - der er hverken behov eller grund til andet.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst kaukasia
Der bliver spurgt til din hverdag med hundene - der bliver spurgt til dit argument for at tage sådan et par basser til danmark - og der bliver gættet på dine bevægegrunde, fordi du ikke har været enormt meddelsom og god til at svare på netop de spørgsmål ... intet andet.

Så kunne du ikke prøve at finde en god debattone - der er hverken behov eller grund til andet.

er noget så træt af dårlig karma om mine hunde

 

som sagt skal de bruges til familie og vagt for vi bor på landet og har 53 hektar til ejendommen og 4km. til nabo

 

og jeg er hver dag sammen med andre hunde og mennesker for at lære dem at der faktisk andre man kan hygge sig med,og det går fantastisk...

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Ninjamor
er noget så træt af dårlig karma om mine hunde

 

som sagt skal de bruges til familie og vagt for vi bor på landet og har 53 hektar til ejendommen og 4km. til nabo

 

og jeg er hver dag sammen med andre hunde og mennesker for at lære dem at der faktisk andre man kan hygge sig med,og det går fantastisk...

 

Dårlig karma??? Hvad mener du?

 

Hvis du er den ansvarlige opdrætter du vil virke som, så må du da finde vores spørgsmål relevante?

 

Du undgår totalt at svare på "nærgående" spørgsmål, hvilket ikke ligefrem virker tillidsvækkende til dig som opdrætter.

 

At din race ikke figurerer i bidstatistiker er der jo nok en grund til - hvor mange individer er det lige her er i landet?

Så det "argument" som retfærdiggørelse af avl på racen i DK, kan du da ikke bruge til noget som helst.

Link til indlæg
Del på andre sites

er noget så træt af dårlig karma om mine hunde

 

som sagt skal de bruges til familie og vagt for vi bor på landet og har 53 hektar til ejendommen og 4km. til nabo

 

og jeg er hver dag sammen med andre hunde og mennesker for at lære dem at der faktisk andre man kan hygge sig med,og det går fantastisk...

:5up:

Jeg tror alle os som har eller har haft en "rarebreed" har stået hvor du sikkert står nu, lidt ala "Jamen så fat det dog":blink:

Det eneste vi andre kan vide om racen er jo det vi kan læse os frem til, desværre står der riggtig meget vås om racer som ikke lige er hverdags racer.

Jeg havde samme problem da jeg fik min første ddb. Det tog mig år at forklare at de ikke er så voldsomme og farlige som de bliver gjort til.

 

En sætning som jeg tror skinner megt igennem i denne tråd det den du skrev

...de vejer omkring 100 kg. og du må aldrig tro du kan gå ind til sådan en hund uden ejer er tilstede for så :engel:
Link til indlæg
Del på andre sites

:5up:

Jeg tror alle os som har eller har haft en "rarebreed" har stået hvor du sikkert står nu, lidt ala "Jamen så fat det dog":blink:

Det eneste vi andre kan vide om racen er jo det vi kan læse os frem til, desværre står der riggtig meget vås om racer som ikke lige er hverdags racer.

Jeg havde samme problem da jeg fik min første ddb. Det tog mig år at forklare at de ikke er så voldsomme og farlige som de bliver gjort til.

 

En sætning som jeg tror skinner megt igennem i denne tråd det den du skrev

 

Lige præcis citerede linie, der gør, at jeg synes projektet er fuldkommen til grin. En hund skal IKKE passe på ens skide jordiske gods og man skal IKKE være stolt af, at ens hund render rundt og skaber sig vagthunde-agtigt, når den ikke specifikt er blevet bedt om det og er uddannet til det. Man skulle derimod være svine pinligt berørt og sætte alle kræfter ind på at få ændret den adfærd...

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg er personligt lidt træt af denne tråd :gab: Ikke fordi den ikke som sådan kunne være interessant, men simpethen pga. de manglende svar som tilgengæld er erstattet af aggressive og i mine øjne tomhjernede beskeder fra TS :roll:

 

Hvis TS er så ignorant overfor ansvarlighed i forhold til den race han har tænkt sig at indføre her som det lader til, så vil jeg tillade mig at kopiere vores dronning og sige: Gud bevare Danmark :shock:(og så ellers håbe på at opdrættet på en eller anden måde ikke bliver til noget.)

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst kaukasia
Dårlig karma??? Hvad mener du?

 

Hvis du er den ansvarlige opdrætter du vil virke som, så må du da finde vores spørgsmål relevante?

 

Du undgår totalt at svare på "nærgående" spørgsmål, hvilket ikke ligefrem virker tillidsvækkende til dig som opdrætter.

 

At din race ikke figurerer i bidstatistiker er der jo nok en grund til - hvor mange individer er det lige her er i landet?

Så det "argument" som retfærdiggørelse af avl på racen i DK, kan du da ikke bruge til noget som helst.

jeg gider ikk uddybe mig mere over for dig .Du kan åbenbart ikk se noget som helst .............................

Link til indlæg
Del på andre sites

kaukasia:

 

For nogle dage (og sider siden ;-)) postede jeg en hel del nysgerrige spørgsmål.

 

Jeg vil gerne lærer samt få viden. Det der er med os mennesker er jo at vi ofte "frygter" det ukendte - og i dette tilfælde er det dit racevalg der er den ukendte faktor - Oplys mig og fjern noget af min uvidenhed - PLEASE :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Ninjamor
jeg gider ikk uddybe mig mere over for dig .Du kan åbenbart ikk se noget som helst .............................

 

 

Hvad har du da uddybet overfor mig indtil videre? Intet...

 

Hvis jeg ikke kan se "noget som helst" så oplys mig dog.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst kaukasia
Dårlig karma??? Hvad mener du?

 

Hvis du er den ansvarlige opdrætter du vil virke som, så må du da finde vores spørgsmål relevante?

 

Du undgår totalt at svare på "nærgående" spørgsmål, hvilket ikke ligefrem virker tillidsvækkende til dig som opdrætter.

 

At din race ikke figurerer i bidstatistiker er der jo nok en grund til - hvor mange individer er det lige her er i landet?

Så det "argument" som retfærdiggørelse af avl på racen i DK, kan du da ikke bruge til noget som helst.

nå ikke jeg skal nok vise jer noget andet HA HA HA

Link til indlæg
Del på andre sites

nå ikke jeg skal nok vise jer noget andet HA HA HA

du er dæleme ikke for klog at høre på... håber aldrig du kommer til at stå i en situation hvor din hund skal have sprøjten fordi den har ædt dine børns legekammerat, men frygter det.

 

ikke for at lyde grov, men håber aldrig du får hvalpe på dine hunde, du virker slet IKKE ansvarlig nok.

 

Selvom det er meningsløst at prøve at kommunikere med dig er det utroligt at INTET siver ind bag din pande!

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...