Hop til indhold

At læse hundens signaler..


JeanetteH
 Share

Recommended Posts

Jeg tror bare, at man et eller andet sted må erkende, at hundens sprog er hundens og ikke vores. Vi kan aflæse så og så mange signaler (139 mener jeg, at det er) og kombinationer og vi kan få en fornemmelse af, hvad der foregår, men vi kan endnu ikke forstå det sprog. Hvis vi mener, vi kan, så er der - efter min mening - en udtalt chance for, at vi over- og fejlfortolker hunden og det er måske ikke altid til hundens bedste. Jeg tror, vi skal være meget varsomme, når vi tolker på de signaler en hund udsender.

 

Ja, igen har du ret:-)

 

Jeg må bare prøve mig lidt frem:-)

Link til indlæg
Del på andre sites

findes der nogle tegn på savn??

 

Hende jeg passer har været glad og logrende i en hel uge, men nu gider hun næsten ikke spise (hendes mad fra imorges er der stadig) :( og hun siger sådan en underlig lyd (som når vi mennesker leger tiggende hunde ;) )

 

Jeg troede først hun havde ondt i maven, men går med hende næsten hele tiden. Og hun har altså ikke mere **** i maven :genert:

 

Så troede jeg hun kedede sig, men selvom jeg leger med hende i laaang tid (1-3 timer) så siger hun den lyd igen :(

 

Nogen der kan hjælpe??

 

(sorry TS sys bare lige det passede til tråden :genert: )

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst anne-marie
findes der nogle tegn på savn??

 

Hende jeg passer har været glad og logrende i en hel uge, men nu gider hun næsten ikke spise (hendes mad fra imorges er der stadig) :( og hun siger sådan en underlig lyd (som når vi mennesker leger tiggende hunde ;) )

 

Jeg troede først hun havde ondt i maven, men går med hende næsten hele tiden. Og hun har altså ikke mere **** i maven :genert:

 

Så troede jeg hun kedede sig, men selvom jeg leger med hende i laaang tid (1-3 timer) så siger hun den lyd igen :(

 

Nogen der kan hjælpe??

 

(sorry TS sys bare lige det passede til tråden :genert: )

 

Og hendes afføring er fast?

 

Er hun frisk at se på, øjne, pels, næse m.m.?

 

Hvis alt er iorden så synes jeg du skal give hende ro :-)

 

Hvor meget leger og går du med hende hver dag?

Link til indlæg
Del på andre sites

Og hendes afføring er fast?

 

Er hun frisk at se på, øjne, pels, næse m.m.?

 

Hvis alt er iorden så synes jeg du skal give hende ro :-)

 

Hvor meget leger og går du med hende hver dag?

 

Den er fin og fast, og hun kommer af med pænt meget. Igår besørgede hun 6 gange i skoven :shock:

 

Hun virker frisk hele vejen igennem og går med hende 1-2 timer hver eftermiddag. Vi leger på turen og også herhjemme sådan ind imellem når hun selv kommer og vil trække torv eller lege bold :engel:

 

Jeg har siddet meget med hende på gulvet når hun piver, og nusset hende og sådan. Men fjerner jeg mig så starter hun forfra :(

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst anne-marie
Den er fin og fast, og hun kommer af med pænt meget. Igår besørgede hun 6 gange i skoven :shock:

 

Hun virker frisk hele vejen igennem og går med hende 1-2 timer hver eftermiddag. Vi leger på turen og også herhjemme sådan ind imellem når hun selv kommer og vil trække torv eller lege bold :engel:

 

Jeg har siddet meget med hende på gulvet når hun piver, og nusset hende og sådan. Men fjerner jeg mig så starter hun forfra :(

 

Nusser og kæler duu med hende hver gang hun piver`?

Og snakker til hende, sådan medfølende?

 

Så kan det nemlig være du har lært hende at pive?

Link til indlæg
Del på andre sites

Nusser og kæler duu med hende hver gang hun piver`?

Og snakker til hende, sådan medfølende?

 

Så kan det nemlig være du har lært hende at pive?

 

Nej, ikke hver gang. Sys godt det kan blive iriterende :rolleyes:

Spørger hende bar "hva er der?" og sådan.

 

sys nu ik jeg er sådan overpivet mht. hendes piveri :engel:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst anne-marie
Nej, ikke hver gang. Sys godt det kan blive iriterende :rolleyes:

Spørger hende bar "hva er der?" og sådan.

 

sys nu ik jeg er sådan overpivet mht. hendes piveri :engel:

 

Prøv st tænk over det :-D

 

Det er meget meget let at lære en lille hyggetæve :engel:

Link til indlæg
Del på andre sites

Den er fin og fast, og hun kommer af med pænt meget. Igår besørgede hun 6 gange i skoven :shock:

 

Hun virker frisk hele vejen igennem og går med hende 1-2 timer hver eftermiddag. Vi leger på turen og også herhjemme sådan ind imellem når hun selv kommer og vil trække torv eller lege bold :engel:

 

Jeg har siddet meget med hende på gulvet når hun piver, og nusset hende og sådan. Men fjerner jeg mig så starter hun forfra :(

 

6 gange? Som i stort, men stadig fint og fast??? Det er altså ikke normalt - og kunne tyde på stress, ligesom piveriet også kan.... Prøv at ignorere piveriet og opfordringerne til leg og giv hende i stedet noget roligt at beskæftige sig med. Et godt tyggeben, lidt søg og lignende - gerne lige inden hun normalt begynder at bede om opmærksomhed.

 

Selvfølgelig kan hunde savne, men virker bare påfaldende at det gik fint den første uge, for så at blive som nu.

Link til indlæg
Del på andre sites

Det går lidt bedre efter jeg er begyndt at ignorer hende når hun piber ;-)

 

Ja 6 gange, men det var i "stykker" altså det kunne ligne 2 1/2 ordentlig bæ :genert:

 

Vi har lige leget "søg" i skoven, kan ikke gøre det her da jeg bor i lejlighed. Og lige nu leger hun med foderbolden. Den er hun helt vild med, og går egentlig og hygger sig alene....lige indtil bolden ryger ind under fugleburret eller sengen :rolleyes::lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst anne-marie
Det går lidt bedre efter jeg er begyndt at ignorer hende når hun piber ;-)

 

Ja 6 gange, men det var i "stykker" altså det kunne ligne 2 1/2 ordentlig bæ :genert:

 

Vi har lige leget "søg" i skoven, kan ikke gøre det her da jeg bor i lejlighed. Og lige nu leger hun med foderbolden. Den er hun helt vild med, og går egentlig og hygger sig alene....lige indtil bolden ryger ind under fugleburret eller sengen :rolleyes::lol:

 

Og afføringen var fast som i FAST?

 

Jeg har også tænkt på stress, men ville se hvordan det gik med ro :-)

 

Dejligt hun hygger :5up:

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...