Hop til indhold

Har din hund præferencer der undrer dig?.

Ascha
 Share

Recommended Posts

Jeg har undret mig over hvad Thailo egentlig oplever når han er sammen med andre hunde. Han virker som om han egentlig helst vil passe sig selv men sommetider overrasker han mig. Vi bor i nærheden af en lille dejlig DS gårdhund, en intakt hanhund, som Thailo går helt i selvsving over at møde. Kvik, som han hedder, må gerne komme med ind og får lov til at snuse alt igennem, mens Thailo bare står med rejste ører og logrer helt vildt. Det lyder måske ikke så underligt men alle andre hunde bliver nøje overvåget. Selv tæver han har kendt længe, virker han nervøs ved at have på besøg og flytter febrilsk rundt på sit legetøj, når de er der.

Min veninde har en han bullmastiff, ellers en type som Thailo ikke bryder sig om og er yderst forsigtig omkring, men denne bullmastiff får jævnligt lige en skulder (lidt a`la: flyt dig nu din store klods jeg har altså ikke tid til at vente på at du skal overveje hvilket ben du gider flytte først). Thailo er absolut ikke en hund der bliver fysisk overfor andre hunde, og da slet ikke overfor den type.

Jeg synes det er underligt at min hund faktisk har lettere ved at have hanhunde på besøg og er helt tryg ved at give en skulder til en hanbullmastiff, noget han ikke gør, selv med Noomi eller Bine (en GDH som han har kendt siden hun var hvalp og er meget glad for).

Så er det at jeg gerne vil vide om jeres hunde har nogle præferencer i undrer jer over, og om de opfører sig anderledes overfor visse hunde, end I ville have forestillet jer. Gør jeres hunde nogle gange noget som I ville have forsvoret at de ikke ville gøre overfor en bestemt hund.... osv. Håber I forstår mine spørgsmål.

Link til indlæg
Del på andre sites

Luna har nogle hunde, hun elsker og andre hun går i en kæmpe bue udenom.

Hendes to legekammerater om søndagen.. En lab og en labblanding (2 tæver), dem er hun helt vilde med

Hun kan godt lide nogle små hunde.. 3 dansk/svensk gårdhunde, en JRT, alle tæver.. Og så har vi stødt på en sheltie, Sif.. HUN er sød:-)

Men hunde større end hende selv, er hun ikke glad for. Hendes eks-kæreste, en dejlig lækker rottweiler, undviger hun. Men det er nu mere fordi at han er ret voldsom (ivrig) og eeeelsker Luna.. Luna kom til skade, da de legede med en pind på vej hjem fra træning, da Luna var 10 mdr gammel, siden da har Tyson ikke haft en chance..

Franske Bulldogs viger hun også bort fra, men det er deres grynten, tror jeg. Vi har en lille bitte FB hvalp her, vi har mødt et par gange og Luna iler hen til hende, for at vige hurtigt tilbage, såsnart den bette grynter..

Leg er bedst med andre retrievere, men bliver hun skubbet kraftigt nok, kan de små godt få hende med ud og løbe et par runder;-)

Link til indlæg
Del på andre sites