Hop til indhold

kaukasisk bjørnehund


Gæst kaukasia
 Share

Recommended Posts

  • Svar 153
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Efter at have kigget på din profil går jeg ud fra at det er den kaukasiske hyrdehund du snakker om... Og nej, jeg tror ikke den er specielt venlig overfor fremmede børn, men børn i familien vil den uden tvivl passe godt på...

 

Men det er jo en vagt og hyrdehund og de siges (har aldrig mødt en, så skal ikke kunne udtale mig alt for skråsikkert) at være yderst reserverede (tenderende til det aggressive) overfor fremmede....

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst kaukasia
Og hvad så eller rettere sagt, hvis du spørger om noget, hvad spørger du så om ?

 

Ingen hunde er vel umiddelbart børnevenlige, men alle hunde kan vel blive det. Det er vist bare et spørgsmål om, at de skal lære det...

 

Det er nu kun fordi jeg har fire børn og læste det!!!!

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst kaukasia
Efter at have kigget på din profil går jeg ud fra at det er den kaukasiske hyrdehund du snakker om... Og nej, jeg tror ikke den er specielt venlig overfor fremmede børn, men børn i familien vil den uden tvivl passe godt på...

 

Men det er jo en vagt og hyrdehund og de siges (har aldrig mødt en, så skal ikke kunne udtale mig alt for skråsikkert) at være yderst reserverede (tenderende til det aggressive) overfor fremmede....

 

Kan sige at det ikke er en hund man skal have hvis man ikke har kendskab

og tålmodighed til at lære dets helt specielle instikt at kende.

har haft dobber ,bernersennen.men aldrig en hund der passer så meget på

hjemmet,og dets familie.

derfor har jeg været i kroatien og lære om dem,og købte et par valpe med hjem.så om 3år er der sikkert valpe til salg

Link til indlæg
Del på andre sites

Kan sige at det ikke er en hund man skal have hvis man ikke har kendskab

og tålmodighed til at lære dets helt specielle instikt at kende.

har haft dobber ,bernersennen.men aldrig en hund der passer så meget på

hjemmet,og dets familie.

derfor har jeg været i kroatien og lære om dem,og købte et par valpe med hjem.så om 3år er der sikkert valpe til salg

 

Hva? :confused::oops:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst bettesmor

jeg kan altså ikke lade være med at smågrine lidt, fordi jeg fatter altså minus af denne tråd, men er taknemlig for, at der er nogle personer, der kan få den til at give mening :-D

skriftsprog er jo ret situationsuafhængigt:blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

jeg kan altså ikke lade være med at smågrine lidt, fordi jeg fatter altså minus af denne tråd, men er taknemlig for, at der er nogle personer, der kan få den til at give mening :-D

skriftsprog er jo ret situationsuafhængigt:blink:

 

Det er virkelig også sådan jeg har det. Jeg kan ikke engang forstå, hvad det er, jeg selv prøver at finde ud af. Måske fordi det reelt er en tråd uden indhold. Alle de !!!!!!! er i hvert fald ikke så spørgende. Jeg fatter hat :vinken:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg er bare slet ikke med på hvilken slags hunde der er tale om. Troede først at h*n spurgte til noget om racen, men så bliver jeg i tvivl om, om h*n har dem selv?? Jeg kan ikke følge med :lol:

 

Jeg tror der er tale om kaukasisk ovtcharka (eller noget i den stil), kan i hvert fald ikke finde andre racer, som hedder noget med "kaukasisk" inde på DKKs hjemmeside.

 

Den beskrives som meget muskuløst og robust bygget og som meget mistroisk og reserveret over for fremmede - nærmest aggressiv. En fejl ifm. racestandarden er for eksempel, at den ikke må være tillidsfuld overfor fremmede - den skal være mistroisk. Herfor tog trådstarter så til dens ophavsland for at lære racen at kende, så TS vidste hvordan man opdrager sådan en størrelse og købte så to hvalpe med hjem - som TS så vil have hvalpe på, når de er klar til det.

 

Det er sådan ca. det jeg har kunnet finde frem til i denne tråd.

 

Og nåh ja - så er den åbenbart heller ikke børnevenlig - vil jeg så ikke udtale mig nærmere om.

 

http://www.dansk-kennel-klub.dk/files/pdf/KaukaOvt.PDF

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg TROR nok, at tråden handler om en mand, som har været i kroatien og købt sig en (eller flere) kaukasiske hyrdehunde-hvalpe... fordi han synes det er en dejlig race og fordi han gerne vil avle på dem når de bliver gamle nok...

 

Nu har han så læst at de ikke er børnevenlige og han har selv 4 børn...

 

Det er hvad jeg mener der står i denne tråd :mrgreen: er alle med? :blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

da heller ikke på landet... Hvis man bliver aflivet for at tage naboens h¢ne, hvad tror du så der sker hvis man tager naboen :shock:??

 

:lol:

 

Uhada, den havde jeg ikke lige tænkt på :shock:

 

Det vil jeg helst ikke tænke på... Eller - udfaldet bliver vel det samme for hunden, såeh, der er ikke den store forskel :mrgreen:

 

Meeen ejeren derimod - der kunne måske nok vanke en noget højere straf, kunne jeg forestille mig :rolleyes:

 

Hold kæft hvor vi spammer lige nu :lol::oops:

Link til indlæg
Del på andre sites

Altså jeg synes det er lidt underligt bare sådan at suse ud og købe en stak hvalpe til avl uden egentlig at have sat sig ind i, hvad det er for kræ, man har anskaffet sig...men det kan selvfølgelig bare være mig, der er lidt nærtagende...:confused:

 

Ingen anelse.

 

Men hvis jeg har forstået TS ret, så tog denne også til - var det racens opgavsland(?) - for at lære den mere at kende og købte så to hvalpe med hjem.

 

Hvor meget tid TS tog sig dernede fortæller historien jo intet om.

Link til indlæg
Del på andre sites

Ingen anelse.

 

Men hvis jeg har forstået TS ret, så tog denne også til - var det racens opgavsland(?) - for at lære den mere at kende og købte så to hvalpe med hjem.

 

Hvor meget tid TS tog sig dernede fortæller historien jo intet om.

 

Det kan ikke være mange øjeblikke, når vedkommende ikke nåede at sætte sig ind i racens temperament...

Link til indlæg
Del på andre sites

Det kan ikke være mange øjeblikke, når vedkommende ikke nåede at sætte sig ind i racens temperament...

 

Det er så en anden side af sagen.

 

Men på den anden side har TS levet side om side med hundene i et pænt stykke tid (den ene er i hvert fald pæææænt stor), så det kan ikke komme som en overraskelse, medmindre TS har fået det modsatte indtryk?

 

Jeg må indrømme at jeg også har undret mig en hel del over det... :confused:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg forstår så heller ikke ret meget.... TS har været i Kroatien for at lære om kaukasisk ovtcharka.... måske er jeg dum, men hvilken mening giver det? Altså her er jo tale om en russisk/asiatisk race, der i min optik udelukkende giver mening at eje i særdeles øde og farlige egne eller hvis man er indehaver af en rockerborg eller lignende. Men TS har åbenbart købt et par hvalpe til hans 4 børn. Senere skal disse hvalpe så selv have hvalpe som så kan blive solgt til andre mennesker, der måske heller ikke helt ved, hvad de har med at gøre....

 

Undskyld mit anstrengte forhold til visse racer, men jeg kan simpelthen ikke se, hvordan racer som denne på nogen måde har noget som helst at gøre i DK. Selvfølgelig kan de avles/præges/trænes til at blive noget andet, men så er det jo ikke den samme race længere... Jeg har intet imod diverse kamphunde eller hvad de nu skal kaldes for tiden, så længe folk holder disse i snor eller under kontrol og i øvrigt ved, hvad de har med at gøre. Disse hunde er oftest supergode familiehunde, der nemt kan tilpasses vores vestlige forhold. Men hunde, hvor manglende aggressivitet er en grov fejl i følge racestandarden..... og her taler vi altså aggressivitet i forhold til alle fremmede mennesker.

 

Måske er det hele en fejl, måske er det Tornjak hvalpe han har købt i Kroatien eller også er det hele, som jeg frygter.... AmBull og Amstaffer er blevet så meget hvermandseje, at det nu bliver de asiatiske mastiffer, Fila Brasiliero og lignende racer, der ender i hænderne på de forkerte ejere.

 

- Trine

  • Like 2
Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...