Hop til indhold

Bider i sin ene bagpote...


Amocca
 Share

Recommended Posts

Karla har i går aftes i meget kort tid og i dag lidt mere intensivt slikket og bidt i sin ene bagpote...

 

Jeg har været hele trædepuden igennem, haft fingrene inde mellem alle tæer... Der er intet usædvanligt at se, hun reagerer ikke som om der er ømhed nogen steder heller...

 

Men hun bider og slikker i den... Hun er en meget renlig hund og bruger en del tid på at soignere sig selv, men ingen af de andre poter ydes den intense rensning som denne pote...

 

Jeg tænker næsten hun må have et eller andet i den pote der generer hende, men kan som sagt intet finde... Hun halter heller ikke, eller reagerer på nogen måder som om hun vil "lette" denne pote...

 

Hvad tror i? en tur til dr dyr eller andre gode bud?

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst ThomasTBO

Det lyder sikkert temmelig åndssvagt, men har du prøvet at sniffe til poten? Måske hun kan have trådt i et eller andet som svider/klør eller lignende. Har du også checket neglene? Har oplevet hunde, der har flækket en negl og derfor har opført sig som du beskriver.

Link til indlæg
Del på andre sites

Bassen havde også sådan et flip for et stykke tid siden og det gik også over af sig selv igen. Vi gav også saltet uden på vejen skylden. Der var ikke noget at se på poten, men han sluprede og smaskede til den var lyserød, mens jeg hylede op om allergi, men altså nej. Det gik bare væk af sig selv.

 

Det kan også komme fordi vovse har så fugtige fødder så tit på den her årstid. Så kan huden blive irriteret, så slikker vovse og så bliver det let skruen uden ende (hvis man altså ikke falder ind med et nej eller en afledningsmanøvre, når hunden går igang)

Link til indlæg
Del på andre sites

Tørre trædepoter? (som nævnt tidligere så er der jo blevet saltet)

 

synes bare ikke at denne ene pote er mere tør end de andre? :confused: og det er kun den der får en omgang.. men 7-9-13 så har hun ikke gjort det idag, så måske sad der bare et eller andet der sviede / kløede og det er ovre nu...

Link til indlæg
Del på andre sites

Man bruger det til at sterilisere syltet¢jsglas så hut jeg visker (det modvirker bakteriedannelser).. må kune k¢bes i supermarked

 

Lige præcis :5up:

 

Jeg vasker poterne let i vand, evt med lidt hundeshampoo i. Og så laver jeg en 1:10 opløsning med atamon. Derefter holder jeg hundens pote i opløsningen i lidt tid og tørre bagefter :)

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...