Hop til indhold

Stadig i tvivl!


Tonks
 Share

Recommended Posts

Gæst deluxious

Uha, jeg skal have en collie eller malamut(jeg skrev at jeg var førstegangsejer!) hvis jeg skal tage Eukanubas test "seriøs". Begge smukke hunde, men nok ikke lige det jeg selv have forestillet mig :P

Jeg tror, som der også er blevet nævnt tidligere, at det mest er beregnet som sjovt tidspilde :)

Link til indlæg
Del på andre sites

  • Svar 329
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Uha, jeg skal have en collie eller malamut(jeg skrev at jeg var førstegangsejer!) hvis jeg skal tage Eukanubas test "seriøs". Begge smukke hunde, men nok ikke lige det jeg selv have forestillet mig :P

Jeg tror, som der også er blevet nævnt tidligere, at det mest er beregnet som sjovt tidspilde :)

 

Problemet er jo nok bare, at de ikke nødvendigvis bliver taget for dét. :???:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg er sikker på en akita og du kan blive godt enige om at det der med udstilling og nerver er noget farmand og kræet må m¢je med... mens i drikker kaffe og lader verden rulle forbi :mrgreen:

 

Hæ hæ hæ, det kan godt være der er et fællestræk der, men jeg har stadig en lumsk fornemmelse af, at en akita er lidt for stor en mundfuld :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Hmmm... hvis jeg tager Eukanubas test og svarer, at jeg har flere hunde i forvejen, vil bruge 2-3 timer om dagen på hunden, at den skal være alene 4 - 8 timer om dagen, at jeg vil bruge den til lydighed/agility, at den skal elske alle mennesker, være aktiv og meget lærenem og træningsegnet.... så skal jeg simpelthen have en Karelsk bjørnehund ;o) Ok.... den blender vel meget godt ind i borderbanden, men jeg tror godt nok ikke liiiiige den matcher mit temperament :roll:

 

Af hvad jeg kender til karelske bjørnehunde (og det er meget lidt), så syntes jeg det er et fjollet forslag testen kommer med. Men måske jeg bare har fået et dårligt indtryk af racen, på grund af en træners hund, der altid måtte stå bundet til et træ, uden nogen nærmede sig. Ellers blev den knap så glad.

 

Nu ved testen nok ikke hvad du har af hunde, men de to racers temperamenter sat overfor hinanden siger ikke ligefrem match hos mig:

Kareleren: Ligevægtig, en smule reserveret, modig og vedholdende. Den er meget selvsikker og kan være aggressiv over for andre hunde, men aldrig over for mennesker. Den har et højt udviklet kampmod.

Borderen: Energisk, opmærksom, lydhør og intelligent. Hverken nervøs eller aggressiv.

 

Fjoller til gengæld lidt ved tanken om, hvordan de to ville prøve at arbejde med hinanden. Mens den ene hyrder, stiller den anden vildt an. Sikke et kaos.... :blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har kontaktet skolen, og fik følgende svar ang. hund med til forelæsninger :mrgreen:

 

det omfang dens tilstedeværelse ikke forstyrrer nogen så burde det vel være til at finde ud af for en begrænset periode, men ellers er det jo på samme måde som når man kører med DSB, at hvis bare en kræver vinduet lukket; så er det jo den ene der føler sig generet, der har ret, og sådan vil det også være her. Vi glæder os til at se hende – med eller uden hund

 

 

Så er dét problem løst :5up:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har kontaktet skolen, og fik følgende svar ang. hund med til forelæsninger :mrgreen:

 

 

 

 

Så er dét problem løst :5up:

 

Ja problemet er løst med mindre der er en medstuderende der lider af allergi, eller hvis der er en der er bange for hunde ;-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har kontaktet skolen, og fik følgende svar ang. hund med til forelæsninger :mrgreen:

 

 

 

 

Så er dét problem løst :5up:

 

Det var da dejligt at høre. Så må du krydse fingre for, at vapsen ikke piver e.l., når den sidder i tasken, så den forstyrrer undervisningen. Det er jo nok noget, du bliver nødt til at træne med den.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Piscine

En god leder for en hund er altså en der kan udstikke nogle rammer, ikke bare at "den kan få lov til at komme med alle steder".

 

Hundetræning ligger på faste tidspunkter, hunden skal tisse på faste tidspunkter, og når den skal til dyrlæge har du ikke tid til at vente på et legat for at betale regningen.

 

Jeg havde Maggie med i skole 2 gange i hvalpetiden for at aflevere opgaver, altså i ca. 5 minutter a gangen, og der var medstuderende der ikke var tilfredse da de fandt ud af at jeg havde 1 kg. hvalp i en taske. Der er altså mange der kan blive vrede/sure/allergiske/bange hvis du skal have hvelpen med til en hel forelæsning, og du kan roligt regne med at hvalpen vil ud og hilse og se sig omkring når den fornemmer en masse omkring sig.

 

Kan også endnu engang sige at du skal holde dig fra gravhunde, tror ikke min ville bryde sig om at leve et boheme-liv, og hun gør herre meget.

 

Forventer ikke at du tager det til dig, men det tager altså kun et par timers tankevirksomhed lige at sætte sig og overveje alle tænkelige livssituationer igennem og tænke over hvor en hund ville stå i de situationer.

 

Og ligegyldigt hvor boheme man er kan man vel lige overveje et par timer hvad der sker hvis man flytter/bliver fyret/får allergisk kæreste/børn/selv får allergi/dør.

 

Et par timers tanker mod de 15 år med hund er vel ok?

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Overbeck

Jeg/vi har haft 2 TT´er og de minder ikke det mindste om en Terrier. Den er meget rolig og minder om en blanding mellem menneske, kat og hund. De skal godt redes eller klippes jævnligt, men det er ikke slemt. De fælder ikke det mindste og er sin ejer meget tro. Mine gøede heller ikke ret meget, det var sjældent, havde det skønt med andre hunde, store som små. Syntes du skal overveje sådan een, nemme og så søde (når det regner vil de ikke ud - det er for koldt ha ha). Hvis du orker, er de rigtige kvikke at træne. Gik til agility og alm. træning med mine, det var sjovt!

Knuser

Link til indlæg
Del på andre sites

Forskellige mennesker søger deres race på forskellige måder, jeg har også brugt nettet og ejer ikke et eneste leksikon (og alligevel ved jeg at terrier er engelske :-D) - men jeg kan kraftigt anbefale dig at gå på udstillinger og se på mange forskellige indtil du snævrer feltet ind, så besøg nogle opdrættere, pyt med om de har hvalpe. Og endeligt husk at tjekke alle de sygdomme de kan have, og det kan virkeligt betale sig at få en stamtavle.

 

Petrine har DRU stamtavle (avleren meldte vi til dyreværnet på vejen hjem i toget, og hun må ikke længre have med dyr at gøre...har endnu aldrig oplevet så slemme ting hos DKK) og forældrene i stamtavlen er IKKE hendes forældre etc.

 

Vil ikke anbefale en papillion hvis du vil gå så meget som du skriver, nu har vi haft Petrine i et ½ år og hun går stadigt træt længe før vi er.

Hun har tidligere været med i skole og alle andre vegne, og jeg synes absolut ikke det er et liv at byde en hund, at skulle sidde stille og være stille og bare sove (det er derfor jeg har fået hende), det er charmerende og giver opmærksomhed, men det er ikke optimalt for en hund.

Redigeret af Petrine
avler er et slemt ord!
Link til indlæg
Del på andre sites

Petrine har DRU stamtavle (avleren meldte vi til dyreværnet på vejen hjem i toget, og hun må ikke længre have med dyr at gøre...har endnu aldrig oplevet så slemme ting hos DKK) og forældrene i stamtavlen er IKKE hendes forældre etc.

 

Hvordan fandt I ud af alt det og hvordan gik det til?

 

Ja, jeg er pisse nysgerrig angående sådan noget og det er lign. historie jeg har hørt om DRU (det var så en berner-opdrætter), så min nysgerrighed er vakt.

 

Hvis du ikke mener detaljerne hører sig til i offentligt forum, er du velkommen til at skrive over PB :blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Mor havde også fået et kuld 3 uger før Petrine (jo det kan da være at det var det kuld der var fusket), avler (bruger ordet omhyggeligt nu) tilstod at far da vist måske var en anden end den på 14 der stod på stamtavlen, og så kunne kombinationen af far + mor ikke give det udseende som Petrine har (sagde en DKK-opdrætter til os).

 

Da vi var der kom en af hunhundene 'pludslig' i løbetid og blev taget ud af stuen, jeg har ingen hæmninger så jeg trampede ud for at se hvor den blev af, den gik så i hundegården, meget lille indhegnet indkørsel med småsten, med blanding af hanner og hunner (der var så vidt jeg kunne se to løbske tæver, og det så godt nok kaotisk ud). Og ja der var bare flere underlige ting, som man ville have opdaget hvis man havde besøgt sin hvalp under opvæksten og ikke bare havde besluttet at nu vil jeg have en lille taskehund der ser yndig ud, så jeg slår lige op i den blå avis :mad:

 

Holder øje og hvis jeg ser hvalpe til salg der minder om hende avleren, så ringer jeg og spørger grundigt, hun har startet op en gang, men vi fik hende stoppet (hun snød også grundigt i skat)

  • Like 1
Link til indlæg
Del på andre sites

Mor havde også fået et kuld 3 uger før Petrine (jo det kan da være at det var det kuld der var fusket), avler (bruger ordet omhyggeligt nu) tilstod at far da vist måske var en anden end den på 14 der stod på stamtavlen, og så kunne kombinationen af far + mor ikke give det udseende som Petrine har (sagde en DKK-opdrætter til os).

 

Da vi var der kom en af hunhundene 'pludslig' i løbetid og blev taget ud af stuen, jeg har ingen hæmninger så jeg trampede ud for at se hvor den blev af, den gik så i hundegården, meget lille indhegnet indkørsel med småsten, med blanding af hanner og hunner (der var så vidt jeg kunne se to løbske tæver, og det så godt nok kaotisk ud). Og ja der var bare flere underlige ting, som man ville have opdaget hvis man havde besøgt sin hvalp under opvæksten og ikke bare havde besluttet at nu vil jeg have en lille taskehund der ser yndig ud, så jeg slår lige op i den blå avis :mad:

 

Holder øje og hvis jeg ser hvalpe til salg der minder om hende avleren, så ringer jeg og spørger grundigt, hun har startet op en gang, men vi fik hende stoppet (hun snød også grundigt i skat)

 

Jaja, der sker meget fusk rundt omkring... :???:

 

Så kan man kun håber at Petrine udvikler sig godt, men det lader det da heldigvis til, så vidt jeg har forstået.

 

Tak fordi du gad stille min nysgerrighed :-)

 

Det markede: Kan jeg lige få den igen? "den på 14"?

Link til indlæg
Del på andre sites

Far kan i teorien sagtens være 14, men da vi spurgte ind til det var det pludslig 'måske ikke ham'

 

Håber Petrine får et godt og langt liv, men papillioner bliver i DKK tjekket for en øjensygdom som gør dem blinde - og Petrine går allerede ind i ting, jeg håber så bare det er pga hun fokuserer på fugle og ikke hvor hun går henne.

Link til indlæg
Del på andre sites

Far kan i teorien sagtens være 14, men da vi spurgte ind til det var det pludslig 'måske ikke ham'

 

Håber Petrine får et godt og langt liv, men papillioner bliver i DKK tjekket for en øjensygdom som gør dem blinde - og Petrine går allerede ind i ting, jeg håber så bare det er pga hun fokuserer på fugle og ikke hvor hun går henne.

 

Så var en øjenlysning måske en god ide, hvis det er en af stær- typerne kan man få nogle øjendråber som holder sygdommen i skak så den ikke bliver blind...

 

Tror nok vi gav 1500 for en øjenlysning af hvalpene her sidste efterår det tog 10 min.

Link til indlæg
Del på andre sites

Skal straks bestille tid (og humøret er straks steget)

 

Glæder mig til en opdatering og krydser fingre for at der ikke er noget, og hvis det skulle være så at det ikke er slemt eller langt fremskredet :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Kooikjeren havde på et tidspunkt ry for at have et lidt spidst temperament, der ikke var helt som det burde være. Er det ondsindede rygter, noget man har fået bugt med eller noget der ekisterer i visse linjer?

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...